سینمای جهان

لیست بهترین سریال های کره ای 2021 + ۶ ژانر اصلی

معرفی محبوب‌ترین و بهترین سریال های کره ای

لیست بهترین سریال های کره ای را در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم که اگر تا انتها با ما همراه باشید، حتما از خواندن این مقاله پشیمان نخواهید شد. کره جنوبی، کشوری است که سال‌هاست با تولید سریال‌های تاریخی خود، توانسته است در میان جامعه ایرانی به خوبی نفوذ کرده و سیاست و تاریخ خود را بشناسد. اما بهترین سریال های کره ای، تنها سریال‌های تاریخی آن نیستند. در این قسمت می‌خواهیم به معرفی 15 تا از برترین سریال های جذاب کره ای بپردازیم.

سینمای کره

شاید شما هم با برزبان آمدن فیلم انگل به سینمای کره توجه کرده باشید. با برنده شدن جوایز فراوان (چهار جایزه اسکار و یک جایزه تاریخی بهترین فیلم به عنوان یک فیلم خارجی)، فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو، باعث شد تا بار دیگر توجه‌ها به سینمای کره جنوبی برگردد که این نگاه بیشتر از سمت جامعه و کشورهای غربی افزایش یافت.

در واقع انگل از سینمای کره، بینندگان را در نود و دومین دوره جوایز اسکار شوکه کرد و برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی، بهترین فیلمنامه اصلی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد. حتی واکنش جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برانگیخت. همانطور که انتظار می‌رفت، آخرین فیلم بونگ جون هو توجه غرب را به سینمای کره جنوبی در پی داشت. در ادامه تاریخچه مختصری از رشد فیلمسازی این کشور و همچنین لیستی از بهترین سریال های کره ای را برای شما معرفی می‌کنیم.

در دوره کنونی، سینمای کره دستخوش تغییرات زیادی شده است. جای تعجب نیست که به دلیل گذشته پیچیده منطقه‌ی کره، فیلم‌های کره‌ای همواره همراه با کاوش در مسائل سیاسی و طبقات اجتماعی همراه می‌شوند. سینمای کره از آغاز فعالیتش توسط استعمار ژاپن، شکاف ملی، جن‌های داخلی، دولت‌های نظامی و …، اشباع شده است. سانسور شدید و مقررات بسیار محدود کننده و تحریف کننده فیلم نیز بخشی از سینمای این منطقه است. جالب است بدانید که تا دهه 1990 بود که سینمای کره سرانجام از یک دولت حامی، یک محیط اقتصادی باثبات و یک سیاست سینمایی معقول برخوردار شد.

زمانی که دولت کره جنوبی شروع به عبور از سختی‌ها، سانسور و بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی کرد و از حکومت نظامی افراطی به دموکراتیزه‌سازی و صنعتی‌سازی در قرن بیستم رسید، صنعت فیلم کره جنوبی استارت شروع تجربه موفق همراه با رونق بیشتر این صنعت خلاقانه را تجربه نمود. کارگردانان تاثیرگذاری مانند Bong Joon-Ho (کارگردان فیلم‌های Parasite، Okja، Snowpiercer، The Host)، هونگ سانگ سو (کارگردان فیلم هتل کنار رودخانه)، و پارک چان ووک (کارگردان فیلم The Handmaiden) به طور قابل توجهی سینمای کره را احیا کردند. این کارگردانان، در میان دیگران، ترکیبی منحصر به فرد از ژانرها را در فیلم‌های خود ارائه کردند که به تدریج در غرب شهرت پیدا کرد و منجر به گذار موفقیت آمیز به بازار ایالات متحده شد.

اکنون بعد از گذشته چند دهه، شاهد آن هستیم که سریال‌های کره‌ای نیز خود را در شبکه‌های بزرگ سینمایی مانند سریال Squid Game از این کشور، نشان می‌دهند و رتبه اول پر بیننده‌ترین سریال شبکه نتفلیکس را از آن خود می‌کنند. در ادامه با ما باشید تا به بررسی لیست بهترین سریال های کره ای بپردازیم.

سینمای کره

 

ژانر سریال های کره ای

علاوه بر اینکه بیشتر سریال‌های کره‌ای که خاطرات کودکی و جوانی ما را می‌سازند، همواره گریزی به تاریخ دارند و یا در زمان‌های گذشته روایت می‌شوند، اما اگر نگاهی به سریال‌های دهه‌های اخیر کره داشته باشید، که فضای مدرن این کشور را نیز به رخ می‌کشند، می‌توانید طیف وسیعی از ژانر درام را مشاهده کنید که با عنوان K-درام شناخته می‌شوند و در لیست بهترین سریال های کره ای ما قرار دارند. راه‌های زیادی برای روایت داستان وجود دارد که می‌توان آن را به 12 طبقه بندی مختلف تقسیم نمود. در این قسمت 6 مورد اصلی آنها را بیان می‌کنیم که این ژانرها عبارتند از:

Sageuk

Sageuks (می‌توانید آن را به صورت Say-jukes تلفظ کنید) به معنای واقعی کلمه درام‌های تاریخی یا دوره‌ای هستند، که داستانی است که در یک بازه زمانی خاص اتفاق می‌افتد. این داستان‌ها، با استفاده از لباس‌ها یا وسایل مربوط به آن دوران و در درام‌های K که به لباس‌های سنتی کره‌ای به نام هانبوک ترجمه می‌شود، طبقه‌بندی می‌گردند.

Romance

اگر چیزی وجود داشته باشد که سریال‌های ژانر درام کره بتوانند به نحو احسن آن را تکمیل کنند، باید به زیر مجموعه ژانر عاشقانه اشاره کرد. در واقع، غالب بهترین سریال های کره ای،  داستان‌های عاشقانه‌ای دارند که به خوبی از ترانه‌های معمولی استفاده می‌کنند. موضوعات این نوع ژانرها حول مثلث‌های عشقی، گذشته‌ای آسیب‌زا، خانواده‌های chaebol (خانواده‌هایی که شرکت‌های بزرگ را در کنترل خود دارند)، عاشقانه‌های نوا یا شکست‌های غم‌انگیز عشقی که شبکه پیچیده رمانتیک بودن ژانر خود را تشکیل می‌دهند، می‌باشد. نمونه‌هایی از این سریال‌ها در این حوزه عبارتند از The Heirs، Boys Over Flowers، Love Rain و Crash Landing on You.

Melodrama

ملودرام زیرگونه‌ای از درام است که به شیوه‌ای اغراق آمیز یا غیرواقعی بیان می‌شود. در زبان عامیانه کره‌ای به این نوع درام‌ها، ماکجانگ می‌گویند. در این داستان‌ها، شخصیت‌ها با چنان حساسیتی نوشته می‌شوند که بینندگان را درگیر احساسات شدید خود می‌کنند. این نوع سریال‌ها شامل خطوط داستانی با مسائل پیچیده اجتماعی هستند که شامل فراموشی، تجاوز، قتل و … است تا حساسیت موضوع و احساسات شما را بیشتر کند. با این وجود باید گفت بیشتر سریال‌های کره‌ای در این زمینه اما بسیار سرگرم‌کننده هستند و شما را در یک ترن هوایی از احساسات می‌برند که باعث می‌شود فعلاً منطق را فراموش کنید. اگر از این جنبه‌ها و واقعیات اجتماعی در جامعه ناراحت نمی‌شوید، می‌توانید سریال‌هایی مانند: The World of the Married, The Winter, the Wind Blows, and Penthouse را مشاهده کنید که جزو بهترین سریال های کره ای هستند.

Comedy

در کنار این موارد، درام‌های کره‌ای بهترین سریال‌های کمدی را نیز تولید می‌کنند. از ویژگی‌های آن می‌توان به خطوط داستانی طنز و خنده‌دار، موضوعات فرعی، وجود شخصیت‌های خنده دار اشاره نمود. یکی از دلایل متعددی که باعث می‌شود این درام‌های کره‌ای، کمدی کار کنند این است که ویژگی‌ها و موضوعات مناسبی را ارائه می‌کنند که می‌تواند مخاطبان را تا 16 یا 18 قسمت نگه‌ دارد. معمولاً این ژانر از بهترین سریال های کره ای، با ژانرهای دیگر آمیخته می‌شود و لایه دیگری از سرگرمی را به آن اضافه می‌کند. برخی از موارد پیشنهادی در این ژانر می‌تواند شامل: Strong Girl Do Bong-soon, My Roommate is a Gumiho, and What’s Wrong with Secretary Kim باشد.

Mystery

درام‌های رمز آلود کره‌ای شباهت زیادی به مجموعه‌های جنایی، هیجان انگیز و پلیسی دارند. چیزی که در مورد این نوع درام‌ها بسیار جذاب است، این است که آنها با طرحی سریع ساخته شده‌اند که با اکشن زیاد، شخصیت‌های چند بعدی و برخی پیچیدی‌گی‌ها همراه است. بیشتر اوقات این نوع سریال‌ها در سبک دارک یا تاریک هستند.

Action

درام‌های اکشن کره‌ای، واقعا می‌تواند تپش قلب شما را افزایش دهد. اگرچه درام‌های کره‌ای بیشتر از همتایان غربی خود محافظه کار هستند، اما آنها راه خود را برای ایجاد شوک دارند که شما را در حاشیه نگه می‌دارد. درام‌های کره‌ای، روشی منحصر به فرد برای چرخش طرح‌ها در سبکی متفاوت و ادغام آن‌ها با ژانرهای دیگر برای ایجاد یک تجربه تماشای کامل دارند که مخاطبان بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطمئناً سکانس‌های اکشن نفس‌گیر را در درام‌هایی مانند Save Me، City Hunter، Signal و You’re All Surrounded خواهید دید.

ژانرهای سریال های کره ای

لیست بهترین سریال های کره ای

درام‌های K به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند. درام های کره ای که به دلیل داستان‌های جالب و پیچیدگی‌های داستانی (و گاهی اوقات قابل پیش بینی)، می‌توانند زمان‌های بسیار مفرح و شادی را برای شما ارائه کنند که از تجربه آنها بدون شک پشیمان نمی‌شوید. لیست بهترین سریال های کره ای عبارتند از:

Squid Game

در جدیدترین رده‌بندی، پادشاه و بهترین سریال های کره ای که می‌تواند شما را تا انتهای فیلم میخکوب کند، سریالی به نام Squid Game نام دارد که توانست رتبه اول Netflix را به خود اختصاص دهد. سلطان نمایش‌های کره‌ای در نتفلیکس در حال حاضر باید Squid Game باشد و اگر تا به حال آن را ندیده‌اید، حتما پیشنهاد می‌کنیم این سریال را تماشا کنید. این یک نمایش دیستوپیایی فوق‌العاده و حیرت‌انگیز است که شما را تا پایان 9 قسمت خود، با استرس، هیجان و کنجکاوی، محکم می‌نشاند.

خلاصه این سریال به این صورت است که در داخل یک بازی، یک جایزه وسوسه انگیز با هزینه بسیار بالا در انتظار افرادی است که در فقط و بدهکاری غرق شده‌اند. این بازی که Squid Game نام دارد، جمعی از افراد در شرایط نامناسب اقتصادی را گرد هم جمع می‌کند و یک بازی در سبک بقا اما به صورت واقعی را که ارزش نهایی آن یک جایزه عظیم 45.6 میلیارد ون (معادل 38.46 میلیون دلار) است، با این افراد شروع می‌کند. صدها بازیکن برای گرفتن این جایزه عظیم، به رقابت با هم می‌پردازند اما بهای کسب این جایزه را باید با جانشان ریسک کنند و تنها یک نفر می‌تواند این جایزه عظیم را برنده شود.

از جمله مشخصات این سریال می‌توان گفت:

  • کارگردان: Hwang Dong-hyuk
  • بازیگران: Lee Jung-jae, Park Hae-soo, Wi Ha-joon, Jung Ho-yeon
  • ژانر: اکشن، درام، مرموز، هیجان‌ انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.2 از بین 237 هزار رای

Signal

سیگنال، یکی از درام‌های کره‌ای اصیل شناخته می‌شود که از بهترین نمایش‌هایی است که باید در لیست بهترین سریال های کره ای قرار گیرد. این سریال که بر اساس فیلم آمریکایی Frequency ساخته شده است، شخصیتی به نام پارک هه یونگ (لی جهون) را روایت می‌کند، یک فرد جوان که در حال حاضر یک دستگاه واکی تاکی پیدا می‌کند. این دستگاه به او اجازه می‌دهد با لی جائه هان (چو جین وونگ) ارتباط برقرار کند. این شخصی کسی نیست جز یک کارآگاه گریزل در دهه 1980. او با کارآگاه چا سو هیون (کیم هی سو) همکاری می‌کند تا پرونده‌های بازی که به سرانجام نرسیده‌اند  را قبل از اینکه فرصتی برای وقوع پیدا کنند، حل کنند. این سریال یعنی سیگنال، به لطف خط داستانی جذاب و اسرارآمیز خود، عصر جدیدی از درام‌های K پیچیده را آغاز کرد.

  • کارگردان: Muhammad Omar Faruk، Won Suk Kim
  • بازیگران: Lee Jehoon ، Kim Hye-su، Cho Jin-woong
  • ژانر: جنایی، درام، فانتزی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6 از بین 5.6 هزار رای

Crash Landing on You

احتمالاً محبوب‌ترین و یکی از بهترین سریال های کره ای در سبک درام تا به امروز در نتفلیکس، سریال Crash Landing on You است که روایت و داستان عشقی بین یک سرباز کره شمالی و وارثی از کره جنوبی به نام Crash Landing on You است. یون سیری (سون یه جین) زنی جوان، زیبا و فوق العاده ثروتمند است که تصمیم می‌گیرد یک آخر هفته پاراگلایدر سوار شود. او گرفتار گردبادی می‌شود که او را بر فراز کره شمالی می‌آورد و در آنجا فرود می‌آید. در تلاش برای فرار از گرفتار شدن توسط کره شمالی، سیری توسط کاپیتان Ri Jeong-hyeok (هیون بین) محافظت و پنهان می‌شود.

در حالی که جونگ هیوک تلاش می‌کند به سیری کمک کند و او را به کره جنوبی قاچاق کند، این دو نمی‌توانند احساسات فزاینده خود را نسبت به یکدیگر انکار کنند. از آنجایی که ترکیب مشابه جونگ هیوک و سیری به داستان رومئو و ژولیت در تراژدی ویلیام شکسپیر، همانند است، این سریال می‌تواند شگفت‌انگیز باشد و با توجه به اینکه بازیگران پس از فیلم‌برداری درام به طور رسمی با هم آشنا شدند، جای تعجب نیست. Crash Landing on You یکی از اصلی‌ترین سری‌های درام کره‌ای عاشقانه است؛ بنابراین باید عنوان بهترین سریال کره ای را در لیست ما داشته باشد.

  • کارگردان: Lee Jung-hyo
  • بازیگران: Hyun Bin, Son Ye-jin, Seo Ji-hye, Kim Jung-hyun
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.7 از بین 19 هزار رای

Kingdom

در یکی پادشاهی شکست خورده از فساد و قحطی، طاعون مرموزی گسترش می‌یابد تا افراد آلوده را به هیولا تبدیل کند. ولیعهد‌، که برای خیانت آماده شده است تا قدرت را بدست گیرد (برای نجات مردمش ناامید است)، راهی سفر می‌شود تا از شرارت در تاریکی پرده برداری کند.

اگر قصد دارید یک سریال با حال و هوای ترسناک در سبک کره‌ای را مشاهده کنید، سریال Kingdom را می‌توان از بهترین سریال های کره ای برای شما دانست. سریال پادشاهی، یکی از درام‌های تاریخی با سبک زامبی در مورد ولیعهد قرن هفدهم است که در آن، ولیعهد باید با طاعون مرموز زامبی‌های گوشت خوار مبارزه کند تا دوره پادشاهی او، این قضیه را پشت سر بگذارد و مردم خود را نجات دهد. اکثر درام‌های کره‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کل داستان خود را در یک فصل بیان می‌کنند اما Kingdom قبلاً دو فصل داشته است که فصل سوم آن در راه است و همچنین یک فصل ویژه که به تازگی در Netflix به نام Kingdom: Ashin of the North. اگر به دنبال ورود به یک درام کره‌ای طولانی مدت هستید که ترجیح می‌دهد سبک وحشت را نسبت به درام‌های عاشقانه در اولویت قرار دهد، این سریال می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

  • کارگردان: Seong-hun Kim، In-je Park
  • بازیگران: Ju Ji-Hoon، Bae Doona، Kim Sungkyu
  • ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.4 از بین 38 هزار رای

بهترین سریال های کره ای

بهترین سریال های کره ای چیست؟

اصطلاح درام کره‌ای یا Kdrama تقریباً به هر مجموعه تلویزیونی تخیلی کره جنوبی، بدون توجه به موضوع یا ژانر آن اشاره دارد. این نوع فیلم‌ها که بهترین سریال های کره ای را تشکیل می‌دهند، شامل سبک‌های مختلفی اعم از کمدی‌، عاشقانه‌، علمی – تخیلی‌ و ترسناک است که در کشورهای دیگر جداگانه دسته‌بندی می‌شوند. بیشتر این مجموعه‌‌های تلویزیونی بر اساس کمیک‌های وب طراحی شده‌اند، شکلی از داستان گویی شبیه به کمیک‌هایی که در کره جنوبی سرچشمه گرفته‌اند. شما به طور کلی باید انتظار یک داستان عاشقانه بدون توجه به ژانر را داشته باشید و تقریباً همه بازیگران همان بازیگران دیگر سریال‌ها هستند. جالب است بدانید که تقریباً همه درام‌های کره‌ای دارای فضاهای عجیب و غریب هستند اما این ویژگی‌، چیزی است که آنها را بسیار جذاب کرده است. در تماشای لیست بهترین سریال های کره ای، باید بیاموزید که چگونه چیزهای عجیب و غیر منتظره را بپذیرید و با آن همراه شوید. در ادامه این لیست داریم:

Vincenzo

در سریال وینچنزو، سونگ جونگ کی نقش یک مرد کره‌ای را بازی می‌کند که در کودکی توسط یک خانواده ایتالیایی به فرزندی پذیرفته شده و در ایتالیا به عنوان بخشی از یک خانواده مافیایی بزرگ شده است. پس از مرگ پدرخوانده‌اش، پسر اصلی مرد سعی می‌کند وینچنزو را بکشد ولی او خود را با فرار به سئول در کشور کره جنوبی نجات می‌دهد و در آنجا، انبار طلایی در زیر یک ساختمان آپارتمانی قدیمی پنهان می‌کند. متأسفانه، وینچنزو دسترسی آسانی به طلا ندارد مگر اینکه ساختمان را خراب کند اما باید بدانید که جمعی از مردم در آنجا زندگی می‌کنند.

در همان زمان، یک تجارت فاسد به نام گروه بابل به طور غیرقانونی ساختمان را تصرف می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا وینچنزو مجبور شود از یک وکیل با استعداد و با اراده قوی به نام Hong Cha-Young، با بازی Jeon Yeo-bin، که می‌خواهد شرکت را از بین ببرد، کمک گرفته و با او همکاری کند. سریال وینچنزو سبک‌های مختلفی را تجربه می‌کند که شامل اکشن، بخشی درام و بخشی عاشقانه است ولی در حالت کلی توانسته است در لیست بهترین سریال های کره ای قرار گیرد.

  • کارگردان: Kim Hui-won
  • بازیگران: Song Joong-ki، Jeon Yeo-bin، Taecyeon، Kwak Dong-yeon
  • ژانر: کمدی، جنایی، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.5 از بین 10 هزار رای

Record of Youth

یکی از انواع سریال‌هایی که تلویزیون کره جنوبی در آن برتری دارد، درام‌های دوره بلوغ یا هر داستانی با محوریت گروهی از جوانان که جای خود را در جهان پیدا می‌کنند، است. Record of Youth یک انتخاب عالی در لیست بهترین سریال های کره ای است که برای طرفداران سبک‌های جدید K-Dramas پیشنهاد می‌شود.

داستان سریال راجع به جوانان است که مربوط به سه جوان، دو مدل و یک هنرمند گریم می‌باشد که درگیر در صنعت مد مدرن در کره هستند. این نمایش، داستان کلی را دنبال می‌کند که در اکثر درام‌های عاشقانه کره‌ای پیدا خواهید کرد اما بازیگران به خوبی توانسته‌اند به ارتقاء سریال و خلق شخصیت‌هایی که می‌خواهید با آنها بمانید، کمک کنند.

  • کارگردان: Gil Ho Ahn
  • بازیگران: Park Bo-Gum، So-dam Park، Woo-Seok Byeon
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.3 از بین 1.8 هزار رای

Itaewon Class

Itaewon Class، اولین درامی است که در این فهرست بر اساس یک وب کمیک ساخته شده است. Itaewon Class یکی از بهترین سریال های کره ای است که به سبک هیپستر و در یک منطقه فوق العاده محبوب سئول به نام Itaewon ساخته شده است. در این سریال، Park Seo-joon نقش Park Sae-Ro-Yi را دارد، صاحب یک رستوران نوظهور در Itaewon به نام DanBam. هنگامی که او در دبیرستان بود، Sae-Ro-Yi به دلیل مشت زدن به یک کودک ممتاز به نام جانگ گیون وون (با بازی آن بو هیون)، که پدرش صاحب یک شرکت قدرتمند به نام Jangga Group است، اخراج شد. این سریال، مجموعه‌ای از رویدادها را آغاز و بهم متصل می‌کند که منجر به مرگ پدر Sae-Ro-Yi می‌شود و به دنبال آن یک برنامه هفت ساله برای انتقام را روایت می‌کند.

سریال “Class Itaewon” یک درام بسیار محبوب هم در کره جنوبی و هم در سطح بین المللی است و تجربیات متنوع جوانان دوره کنونی را با دقت به تصویر می‌کشد.

  • کارگردان: Sung-Yoon Kim
  • بازیگران: Seo Jun Park، Kim Da-Mi، Yoo Jae-myung
  • ژانر: درام، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.2 از بین 9.3 هزار رای

My Mister

مورد بعدی از بهترین سریال های کره ای، سریال My Mister است که در 16 قسمت در سال 2018 منتشر شد. این یک مجموعه تلویزیونی Lee Sun-kyun  و  Lee Ji-eun می‌باشد. در این سریال، لی سان کیون در نقش پارک دانگ هون، دومین برادر در میان سه برادر است. او به عنوان یک مهندس سازه کار می‌کند و همیشه اولین رویکرد ایمنی را در زندگی دارد. او ساکت و فردی فلسفه باز است، اما در عین حال به افرادی که دوستش دارد هم توجه می‌کند. همچنین لی جی یون (IU) در نقش لی جی آن بازی می‌کند که نقش زنی است که سختی‌های زیادی را در زندگی متحمل می‌شود. او توسط رئیس خود که شرکتی را اداره می‌کند، مامور می‌شود تا نقاط ضعف پارک دونگ هون را کشف کند‌، اما طولی نمی‌کشد که او عاشق جذابیت‌های گرم دانگ هون می‌شود و یاد می گیرد که برای اولین بار به کسی اعتماد کند.

جالب است بدانید که این درام به دلیل فیلمنامه و کارگردانی خوب آن، مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. بازیگران نیز به طور مشابه برای بازی‌های خود مورد تمجید قرار گرفتند.

  • کارگردان: Won Suk Kim
  • بازیگران: Sun-kyun Lee، Ji-eun Lee، Ji-Ah Lee
  • ژانر: درام، خانوادگی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.1 از بین 4.5 هزار رای

Law School

سریالی با نام دانشکده حقوق از جمله فیلم‌های جدید کره‌ای در نتفلیکس است که بر گروهی از دانشجویان و اساتید دانشکده حقوق دانشگاه هنکوک تمرکز دارد. وقتی یک استاد حقوق مرده پیدا می‌شود و دادستان و استاد سابق یانگ جونگ هون (کیم میونگ مین) به خاطر این جنایت دستگیر می‌شود‌، دیگر کاراکترهای این سریال با هم کار می‌کنند تا حقیقت آنچه واقعاً اتفاق افتاده را کشف کرده و بی‌گناهی پروفسور یانگ را اثبات کنند.

مطمئناً این سریال را دانشجویان این رشته می‌توانند به خوبی تماشا کنند و ارتباط موضوعی آن بین دانشکده حقوق و نحوه دور شدن از قتل را به یاد بسپارند؛ زیرا نمایشنامه این سریال کره‌ای بر دانشجویان حقوق متمرکز است که تحصیلات خود را برای کمک به استاد خود آزمایش می‌کنند. در عین حال، بسیاری از داستان‌های کوچکتر نیز در آن وجود دارد مانند ارتباط مرموز بین دانش آموز درجه یک به نام هان جون هوئی (کیم بوم) و پروفسوری که کشته می‌شود. اگر می‌خواهید یک درام جدی با رمز و راز را مشاهده کنید، سریال دانشکده حقوق گزینه بسیار خوبی است.

  • کارگردان: Suk-Yoon Kim
  • بازیگران: Myung-Min Kim، Kim Bum، Hye-young Ryu
  • ژانر: جنایی، درام، اسرار آمیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.1 از 1.6 هزار رای

جذاب ترین سریال های کره ای

برترین سریال های کره ای

در نهایت انتهای این مقاله، می‌خواهیم 5 تا از بهترین سریال های کره ای در طول تاریخ را نیز نام ببریم که حتما پیشنهاد می‌کنیم آن را مشاهده کنید. این موارد عبارتند از:

Goblin

این درام فانتزی داستان یک ژنرال نظامی بازنشسته شده از سلسله گوریو را روایت می‌کند که پس از نفرین شدن توسط خداوند متعال، برای همیشه جاودانه مانده است. این تنبه و مجازات به خاطر از بین بردن سربازانی است که برای محافظت از کشورشان کشته شدند. او تبدیل به یک اجنه جاودانه شده است و تنها راه برای پایان دادن به جاودانگی او عروسی به نام گابلین است تا به کمک او، این تنبه جاودانگی دردناک خود را پایان دهد. جالب است بدانید که این سریال، پنجمین درام با رتبه برتر در تاریخ تلویزیون کشور کره است که در لیست بهترین سریال های کره ای ما قرار گرفته. همچنین مورد تحسین منتقدان قرار دارد و به یک پدیده فرهنگی در کره جنوبی تبدیل شده است.

  • کارگردان: Eung-bok Lee
  • بازیگران: Gong Yoo، Kim Go-eun، Lee Dong-Wook
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.6 از بین 16 هزار رای

Mr. Sunshine

Mr. Sunshine یک سریال با سبک‌های مختلفی از جمله احساسی، خنده دار، آموزشی و پرشور است که توانسته است در لیست بهترین سریال های کره ای ما قرار داشته باشد. این سریال با بازی لی بیونگ-هون و کیم ته ری، داستان پسر جوانی به نام یوجین چوی (لی بیونگ-هون) را بیان می‌کند ​​که در دوره برده‌داری به دنیا می‌آید اما در سال 1871 از چوسون به آمریکا فرار می‌کند. پس از چند دهه یوجین چوی (لی بیونگ-هون) که کاپیتان نیروی دریایی ایالات متحده می‌شود، برای ماموریت به کشور خود باز می‌گردد. او سپس عاشق گو آئه شین (کیم تائه ری)، نجیب زاده‌ای می‌شود که مخفیانه با گروهی از استقلال طلب‌های کره‌ای در ارتباط است. این سریال که روایت داستانی در اوایل دهه 1900 را بیان می‌کند، یک داستان عاشقانه شگفت انگیز را به تصویر می‌کشد. سازندگان سریال آقای Sunshine کار شگفت انگیزی انجام دادند و به خوبی توانسته‌اند تضاد فرهنگ‌ها، افتخارات و ارزش‌ها را در جوامع مختلف به نمایش بگذارند. این سریال می‌تواند نمایش خوبی برای همه علاقه‌مندان به تاریخ و سبک عاشقانه باشد.

این سریال با اپیزود پایانی آن، توانست به ششمین رتبه برتر سریال تلویزیون در کره برسد.

  • کارگردان: Yeongu Jang، Jihyeon Jeong، Eung-bok Lee
  • بازیگران: Lee Byung-hun، Kim Tae-ri، Yoo Yeon-Seok
  • ژانر: اکشن، درام، تاریخی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 5.8 هزار رای

Mr. Queen

یکی از بهترین سریال های کره ای در سبک کمدی همراه با لحظات رمانتیک، سریال Mr. Queen است که داستان آن حول محور سرآشپز معروف می‌گذرد ​​که برای سیاستمداران برتر کشور کار می‌کند. یک روز، او در یک درگیری گرفتار می‌شود که منجر به سقوط از یک ساختمان می‌گردد ولی وقتی از خواب بیدار می‌شود، مشاهده می‌کند که در بدن ملکه Cheorin در دوران Joseon به دام افتاده است.

آقای ملکه می‌تواند یک سریال جذاب رمانتیکی باشد که همراه با شالوده طنز خود، به خوبی شما را سرگرم خواهد کرد. این سریال در سال اخیر یعنی 2020 ساخته شده است و در 20 قسمت ارائه شده است. جالب است بدانید که طبق نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، این برنامه تلویزیونی در ابتدا با نرخ مشاهده 8 درصدی آغاز به کار کرد و تا قسمت‌های پایانی توانست میانگین نرخ بینندگان خود را به 17.37 درصد برساند که جزو بالاترین نرخ‌ها در نظرسنجی‌های بهترین سریال های کره ای است.

  • کارگردان: Yun Seong-Sik
  • بازیگران: Shin Hye-Sun، Kim Jung-Hyun، Bae Jong-Ok، Song Min-Hyung
  • ژانر: کمدی، فانتزی، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 3.3 هزار رای

Jewel in Palace

به معنای واقعی کلمه، یکی از قدیمی‌ترین ولی در عین حال، زیباترین و بهترین سریال های کره ای که می‌توانید در این لیست پیدا کنید، چیزی نیست جز سریال جواهری در قصر که به نام “یانگوم” نیز شناخته می‌شود. داستان این سریال به این گونه است که در حدود 500 سال پیش، در زمان سلسله چوسان، کره از ساختار اجتماعی به شدت سلسله مراتبی (طبقاتی) و مردانه‌ای برخوردار بود. سریال “جواهری در قصر” داستان خود را در این بخش از تاریخ پیش می‌گیرد و در این دوره اتفاق می‌افتد. این سریال، بر اساس یک داستان واقعی درباره دختری افسانه‌ای به نام جانگ گئوم است که اولین زنی بود که برترین پزشک سلطنتی دوران خود شد.

جانگ گئوم (با نام یانگوم) علیرغم شرایط بد خود به عنوان یک دختر طبقه پایین در جامعه تحت سلطه مردان، توانست بر تعدادی از تبعیض‌های اجتماعی غلبه کند و خود را به عنوان آشپز سلطنتی وارد قصر نماید. بعدها با داستان پر پیچ و خمی که به زیبایی در این سریال روایت شده، پزشک سلطنتی شد و از آنجایی که دختری زیرک و باهوش بود، توانست در نهایت پزشک مسئول پادشاه شود و سپس پادشاه حتی عنوان “ژانگ گئوم بزرگ” را به او داد.

  • کارگردان: Byoung-hoon Lee
  • بازیگران: Lee Yeong-ae، Hyeon-shik Lim، Jin-hee Ji، So-yi Kim، Bo-ra Geum، Eun-hye Park
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.5 از بین 3.4 هزار رای

Jumong

یکی دیگر از سریال‌های معروفی که می‌تواند با داستان زیبا و جذاب خود، شما را تا مدت‌ها مشغول خود نگه دارد، سریال مشهور جومونگ است. داستان این سریال راجع به شخصیتی به نام جومونگ است که می‌توان وی را با اسطوره‌هایی مانند الکساندر، چنگیز خان  و … مقایسه کرد. جومونگ بنیانگذار گوگوریو در سال 37 قبل از میلاد بود. او پسر ژنرال HaeMoSu و بانو Yoo Hwa بود و توسط پادشاه Geum Wa بزرگ شد که او و مادرش را زمانی که تصور می‌شد هائه مو سو در یک کمین توسط سلسله هان کشته شده، به خانه خود می‌برد. در کنار زندگی این شخصیت، دختری به نام سوسانو نیز متولد می‌شود. او دختر تاجری بود که بعدها به جومونگ در تحقق رویای خود برای ساختن یک کشور جدید کمک کرد و سپس همسر دوم او شد.

در رابطه با این فیلم به عنوان یکی از موارد ما در لیست بهترین سریال های کره ای باید بدانید که این سریال به بررسی زندگی جومونگ، بنیانگذار پادشاهی گوگوریو می‌پردازد. جزئیات کمی راجع به این شخصیت تاریخی وجود دارد که به همین خاطر، بسیاری از نمایش‌های ساخته شده در مورد وی، می‌توانند تخیلی باشند. جالب است بدانید که جومونگ بخشی از پدیده موج کره ای (هالیو : گسترش جهانی فرهنگ کره) محسوب می‌شود که در ایران توانست امتیاز بیش از 80 درصد را از بینندگان خود دریافت کند.

  • کارگردان: Geun-hong Kim، Ju-hwan Lee
  • بازیگران: Il-guk Song، Hye-jin Han، Seung-su Kim، Kwang-ryul Jun، Yeon-su Oh، Mi-ri Gyeon
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از بین 2.4 هزار رای

Stranger

Stranger آخرین مورد از لیست بهترین سریال های کره ای ما است که یک نمایش هیجان انگیز و عالی را ارائه می‌کند. این سریال با بازی چو سونگ وو و بائه دو نا، داستان را حول محور دادستانی به نام هوانگ شی موک (چو سونگ وو) روایت می‌کند ​​که پس از انجام یک عمل جراحی مغز در کودکی، دیگر نمی‌تواند احساس همدلی کند. او سپس با یک ستوان پلیس مهربان هان یئو جین (با بازی بائه دو نا) که با او همکاری می‌کند تا یک قتل را حل کند، هم‌‌تیم می‌شود. در حالی که این دو برای یافتن مقصر تحقیق می‌کنند، متوجه فسادی می‌شوند که در داخل سیستم رخ می‌دهد.

سریال غریبه به خوبی ساخته شده است، طرح و روایت داستان آن کاملاً جذاب است و می‌تواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند؛ بنابراین اگر شما به دنبال یک سریال با سبک جنایی و اسرار آمیز هستید‌، مطمئناً باید این مورد را تماشا کنید.

  • کارگردان: Park Hyun Suk، Gil Ho Ahn
  • بازیگران: Cho Seung-woo، Bae Doona، Lee Joon-hyuk
  • ژانر: جنایی، درام، اسرار آمیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.5 از بین 6.8 هزار رای

پیشنهاد می کنیم در ادامه، بهترین فیلم های سینمایی تاریخ سینما را نیز مشاهده کنید.

برترین سریال های کره ای

سریال کره ای جدید 2021

با رشد و پیشرفت سینمای کره، کم کم شاهد این هستیم که سریال‌های کره‌ای در ژانرهای مختلف به صورت گسترده پخش و نمایش داده می‌شوند. این واقعه به خصوص برای کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر صدق می‌کند، چراکه تقریبا بسیاری از کشورهای آسیایی، سالهاست شاهد بهترین سریال های کره ای هستند.

تقریبا یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده است تا سریال های کره ای بیشتری را در رنکینگ‌های بالا و مقیاس جهانی شاهد باشیم، ظهور و اوج سینمای کره به واسطه کارگردانان قهار سینمای این کشور است. نمونه خوب آن را می‌توان در فیلم سینمای انگل مشاهده کرد که در سال 2019 توانست به خوبی رضایت‌ها را جلب کند و با نامزد شدن برای 6 جایزه اسکار، توانست به برخی از جوایز از جمله بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین فیلم، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین کارگردانی اشاره نمود.

اگر بخواهیم چند تن از بهترین کارگردانان کره‌ای را به شما معرفی کنیم که نقش مهمی در ساخت سریال کره ای جذاب دارند، می‌توان از نام‌هایی از جمله کانگ جه – گیوو، کیم جی – وون، ناهونگ – جین، هونگ سانگ – سوو، لی جانگ – دونگ، پارک چان – ووک و … اشاره نمود.

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس جدید

حال اگر قصد دارید چند روزی از اوقات فراغت خود را به تماشای بهترین سریال های کره ای نتفلیکس جدید اختصاص دهید، در این قسمت پیشنهاداتی را ارائه می‌کنیم که قطعا می‌تواند سریال‌های بروز و جذابی برای شما باشد. تمام این موارد در سال 2021 نمایش داده شده‌اند. این سریال‌ها عبارتند از:

  • Sisyphus The Myth: پارک شین هی پس از دو سال وقفه از نمایش کوچک، با سریالی به نام Sisyphus The Myth بازمی‌گردد. این فیلم راجع به شخصیتی به نام هان تائه سول (جو)، مهندس نابغه‌ای است که دارای سطح بالایی از مهارت‌های کدنویسی و همچنین ظاهری زیبا است. او همچنین یکی از بنیانگذاران کوانتوم و تایم است و این شرکت را از پایه برای تبدیل شدن به یک شرکت در سطح جهانی ساخته است اما سهام این شرکت پس از مرگ برادر هان دائماً در نوسان است و باعث می‌شود او در مسیر خطرناکی قرار گیر. در همین حال، پارک نقش کانگ سئو-هه، سربازی با مهارت‌های ستودنی را بازی می‌کند که از آینده به گذشته آمده است و سعی می‌کند تا رمز و راز کشته شدن برادر او را حل کند و جهان را از خطری قریب الوقوع حفظ کند.
  • Beyond Evil: سریال Beyond Evil یکی از بهترین سریال های کره ای جدید در سبک درام مهیج – روانشناختی راجع به دو مرد نترس است که در تعقیب یک قاتل زنجیره‌ای که شهرشان را بهم ریخته، حاضرند تا هر کاری انجام دهند. این فیلم برنده بهترین درام در پنجاه و هفتمین دوره جوایز هنری باکسانگ شد و شین ها کیون جایزه بهترین بازیگر مرد را در آن کسب کرد. لی دونگ شیک (شین)، کارآگاه سابق که در یک ایستگاه پلیس محلی به انجام کارهای روزمره تنزل داده شده بود، به‌تازگی وارد زندگی صلح‌آمیزی می‌شد که پس از وقوع یک رشته قتل‌های وحشتناک، دوباره فراخوانده می‌شود. لی و کارآگاه هان جو وو (Yeo Jin-goo) با هم متحد می‌شوند تا مجرم شرور را در مسیر خود متوقف کنند.
  • Vincenzo: از جمله جذاب‌ترین و بهترین سریال های کره ای که حتما باید آن را در لیست نمایش‌های مدنظر خود قرار دهید، می‌توان به سریال معروف وینچنزو اشاره کرد که توانسته است چهارمین سریال با بیشترین تماشاگر در کره را به خود اختصاص دهد. داستان آن راجع به فردی به نام پارک جو – هیونگ است که توسط یک خانواده ایتالیایی و مافیایی به سرپرستی قبول می‌شود. با مرگ سرپرست، فرزند ژنتیکی و رهبر جایگزین گروه مافیایی تلاش می‌کنند تا وی را از سر راه بردارند.
  • Mouse: سریال دیگری که جزو بهترین سریال های کره ای شناخته می‌شود، Mouse نام دارد. در حالی که بیشتر درام‌های کره‌ای را به خاطر شهرت سبک‌های عاشقانه‌ و هیجان‌انگیزشان می‌شناسند، سبک جنایی و هیجان انگیز کره‌ای نیز ارزش دیدن دارد که نمونه آن سریال موش است. داستانی پر از تعلیق که به این سوال می‌پردازد: «اگر می‌توانیم از قبل بیماران روانی را شناسایی کنیم، چه می‌شد؟». داستان این فیلم از بهترین سریال های کره ای، راجع به جونگ با روم (لی سونگ گی) یک افسر پلیس تازه کار است که در یک پست پلیس کار می‌کند. او فردی صادق است و برای رسیدن به عدالت تلاش می‌کند اما او با یک قاتل روانی روبرو می‌شود که با قتل‌ها و ظلم‌هایش، تمام ملت را در ترس فرو برده است. زندگی یونگ با روم پس از آن کاملاً تغییر می‌کند.
  • Taxi Driver: راننده تاکسی نام یکی از سریال‌های جذاب کره‌ای است. این سریال به یک تاکسی مرموز می‌پردازد که عدالت را از جانب قربانیان اجرا می‌کند. در این سریال، سه شخصیت اصلی وجود دارد که شامل کیم دوگی (لی جِهون) یکی از رانندگان شرکتی است که مادرش به قتل رسیده است، کانگ هانا (اسوم) یک وکیل است و گو یون (پیو ی جین) یک متخصص فناوری اطلاعات که مردم او را یک هکر می‌دانند. در ادامه سریال، هر سه شخصیت در طول مسیر با یکدیگر برخورد می‌کنند و باعث می‌شوند تا سریال ترکیبی از ماجراهای اکشن، جنایی و درام شود و یکی از جذاب‌ترین و بهترین سریال های کره ای خلق گردد.

بهترین سریال های جدید کره ای

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس تاریخی

از دو تا سه دهه گذشته تاکنون، یکی از ژانرهای پرطرفدار در سینمای کره، سبک تاریخی آن بوده است که می‌توان گفت در ایران طرفداران بسیاری دارد. از آنجایی که ما شاهد ساخت و وجود بسیاری از بهترین سریال های کره ای در بخش تاریخی هستیم، توجه به بهترین سریال های تاریخی کره ای می‌تواند ما را به سمت سریال‌های جذابی هدایت کند. از جمله بهترین سریال های کره ای نتفلیکس تاریخی می‌توان گفت:

  • Sunshine: به طور قطع اولین موردی که می‌توان به آن اشاره نمود، سریال Mr.Sunshine است که اگرچه سبکی قدیمی دارد اما نزدیک‌ترین نمایش به دوران مدرن در این لیست ما می‌باشد. این درام که قطعا از بهترین سریال های کره ای محسوب می‌شود، راجع به اواخر دهه 1800 است که بر دوره زمانی درست قبل از الحاق ژاپن به کره تمرکز دارد. یوجین چوی (لی بیونگ هون) یک برده سابق بود که در سلسله چوسون کره به دنیا آمد، اما به ایالات متحده نقل مکان کرد و بزرگ شد تا یک افسر تفنگداران دریایی شود. چوی به ماموریتی در چوسون منصوب می‌شود و بعداً عاشق گو آئه شین (کیم تائری)، یکی از اعضای ارتش راست می‌شود که او یک شبه نظامی با هدف مبارزه با مهاجمان ژاپنی است.
  • 100 Days My Prince: یکی از پرسروصداترین سریال‌های کره ای، سریال 100 روز شاهزاده من است که می‌تواند طرفداران کی‌پاپ را غافل گیر کند؛ زیرا این درام تاریخی همراه با بازیگری دو کیونگ سو، با نام مستعار O است که عضوی از گروه بسیار موفق پسرانه کره ای EXO می‌باشد. وی در نقش لی یول، شاهزاده دوران سلسله چوسون که به دنبال سوء قصد به قتل، دچار فراموشی می‌شود، بازی می‌کند. پس از این ماجرا، او تحت مراقبت دختری دهقانی به نام هونگ شیم (نام جی هیون) به یک فرد عادی تبدیل می‌گردد. با هویتی جدید، شاهزاده زندگی جدیدی را برای خود شکل می‌دهد و خود را در میانه مشکلات روابط هونگ شیم می‌بیند. این نمایش ضمن روایت داستانی گیرا، ترکیب خوبی از کمدی و درام دارد.
  • My Sassy Girl: این درام یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای است که بر اساس فیلمی به همین نام در سال 2001 ساخته شده است. این نمایش، داستان گیئون وو (جو وون)، دانشمندی در سلسله چوسون را دنبال می‌کند که توسط پادشاه به آموزش دختر شرورش، پرنسس هی میونگ (اوه یئون سو) منصوب می‌شود. در این میانه، Gyeon-woo ناخواسته خود را پس از کشف نقشه‌ای که شاهزاده خانم را هدف قرار می‌دهد، می‌بیند و بیشتر به یک محافظ تبدیل می‌شود. جذابیت این سریال را می‌توان در سبک دراماتیزه‌ای از رمانی بر اساس یک داستان واقعی آن دانست که داستان را بسیار زیباتر می‌کند. همچنین این سریال مانند 100 Days My Prince، به همان اندازه که درام دارد، کمدی ارائه می‌دهد و یک سریال عاشقانه عالی را برای مخاطبین خود فراهم می‌کند.
  • Rookie Historian Goo Hae-ryung: در جامعه مردسالار دوران سلسله چوسون، روایت داستان یک قهرمان زن قوی و جسور می‌تواند سوژه‌ جذابی برای ساخت یک سریال متفاوت و تاریخی باشد. گو هائه ریونگ (شین سه کیونگ) یک زن مجرد مستقل و خوش فهم است و پس از اینکه پادشاه امکان کسب مقام را برای مردان و زنان فراهم کرد، به یکی از اولین مورخان زن در پادشاهی تبدیل می‌شود. هه ریونگ و دو مورخ زن دیگر باید دائماً ارزش خود را ثابت کنند و کار خود را در تمام مدت مبارزه با تبعیض جنسی سیستماتیک و سیاست قصر انجام دهند. هه ریونگ به زودی به عنوان مورخ شخصی شاهزاده دوون (چا یون وو) منصوب می‌شود، موجودی مهربان که مخفیانه رمان‌های عاشقانه می‌نویسد و آرزوی کشف زندگی فراتر از دیوارهای قصر را دارد. سریال مورخ تازه کار، از بهترین سریال های کره ای، یک درام رمانتیک عجیب و غریب است که موفق می‌شود تمام قسمت‌های نمایش خود را به خوبی ارائه کند و در عین حال دیدگاهی را نشان دهد که به ندرت در ژانر تاریخی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • My Country: The New Age: در حالی که درام‌های ذکر شده در لیست بالا همه در سلسله چوسون اتفاق می‌افتد، سریال “کشور من: عصر جدید”، درست قبل از آن زمان، در طول دوره انتقالی از سلسله قبلی گوریو روایت شده است. برخلاف اکثر درام‌های کره‌ای، در این مورد از بهترین سریال های کره ای تاریخی، تمرکز اصلی روی روابط عاشقانه نیست، بلکه بیشتر روی احساسات و دوستی است؛ زیرا درام داستان روایت کننده ماجراهای دو دوست به نام‌های سو هوی (یانگ سه جونگ) و نام سئون هو (وو دو هوان) است. این نمایش همچنین دارای سکانس‌های اکشن فراوانی است که برخی از واقعی‌ترین مبارزات شمشیر زنی تا به حال در تلویزیون کره در آن دیده شده است. نمایش‌ها و بازی‌ها بسیار خوب اجرا شده است و می‌توان به راحتی در این داستان جذاب، لحظات خوشایند و احساساتی را تجربه کرد.

بهترین سریال های کره ای تاریخی

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس

دنیای درام‌های کره‌ای جای عجیب و زیبایی است. صنعت سرگرمی کره جنوبی به آرامی در حال تسلط بر جهان و کاملا رو به رشد است. اصطلاح درام کره ای یا Kdrama تقریباً به هر سریال تلویزیونی تخیلی کره جنوبی، صرف نظر از موضوع یا ژانر اشاره دارد. این سریال‌ها امروزه در سبک‌ها و ژانرهای مختلفی ارائه می‌شوند و توانسته‌اند افراد بسیاری را به خود جلب کنند. از جمله بهترین سریال های کره ای نتفلیکس می‌توان گفت:

  • Hometown Cha-Cha-Cha: بعد از غوغایی که سریال Squid Game در جهان به راه انداخته است، می‌توان گفت رتبه دوم بعد از آن که در لیست بهترین سریال های کره ای قرار می‌گیرد، نمایش Hometown Cha-Cha-Cha است. این کمدی عاشقانه جذاب، داستان یک دندانپزشک (شین مین آ) در شهری زیبا را دنبال می‌کند که از مطب خود اخراج می‌شود و تصمیم می‌گیرد در یک شهر ساحلی کوچک شروع به کار کند. در حالی که خود را با زندگی جدید با حال و هوای کمتر از زرق و برق شهری، تطبیق می‌دهد، با افراد سرآمد دهکده (کیم سون هو) آشنا می‌شود.
  • Mine: با توجه به بهترین سریال های کره اخیر که تصویری مهیج از زندگی ثروتمندان این کشور ارائه می‌دهند، ماین سریالی است که در همین راستا، حول یک خانواده قدرتمند چابول متمرکز است. این سریال در مورد دو عروس که تلاش می‌کنند هویت خود را بسازند – و آنچه متعلق به خودشان است – و در جامعه‌ای مردسالار حق خود را بازپس بگیرند. این سریال توانسته‌است بازیگران بسیار ماهر با بازی جذابی را در خود به کار بگیرد که لذت دیدن این نمایش را چند برابر می‌کند.
  • The Uncanny Counter: در این سریال پرطرفدار که در سبک ماوراء الطبیعه خلق شده است، داستان سریال روایتگر یک نوجوان معلول است که به عضویت گروهی فراطبیعی به نام کانترها جذب می‌شود. آنها به دنبال ارواح شیطانی فرار کرده‌اند تا میزبانان انسان را تصاحب کنند و از جسم آنها برای انجام اعمال وحشتناک بهره می‌برند. حال او به عنوان بخشی از این گروه از شکارچیان شیاطین، توانایی‌های مافوق بشری و روانی را در خود توسعه می‌دهد و زندگی سختی را تجربه می‌کند که در روز به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی زندگی کرده و در شب برعلیه شر و فساد مبارزه می‌کند.
  • Stranger: مورد دیگری از بهترین سریال های کره ای، سریال غریبه نام دارد. این سبک هیجان انگیز، جنایی و دوست داشتنی که اکنون دو فصل دارد (با طرفدارانی که برای فصل سوم امیدوار هستند)، در لیست بهترین برنامه‌های تلویزیونی سال 2017 نیویورک تایمز قرار گرفت. بائ دونا، خواننده لویی ویتون، نقش یک کارآگاه جذاب را بازی می‌کند. در فصل اول، هوانگ سی موک (چو سونگ وو) یک دادستان نمونه است که از حساسیت بیش از حد به فرکانس‌های صوتی خاص رنج می‌برد. او پس از انجام عمل جراحی اصلاحی، حس همدلی خود را از دست داد و مهارت‌های اجتماعی دیگر ندارد. در حین بررسی یک قتل، او با ستوان پلیس هان یئو جین (بائه دونا) ملاقات می‌کند که به تلاش‌های او برای حل این پرونده کمک می‌کند. همانطور که آنها شروع به کشف رمز و راز پشت قتل می‌کنند، متوجه می‌شوند که تلاش‌های آنها به طور مداوم توسط شرکت کنندگان در یک توطئه فساد بزرگ بین دفتر دادستان و یک شرکت خصوصی (مجموعه) دفع می‌شود.
  • Start-Up: داستان این فیلم همانطور که از نام آن پیداست، راجع به کارآفرینی است. کارآفرینان جوانی که آرزو دارند رویاهای مجازی را به واقعیت تبدیل کنند، برای موفقیت و عشق در دنیای سخت صنعت فناوری پیشرفته کره رقابت می‌کنند. این سریال با سبک درام کره ای خود، حول این فضا داستان‌هایی را روایت می‌کند.

بهترین سریال های کره ای تاریخی

بهترین سریال های کره ای عاشقانه

درام های شلوغ و کلیشه‌ای یک تغییر خوشایند نسبت به داستان سرایی تاریک و توطئه‌هایی است که به نظر می‌رسد نمایش‌های وسترن را بهم ریخته است. علاقه به درام‌های عاشقانه کره‌ای به‌ویژه سال گذشته افزایش یافته و اکنون، داستان‌های ملایم با قهرمان‌های زیبا، حساس، مکان‌های دیدنی و طرح‌های جذاب، فضایی دائمی در قلب غالب تماشاگران به خصوص در فضای نت فیلیکس ایجاد کرده است.

در ادامه چند مورد از بهترین سریال های کره ای عاشقانه را برای شما ذکر می‌کنیم که حتما پیشنهاد می‌شود آنها را دنبال کنید:

  • Its Okay to Not Be Okay: این درام عاشقانه کره‌ای بر روی جنبه معمولاً آشکار و شفابخش عشق تمرکز دارد. یک کار فرد مهربان که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند، به طور تصادفی به نویسنده کتاب کودکی برخورد می‌کند که اتفاقاً دارای اختلال شخصیت است. به تدریج این دو نفر به هم نزدیک‌تر می‌شوند و عشق آهسته‌شان به آنها کمک می‌کند هم از شیاطین خودشان شفا پیدا کنند و هم به سمت آینده‌ای روشن‌تر حرکت کنند. نیویورک تایمز این سریال را به عنوان یکی از “بهترین نمایش‌های بین المللی سال 2020” معرفی کرد.
  • Crash Landing On You: نام این سریال را قبلا هم در لیست بهترین سریال های کره ای ذکر کردیم. بله، این همان درام عاشقانه کره‌ای است که احتمالاً بارها به شما توصیه شده است یا ممکن است که آن را قبلاً تماشا کرده باشید. این سریال ارزش عشق را در مقابل فعالیت‌ها و کارهای سیاسی به خوبی بیان می‌کند؛ زیرا داستان راجع به یک وارث کره‌ای است که هنگام تفریح با پاراگلایدر، به طور تصادفی در کره شمالی سقوط می‌کند. اما به دور از انتظارات بیننده، او با یک افسر ارتش کره شمالی که از او محافظت می‌کند، ملاقات کرده و با وجود درگیری‌های جمعی، داستان عاشقانه‌ای را آغاز می‌کنند.
  • Romance Is A Bonus Book: در حالی که معمولا سریال‌هایی که بازسازی می‌شودن، همیشه استقبال خوبی ندارند، اما این k-drama یک استثنا مثال زدنی است. این نمایش از بهترین سریال های کره ای درام عاشقانه، بر اساس سریال تلویزیونی موفق آمریکایی Younger ساخته شده است که داستان آن راجع به یک سردبیر جوان و با استعداد در یک شرکت انتشاراتی است.
  • Memories Of The Alhambra: وقتی ژانر علمی تخیلی با یک درام کره ای عاشقانه ترکیب می‌شود، باید انتظار یک فیلم جادویی و جذاب را داشته باشید. این سریال، مجموعه داستان یک توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی واقعیت مجازی به نام Jung Se-Joo را روایت می‌کند که یک واقعیت مجازی اعتیاد آور ایجاد می‌کند که در آن گیمرها می‌توانند برای یافتن سلاح و مبارزه در دنیای واقعی یک لنز ویژه با تکنولوژی بالا استفاده کنند. با این حال، زمانی که یونگ یک مشکل مرگبار در بازی پیدا می‌کند و سعی می‌کند آن را برطرف کند، پیچیدگی داستان به سراغ شما می‌آید.
  • Because This Is My First Life: یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای که می‌تواند حس رمانتیک را به خوبی به مخاطب خود انتقال دهد، سریال Because This Is My First Life (2017) است. تلخ و شیرین، بهترین لقبی است که می‌توان به این نمایش داد. سریالی عاشقانه، خنده دار و در عین حال غم انگیز است که زندگی دو هم اتاقی سی و چند ساله را نشان می‌دهد که به دلایل مالی هم خانه می‌شوند. این دو نفر در حال مبارزه و در نهایت برای رضایت خانواده خود وارد یک ازدواج می‌شوند و سپس احساس عاشقانه آنها به آرامی و پیوسته شکوفا می‌شود. این داستان روایت یک ازدواج راحت و یک عاشقانه آرام و پیوسته است.

بهترین سریال های کره ای عاشقانه

لیست سریال های کره ای دوبله فارسی

بهترین سریال های کره ای در ایران را می‌توان با شروع طوفانی و جذاب این نوع سریال‌ها برای اولین بار در سینمای ایران از سال 85 مشاهده کرد. زمانی که موج اولیه که شامل بهترین سریال های کره ای در سال 85 پخش شد (که اولین آن با نام جواهری در قصر بود)، به خوبی توانست در دل مردم ایران بنشیند. دوگانه سریال یانگوم و جومونگ و نیز سریال ژاپنی سال‌های دور از خانه را می‌توان بهترین تجربیات قدیمی از سینمای شرق آسیا در ایران دانست.

بهترین سریال های کره ای با دوبله فارسی

در کنار نمایش و ماجراهای جذاب و دلنشین سریال‌های کره‌ای، نباید تاثیر دوبله فارسی آن را نیز نادیده گرفت که توانست بسیار به جذابیت سریال و رفتار و عکس‌العمل‌های کاراکترها، روحیه و جذابیت ببخشد. در مورد بهترین سریال های کره ای با دوبله فارسی می‌توان به چند عنوان مشهور اشاره کرد که عبارتند از:

  • سریال دونگ یی: افسانه دونگ یی، یکی از بهترین سریال های کره ای است که در 60 قسمت به صورت پیوسته (با زمان 60 دقیقه) روایت می‌شود. داستان این سریال راجع به دختری به نام دونگ‌یی است که در زمان سلطنت شاه سوک جونگ زندگی می‌کند. سریال فضایی قدیمی اما بسیار شاد و پویا دارد. در این سریال، این دختر پدر و برادر خود را محکوم به مرگ می‌بیند و به تنهایی وارد پایتخت می‌شود. با رشد و بروز استعدادهای این دختر، وی می‌تواند به قصر بیاید و تحت عنوان بانوی بازرس فعالیت کند.
  • جواهری در قصر: همانطور که در قسمت بالا هم گفتیم، جواهری در قصر که با عنوان “یانگوم” در ایران نیز شناخته می‌شود، از بهترین سریال‌های کره‌ای است که می‌توانید مشاهده کنید. این سریال راجع به زنی به نام یانگ گوم است که واقعا در تاریخ وجود داشته است. این سریال که در 54 قسمت روایت شده است، روایت تلاش‌های این زن در ورود به قصر و نمایش فاصله‌های طبقاتی را به خوبی در یک داستان پر هیجان، با سیاست بسیار و گیرا روایت می‌کند.
  • امپراتور دریا: این سریال که توانست محبوبیت بسیاری در ایران پیدا کند، از جمله بهترین سریال های کره ای دوبله شده است که راجع به برده‌ای به نام گونک بوک می‌باشد. این فرد به همراه دوست خود به نام جانگ نیون سختی‌های بسیاری را از جمله کشته شدن پدرشان تحمل می‌کنند و در مقطعی وارد هنرهای رزمی و جذب محافظات بانو جمی می‌شوند. در ادامه داستان، شاهد روابط عاشقانه‌ای در سریال هستیم که این نمایش را بسیار جذاب کرده است. همچنین در کنار آن نیز رفتارهایی برعلیه بانو جمی که اعمال خلاف قانون انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد که داستان را پر از چالش می‌کند.
  • جومونگ: سریال جومونگ، یک اثر تاریخی از سال 2006 است که با پخش در کشور ایران توانست طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. این سریال راجع به شخصیتی به نام جومونگ، بنیانگذار سلسله گوگوریو می‌باشد که در دهه‌های اول تاریخ میلادی روایت می‌شود. اولین بار سریال جومونگ در سال 1387 در ایران پخش شد. از مهم‌ترین هنرمندانی کره‌ای که در این سریال نقش بازی کرده‌اند می‌توان از سونگ ایل گوک، هان هی جین، کیم سونگ سو و سونگ جی هیو نام برد.
  • افسانه بادها: افسانه بادها نام یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای دوبله شده است که با عنوان موهیول نیز شناخته می‌شود. داستان روایت نوه جومونگ به نام موهیول را می‌کند که به دلیل پیشگویی‌های شوم در ابتدای تولد، پدرش مجبور شد تا وی را در ظاهر به قتل برساند اما در خفا، او زنده در یک جای دیگر فرستاد تا زندگی جدید و دور از اجتماعی را تجربه کند. داستان این فرزند نفرین شده چالش‌ها و ماجراهای بسیار جذابی دارد تا در نهایت این شخصیت بتواند تسو، حاکم گوگوریو را شکست دهد و کشور کره‌ای که اکنون از آن نام برده می‌شود را پایه گذاری کند.

لیست بهترین سریال های کره ای دوبله

بهترین سریال های کره ای کمدی

درام‌های کره‌ای اکنون بسیار محبوب شده‌اند و بسیاری از آنها شاهد سبک کمدی نیز برای جذب بیشتر مخاطبان هستند. شما می‌توانید سریال‌های کره‌ای بسیاری که در دهه اخیر ساخته شده است را در Netflix و Viki مشاهده کنید که اضافه شده‌اند. هر Kdrama ترکیبی از احساسات، غم و شادی است، اما گاهی اوقات ما فقط می‌خواهیم سبک کمدی آن‌ها را مشاهده کنیم. به همین خاطر در ادامه لیستی از بهترین سریال های کره ای کمدی را برای شما آورده‌ایم که عبارتند از:

  • Welcome To Waikiki: سه مرد به نام‌های دونگ گو، دو شیک و جون کی به همراه سئو جین مهمانخانه‌ای به نام “مهمان خانه وایکیکی” را اداره می‌کنند تا برای فیلمشان پول جمع کنند. وقتی یک مادر مجرد به همراه نوزادش وارد خانه می‌شود، اوضاع فرق می‌کند. این سریال حول نقش آفرینی این افراد می‌چرخد.
  • The Fiery Priest: اگر سبک شوخ طبعی و لذت بردن از نمایش‌های کمدی در شما طوری است که از بازیگری افراد دمدمی مزاج و حالات صورت احمقانه مانند کاراکترهای کتاب های مصور لذت می‌برید، قطعاً از The Fiery Priestخوشتان می‌آید. این کمدی اکشن بر روی سه شخصیت متمرکز است که دائماً سرشان را به هم می‌زنند، این افراد شامل کیم هه ایل، یک کشیش کاتولیک بی ادب و بد دهان، کو دای یانگ، یک کارآگاه ترسو و پارک کیونگ سان، یک دادستان بلندپرواز، که با اکراه برای تحقیق در مورد قتل یک کشیش مسن همکاری می‌کنند.
  • My Only Love Song: یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای کمدی، سریال My Only Love Song است که داستان سونگ سو جونگ، یک هنرپیشه مغرور تشنه پول می‌باشد. او اما با افتادن در یک کانال انتقال زمانی، زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. این حادثه او را به کشور کره در قرن ششم در دوران گوگوریو در میانه سلطنت پادشاه پیونگ وون باز می‌گرداند. در اینجا، او با On Dal، مردی آشنا می‌شود که به پول درآوردن مشغول است و هدف بلندپروازانه‌اش تنها توسط قلب سخاوتمند او مختل می‌شود.
  • My Love from the Star: این داستان عاشقانه و کمدی دو کاراکتر را روایت می‌کند. یک موجود بیگانه که 400 سال پیش روی زمین آمده است و یک ستاره بازیگر زن بی سر و صدا. برای بینندگانی که به دنبال یک داستان عاشقانه اعتیادآور با صحنه‌های خنده دار، OTP و طرحی هیجان انگیز هستند، این گزینه مناسبی است.

بهترین سریال های کمدی کره ای

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

سبک مدرسه‌ای، یکی از سبک‌های خاص در بهترین سریال های کره ای است که بیشتر به مخاطبان نوجوان و جوان اختصاص دارد. وقتی مردم به درام‌های کره ای فکر می‌کنند، ممکن است ذهنشان ملودرام‌ها، درام‌های تاریخی یا کمدی‌های رمانتیک برود. با این حال، برخی از بهترین سریال های کره ای، نمایش‌هایی هستن که برای نوجوانان ساخته شده است، افرادی که احساساتی از جمله عشق‌های اولیه، دوستی‌ها و زندگی مدرسه‌ای، چه دبیرستان و چه دانشگاه را تجربه می‌کنند. برخی از این سریال های کره ای مدرسه ای عبارتند از:

  • Boys Over Flowers: رتبه اول بهترین سریال های کره ای مدرسه‌ای کره‌ای در تمام دوران‌ها به فیلم به نام “پسران بیش از گل” اختصاص دارد. این درام کره ای است که بلافاصله لی مین هو را به یک سوپراستار KDrama تبدیل کرد. این فیلم ممکن است برای کسانی که در غرب هستند چندان قابل درک نباشد، اما به شما یک نگاه عمیق واقعی به نحوه عملکرد مدارس خصوصی معتبر در کره می‌دهد. این سریال درباره دختری از یک خانواده فقیر و پسری است که بخشی از یک گروه بسیار ثروتمند و محبوب در مدرسه به نام F4 است. دلیل حضور او در F4 این است که او از یکی از بزرگترین خانواده‌های کنگلومرا در کره است. دختری از خانواده فقیر در نهایت قلب پسر را به دست می‌آورد و در عین حال یکی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های زن در تاریخ نمایش های کره ای را تبدیل می‌شود.
  • Dream High: Dream High داستان و رویاهای جوانانی را روایت می‌کند که آرزوی ستاره شدن با حضور در دبیرستان هنری را دارند. این یکی از اولین درام‌های موفقی بود که زندگی دانش آموزان دبیرستانی را به نمایش گذاشت البته بسیار خنده دار است و تمرکز زیادی روی Kpop و رویای تبدیل شدن به Kpop Idol را دارد. برای کسانی که بیشتر به تماشای شخصیت‌هایی که به رویاهایشان دست می‌یابند علاقه دارند، Dream High در نسخه 1 می‌تواند گزینه جذابی از بهترین سریال های کره ای باشد. برای کسانی که بیشتر به روابط عاشقانه‌های نوجوانان علاقه‌مند هستند، Dream High نسخه دوم می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
  • The Heirs: این سریال درباره گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی ممتاز ثروتمند است که می‌خواهند امپراتوری تجاری خانواده‌شان را تصاحب کنند. لی مین هو نیز در این درام حضور دارد و نقش وارث ثروتمند یک شرکت بزرگ کره‌ای را بازی می‌کند. او به زودی باید بین زنی که دوستش دارد یا به دنبال کسب و کار خانوادگی خود، یکی را انتخاب کند. این درام از بهترین سریال های کره ای سبک مدرسه‌ ای است که فصل دوم آن نیز به واسطه محبوبیتش ساخته شد.
  • Love Alarm: وبتون کره ای تبدیل به درام کره ای زنگ عشق درباره دانش آموز دبیرستانی است که هم زیبا و هم باهوش است. او از خانواده ای ثروتمند نیست زیرا پدر و مادرش فوت کرده اند و اکنون با عمه اش زندگی می کند. دانش آموز محبوبی در مدرسه او وجود دارد که فرزند یک خانواده ثروتمند است. با این حال او از خانواده اش محبت نمی کند. بهترین دوست او در نهایت عاشق دختر می شود و او به زودی متوجه می شود که او نیز احساساتی نسبت به او دارد. Love Alarm همچنین دارای یک برنامه رسمی Love Alarm است که فقط برای درام ایجاد شده است.

بهترین سریال های کره ای مدرسه ای

سریال های کره ای پزشکی

اگر در صفحه مرور کنید، احتمالاً متوجه بسیاری از درام‌های با مضمون پزشکی روی پلتفرم شده‌اید. علیرغم تعداد زیادی درام با داستان های پزشکی، این نوع درام‌های کره‌ای برای بسیاری از طرفداران مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، اگر تا به حال بهترین سریال های کره ای در سبک پزشکی را نمی‌دانید و یا اصلا این نوع سبک را تماشا نکرده‌اید، لازم است به لیست زیر توجه کنید:

  • Doctors: این درام عاشقانه که با نام دیگر هم شناخته می‌شود، مطمئناً هر بیننده‌ای را غمگین می‌کند. این سریال با پیش نمایشی از سال‌های شورشی دوران نوجوانی هی جونگ (پارک شین هی) شروع می‌شود که در طی آن او با دکتری آشنا می‌شود که او را تشویق می‌کند تا یک جراح مغز و اعصاب شود. 13 سال به جلو، او و همان دکتر دوباره در بیمارستانی که اکنون هر دو در آن کار می‌کنند، همدیگر را ملاقات می‌کنند.
  • Hospital Playlist: اگر به دنبال گذراندن اوقات خوش و خنده‌دار هستید، عنوان Hospital Playlist باید در بالای لیست شما باشد. این درام پزشکی کره‌ای پنج پزشک را دنبال می‌کند که اتفاقاً همه در یک گروه با هم دوست هستند. اگرچه این سریال داستانی ساده و دلچسب دارد، اما نمی‌توانید از خط داستانی هر شخصیت غافل نشوید.
  • Descendants of the Sun: ما نمی‌توانیم فهرستی از درام‌های کره‌ای درباره پزشکان را بدون درج داستان عشق نمادین دکتر کانگ مو یون (سونگ هی کیو) و کاپیتان یو سی جین (سونگ جونگ کی) از نوادگان خورشید تهیه کنیم. در این سریال، دو شخصیت اصلی در حالی ملاقات می‌کنند که یو سی جین، کاپیتان یک واحد نیروی ویژه کره جنوبی، خارج از وظیفه است. پس از چند تلاش ناموفق تا به امروز، این دو در نهایت تصمیم می‌گیرند راه خود را از هم جدا کنند تا زمانی که مو یون برای رهبری تیمی از داوطلبان پزشکی در همان ماموریت حفظ صلح که یو سی جین در آن مستقر شده است، منصوب می‌شود.
  • Romantic Doctor, Teacher Kim: یکی از درام‌های کره‌ای که با نام دکتر رمانتیک نیز شناخته می‌شود، روایت پزشکانی به نام کانگ دونگ جو (یو یون سوک) و یون سو جونگ (سو هیون جین) را ارائه می‌کند که در یک بیمارستان کوچک و بی‌ادعا در خارج از سئول زندگی می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند، این بیمارستان شهری کوچک در محل زندگی یکی از افسانه‌ای‌ترین جراحان کشور است.
  • Yong Pal: کیم ته هیون یک جراح با استعداد است که به دلیل بیماری خواهر کوچکترش دائماً با بدهی‌های زیادی مواجه می‌شود. او برای تامین مخارج زندگی خود با اسم رمز یونگ پال برای اعضای باند و ثروتمندان، عملیات غیرقانونی انجام می‌دهد. با این حال، وقتی او درگیر پرونده‌ای در مورد هان یئو جین، وارث چائبول می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

بهترین سریال های کره ای پزشکی

معرفی مینی سریال های کره ای

مینی سریال‌های کره‌ای را شاید بارها مشاهده کرده باشید که یک داستان تک فصله جذاب و زیبایی را ارائه می‌کنند و معمولا اگر مورد استقبال قرار گیرند، شاید فصل دومی برای آنها منتشر شود. این نوع سریال‌ها معمولا 2 تا 15 قسمت دارند ولی موارد طولانی‌تر نیز وجود دارد. در ادامه با ما باشید تا راجع به معروف ترین مینی سریال های کره ای صحبت کنیم.

مینی سریال های کره ای جذاب

از جمله بهترین سریال های کره ای در سبک مینی سریال می‌توان گفت:

  • Wednesday 3:30 PM: اگر هنوز نمی‌توانید فکر خود را از دوست پسر سابقتان حذف کنید، چگونه باید مجددا قلب او را بدست آورید؟ داستان فانتزی این سریال، راجع به سون یون وو (جین کی جو) است که توسط دوست پسرش، بک سونگ گیو (آن بو هیون) اخراج شده است اما او نمی‌تواند بر احساسات خود نسبت به او غلبه کند و می‌خواهد که او برگردد. پس او یک ایده درخشان دارد. یون وو از دوست قدیمی دوران کودکی خود، یون جائه وون (هنگ بین) کمک می‌گیرد تا با او رابطه‌ای ساختگی برقرار کند تا حسادت سونگ گیو را برانگیزد. جائه وون با یون وو تفاهم می‌‌کند تا طرح پیچیده خود را اجرا کند و عشق خود را در سراسر رسانه‌های اجتماعی خود نشان دهد. این سریال در 10 قسمت پخش شده است.
  • Splash Splash Love: یکی دیگر از بهترین سریال‌های کره‌ای، سریال Splash Splash Love است که در رابطه با دانبی، یک دانش‌آموز دبیرستانی می‌باشد. او فردی است که به درس ریاضیات علاقه‌ای ندارد. در این درام عاشقانه فانتزی، او در هنگام امتحان توانایی اسکولاستیک کالج، از امتحان فرار می‌کند و در یک پدیده فانتزی با آرزویی که می‌کند، در زمان سفر کرده و به سلسله چوسون بازگردانده می‌شود، جایی که با یک پادشاه ملاقات می‌کند. این سریال در 10 قسمت ساخته شده است که به صورت دو قسمت 60 دقیقه‌ای پخش شده است.
  • I Am Not a Robot: ناگزیر، همه در مقطعی از زندگی خود صدمه می‌بینند. درمان‌های مختلفی برای انواع زخم‌ها وجود دارد و با گذشت زمان، این درمان‌ها کمتر مؤثر می‌شوند. این داستان در مورد مردی است که برای قلب شکسته خود سپری ایجاد کرد. از روزی که قلبش شکست، او در یک صدف زندگی می‌کند. بدتر از آن، او از نوع خاصی از آلرژی رنج می‌برد. هر زمان که با انسان تماس پیدا می‌کند، در تمام بدنش جوش می‌زند و در تنفس دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل او مجبور می‌شود گوشه نشین شود و حتی شروع به نفرت از مردم کند. یک روز او با جو جی آ روبرو می‌شود، موجودی که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. در ابتدا جی آ وانمود می‌کند که یک ربات است و سعی می‌کند اعتماد مین کیو را جلب کند. رابطه وی در سطح عاشق شدن با او وارد می‌شود. رابطه با این کاراکتر سبب می‌شود تا مین کیو به آرامی یاد بگیرد که چگونه از منطقه امن خود خارج شده و عشق و اعتماد را تجربه کند. این سریال در 32 قسمت ارائه شده است.

مینی سریال های کره ای برتر

در ادامه مینی سریال‌های جذاب کره‌ای می‌توان گفت:

  • Tempted: بسیاری از مردم آرزو دارند وسوسه گر بزرگی باشند، کسی که بتواند بر عشق قدرت داشته باشد. با این حال، هنگامی که آنها واقعاً عشق را تجربه می‌کنند، شروع به درک این موضوع می‌کنند که چیزی که زمانی آرزویش را داشتند، احمقانه و بی‌فایده است. در این درام همه شخصیت‌ها مثل ما عاشق هستند. صادقانه بگویم، همه آنها آرزوی کسی را دارند. با آشکار شدن داستان، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن با یکدیگر درگیر می‌شود. برخی از نقابی که در مقابل عشق پنهان کرده بودند پشیمان می‌شوند و ناامیدی و خشم خود را به دیگران ابراز می‌کنند. از طریق عشق، برخی یاد می‌گیرند که خود را دوست داشته باشند در حالی که برخی دیگر آنقدر صدمه می‌بینند که نمی‌توانند روی پای خود بایستند. اما باز هم با سختی‌های فراوان، بعضی‌ها دوباره روی پای خود می‌آیند و یاد می‌گیرند که یک بار دیگر دوست داشته باشند. امیدهای وسوسه شده برای بینندگان برای خندیدن، گریه کردن و مرور این داستان‌ها با هم بسیار سریال را جذاب کرده است. درست مثل اینکه چگونه تفسیر همه از عشق متفاوت است، این درام می‌خواهد به ما بفهماند که همه ما بتوانیم عاشقانه و بدون هیچ مقایسه‌ای عشق بورزیم.
  • Addicted: فرض کنید به یک باره دو دانش آموز در یک کلاس و مدرسه با هم برادر ناتنی می‌شوند. بای لو یین (تیمی زو) با مادربزرگ و پدر مطلقه‌اش، بای هان چی (سونگ تائو) زندگی می‌کند. هنگامی که او 16 ساله است، لو یین متوجه می‌شود که مادرش، جیانگ یوان (لیو شیائو هوآ)، با مقام عالی رتبه دولتی گو وی تینگ (وانگ دونگ) دوباره ازدواج می‌کند. لو یین ناگهان خود را با یک برادر ناتنی جدید به نام گو های (جانی هوانگ) می‌یابد که او نیز اتفاقاً در همان کلاس و در مدرسه است که این درس می‌خواند.
  • Short: کانگ هو یونگ (کانگ ته اوه) جوانی بی‌خیال است که در زندگی خود تمرکز و جهت گیری ندارد. اما وقتی او ورزش اسکیت سرعتی پیست کوتاه را کشف کرد، همه چیز تغییر می‌کند. هو یانگ اگرچه یک تازه کار است، به سرعت وارد این ورزش می‌شود و شروع می‌کند به چالش کشیدن پارک یون هو (یئو هو هیون)، کسی که به عنوان پادشاه ورزش مسیر کوتاه در نظر گرفته می‌شود و از خانواده‌ای با سابقه ورزشی است. هو یانگ همچنین با یو جی نا (کیم دو یون)، یک اسکیت باز سابق که مجبور شد ورزش را به دلیل آسیب دیدگی کنار بگذارد، ملاقات می‌کند.

مینی سریال های کره ای با زیرنویس فارسی

در انتها نیز چند مینی سریال جذاب با زیرنویس فارسی را به شما معرفی می‌کنیم که از بهترین سریال های کره ای و مینی سریال به شما می‌آیند. این موارد عبارتند از:

  • مادر: سریال مادر که با نام مادئو نیز شناخته می‌شود، از جمله بهترین سریال های کره ای مینی است که در قالب سریال 16 قسمتی ارائه شده و داستان آن راجع به یک معلم موقت در یک مدرسه دبستانی است که رابطه عمیقی با دانش آموزانش دارد. این کاراکتر در بین دانش آموزانش، متوجه دانش آموزی می‌شود که رفتار عجیبی دارد و مشکل را ریشه یابی می‌کند که ناشی از روابط داخلی خانوادگی آنها است. امتیاز ثبت شده برای این مینی سریال کره‌ای، در حدود 9.1 می‌باشد.
  • زیباترین خداحافظی دنیا: یکی دیگر از بهترین مینی سریال های کره ای، سریال زیباترین خداحافظی دنیا است که داستان یک خانواده را روایت می‌کند. اما این خانواده یک مشکل دارد، مادر خانواده فقط 1 ماه دیگر زنده است. این مینی سریال در 4 قسمت ارائه شده است.
  • بهترین اشتباه: از دیگر مواردی که می‌تواند هم در دسته بهترین سریال های کره ای مدرسه ای و هم مینی سریال قرار گیرند، سریال بهترین اشتباه است که در 15 قسمت ارائه شده است. این سریال همانند The heirs به دلیل محبوبیت بالا توانست برای ساخت فصل دوم نیز شناخته شود. این مینی سریال راجع به ماجرای پرچالش گروهی از جوانان است که مشکلات و ماجراهای مربوط به این دوره را مطرح می‌کند. داستان راجع به دختری است که می‌فهمد دوست قدیمی‌اش او را تحت نظر گرفته و اذیت می‌شود. برای رفع این مشکل و فراری دادن وی، او عکسی از یک پسر خوشتیپ رندوم را از اینترنت پیدا می‌کند و وی را نامزد خود معرفی می‌کند. اما این پسر، ظاهرا در شروع سال تحصیلی همکلاسی او می‌شود و این شروع ماجرا و دردسرهاست.

بهترین مینی سریال های کره ای

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 7

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا