سینمای جهانفرهنگ و هنر

لیست بهترین فیلم‌های هندی [پر طرفدارترین‌ها]

معرفی بهترین فیلم‌های هندی تا سال 2023

لیست مطالب این مقاله

سینمای هند دنیای عجیب و رنگارنگی است. ساختن این همه فیلم در یک سال، کاری نیست که هیچ سینمایی از عهده آن بربیاید. سینمای هند یا عمیقاً شما را مجذوب خود می‌کند، یا نمایشی از اتفاقات عجیب و شگفت‌انگیز را برای شما فراهم می‌کند.

دوستداران موسیقی قطعا از شنیدن این همه موسیقی رنگارنگ از انواع شاد و سرزنده گرفته تا موسیقی غمگین لذت خواهند برد. فرقی نمی‌کند که تازه واردِ سینمای هند باشید یا از طرفداران فیلم‌های قدیمی بالیوود، چیزی متناسب با سلیقه خود پیدا خواهید کرد.

البته سینمای هند نیز به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، از جمله سینمای جنوب هند که هم آثارش پر زرق و برق‌تر است و هم جلوه‌های ویژه‌اش گاهی علم را دیوانه می‌کند. اما آنچه در این زمینه مورد توجه ماست آثار ارائه شده در بالیوود است. بخش هندی زبان صنعت عظیم فیلم هند، که دفتر مرکزی آن در شهر بمبئی است.

اصطلاح بالیوود به صنعت سینمای هند و فیلم‌های هندی زبان اشاره دارد. این اصطلاح ترکیبی از دو واژه بمبئی و هالیوود است. سینمای هند بزرگترین صنعت سینمای جهان می‌باشد و بیشترین تعداد فیلم هندی در آن ساخته شده است.

محبوب ترین ژانر در بالیوود ژانری به نام ماسالا است که در آن ژانرهای مختلفی مانند اکشن، کمدی، عاشقانه، درام و موزیکال با هم ادغام می‌شوند. این فیلم‌ها عموماً پر از سکانس‌های رقص و آواز هستند و به نوعی صنعت موسیقی را در خود جای داده اند.

به همین دلیل فیلم‌های هندی برای مخاطبان خود بسیار سرگرم کننده هستند. این فیلم‌ها در ژانر اکشن نیز از سبک خاص و اغراق آمیز خود پیروی می‌کنند و طرفداران زیادی دارند. البته در همین ابتدا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فکر نکنید سینمای بالیوود فقط به عاشقانه‎های جذاب و داستان‎های پریان اختصاص دارد.

در میان کارگردانان مشهور این کشور، نام‌هایی نیز به چشم می‌خورد که سعی کرده اند از منظری متفاوت به زندگی مردم این دیار بنگرند و فقر و بدبختی را همان طور که قابل لمس است به بیننده نشان دهند.

این فهرست تلفیقی از آثار قدیمی و جدید پرطرفدار سال‌های اخیر است که با حضور ستارگان مطرح این عرصه مانند خان های بالیوود و بازیگران قدیمی و ماندگاری چون آمیتاب باچان، دارمندرا و …، جلوه ای دو چندان پیدا کرده و مجذوب خود کرده است.

برای کوتاه کردن ماجرا از شما دعوت می‌کنیم با مجله جوان ایرانی همراه باشید تا گزیده ای از آثار برجسته و شاخص سینمای بالیوود را مورد بررسی قرار داده و مشاهده کنیم.

 

فیلم Pather Panchali
فیلم Pather Panchali

 

1- فیلم Pather Panchali

فیلم پاتر پنچالی

ژانر درام
کارگردان ساتیاجیت رای
بازیگران کانو / کارونا / سوبیر بانرجی
سال ساخت 1955
میانگین امتیازات در IMDB 8/3

داستان پاتر پانچالی درباره پسری به نام آپو است که با پدر و مادر فقیر خود در دهکده ای کوچک زندگی می‌کند. پدرش نویسنده و شاعری فقیر است و مادرش با توجه به شرایط موجود باید بار خانواده را به دوش بکشد.

او اموال ناچیز خود را می‌فروشد تا خانواده را سیر کند و در عین حال مجبور است طعنه‌های همسایه‌ها را نیز تحمل کند زیرا دختر خانواده از باغ آن‌ها دزدی می‌کند. اما وقتی پدر خانواده برای مدتی ناپدید می‌شود و دختر بیمار می‌شود، اوضاع این خانواده فقیر پیچیده‌تر می‌شود. در نهایت مرگ پدر بر اثر بیماری شرایط را برایشان بسیار سخت می‌کند.

 

فیلم Aparajito
فیلم Aparajito

 

2- فیلم Aparajito

فیلم آپارجیتو

ژانر درام
کارگردان ساتیاجیت رای
بازیگران پیناکی سنگوپتا / اسماران گوسال / کامالا آدیکاری
سال ساخت 1956
میانگین امتیازات در IMDB 8/3

داستان آپارجیتو باز هم درباره آپو است که اکنون ده ساله است و پس از مرگ پدر و خواهر بزرگترش به همراه مادر و عمویش به روستایی کوچک نقل مکان می کند. او وارد مدرسه محلی می‌شود و به تحصیل ادامه می‌دهد، در حالی که با هوش و تلاش موفق می‌شود بهترین نمرات را کسب کند.

همین موضوع به او کمک می‌کند تا بورسیه تحصیلی کالج را در کلکته دریافت کند. حالا او باید مادرش را ترک کند و این باعث شکستن کاخ آرزوهای مادری می‌شود که هم می‌خواهد پسرش پیشرفت کند و موفق شود و هم نمی‌خواهد تنها بماند.

 

فیلم The World of Apu
فیلم The World of Apu

 

3- فیلم The World of Apu

فیلم دنیای کاپو

ژانر درام
کارگردان ساتیاجیت رای
بازیگران سومیترا چاترجی / شارمیلا تاگور / آلوک چاکرابورتی
سال ساخت 1959
میانگین امتیازات در IMDB
8/5

در قسمت سوم این سه گانه توسط کارگردان ساتیاجیت رای، بار دیگر به زندگی آپو می پردازیم. او اکنون نویسنده ای آرمان گرا و خوش‌بین است. پس از مرگ مادرش که مانع از غوطه ور شدن او در سبک زندگی شهری در کلکته شد، آپو آزاد شده و دیگر پاسخگوی هیچکس نیست.

اما درآمد ناچیزش همچنان او را آزار می‌دهد، به همین دلیل به دنبال راهی برای افزایش درآمد می‌گردد و در میانه جشن عروسی خواهر دوست دانشگاهی اش، درگیر یک ماجرای عاشقانه می‌شود.

اگرچه ظاهراً آپو قرار نیست زندگی راحت و دلپذیری را تجربه کند و ناملایمات همیشه همراه جدا نشدنی داستان زندگی او هستند. ولی، زندگی آپو مانند یک اودیسه شگفت‌انگیز از عرفان و معنویت است که حتی او را در سرنوشت سازترین تصمیم زندگی اش دچار دوگانگی اسرارآمیز می‌کند.

 

فیلم The Big City
فیلم The Big City

 

4- فیلم The Big City

فیلم شهر بزرگ

ژانر درام
کارگردان ساتیاجیت رای
بازیگران آنیل چاترجی / ماداوی موکرجی / جایا باچان
سال ساخت 1963
میانگین امتیازات در IMDB 8/2

داستان فیلم «شهر بزرگ» به زندگی روزمره یک خانواده در کلکته دهه 1960 می‌پردازد، جایی که مرد خانواده برای حمایت از همسر، پسر کوچک والدین و خواهر نوجوانش تلاش می‌کند. اما درآمدش آنقدر زیاد نیست و به همین دلیل همسرش آراتی در جایی کار می‌کند.

اما این امر باعث ایجاد تنش و هرج و مرج در این خانواده سنتی شده و خانواده شوهر در مقابل عروس خود سنگری ساخته و در سکوت ابراز ناراحتی می‌کنند. این وضعیت زمانی بدتر می‌شود که مرد شغل خود را از دست می‌دهد و اکنون لازم است زن در خارج از خانه کار کند. اما شرایط بیرون از خانه آسان نیست و آراتی نیز مشکلات خاص خود را دارد، مشکلاتی که حتی شغل او را به خطر انداخته است.

 

فیلم Dangal
فیلم Dangal

 

5- فیلم Dangal

فیلم دنگل (کشتی)

ژانر بیوگرافی / اکشن / درام
کارگردان نیتیش تیواری
بازیگران امیرخان / ساکشی تنور / فاطمه سنا شیخ
سال ساخت 2016
میانگین امتیازات در IMDB 8/3

فیلم دنگل (به معنی کشتی در زبان هندی) زندگی ماهاویر سینگ فوگات، کشتی گیر سابق را روایت می‌کند که به دلیل فشار و اجبار پدرش ورزش را ترک کرده و نتوانسته برای کشورش مدالی کسب کند. مهاویر اما نذر می‌کند که پسرانش را در این راه راهنمایی کند، هرچند با داشتن چهار دختر، از برآوردن خواسته هایش ناامید است.

اما وقتی به قدرت دخترانش پی می‌برد تصمیم می‌گیرد مربی آن‌ها شود و به دو دخترش کشتی یاد بدهد. به این ترتیب گیتا فوگات اولین کشتی گیر زن هندی شد که مدال طلای بازی‌های کشور‌های مشترک المنافع را به دست آورد، در حالی که خواهرش بابیتا مدال نقره گرفت.

دنگل یک موفقیت تجاری بزرگ برای سینمای هند بود و چندین رکورد در باکس آفیس ثبت کرد، از جمله پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی و همچنین هجدهمین فیلم ورزشی پرفروش در سراسر جهان است. این فیلم با بودجه تقریبی ده میلیون دلار ساخته شد، اما فروش جهانی آن به 311 میلیون دلار رسید.

 

فیلم Like Stars On Earth
فیلم Like Stars On Earth

 

6- فیلم Like Stars On Earth

فیلم مثل ستاره های روی زمین

ژانر درام
کارگردان عامر خان (امیر خان)
بازیگران امیر خان / دارشیل سفری / تیسکا چوپرا
سال ساخت 2007
میانگین امتیازات در IMDB 8/3

داستان فیلم مثل ستارگان روی زمین درباره پسری هشت ساله است که به نظر می‌رسد هوش چندانی ندارد و در زمینه یادگیری با مشکلات زیادی درگیر است. این موضوع هم روی او و هم خانواده اش تاثیر گذاشته و باعث بیزاری کودک از مدرسه شده است.

اما آمدن یک معلم جدید هنر که دیدگاه متفاوتی با سایر معلمان دارد، شرایط را تغییر می‌دهد. صبر و دلسوزی این معلم جدید به او کمک می‌کند تا درک بهتری از مشکلات پسر به دست آورد. حالا معلم می‌تواند به پسر در راه درست کمک کند تا نمرات خود را بهبود بخشد.

 

فیلم 3 Idiots
فیلم 3 Idiots

 

7- فیلم 3 Idiots

فیلم 3 احمق

ژانر درام
کارگردان راجکومار هیرانی
بازیگران عامر خان / ماداوان / مونا سینگ
سال ساخت 2009
میانگین امتیازات در IMDB 8/4

داستان فیلم 3 احمق در مورد دو دوست است که به دنبال همراه گمشده خود می‌گردند. در طول این جستجو، آنها خاطرات گذشته خود از دانشگاه را مرور می‌کنند، به ویژه خاطرات آن دوست دیرینه که آن‌ها را تشویق به تفکر متفاوت کرده است. هر چند این تفاوت باعث شد دیگران آن‌ها را به عنوان افراد نادان و احمق بشناسند.

 

فیلم Black
فیلم Black

 

8- فیلم Black

فیلم سیاه

ژانر درام
کارگردان سانجای لیلا بانسالی
بازیگران آمیتاب باچان / رانی موکرجی / شرناز پاتل
سال ساخت 2005
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

حال و هوای فیلم نوار ممکن است ناخودآگاه شما را به یاد زندگی هلن کلر بیاندازد که جای تعجب نیست، زیرا این فیلم از زندگی او الهام گرفته شده است. این فیلم همچنین داستان غم انگیز زندگی زن جوانی را روایت می کند که نه می‌تواند ببیند، نه حرف بزند و نه بشنود. تا زمانی که معلم مهربانی بر سر راهش می‌ایستد و پرتوی از نور به دنیای تاریک او می‌تابد.

وجود این معلم متفاوت اما کارآمد باعث رشد و شکوفایی میشل از نظر شخصیتی می‌شود به طوری که از رفتار خشونت آمیز خود دست بردارد و حتی در مدرسه کودکان عادی پذیرفته شود.

 

فیلم Dilwale Dulhania Le Jayenge
فیلم Dilwale Dulhania Le Jayenge

 

9- فیلم Dilwale Dulhania Le Jayenge

فیلم داماد عاشق عروس را می برد

ژانر درام / عاشقانه
کارگردان آدیتیا چوپرا
بازیگران شاهرخ خان / کاجول / امریش پوری
سال ساخت 1995
میانگین امتیازات در IMDB 8

وقتی راج در سفر به اروپا با سیمران ملاقات می کند، این عشق در نگاه اول نیست. اما وقتی سیمران برای شرکت در مراسم ازدواج تعیین شده به هند برمی گردد، راج به عشق خود به او پی می برد. راج با تشویق پدرش تصمیم می گیرد به هند سفر کند و عشق و احساسات سیمران را جلب کند.

 

فیلم Bajrangi Bhaijaan
فیلم Bajrangi Bhaijaan

 

10- فیلم Bajrangi Bhaijaan

فیلم برادر باجرنگی

ژانر درام / ماجراجویی / کمدی
کارگردان کبیرخان
بازیگران سلمان خان / کارینا کاپور / نوازالدین صدیقی
سال ساخت 2015
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

داستان برادر باجرنگی درباره دختر بچه ای از روستایی در پاکستان است که در حین بازگشت از سفر به هند راه خانه را گم کرد و گم شد. در این بین او با پاوان آشنا می‌شود که سعی می‌کند دختر را به کشورش بازگرداند و به خانواده اش باز گرداند. سرانجام پاوان به پاکستان می‌رسد و با کمک یک خبرنگار باهوش پاکستانی ماموریت خود را به پایان می‌رساند.

 

فیلم Kahaani
فیلم Kahaani

 

11- فیلم Kahaani

فیلم داستان

ژانر رازآلود / هیجان انگیز
کارگردان سوجوی گش
بازیگران ویدیا بالان / ایندرانیل سنگوپتا / پارامبراتا چاترجی
سال ساخت 2012
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

زنی جوان و باردار است که درگیر مشکلی عجیب و خطرناک می‌شود. در حالی که شهر کلکته برای برگزاری جشنواره سالانه دورگا پوجا (یکی از جشن‌های مذهب هندو) آماده می‌شود، ویدیا از هواپیما پیدا می‌شود و با تماس با پلیس محلی از ناپدید شدن شوهرش (ارناب) خبر می‌دهد.

که برای یک ماموریت تجاری به هند سفر کرده بود. در دو هفته اول ماموریت، با همسرش به طور مرتب با یکدیگر تماس تلفنی داشتند تا اینکه ناگهان تماس ها قطع شد و دیگر خبری از شوهرش نشد.

حالا ویدیا هر جا می‌داند می‌رود، شاید بتواند نشانی از شوهرش پیدا کند. با اینکه هیچ کس ارناب را به یاد نمی‌آورد و هیچ نشانی از شوهرش در مهمانخانه یا محل کارش پیدا نمی‌کند، او دست از جستجو نمی‌کشد. تا اینکه بالاخره جایی در این شهر شلوغ موفق به کشف حقیقتی خطرناک می‌شود.

 

فیلم Sholay
فیلم Sholay

 

12- فیلم Sholay

فیلم شعله

ژانر اکشن / کمدی / ماجراجویی
کارگردان رامش سیپی
بازیگران آمیتاب باچان / دارمندرا / جای بهادری / هما مالینی
سال ساخت 1975
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

یکی دیگر از فیلم‌های خاطره انگیز برای مخاطب ایرانی شعله است. داستانی در مورد شکوه دوستی و عشق، تا کجا حاضرید برای دوستان عزیزتان فداکاری کنید. افسر پلیس وضیفه شناس پس از دستگیری یک راهزن بدنام و بی رحم به نام جبار سینگ، او را به دست قانون می‌دهد.

غافل از اینکه تلاش او برای به دام انداختن این جنایتکار هزینه سنگینی برای او و خانواده اش به همراه خواهد داشت. مدتی پس از کشته شدن اعضای خانواده، پلیس سابق برای دستگیری جبار سینگ از دو قانون شکن کمک می‌خواهد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید امجد خان، تقریباً از این پروژه انصراف داد زیرا جاوید اختر نویسنده فیلمنامه صدای او را برای ایفای این نقش بسیار ضعیف می دانست. همچنین این فیلم از آثار وسترن مانند فیلم هفت سامورایی آکیرا کوروساوا و وسترن اسپاگتی سرجیو لئونه الهام گرفته شده است.

 

بهترین و خنده دارترین فیلم های کمدی هندی کل دوران تا امسال(2023) را در این مطلب معرفی کرده‌ایم:

بهترین فیلم های کمدی هندی

فیلم Barfi
فیلم Barfi

 

13- فیلم Barfi

فیلم برفی

ژانر درام / کمدی
کارگردان آنوراگ باسو
بازیگران رانبیر کاپور / پریانکا چوپرا / ایلینا دکروز
سال ساخت 2012
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

داستان فیلم برفی در دهه 1970 می‌گذرد، داستان سه جوان است که می‌آموزند عشق نیازی به اندازه گیری یا مهار با هنجارهای عادی یا ناهنجاری‌های رفتاری ندارد. برفی پسری ناشنوا است که مشکل گفتاری هم دارد و عاشق دختری به نام شروتی است.

با این حال آن‌ها تحت فشار جامعه و والدین هستند و به همین دلیل والدین شروتی اصرار دارند که او با یک مرد عادی ازدواج کند و زندگی عادی داشته باشد. سال ها بعد، سرنوشت دوباره این دو را به هم نزدیک می‌کند، جایی که شروتی متوجه می‌شود که با وجود همه مسائل، همچنان عاشق برفی است.

 

فیلم Chak De! India
فیلم Chak De! India

 

14- فیلم چاک دی! هند

فیلم هند، به پیش!

ژانر خانوادگی / ورزشی / درام
کارگردان شیمیت امین
بازیگران شاهرخ خان / آنایتا نیر / ویدیا مالواده
سال ساخت 2007
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

داستان فیلم هند، به پیش! این در مورد کبیرخان کاپیتان سابق هند است که اکنون به عنوان مربی تیم ملی هاکی بانوان انتخاب شده است. تیمی که روی کاغذ بیشتر خارجی است اما در تمرینات چندان درخششی نشان نداده است.

دختران جوانی که عشق خود را به بازی از دست داده اند و نمی‌دانند چرا وارد میدان می‌شوند. آن‌ها هیجان جنگیدن برای چیزی ارزشمند را فراموش کرده اند و کار کبیرخان این است که همه این احساسات را در آنها زنده کند.

 

فیلم Queen
فیلم Queen

 

15- فیلم Queen

فیلم ملکه

ژانر ماجراجویی / کمدی
کارگردان ویکاس باهل
بازیگران کانگانا رانوت / راجکومار رایو / لیسا هایدون
سال ساخت 2013
میانگین امتیازات در IMDB 8/1

ملکه فیلمی درباره بزرگ شدن است. رانی دختری اهل دهلی است که در خانواده ای محافظه کار بزرگ شده است. اما وقتی نامزدش درست قبل از مراسم عروسی او را ترک می‌کند، رانی شوکه می‌شود. با این حال او تصمیم می‌گیرد به تنهایی به سفر ماه عسلی که از قبل برای آن برنامه ریزی کرده بودند برود.

در طول سفر با افراد جدیدی آشنا می‌شود و تجربیات جدیدی به دست می‌آورد و همه این‌ها او با شخصیت و خلق و خوی خود بهتر آشنا شود.

 

فیلم Deewaar
فیلم Deewaar

 

16- فیلم Deewaar

فیلم دیوار

ژانر درام / جنایی
کارگردان یاش چوپرا
بازیگران آمیتاب باچان / شاشی کاپور / نیروپا روی
سال ساخت 1975
میانگین امتیازات در IMDB 8

داستان فیلم دیوار به اختلافات دو برادر می‌پردازد. در حالی که ویجی برای به دست آوردن حق خود به عنوان یک کارگر بارانداز تلاش می‌کند و در نهایت به یک چهره برجسته در دنیای اموات تبدیل می‌شود، برادر کوچکترش راوی یک پلیس تحصیل کرده و صادق است. در نهایت شکاف بین روحیات و سبک زندگی این دو نفر باعث ایجاد مشکلاتی در روابط آن‌ها می‌شود.

 

فیلم Jab We Met
فیلم Jab We Met

 

17- فیلم Jab We Met

فیلم وقتی همدیگر را دیدیم

ژانر درام / کمدی / عاشقانه
کارگردان امتیاز علی
بازیگران کارینا کاپور / شهید کاپور / تارون آرورا
سال ساخت 2007
میانگین امتیازات در IMDB 7/9

فیلم «وقتی همدیگر را ملاقات کردیم» به تلاقی اتفاقات ناخواسته و نقش آن‌ها در شکل گیری یک رابطه عاشقانه می‌پردازد. در حالی که آدیتیا، افسرده از مرگ پدرش و آسیب دیده از خیانت معشوقش، سوار قطار می‌شود، به طور تصادفی با دختری شاد و سرحال به نام گیت که در حال بازگشت به خانه است، ملاقات می‌کند.

آن‌ها چندین بار قطار را از دست می‌دهند یا با قطارهای دیگر می‌روند تا سرانجام به محل زندگی دختر می‌رسند. جایی که آدیتیا با خانواده گیت ملاقات می‌کند. اما این آشنایی سرآغاز اتفاقات جدیدی در زندگی این دو نفر است که می ‌واند معادله زندگی آن ها را به شدت تغییر دهد.

 

فیلم Badla
فیلم Badla

 

18- فیلم Badla

فیلم انتقام (بادلا)

ژانر درام / جنایی / معمایی
کارگردان ساجوی گش
بازیگران آمیتاب باچان / آمریتا سینگ / تاپسی پانو
سال ساخت 2019
میانگین امتیازات در IMDB 7/8

یک کارآفرین جوان و فعال، خود را درگیر پرونده قتل معشوق مرده خود می‌کند تا حقیقت را کشف کند. او یک وکیل معتبر نیز برای خود استخدام می‌کند. این دو اکنون با هم کار می‌کنند تا بفهمند واقعا چه اتفاقی افتاده و چه کسی مسئول این جنایت است.

 

فیلم Lakshya
فیلم Lakshya

 

19- فیلم Lakshya

فیلم هدف

ژانر اکشن / درام / عاشقانه
کارگردان فرهان اختر
بازیگران هریتیک روشن / پریتی زینتا / آمیتاب باچان
سال ساخت 2004
میانگین امتیازات در IMDB 7/8

داستان فیلم «هدف» درباره مردی جوان و بیکار به نام کاران شرگیل است که زندگی غیرمسئولانه و بی هدفی دارد. اما وقتی به ارتش می‌پیوندد، هدفی در زندگی‌اش پیدا می‌کند و تبدیل به یک قهرمان میدان جنگ می‌شود.

کاران همیشه به این فکر می‌کند که چرا نمی‌داند واقعا در زندگی چه می‌خواهد. در این میان، آشنایی او با دختر روزنامه نگاری که سعی می‌کند به او بفهماند که باید در زندگی هدف داشته باشد، او را برای یافتن هدف مهم ترغیب می‌کند.

سرباز شدن دوست کاران مقدمه ای می‌شود برای شروع یک حرفه جدید در زندگی که البته با مخالفت پدرش مواجه می‌شود. اگرچه سربازی سختی‌های خاص خود را دارد که کاران هنوز آمادگی پذیرش آن‌ها را ندارد، اما در نهایت با شرایط خود کنار می‌آید و به یک افسر منضبط و با تجربه تبدیل می‌شود.

 

فیلم Guru
فیلم Guru

 

20- فیلم Guru

فیلم گورو

ژانر: درام
کارگردان: مانی رتنام
بازیگران: آبیشک باچان / آیشواریا رای باچان / میتون چاکرابورتی
سال ساخت: 2007
میانگین امتیازات 7/7 گورو در IMDB

ژانر درام
کارگردان مانی رتنام
بازیگران آبیشک باچان / آیشواریا رای باچان / میتون چاکرابورتی
سال ساخت 2007
میانگین امتیازات در IMDB 7/7

داستان گورو در دهکده ای کوچک در شمال گجرات آغاز می‌شود، جایی که مرد جوانی به نام گورو دسای، رویاهای بزرگی دارد. او ابتدا به ترکیه سفر می‌کند و وارد تجارت ادویه می‌شود و آنقدر موفق می‌شود که حتی ترفیع هم می‌گیرد.

اما گورو دوست دارد برای خودش کار کند، به همین دلیل به روستا برمی‌گردد و ازدواج می‌کند، سپس به بمبئی مهاجرت می‌کند و این بار وارد تجارت پارچه می‌شود. او به تدریج تجارت خود را گسترش می‌دهد و شرکت خود را راه اندازی می‌کند.

در ابتدا شایعه شده بود که فیلم گورو زندگی دیروبهای آمبانی را به تصویر می‌کشد، ادعایی که توسط کارگردان رد شد. این فیلم همچنین اولین فیلم هندی است که اولین نمایش بین المللی خود را در کانادا داشته است.

 

لیست بهترین فیلم های عاشقانه هندی [پرفروش‌ترین + جدیدترین] آن‌ها را در این مطلب مشاهده کنید:

بهترین فیلم های عاشقانه هندی جدید

فیلم Kuch kuch hota hai
فیلم Kuch kuch hota hai

 

21- فیلم Kuch kuch hota hai

فیلم داره یک اتفاقایی میفته

ژانر درام / عاشقانه
کارگردان کارن جوهر
بازیگران شاهرخ خان / رانی موکرجی / کاجول
سال ساخت 1998
میانگین امتیازات در IMDB 7/6

راهول و انجلی دوستان صمیمی هستند، اما وقتی انجلی به احساسات واقعی خود نسبت به راهول پی می‌برد، عاشق دختری به نام تینا می‌شود. بنابراین انجلی با دل شکسته شهر را ترک می‌کند و تینا و راهول با هم ازدواج می‌کنند. اما سال‌ها بعد، سرنوشت دوباره این دو را به هم نزدیک می‌کند، در حالی که یکی در شرف ازدواج است و دیگری به تنهایی مسئولیت بزرگ کردن دخترش را بر عهده دارد. آیا راهول و انجلی بعد از سال‌ها انتظار فرصتی برای با هم بودن دارند؟

 

فیلم Hichki
فیلم Hichki

 

22- فیلم Hichki

فیلم سکسکه

ژانر درام / کمدی
کارگردان سیدارت مالهوترا
بازیگران رانی موکرجی / نیراج کبی / روهیت صراف
سال ساخت 2018
میانگین امتیازات در IMDB 7/5

داستان سکسه در مورد زنی است که ترسناک‌ترین نقطه ضعف خود را به بزرگ‌ترین قدرت خود تبدیل می‌کند. ناینا یک معلم مشتاق است که از سندرم تورت رنج می‌برد، که او را از یافتن شغل باز می‌دارد. سرانجام پس از رد شدن در چندین مصاحبه شغلی، بخت به او روی آورد و به عنوان معلم تمام وقت در یکی از مدارس نمونه شهرستان استخدام می‌شود.

اما زندگی شاد او کوتاه است، زیرا او به زودی متوجه می‌شود که کلاسش پر از دانش آموزان نافرمان و بداخلاق است که به نظر می‌رسد علاقه زیادی به ایجاد مشکل دارند. آیا ناینا می‌تواند هم با مشکل سلامتی خود و هم با این دانش‌آموزان دردسرساز کنار بیاید و در کارش موفق باشد؟

 

فیلم Devdas
فیلم Devdas

 

23- فیلم Devdas

فیلم دوداس

ژانر عاشقانه / درام
کارگردان سانجای لیلا بانسالی
بازیگران شاهرخ خان / آیشواریا رای باچان / مادوری دیکشیت
سال ساخت 2002
میانگین امتیازات در IMDB 7/5

دوداس که چندان مورد توجه پدر میلیونرش قرار نمی‌گیرد، پس از سال‌ها تحصیل در خارج از کشور به زادگاهش باز می‌گردد. خانواده، مشتاق استقبال از پسر مورد علاقه خود هستند، اما دوداس ترجیح می‌دهد ابتدا به دیدار دوست دوران کودکی خود پارواتی (پارو) برود که باعث ناراحتی مادرش می‌شود. کینه ای که همچنان ادامه دارد و پایه‌های زندگی این دو جوان عاشق را زیر و رو می‌کند.

اکنون دوداس که از یار جدا شده است، ارزش زیادی برای زندگی خود قائل نیست و روز به روز مریض و افسرده تر می‌شود تا اینکه با زن جوانی به نام چاندراموخی آشنا می‌شود. اما آیا این زن می‌تواند دوداس را از این مسیر مرگبار خود تخریبی باز دارد؟ یا هنوز گرمای عشق پارو برای بازگرداندن او به زندگی لازم است؟

این فیلم در زمان خود به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند تا آن زمان شناخته شد و در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی نامزد دریافت جوایز شد.

 

فیلم Baghban
فیلم Baghban

 

24- فیلم Baghban

فیلم باغبان

ژانر درام / عاشقانه
کارگردان راوی چوپرا
بازیگران آمیتاب باچان / هما مالینی / سلمان خان
سال ساخت 2003
میانگین امتیازات در IMDB 7/4

راج مالهوترا و همسرش پوجا دارای چهار پسر هستند که هر کدام ازدواج کرده اند و زندگی مستقل خود را ایجاد کرده اند. با این حال، وقتی راج بازنشسته می‌شود، هیچ یک از بچه‌ها نمی‌خواهند مسئولیت مراقبت از والدین خود را بر عهده بگیرند و حتی کار به جایی می‌رسد که راج و پوجا از هم جدا می‌شوند.

اما به طرز باورنکردنی، این پسر خوانده راج است که نشان می‌دهد نسبت به فرزندان راج عشق عمیق‌تری نسبت به او دارد و بنابراین با دیدی باز آن‌ها را می‌پذیرد. اما آیا این پسران خلافکار متوجه اشتباه خود می‌شوند و آن را جبران می‌کنند؟

 

فیلم Sangam
فیلم Sangam

 

25- فیلم Sangam

فیلم سنگام

ژانر موزیکال / عاشقانه / درام
کارگردان راج کاپور
بازیگران ویجینتیمالا / راجندرا کومار / راج کاپور
سال ساخت 1964
میانگین امتیازات در IMDB 7/3

فیلم سنگام یکی از فیلم‌هایی است که احتمالا برای مخاطبان ایرانی که به فیلم‌های کلاسیک و قدیمی هندی علاقه دارند اثری آشنا و خاطره انگیز خواهد بود. داستان مثلث عشقی بین رادا، دختری از خانواده ای ثروتمند، گوپال، تنها پسر قاضی ورما، و ساندر که پسری یتیم و فقیر است.

این سه با هم بزرگ می شوند، در حالی که عشق رادا و گوپال به تدریج رشد می‌کند و ساندر مخفیانه عشق خود را به رادا در خود جای می‌دهد. اما بازی زمان به گونه ای با سرنوشت آن‌ها بازی می‌کند که در نهایت همه چیز تغییر می‌کند.

 

سخن پایانی

بهترین فیلم‌های هندی از قدیم الایام مورد توجه بسیاری از مخاطبان سینما و دوستداران ژانرهای عاشقانه بوده است. اگرچه تاریخچه فیلم‌های هندی به سال‌ها قبل برمی‌گردد، اما دوران اوج بالیوود و محبوبیت این فیلم‌ها در جهان به دهه 90 میلادی بازمی گردد.

از اواخر دهه 90 تاکنون با ظهور ستارگان جدیدی چون شاهرخ خان، سلمان خان، امیرخان و… فیلم‌های پرمخاطب و جذابی ساخته شد که با وجود گذشت سال‌ها همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و همچنان در زمره  بهترین فیلم‌های هندی تاریخ قرار دارند.

با بررسی این فیلم‌ها به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد فیلم‌های معرفی شده در این لیست چیست؟ کدام فیلم را در این لیست خالی خالی دیدید؟ با کدام فیلم خاطره دارید یا از دیدن آن لذت بردید؟ خوشحال می شویم نظرات خود را با ما و سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا