ترفند

بهترین آرایش برای انواع مختلف چشم ها: نکات مهم

چگونگی آرایش برای انواع چشم ها در خانه: ریز و درشت و ...

آرایش چشم یکی از بخش‌های بسیار مهم و ظریف در زیباسازی است که استایل‌های مختلفی برای آن وجود دارد. لازم است در انجام این کار یک سری مراحل و نکات رعایت شود که سعی می‌کنیم در این مقاله کم و بیش راجع به آن صحبت کنیم و برای هر مدل پیشنهاداتی را ارائه نماییم.

آموزش آرایش چشم

آرایش چشم یکی از بخش‌های اصلی در زیباسازی زنان است که از قدیم‌الایام در سرزمین خاورمیانه و مصرف و کشورهای مختلف وجود داشته است. نمونه آن را می‌توان سرمه کشیدن پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان دانست که این نشان دهنده وجود این نوع آرایش در قدیم الایام بوده است.

همچنین ممکن است شما در کسب‌و‌کاری در زمینه آرایش داشته باشید، در این صورت آرایش های چشم یکی از اصلی‌ترین خدماتی است که با یادگیری آن می‌توانید منبع کسب درآمد دیگری را نیز در این کسب و کار خود ایجاد کنید. برای آموزش آرایش چشم لازم است تا آهسته و قدم به قدم پیش بروید؛ چراکه این نوع آرایش از سخت‌ترین مراحل زیباسازی است که آرایشگران باید بتوانند آن را دقیق انجام دهند. از سوی دیگر استفاده از این نوع آرایش می‌تواند تاثیر زیبا و مهمی را در چهره شما نیز داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا آهسته و آرام مراحل آرایش چشم را برای انواع مختلف آن به شما آموزش دهیم.

انواع آرایش چشم

مدل‌های مختلفی برای آرایش چشمان شما وجود دارد که می‌توانید برای زیباسازی چهره خود آنها را در نظر بگیرید. معمولا مدل آرایش این قسمت را با توجه به وضعیت چشم‌ها و زیبایی آن مشخص می‌کنند. از انواع آرایش های چشم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • مدل آرایش برای چشمان بزرگ و درشت،
  • مدل آرایش برای چشمان ریز،
  • مدل آرایش های چشم لایت،
  • مدل آرایش های چشم ساده،
  • مدل آرایش چشم مشکی،
  • مدل آرایش های چشم دخترانه،
  • مدل آرایش های چشم عمودی،
  • مدل آرایش های چشم افقی،
  • مدل آرایش چشم کلاسیک،
  • مدل آرایش های چشم مدادی،
  • مدل آرایش های چشم اسموکی،
  • مدل آرایشی چشمان بادامی،
  • مدل آرایش چشم پف کرده،
  • آرایش گودی زیر چشم،
  • مدل آرایشی چشمان افتاده.
آرایش چشم
آموزش آرایش چشم

آرایش چشم ساده

یکی از زیباترین قسمت‌های صورت که مردها را بیشتر عاشق می‌کند، چشمان زن است. مشاهده چشم‌ها به تنهایی می‌تواند یک جرقه احساسی را درون مردان فعال کند. مدل‌های مختلفی برای آرایش این قسمت وجود دارد که می‌توانید آنها را درنظر داشته باشید. در این خصوص ابتدا به سراغ مدل ساده آن می‌رویم که به شرح زیر می‌باشد:

آرایش چشم ساده در خانه

اولین گام در آرایش چشم ساده پاکسازی است. پس از انجام این کار، لازم است تا از تصحیح کننده‌های رنگ یا کانسیلر استفاده کنید و بخش تیرگی و نیز لکه‌های احتمالی که در این بخش وجود دارد را از بین ببرید. شما می‌توانید تصحیح کننده یا کانسیلر را در زیر چشمان خود در حالت مثلثی پخش نموده و این کار به کمک اسفنج بلندر، نوک انگشتان و یا قلم موی مخصوص قابل انجام خواهد بود. با این کار این ماده را آرام بر روی پوست خود پخش می‌نمایید.

در مرحله دوم لازم است از یک پرایمر یا بیس ساده استفاده کنید تا بخش آرایشی چشم شما فیکس شود. همچنین سایه چشم می‌تواند شما را از عوامل خارجی محافظت کند. شما می‌توانید از ابزار براش یا نوک انگشتان خود استفاده کنید.

در گام سوم حالا بستر چشم بی عیب شما آماده است تا سایه زنی را بپذیرد. استفاده از رنگی که تیره‌تر و یا روشن‌تر از رنگ پوست باشد، به مقدار کم، برای جلوگیری از غلیظ شدن آن ضروری است. شما می‌توانید از طیف رنگی‌ روشن تا تیره استفاده نمایید. در ابتدا بایستی رنگ تیره پالت در بخش گوشه خارجی چشم استفاده گردد و سپس به آرامی به قسمت داخلی چشم نزدیک گردد. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن در قسمت گوشه داخلی چشم‌ها استفاده نموده و با این کار چشمان خود را درشت تر نشان دهید. سایه به صورت دورانی و یکدست انجام شود. از رنگ متوسط پالت سایه به صورت هاله در زیر چشم استفاده کنید.

پس از زدن سایه نوبت به کشیدن خط چشم است. در حالت ساده خط چشم ضخیم و یا بیرون زدگی از آن اشتباه است. برای موهای روشن از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید. شما می‌توانید با مداد آرایشی برای حالتی که مهارت ندارید استفاده کنید. حال به کمک فرفر مژه‌ها را حالت داده و چشم‌ها درشت‌تر دیده می‌شود. شما می‌توانید از ریمل هم برای حالت مژه استفاده نمایید. ریمل زدن گام نهایی است و باعث می‌شود تا آرایش زیباتر شود. باید تک تک مژه‌ها را به خوبی ریمل بزنید.

بنابراین مراحل آموزش آرایش چشم ساده با یکدست کردن رنگ اطراف چشم، رفع نواقص، رنگ دادن به چشم‌ها به صورت طبیعی همانند رنگ پوست انجام می‌گردد.

آرایش چشم ساده
بهترین نوع آرایش ساده برای چشم

آرایش چشم درشت

این مورد نیز ممکن است برای شما بسیار کاربردی باشد تا مدل‌هایی که چشم‌های بزرگ و درشت‌تری دارند را آرایش نمایید. در این حالت آموزش آرایش چشم درشت را می‌توانید در 6 مرحله انجام دهید که به شرح زیر می‌باشد:

  • کشیدن خط چشم: ابتدا شما می‌توانید با ریمل به ابروهای خود حالت دهید و آن را کمی پهن‌تر کنید. در بالا کشیدن ابروها، باید این ناحیه را صاف فیکس کنید و بهتر است از شانه ابرو هم استفاده کنید تا رنگ مداد یا ریمل به صورت طبیعی همانند رنگ ابروها ظاهر و یکدست شود.
  • پرایمر روی پلک‌ها: مورد دوم آن است که از پرایمر استفاده کنید که این کار باعث می‌شود تا مدت زمان طولانی‌تری سایه‌ها بر روی پلک قرار داشته باشند. از یک براش آرایشی استفاده کرده و با کمک حرکات دایره‌ای آن را عمال کنید. بعد از انجام این کار، قسمت بین ابرو و پلک را نیز با پرایمر پر نمایید.
  • کانسیلر دور چشم: حال شما می‌توانید از یک لایه کانسیلر استفاده نموده و بخش‌هایی مانند لک‌ها و تیرگی‌ها در دور چشم را بپوشانید. انجام این کار باعث کاور کردن رنگ‌های غیرطبیعی خواهد شد. شما همچنین می‌توانید در انتها نیز از کانسیلر در قسمت زیرین چشم هم استفاده نموده (اگر خط چشم یا ریمل ریخت) و پس از تمیز کردن دست‌ها، کانسیلر روی پوست خود را با کرم پودر مخلوط نمایید.
  • انتخاب رنگ سایه: در حالت چشمان درشت و کشیده می‌توانید از سایه مات قهوه‌ای متمایل به خاکستری استفاده نموده و در کنار آن نیز از رنگی مات‌تر در گوشه‌های چشم بهره ببرید. در حالت چشمان درشت و برجسته نیز بایستی از سایه‌های تیره رنگ استفاده نموده و عموق و اندازه چشم را طبیعی‌تر جلوه دهید. در حالتی هم که می‌خواهید چشم‌های خود را کوچکتر نمایش دهید، لازم است تا سایه‌های براق و اکلیلی را به کار برده و از یک سایه سفید و روشن در برخی قسمت‌ها استفاده کنید.
  • خط چشم: حال بایستی برای چشم خود یک خط چشم بکشید و این کار را می‌توانید با مداد و خط چشم جامد و یا مایع انجام دهید. معمولا ترجیح داده می‌شود که خط چشم مشکی باید (اگر پوست روشنی دارید و چشمانی درشت و مشکی، پس از این رنگ خط چشم استفاده ننمایید. در این حالت از یک سایه یا مداد با رنگ خاکستری استفاده نموده و قسمت هاله‌ای پشت چشم و زیر آن را بکشید).
  • ریمل: ابتدا از فرمژه برای حالت دهی فرم مژه‌ها استفاده نمایید (می‌توانید این کار را انجام ندهید چراکه برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها به کار می‌رود)، سپس ریمل را انجام دهید. برای این کار لازم است تا قسمت‌ها بیرونی چشم‌ها را بیشتر کاور کنید تا چشم شما کشیده‌تر نشان داده شود.. در حالتی هم که می‌خواهد گردی و درشتی چشم بیشتر شود، می‌توانید از ریمل در وسط استفاده کنید.

برای خط چشم چشمانی که درشت هستند می‌توانید از بر قسمت پلک پایینی نیز آن را اعمال نمایید.

آرایش چشم درشت
نکات مهم آرایشی چشم بزرگ

آرایش چشم پف دار

پف کردن پلک‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد یک ظاهر ناپسند، کار آرایش را نیز سخت کند. از این روست که بایستی آن را به طور حرفه‌ای انجام داد. آموزش آرایش چشم پف دار می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • قدم اول: ابتدا فرم صورت خود را درنظر بگیرید. همچنین برای سایه رنگ سرد و برای گوشه‌ها از رنگ تیره استفاده نمایید. اینکار می‌تواند باعث کاهش ظاهر پف چشم در شما گردد.
  • قدم دوم: از رنگ‌های گرم استفاده نموده و برخلاف رنگ سایه‌ها آن را به کار ببرید. شما می‌توانید از کرم پودرها و یا کانسیلرها استفاده کنید.
  • قدم سوم: همچنین برای بهتر دیده شدن آن می‌توانید از خط چشم پهن استفاده کنید. این کار را از قسمت گوشه داخلی پلک بالا انجام داده و سپس آن را به سمت انتهای چشم ضخیم‌تر نمایید. شما می‌توانید برای قسمت پایین هم با مقداری فاصله خط چشم را اعمال کنید. در این حالت شما می‌تواند با انگشت نیز خط چشم را مقداری محو نمایید.
  • قدم چهارم: شما می‌توانید با حالت دادن به ابروهای خود فرم آنها را به حالتی بین هشتی و یا صاف دربیاورید که می‌تواند در کنترل پف مناسب باشد.
آرایش چشم پف دار
آرایش چشم برای حالت پف دار

آرایش چشم ریز

برای آرایش چشمان ریز که غالبا افراد می‌خواهند آن را درشت‌تر نمایش دهند، می‌توانید از آموزش زیر استفاده کنید:

  • قدم اول: ابتدا بایستی ابروها را مرتب نموده و سپس به کمک یک مداد یا فرچه که اکوا یا سایه ابرو دارد، خط ابرو را صاف نمایید.
  • قدم دوم: حال بایستی از یک فرچه مناسب استفده نموده و بخش پشتی چشم را با سایه‌ای روشن، زیرسازی نمایید.
  • قدم سوم: حال این سایه چشم را در قسمت اطراف و پایین پلک اعمال کرده و محو نمایید.
  • قدم چهارم: شما می‌توانید سایه چشم را در گوشه‌های چشم و یا در قسمت بیرونی بیشتر اجرا کنید.
  • قدم پنجم: حال بایستی از یک مداد روشن استفاده کرده و اطراف چشم و نیز بخش داخلی آن را روشن نمایید.
  • قدم ششم: شما می‌توانید از یک ریمل مناسب استفاده نمایید و آن را در قسمت مژه‌های پایین اعمال کنید. ریمل به عنون کامل کننده آرایش است.
  • قدم هفتم: حال از یک فرمزه استفاده نموده، مژه‌های بالا را پیش از ریمل زدن حالت دهید.
آرایش چشم ریز
نکات آرایشی چشم های ریز

در این قسمت آموزش کامل تاتو خط چشم را بیاموزید.

آرایش چشم عروس

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در آرایش و زیبایی برای عروس و داماد درنظر گرفته می‌شود، فرم و شکل چشم‌ها است که می‌توانید با طرح‌ها و سبک‌های مختلفی آن را آرایش و زیباسازی کنید. با توجه به استقبال بالایی که از آرایش چشم عروس در بین زنان جوان وجود دارد، تاکنون مدل‌های مختلفی برای این کار درنظر گرفته شده است که می‌خواهیم برخی از موارد آن را در زیر به شما آموزش دهیم.

آرایش پشت چشم عروس

در این حالت ابتدا از یک پاک کننده برای تمیز کردن قسمت دور چشم استفاده می‌شود. حال با کمک کرم دور چشم این ناحیه مرطوب گشته و نیز به کمک یک پرایمر قسمت‌های مختلف آن در پشت پلک پوشانده می‌شود. سپس بایستی از کانسیلر استفاده کرده و با کمک نوک انگشت و یا به جای آن از یک ابر مخصوص این ناحیه را فید کنید. حال با کمک پودر فیکس شما می‌توانید از یک سایه چشم همرنگ خود استفاده نموده و این ناحیه را آرایش نمایید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا پوست اطراف چشم در این حالت صاف و بدون حالت چروکین شود.

آرایش چشم عروس ایرانی

یکی از سبک‌های زیبا در آرایش چشم عروس، استفاده از متد آرایشی چشم عروس ایرانی است که در این حالت به طور معمول از سبک اروپایی استفاده می‌گردد. در این سبک آرایشی معمولا از سایه‌های کمرنگ و یا شاین دار کمک گرفته می‌شود و از ایجاد خط چشم‌های پهن و یا غلیظ خودداری می‌گردد. استفاده از فرم خط چشم‌های باریک می‌تواند بسته به چشم‌ها و فرم صورت نیز در سبک‌های مختلفی انجام شود.

آرایش چشم عروس
انواع مدل های آرایشی چشم عروس

آرایش چشم در خانه

آرایش چشم معمولا به واسطه حساس و ظریف بودن نمی‌تواند به صورت تنهایی و کامل انجام شود. با این حال شما می‌توانید برخی از تکنیک‌ها را برای آرایش چشم در خانه توسط خود استفاده کنید. به طور کلی مراحل انجام آرایش های چشم در خانه به شرح زیر می‌باشد:

  • اولین مورد آن است که با یک صابون به صورت کامل صورت خود را با صابون بشویید.
  • حال نوبت آن است که در سمت زیر چشم مقداری نرم کننده اعمال کنید.
  • حال از یک کرم که به میزان 1 درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر است، سیاهی دور چشم را ایجاد کنید. شما می‌توانید با کانسیلر چروک دور چشم را حذف کنید.
  • شما می‌توانید از صورتی ملایم و یا قهوه‌ای روشن به عنوان دو رنگی که غالبا برای سایه چشم استفاده می‌شود، استفاده نموده و آن را برای سایه چشم استفاده کنید.
  • حال باید برای کشیدن خط چشم اقدام کنید که در این حالت می‌توانید از ابزارهایی مانند مداد چشم، خط چشم مایع، خط چشم ماژیکی و غیره استفاده کنید. نکته‌ای که در این قسمت آرایش به آن باید توجه شود، نازک و کوچک بودن دنباله این خط چشم است.
  • حال بایستی به مژه‌ها برسید. در این حالت بایستی پیش از ریمل کردن این قسمت را با فرمژه فر کرده و آن را به سمت بالا حالت دهید.
  • ریمل زدن مژه باید با صبر و حوصله انجام شود؛ این کار می‌تواند منجر به حجم و بلند کردن مژه و پرپشت جلوه کردن این قسمت بشود.
آرایش چشم در خانه
آموزش آرایش چشم در خانه

آرایش چشم جدید

مدل‌های جدید برای آرایش چشم وجود دارند که شما می‌توانید به کمک آنها برای رفع مشکلات چشم مانند پف کردن و یا حالت نامناسب آن، تنظیم بهترین حالت برای چشمان درشت و یا کوچک اقدام کنید. ترندها و آرایش چشم جدید را می‌توان از طریق مراسم‌های مختلف و یا مدل‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند مشاهده کرد. معمولا استفاده از طرح‌های رنگی، خطوط چشم و نیز فرم مناسب ابروها در آرایش های چشم جدید دیده می‌شود.

آرایش چشم دخترانه

معمولا دختران می‌توانند از یک حالت آرایش چشم دخترانه ساده و ملایم استفاده کنند که به آرایش لایت اروپایی نیز معروف است. طبیعی بودن (با می‌توانید آن را با ملایم بودن آرایش اعمال کنید) مهم ترین نکته در آرایش چشم دخترانه است. برای این نوع آرایش می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • پوشاندن نواحی تیره: یکی از موارد اولیه که معمولا در انواع مدل‌های آرایش چشم استفاده می‌گردد، پوشاندن و یکسان کردن رنگ در قسمت اطراف چشم است که می‌توانید این کار را با کانسیلر یا انگشت، قلمو و نیز یک پد انجام دهید. برای این کار لازم است تا از قسمت گوشه داخلی چشم خطر را کشیده و تا زیر و سومین نقطه خارجی چشم امتداد دهید. همچنین بایستی بوسیله انگشت، کانسیلر را محول نمایید.
  • پرایمر روی پلک: مورد بعدی آن است که برای ماندگاری و نیز فیکس کردن آرایش از پرایمر استفاده کنید که قادر است تا سایه روی چشم را از عواملی مانند باران و یا گریه و یا حتی خواب محافظت نماید. روی هر پلک پرایمر را استفاده کرده و آن را بر روی این قسمت پخش کنید.
  • سایه چشم: برای این کار می‌توانید از یک سایه ملایم استفاده کنید و سپس از یک رنگ تیره تر هم در قسمت داخلی پلک و نزدیک مژه‌ها آن را رنگ را ترکیب کنید.
  • خط چشم: از خط چشم مشکی در رنگ موی روشن، از خط چشم قهوه‌ای در موهای بلوند و قرمز و از خط چشم مدادی برای طرح‌های ساده می‌توانید استفاده کنید.
  • فر کردن مژه: با حداکثر 3 ثانیه نگهداشتن و قرار دادن چند مرتبه فر مژه می‌توانید در این قسمت از چشم‌ها حالت برجستگی ایجاد نمایید.

آرایش چشم عربی

اگر می‌خواهید برای مهمانی‌ها و یا مجالس از یک آرایش چشم استفاده کنید، می‌توانید مدل آرایش های چشم عربی را امتحان کنید که در این حالت از خط چشم پررنگ‌تر و واضحی استفاده می‌شود. در این نوع مدل میکاپ، از دو یا چند ترکیب رنگ برای سایه استفاده می‌گردد. شما می‌توانید از رنگ‌های دیگری برای رنگبندی لایه لایه‌ای استفاده نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های آرایش چشم عربی، استفاده از رنگبندی های مشکی، آبی و نیز قرمز و طلایی است. شما می‌توانید برای زیباتر کردن مدل آرایش های چشم‌های عربی، مژه مصنوعی را در کنار سرمه و ریمل و خط چشم سیاه استفاده نمایید.

آرایش چشم عربی
نکات آرایشی چشم عربی

آرایش چشم مجلسی

شما می‌توانید برای آرایش چشم مجلسی از طرح‌ها رنگ‌های مختلفی استفاده کنید. در اینحالت معمولا ابروها را به صورت کامل اصلاح می‌کنند. سپس مژه‌ها استایل زده شده و با کمک رنگ‌های ملایم اطراف چشم آرایش می‌شود. برای آنکه این سایه‌های چشم بیشتر بماند، بهتر است قبل از زدن آنها از پرایمر استفاده کنید.

هرچند در آرایش چشم مجلسی از رنگ‌بندی های زیادی ممکن است استفاده شود، اما بهتر است رنگ‌بندی به صورت یکپارچه و یا ترکیبی ساده باشد. برخی دیگر از رنگ‌ها شامل آبی آسمانی، طلایی و یا مشکی است.

بهترین آرایش چشم

اگر به دنبال بهترین آرایش برای چشم هستید، لازم است بهترین نوع آن را برای خود بیابید. در این صورت شما می‌توانید از فرم چشم‌ها و وضعیت آنها استفاده کنید. به عنوان مثال برای کسانی که چشمانشان پف دارد بایستی حتما از پرایمر استفاده نمایید. در این حالت بایستی پشت پلک را سفت نموده و خط چشم را بکشید.

مورد دیگر استفاده از رنگ مناسب برای آرایش چشم‌ها است و در این حالت بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که بتوانند از رنگ چشم شما اگر رنگ بندی خاصی دارد، آن را تقویت کنند. شما می‌توانید از رنگ‌های نزدیک و یا متضاد رنگ چشم خود استفاده نمایید.

جدیدترین آرایش چشم

اگر بخواهیم راجع به بهترین و جدیدترین حالت‌های آرایش برای انواع فرم چشم‌ها پیشنهاداتی را به شما بدهیم، می‌توان گفت:

  • فرم چشم گرد: در این حالت شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و خط چشم را در قسمت داخل چشم اعمال کنید.
  • فرم چشم مونولید: برای این نوع از فرم‌های چشم می‌توانید از خط چشم استفاده کنید که بایستی سبک آرایش ساده و تمیز باشد.
  • فرم چشم رو به پایین: شما می‌توانید از فرمژه استفاده کرده، خط چشم در انتها به صورت مستقیم باشد و آن را باریک و کشیده رسم کنید.
  • فرم چشم روپوش دار: در این حالت شما می‌توانید از خط چشم و ریمل ضد آب استفاده نمایید.
  • فرم چشم بادامی: برای این حالت می‌توانید از مژه‌های برجسته واقعی یا مصنوعی استفاده کنید. همچنین المان دیگر می‌تواند سایه چشم دودی باشد. شما می‌توانید از براش ها برای اجرای تکنیک چشم دودی استفاده نمایید.
بهترین آرایش چشم
نکات مهم در بهترین آرایش چشم

پاک کننده آرایش چشم

یکسری نکات در خرید و استفاده از پاک کننده آرایش چشم که جزو اولین و آخرین مراحل آرایش های چشم است وجود دارد که می‌توان راجع به آن گفت:

  • در هنگام استفاده نباید از فشار بیش از حد و رفتار خشن با پوست استفاده کنید؛ چراکه این کار می‌تواند سبب مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن پوست و نیز خشکی آن شود.
  • پوست اطراف چشم نازک‌ و ظریف تر است؛ بنابراین نباید از شوینده‌های صورت برای آن استفاده شود.
  • برای پاک کردن با کمک پد، لازم است تا با حرکتی آرام این کار را انجام دهید و مدام آن را جلو و عقب نکنید.
  • خود این نوع محصول در دو نوع 1 و 2 فاز ارائه می‌گردد. در تکفاز از سورفاکتانت بیشتر استفاده شده و قدرت پاک کنندگی چربی و آرایش را بیشتر می‌کند. بهتر است از این نوع پاک کننده در حالتی که پوست حساسی در این قسمت چشم دارید، استفاده ننمایید.
  • حالت دو فاز دارای فاز آب و روغن می‌باشد که باعث پاک کنندگی راحت‌تر می‌گردد.
  • حتما در پاک کردن با این نوع محصول، تمامی آرایش‌ها از جمله ریمل یا خرده‌های مداد پاک شود تا احتمال عفونت و یا بروز پف ریز در چشم ایجاد نگردد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا