ترفند

معرفی انواع کمد لباس: دخترانه + پسرانه، مدرن + سنتی

انواع کمد لباس دخترانه + پسرانه: جدید و مدرن

کمد لباس، یکی از لوازم ضروری در خانه‌های امروزی است که بخشی از وسایل املاک دوبلکس به شمار می‌آیند. این نوع از کمد‌ها می‌توانند در انواع مختلفی طراحی و تولید شوند که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن بیشتر صحبت کنیم. شما می‌توانید از ظرفیت ارائه شده در این کمدها برای نگهداری البسه و آویزان کردن آنها، از کشوهای داخلی برای نگهداری وسایل و لباس خانه و نیز از امکانات اضافی آن مانند آینه و غیره نیز استفاده کنید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این انواع مختلف کمد لباس بپردازیم و با جنس، مدل‌های طراحی و ویژگی‌ هرکدام آشنا شویم.

انواع کمد لباس

در رابطه با کمد‌های مخصوص لباس می‌توان گفت این نوع از لوازم خانه، وسایلی هستند که می‌توانید از آنها برای نگهداری لباس و پوشاک، لوازم پوشیدنی، پوششی و غیره استفاده کنید. با توجه به اینکه امروزه انواع مختلفی از این وسایل ساخته شده‌اند و با توجه به سلیقه‌های مختلف مردم، می‌توان آنها را از نظر سبک طراحی، جنس و رنگ، تعداد در و غیره به موارد مختلفی تقسیم کرد. اگر با انواع کمدهای لباس آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما باشید تا به بررسی مدل های مختلف آن بپردازیم:

  • کمدهای لولایی: این دسته از انواع کمدها، مدل‌های قدیمی هستند که معمولا در خانه‌های پدربزرگ و والدین ما وجود دارند. با این حال در طراحی کمدهای جدید دیگر از آنها کمتر استفاده می‌شود. کمدهای لولایی می‌توانند به راحتی باز و بسته شده و با استفاده از روغن نیز می‌توان اقدام به سهل کردن باز و بسته شدن درب‌های آن نمود.
  • کمد ریلی: مورد دیگری از انواع کمدها، مدل‌های ریلی آنها هستند که می‌توان از آنها برای فضاهای مختلف استفاده نمود. شما می‌توانید آنها را در متریال‌ها و انواع مختلفی تهیه کنید. استفاده از این نوع کمدها می‌تواند هم در محل کار و هم در خانه‌ها به کار برود. اگر کمی به مدل‌های امروزی علاقه دارید، می‌توانید این مدل کمدها را تهیه کنید.
  • کمد زیپی: مدلی از کمدها هستند که جنس پارچه‌ای و برزنتی دارند. شما می‌توانید این مدل از کمدها را در مکان‌هایی که ثابت نیستید و یا مستاجر هستید، استفاده کنید. هرچند این مدل در مقایسه با دو نوع قبلی کمتر به کار گرفته می‌شود. از جمله ویژگی‌های کمد زیپی همچنین می‌توان به وزن کم و نه چندان سنگین آن اشاره کرد که می‌توانید از آن در اماکن مختلف استفاده کنید. نام دیگر این مدل کمد‌ها، کمدهای مسافرتی است.

نکته: انواع کمدهای لباس همچنین می‌توانند به صورت ترکیبی نیز استفاده شوند. به عنوان مثال می‌توان به انواع کمدهای لولایی و نیز ریلی اشاره کرد که درب آنها با کمک لولا باز و بسته می‌شوند.

انواع کمد لباس
بهترین کمدهای لباس مردانه و زنانه

انواع کمد اتاق خواب

در ادامه بررسی انواع مدل‌های کمد، می‌توان به کمد لباس برای اتاق خواب اشاره کرد که در این حالت راجع به انواع آن می‌توان گفت:

  • کمد دیواری آینه‌ای: این مدل از کمدها از ترکیب آینه ایجاد می‌شوند که می‌توانید آنها را به صورت عمومی یا افقی، بسته به سلیقه‌ای که دارید طراحی کرده و سفارش دهید. استفاده از این مدل کمدها به خصوص برای خانه‌هایی که کوچک هستند می‌تواند در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب موثر باشد.
  • کمد دیواری شیشه‌ای: این مدل از کمدها، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد و می‌تواند به صورت ضدخش طراحی شود. شما می‌توانید آنها را به گونه‌ای طراحی کنید که تحمل پذیرش ضربه و نیز وزن بالا را نیز داشته باشند. با این حال لازم است حتما نسبت به اطمینان و میزان تحمل آنها به خصوص در هنگام جابه‌جایی دقت کنید و آن را برای محیط‌های ثابت درنظر بگیرید.
  • کمد دیواری بدون درب: مدل دیگری از انواع کمدها می‌باشد که در آن دربی برای باز و بسته کردن کمد قرار داده نشده است و می‌تواند خیلی مدرن‌تر و در عین حال ساده بنظر برسد، کمد دیواری بدون درب است. اما هرچند این مدل‌ها در حال ترند شدن هستند، بایستی توجه کنید که محتویات داخل آنها می‌تواند محیط را شلوغ نشان دهد و تنها برای اتاق‌های شخصی و یا اتاق‌های بزرگ مناسب است.
  • کمد دیواری ممبران: یکی از مدل‌های کمدهایی است که شکل ظاهری و باکیفیتی دارد و می‌تواند برای خانه‌هایی که لوکس و زیبا هستند، بسیار مناسب باشد. این مدل کمدها مغزی mdf و روکش pvc داشته و در برابر عوامل محیطی از جمله ضربه و رطوبت مقاوم هستند.

در این قسمت راجع به دکوراسیون اتاق پذیرایی بخوانید.

انواع کمد دیواری ریلی

سبکی از انواع کمد‌ها وجود دارند که به عنوان کمدهای دیواری ریلی شناخته می‌شوند و پرطرفدار هستند. این مدل کمدها معمولا برای محیط‌هایی با دکوراسیون‌های مینیمال یا مدرن مناسب بوده و با توجه به طراحی درب آنها، می‌توانند متفاوت از هم باشند. درب این نوع از کمدها می‌تواند به صورت شیشه‌ای، چوبی، آینه‌ای و طرح دار طراحی شود. در ادامه برخی از انواع کمد لباس دیواری را برای شما معرفی می‌کنیم که به شرح زیر هستند:

  • کمد ریلی شیشه‌ای: این مدل از کمد‌ها را می‌توان برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن بسیار جذاب و زیبا دانست که می‌تواند هم به صورت شفاف و هم غیرشفاف طراحی شود.
  • کمد ریلی با درب آینه: در این مدل کمدها، آینه بر روی کمد قرار گرفته و به همین خاطر می‌توان آنها را از لحاظ زیبایی مناسب بسیاری از اتاق‌ها دانست.
  • کمد ریلی با درب چوبی: این مدل کمدها معمولا جنس خالصی نداشته و از مشتقات چوب هستند که باعث می‌شود تا هزینه کار پایین بیاید. شما می‌توانید از این مدل کمدها برای اتاق‌های مختلف استفاده کنید که به خاطر قیمت اقتصادی که دارند، می‌توانند برای اکثر مردم مناسب باشند. برخی از مشتقات چوب که از آن برای کمد ریلی استفاده می‌شود، شامل کمد ریلی MDF، درب هایگلاس و غیره.

از جمله مزایایی که می‌توان برای کمد ریلی بیان کرد، باید به هزینه پایین نصب، مقاومت بالا و خوب، کاربردهای چندگانه، امکان سفارشی سازی و نیز کم بودن فضای اشغالی آن اشاره نمود.

انواع کمد دیواری و ریلی
بررسی بهترین مدل های کمد دیواری

کمد لباس جدید

امروزه کمدها در کاربردهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هم از نظر جنس و هم از نظر کاربری که دارند، با یکدیگر فرق می‌کنند. در این حالت می‌توان به برخی از مدل‌های دیگر برحسب نوع کاربری آنها اشاره کرد که عبارتند از:

  • کمد لباس کلاسیک: این مدل از کمدها، از جمله رایج‌ترین نوع وسایل خانه هستند که ظاهر شیک و خیره‌کننده‌ای داشته و نیز می‌توان از آنها برای ایجاد یک محیط باشکوه و در عین حال کلاسیک و زیبا استفاده کرد. در این مدل از کمدها شما می‌توانید با توجه به طرح‌های آن، یک هارمونی را در محیط دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید.
  • کمد لباس بدون درب: این مدل از کمدها همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، مدل‌هایی هستند که در محیط‌های امروزی بسیار به کار رفته و در همراه با کشوهای ریل ساچمه‌ای ارائه شوند.
  • کمد لباس درب وکیوم: یکی از مدل‌های کمد امروزی است که جنس کار آن متفاوت با دیگر مدل‌های کمد است. در این حالت فاصله بین ذرات کامل از بین می‌رود و احتمال نفوذ هوا یا عوامل مخرب در آن کم می‌شود. این نوع ویژگی باعث شده است تا شرایط و ماندگاری این مدل از کمدها بیشتر از قبل شده و می‌تواند برای نگهداری لباس‌ها هم استفاده شود.

مدل های جدید کمد لباس

اگر به دنبال مدل‌های جدید از کمد لباس هستید، می‌توانید در ادامه برخی از انواع طراحی‌ها و مدهای آن را مشاهده کنید که در این صورت می‌توان گفت:

  • مدل کرکره‌ای: در این مدل از کمد لباس، ریل‌های آلومینیومی نیز به کار رفته است. همچنین جنس mdf آن معمولا از دانسیته بالا بوده و آستانه مقاومت بالایی دارد. در مونتاژ این مدل از کمدها، از قطعات دیگری هم استفاده شده است که شامل انواع میخ، بست‌های گونیایی فولادی، پیچ فیکس دوطرفه و غیره می‌باشد.
  • آینه دار: هرچند به این مدل در قبل هم اشاره کردیم اما مدل‌های کمد لباس آینه دار می‌توانند در وسط به صورت ترکیبی از یک درب چوبی به همراه آینه در وسط آن استفاده کنند.
  • کمدهای دیواری مدرن: این مدل از کمدها ظاهر ساده‌ای دارند و در آنها طرح و برش‌ها ایجاد نمی‌شود. در ادامه این مطلب با ما باشید تا به بررسی کامل این مدل کمد لباس هم بپردازیم.
مدل کمد دیواری جدید
انواع کمدهای دیواری

کمد لباس مدرن

حال لازم است راجع به کمد لباس مدرن صحبت کنیم که خود نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در این حالت بایستی گفت کمدهای دیواری مدرن در طراحی خود به طور معمول رنگ بندی کمتری دارند و طراحی هندسی آنها نیز ساده‌تر است. این نوع از کمدهای دیواری برخلاف مدل‌های قبلی که چند رنگ هستند، در یک رنگ تهیه می‌شوند. Mdf کمدهای جدید معمولا طرح‌های ساده و براقی دارند اما مدل‌های قدیمی آنها طرح‌های مختلفی داشته‌اند. اگر بخواهیم به دسته‌بندی انواع مدل‌های کمد مدرن بپردازیم، در این حالت می‌توان گفت:

  • کمد دیواری مدرن با درب لولایی: این مدل از کمد لباس‌ها معمولا از قدیم تاکنون بوده‌اند ولی امروزه بیشتر از گذشته استفاده می‌شوند. در رابطه با این مدل‌ کمدها می‌توان گفت تمامی فضاهای کمد در یکجا می‌باشد و شما می‌توانید با باز کردن درب‌های آن به کمد دسترسی داشته باشید.
  • کمد مدرن ریلی: مدل دیگری است که در غالب خانه‌ها از آن استفاده شده و بخش‌های داخلی آن از جمله قفسه‌ها و کمدها به قسمت‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند. این مدل کمد لباس در خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که فضای محدودی دارند و نمی‌توان در آن لوازمی مانند تخت خواب و غیره را قرار داد استفاده می‌شوند.
  • کمد مدرن با درب آکاردئونی: از جمله مقرون به صرفه‌ترین نوع کمدهایی است که می‌توانید آنها را در بازار بیابید. این مدل از کمدها چندین پنل ساخته شده است که همانند آکاردئون به یکدیگر پیچیده شده‌اند. جنس درب این نوع کمدها از PVC یا وینیل است که نمونه‌های شیشیه‌ای آن را نیز می‌توانید بیابید.

مزایای کمد لباس مدرن

از جمله مزایایی که می‌توان در رابطه با این مدل کمدها بیان کرد، باید گفت:

  • استفاده حداکثری از فضا: همانطور که اشاره شد، کمدهای مدرن از نوع ریلی و دیواری می‌توانند از فضای جلو کمد نیز استفاده کرده و درب آن نیز بدون مشکل باز و بسته می‌شوند.
  • زیبایی: اگر قصد دارید تا یک سبک مینیمال و مدرن را برای خانه خود ایجاد کنید، بهترین پیشنهاد برای کمدها، مدل مدرن آنها است.
  • نصب آینه: کارگذاشتن آینه بر روی کمدهای لولایی به طور معمول به خاطر سنگین بودن آن انجام نمی‌شود. بنابراین درب این کمدها برای این کار مناسب نیستند. اما شما می‌توانید از مدل مدرن و ریلی برای نصب آینه استفاده کنید.
  • صدای کم: لولاها در کمد لباس‌های قدیمی ممکن است سر و صدای بدی را ایجاد کرده و به همین خاطر باید هر چند ماه یکبار آن را روغن کاری کنید. در حالیکه کمدهای مدرن و ریلی این مشکل را نخواهند داشت.
کمد لباس مدرن
انواع کمد لباس مدرن

کمد لباس کوچک

اگر به خاطر کوچک بودن اتاق خود می‌خواهید یک کمد لباس با سایز کم را تهیه کنید، بهتر است علاوه بر سایز آن، به دنبال مدل‌هایی باشید که درب‌های آنها به صورت ریلی باز و بسته می‌شوند. به همین خاطر معمولا کمد لباس کوچک دارای درب‌هایی هستند که از طرفین باز خواهد شد. همچنین شما می‌توانید کمدهای خود را به صورت ترکیبی با تخت خواب و یا میز و نیمکت ترکیب کنید تا فضای محیط را مدیریت نمایید. بهترین مدلی که می‌توان برای کمد لباس کوچک برای اتاق‌های با ظرفیت کم معرفی کرد، همین مدل ریلی است. اما توجه کنید که برای دیوارهایی که عرض کم و کوچکی دارند، به سختی می‌توان از این مدل کمد دیواری استفاده نمود.

کمدهای لباس جمع و جور معمولا فضاهای محدودی را به اشتراک می‌گذارند. به عنوان مثال، یک نمونه از این کمدها را در عکس زیر مشاهده می‌کنید که درب‌ها را نیز برداشته و فضاهای مختلف را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده است. همچنین طراحی این مدل کمدها اجازه می‌دهند تا شما بتوانید وسایل خود را نیز روی آن سوار کنید. استفاده از این نوع کمدها می‌توانند در کنار کمدهایی مانند کمد کنار تخت خواب به عنوان مکمل، فضای کافی را برای اتاق‌های تک نفره ارائه کنند. از جمله مزایای دیگری که می‌توان راجع به این کمدها بیان کرد، باید گفت:

  • قیمت مناسب: اگر می‌خواهید یک وسیله جمع و جور با هزینه بسیار خوب نسبت به دیگر کمدها تهیه کنید، این مدل کمد لباس مناسب شما است.
  • مناسب برای تمام سنین: فرقی نمی‌کند یک خردسال باشید یا یک پیرمرد، استفاده از این مدل کمد لباس کوچک تقریبا تمام نیازهای هر فردی را برطرف می‌کند.
  • وزن مناسب: همچنین ویژگی قابل توجه و خوب دیگری که می‌تواند برای اکثر افراد مهم باشد، وزن کم آن است که جابه‌جایی آن را راحت‌تر می‌کند. با توجه به فضا و وزن معقول این کار، می‌توان این مدل کمد لباس را برای کسانی که تازه زندگی خود را شروع کرده‌اند، مناسب دانست.

شما می‌توانید از این مدل کمدها برای تهیه سیسمونی و یا به عنوان هدیه و مواردی که هزینه‌های اقتصادی معقول و یک کار متفاوت است، استفاده کنید. ابعاد کمد لباس کوچک معمولا در حدود 80 سانتی متر طول در 50 سانتی متر عرض و 125 سانتی متر ارتفاع است.

کمد لباس کوچک
ویژگی های کمد لباس کوچک

کمد لباس دخترانه

بدون شک دختران چه در نوجوانی تا بزرگسالی، یک کمد لباس نیاز دارند تا در آن تمامی البسه و وسایل آرایشی، بهداشتی و شخصی خود را نگهداری کنند. به همین خاطر تهیه یک کمد لباس دختران به همراه کشوها و ظرفیت مناسب، می‌تواند یک گزینه بسیار خوب باشد. در رابطه با کمد لباس دخترانه می‌توان به چند نکته اشاره کرد که در هنگام خرید می‌توانید آنها را مدنظر داشته باشید:

  • بهتر است کمد لباس دخترانه را به صورتی انتخاب کنید که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده باشد. در این صورت است که می‌توانید فضاهای مختلفی را برای طبقه بندی وسایل مختلف دختران در اختیار آنها قرار دهید.
  • سعی کنید در انتخاب این نوع وسایل خانه، آنها را به سبک اجزا سرویس تهیه کنید. شما می‌توانید از کمدهای اسپرت و مدرن با سبک انعطاف پذیر آن در کنار مدل‌های مینیمال و مدرن استفاده کنید.
  • استفاده از کمدهای لباس بدون درب می‌تواند برای دختران دردسر ساز باشد. چراکه آنها ممکن است بخواهند لباس‌ها و وسایل خود را در یک مکان امن قرار دهند. از سوی دیگر باز بودن کمدها باعث می شود تا اتاق کمی بهم ریخته بنظر برسد.
  • در انتخاب رنگ بندی برای خرید کمد لباس دخترانه، می‌توانید به چند طریق عمل کنید. به عنوان مثال برای دختران خود که کودک هستند، از رنگ‌های شاد و صورتی، بنفش و آبی پاستیلی، سبز مرجانی و غیره را انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های شاد می‌تواند محیط اتاق‌های کوچک را دلبازتر کند. همچنین برای دختران بالغ بهتر است از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به کرم، قهوه‌ای، سفید و نیز ترکیب آنها اشاره نمود.

در مورد انواع مدل‌های کمد لباس دخترانه می‌توان به برخی موارد از جمله درب وکیوم، آینه‌دار، بدون درب و کرکره‌ای اشاره کرد که می‌تواند برای اتاق‌های خواب دختران بسیار مناسب باشند.

کمد لباس پسرانه

برای تهیه یک کمد لباس پسرانه، شما می‌توانید از مدل‌های رایج این نوع وسایل استفاده کنید که شامل یک بخش برای آویزان کردن لباس و نیز کمدهایی برای قرار دادن وسایل، جوراب و غیره می‌باشند. برخی از تفاوت‌هایی که به وضوح می‌توان بین کمد لباس پسرانه و دخترانه مشاهده کرد، شامل:

  • در کمد لباس پسرانه، وسایلی که نیاز به آویز داشته باشند، بسیار کمتر از مدل‌های زنانه است. به جز چند دست لباس و کت شلوار. بنابراین این قسمت در طراحی کمد لباس پسرانه می‌تواند فضای کمتری را به خود اختصاص دهد.
  • در طراحی کمدهای لباس پسرانه، لازم است بیشتر فضا به کمدها برای نگهداری لوازم پیرایش صورت و موها و آینه اختصاص یابد.

شما می‌توانید برای تهیه و انتخاب یک کمد لباس پسرانه، از مدل‌های مختلفی استفاده کنید که می‌تواند کلاسیک، مدرن، ساده و غیره باشد. به طور معمول در رنگ‌بندی این مدل باس‌ها همانند مدل دخترانه بهتر است در سنین کودکی و نوجوانی، از رنگ‌های شاد استفاده کنید. ولی در بزرگسالی می‌توان از رنگ‌های معمول، چوبی و تیره برای طراحی کمد لباس پسرانه استفاده نمود.

کمد لباس مردانه
بررسی انواع کمد لباس مردانه

کمد لباس ملامینه

ملامینه، یکی از متریال‌هایی است که برای ساخت کمد از آن استفاده می‌شود. استفاده از این جنس می‌تواند در بدنه کمد و نیز درب‌های آن به کار گرفته شود. شما می‌توانید در ساخت و سفارش کمد از این جنس متریال استفاده کنید که به صورت کامل کل کمد با این ام دی اف پوشانده می‌شود. مدل کمد لباس ملامینه معمولا برای اتاق خواب‌های بزرگسالان ساخته می‌شود که  ظرفیت آن معمولا 2 نفر بوده و در طراحی آن از 3 درب ریلی و بلند به کار گرفته می‌شود.

در رابطه با روکش ملامینه باید گفت این جنس یکی از انواع روکش های ام دی اف است که پلاستیک سختی دارد. در این صورت می‌توانید این متریال را با پلیمریزاسیون به عنوان یک ماده پلاستیکی سخت درنظر بگیرید که مقاومت بالایی در برابر حرارت و نیز آتش دارد. شما می‌توانید این نوع متریال را در طرح‌ها و نیز ضخامت و اندازه‌های مختلف تهیه کنید. از دیگر مزایای ملامینه که در کابینت‌ها، وسایلی مانند مبلمان و غیره به کار می‌رود، می‌توان گفت:

  • این نوع کمد لباس‌ها وزن کمی دارند.
  • شما می‌توانید با انتخاب این نوع جنس و متریال، از آنها در رنگ‌ها و الگوهای مختلف استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از این مدل پوشش برای پوشش محصولات چوبی استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
  • همچنین از دیگر مزایایی که می‌توان برای پوشش‌های ملامینه بیان کرد، لایه ضد آب آن است که می‌تواند همچنین در برابر شکستگی و نیز خراش مقاوم باشد.

با این حال برخی معایب نیز برای این مدل کار ذکر شده است که می‌توان به مستعد خرد شدن و نیز امکان پارگی در محل میخ و پیچ اشاره کرد.

کمد لباس وکیوم

حال می‌خواهیم به یکی از مدل‌های دیگر و البته جدید و مدرن در کمد لباس اشاره کرد که با عنوان وکیوم شناخته می‌شود. ابتدا باید گفت کمد لباس وکیوم یک مدل از کمدهایی است که از طریق فرآیندی با همین نام ساخته شده است. فرآیند وکیوم کاری است که از آن برای فشرده کردن ذرات و ایجاد خلا استفاده می‌شود. با انجام این کار، پوشش کامل به سطح کمد می‌چسبد. مزیت این کار این است که شما می‌توانید مستحکم‌ترین متریال‌ها را با کمترین ضخامت بر روی سطوح بچسبانید. این ویژگی باعث شده است تا کمد لباس وکیوم و تولید آن برای صنعتگران این حوزه جذاب و مورد استقبال باشد.

حال به کار بردن روکش وکیوم چه مزایایی دارد؟ در این حالت می‌توان به چند مورد اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از اینکه این مدل طرح می‌تواند در رنگ‌بندی‌های مختلفی ارائه شود. از سوی دیگر مقاومت زیبایی در مقابل آسیب‌ها دارد و از خوردگی و ضربه در محصولات چوبی حفاظت می‌کند. یکی از مدل‌های رایج در ساخت کمد‌ها با استفاده از کمد لباس وکیوم، کمدهایی به رنگ صدفی است که می‌توانید آنها را در مکان‌های مختلف و همچنین در آشپزخانه‌ها نیز به کار ببرید.

کمد لباس وکیوم
بررسی انواع کمد لباس وکیوم

کمد لباس پارچه ای

به طور کلی می‌توان گفت کمد لباس چوبی و پارچه‌ای، دو مدل از کمدهایی هستند که خرید و فروش آنها رایج است. در رابطه با مدل پارچه‌ای باید گفت این مدل از کمدها به صورت تاشویی هستند که امکان سریعتر جمع کردن را داشته و شما می‌توانید آنها را نیز به راحتی جابه‌جا کنید. در این حالت اما معایبی نیز برای آنها وجود دارد که شامل فقدان مقاومت به نسبت دیگر نوع کمدها است که می‌تواند برای بسیاری از افراد آن را نامناسب کند. در رابطه با ساختار این مدل کمدها باید گفت آنها از 3 بخش ساخته شده‌اند که شامل میله، تخته چوبی و پارچه در کنار زانویی از جنس پلاستیک است. جنس پارچه‌ای که برای این کمد لباس درنظر گرفته شده است، از نوع برزنت یا پلی استر بوده و نیز میله‌های آن از جنس فلز هستند. با توجه به جنس برزنت و پلی استر، می‌توان گفت این مدل کمد می‌تواند در مقابل نفوذ آب و رطوبت آن مقاوم باشد و نیز می‌توانید آنها را به راحتی بشویید.

با توجه به ویژگی‌هایی که در قسمت بالا برای کمد لباس پارچه‌ای بیان شد، بنابراین باید گفت این مدل از کمدها می‌توانند برای حالتی که شما نیاز به یک کمد موقت دارید و یا آنکه بخواهید آن را جابه‌جا کنید، بسیار مناسب خواهند بود. به این نکته توجه کنید که این مدل کمدها طول عمر بالایی ندارند و در طولانی مدت نیز نمی‌توانند قابل استفاده باشند. تصویری از کمدلباس پارچه‌ای را در ادامه مشاهده می‌کنید که در مدل‌های مختلفی ارائه شده است و طرح‌های مختلفی را می‌توان روی آن سوار کرد. بنابراین به صورت خلاصه در رابطه با مزایا و معایب این کمد باید بدانید، کمد لباس پارچه‌ای ضد آب و قابل شستشو است و می‌توانید آن را به راحتی نصب و نیز جمع آوری کنید. به همین خاطر می‌توان آن را به راحتی جابه‌جا کرده و در مکان‌های موقت نیز استفاده کرد. اما از سوی دیگر در دراز مدت، طول عمر خوبی ندارد و نیز از استحکام کافی برخوردار نیست.

کمد لباس پارچه ای چیست؟
ویژگی های کمد لباس پارچه ای

کمد لباس پلاستیکی

تاکنون مدل‌های مختلفی که معرفی کرده‌ایم، از جنس چوب، mdf و یا فلز و پارچه بوده‌اند. اما مدل‌های دیگری نیز از کمد لباس وجود دارند که از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند که فشرده بوده و ویژگی‌هایی بین مدل پارچه‌ای و چوبی دارد. به صورت خلاصه راجع به این موارد باید گفت:

  • این مدل از کمد‌ لباس‌ها از پلاستیک فشرده و دوجداره تشکیل شده‌اند که رنگ آنها ثابت می‌باشد.
  • این مدل از کمدها مقاومت بالایی دارند اما همانطور که از نام آنها پیداست، از جنس پلاستیک فشرده هستند و میزان مقاومت آنها در حد متریال‌های دیگر از جمله چوب و فلز نیست.
  • بسته به مدلی که تهیه می‌کنید، محل اتصال طبقات مشخص نبوده و می‌تواند طرح را زیباتر کند.
  • از سوی دیگر، این مدل کمدهای لباس پلاستیکی، قابلیت شستشو را دارند و دچار خرابی نمی‌شوند. بنابراین شما می‌توانید آنها را در محیط باز هم تمیز کنید.
  • این مدل از کمدها دارای پایه‌ هستند که می‌تواند فاصله چند سانتی‌متری را تا زمین (معمولا 2 سانتی متر) داشته باشد.
  • شما می‌توانید با توجه به جنس و ویژگی‌هایی که پلاستیک دارند، از آنها در محیط‌های مرطوب نیز استفاده کنید.

همچنین از دیگر ویژگی‌های این مدل کمد لباس پلاستیکی می‌توان به رنگ‌بندی های مختلف آن اشاره کرد که می‌توانند در رنگ‌های مختلفی مانند صورتی، سفید، قهوه‌ای، کرم و غیره ارائه شوند. همچنین دست طراحان برای مدلسازی آنها باز است و می‌توانند با امکانات مختلفی آن را مدلسازی و طراحی کنند.

کمد لباس برزنتی

کمد لباس برزنتی، معمولا همان کمدهای پارچه‌ای هستند که از این جنس کار ساخته می‌شوند. این مدل کمدها می‌توانند مزایای مختلفی داشته باشند که بخشی از آنها در قسمت کمد لباس پارچه‌ای بیان شد. این مدل کمدها نسبت به سایر انواع کمد لباس از وزن کمی برخوردارند. بیشتر مدلهای این نوع کمدها مانند کمد لباس پارچه‌ای به صورت زیپی باز و بسته می‌شوند و قسمت‌های مختلفی را برای آویزان کردن لباس، اسکلت تمام فلزی، کاور برزنتی ضخیم و غیره دارند.

استفاده از کمدهای برزنتی می‌تواند برای موارد مختلفی اعم از لباس‌ها، رختخواب، وسایل در آپارتمان‌ها، خرده ریز و نیز فضاها و انباری‌های کوچک استفاده شوند. این مدل از کمدها می‌توانند اسکلت فلزی و با دوامی داشته باشند. شما می‌توانید این کمدها را در مکان‌های مختلف سرپا کنید.

کمد لباس پلاستکی چیست؟
انواع کمد لباس پلاستیکی

کمد لباس متحرک

یکی دیگر از طرح‌هایی که برای کمد لباس زده می‌شود، مدل متحرک آن است که در این حالت می‌توان از آن به صورت یک کمد مستقل استفاده کنید. در مورد این مدل از کمدهای لباس باید به چند نوع آن اشاره کرد. ممکن است منظور از متحرک بودن، امکان جابه‌جایی آن باشد که با قرار دادن پایه‌های محرک امکان پذیر است. در این حالت می‌توانید آنها را در سطوح صاف جابه‌جا کنید و در یک مکان ثابت قرار نمی‌گیرند. این مدل می‌تواند در اماکنی که دکوراسیون آن تغییر می‌کند و یا محیط‌های خانگی و خانه‌های مستاجرین مناسب باشد.

مدل دیگری از کمد لباس متحرک، انواعی از کمد لباس هستند که دسته‌های آنها قابل جدا شدن بوده و می‌توانید آنها را به سمت‌های مختلف بکشید. به این نوع قابلیت رگال آسانسوری گفته می‌شود. شما می‌توانید در قسمت‌هایی که ارتفاع کمد زیاد بوده و دسترسی به لباس‌ها سخت باشد، از این مدل کمد استفاده کنید.

همچنین مدل دیگری از کمد لباس متحرک، مواردی هستند که می‌توانید قسمت‌های مختلف آن را جداسازی کنید. به عنوان مثال قسمت کمد و فایل‌های کشو آنها. این مدل کمدها معمولا از روکش‌های برجسته و ضد خش استفاده می‌کنند. مدل سومی که در این قسمت بیان شد، می‌توانند برای هر موقعیتی با طرح و اندازه‌های خاص و یا مواردی که برای آن در محل تورفتگی درنظر گرفته نشده و طرح‌های مختلفی وجود دارد، مناسب باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 13

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا