آشپزی و خانه داری

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه + نحوه تزئین آن

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ: غذای اصیل ایرانی و پرطرفدار

اگر با طرز تهیه زرشک پلو با مرغ آشنا نیستید و به دنبال ترفند‌ها و آموزش کامل آن هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. خواه یک فرد ایرانی باشید و یا مدتی را در ایران سپری کرده باشید، حتما نام زرشک پلو را شنیده‌اید. زرشک پلو، از بهترین غذاهای ایرانی است که می‌توان گفت در رده 3 تا اول غذاهای محبوب ایرانیان گنجانده می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم به شیو‌ه های پخت و تهیه زرشک پلو به صورت ساده، مجلسی و چند نفره با مخلفات آن بپردازیم.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده خانگی

برای تهیه این غذای خوشمزه، ابتدا لازم است تا مواد اولیه آن را تامین کنید که شامل موارد زیر می‌باشد:

مواد اولیه مقدار
برنج 4 پیمانه
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
زرشک 1 پیمانه
کره 25 گرم
سینه یا ران مرغ 4 تکه
نمک، فلفل سیاه، زعفران دم کرده، زردچوبه و روغن به مقدار کافی
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه 2 قاشق
شکر 1 قاشق

این دستورالعمل برای 4 نفر می‌باشد. پس از تهیه مواد اولیه، مراحل زیر را در مورد طرز تهیه زرشک پلو با مرغ دنبال کنید.

  • ابتدا بایستی مرغ را آماده می‌کنیم. به این منظور بایستی زردچوبه، روغن، نمک و همچنین فلفل سیاه را ترکیب کرده و روی مرغ بمالیم.
  • به منظور جذب این مواد روی مرغ و بهبود طعم غذا، به مدت 15-30 دقیقه مرغ را کنار می‌گذاریم. بعد از این مدت زمان، تابه را گرم کرده، روغن می‌ریزیم و منتظر داغ شدن آن هستیم.
  • در ادامه طرز تهیه زرشک پلو با مرغ بایستی تکه‌ ران‌ها یا سینه مرغ را در تابه قرار دهیم. این مواد لازم است به مدت 7 – 10 دقیقه کامل سرخ شوند تا به خود رنگ طلایی بگیرند.
  • در یک قابلمه جدا، بایستی پیاز، سیر (به صورت خرد شده هر دو) و نیز روغن را تفت دهید و منتظر بمانید تا رنگ آن طلایی شود.
  • حال ادویه‌ها و نمک را به قابله دوم اضافه کرده و تفت دهید تا به خوبی رنگ روغن سرخ شود. حال این قابلمه آماده پذیرایی از تکه مر‌غ‌ها از قابلمه اول است.
  • در مرحله بعد از طرز تهیه زرشک پلو با مرغ، لازم است 2-3 لیوان آب به صورت جوشیده را به قابلمه اضافه کنید تا به اندازه 2 بند انگشت روی مرغ، آب بالا بیاید. این مقدار آب بستگی به غلظت سس شما دارد
  • بعد از این مرحله، می‌توانید آبلیمو را به مقدار گفته شده یعنی 2 قاشق غذاخوری اضافه نمایید و به مدت 2 ساعت با حرارت گرم آن را بپزید و سپس شعله را خاموش نمایید.
  • پس از گذشت 1 ساعت و 50 دقیقه، حال نوبت اضافه کردن زعفران دم کرده به قابلمه است. بعد از آن زرشک آماده شده با کمی روغن در یک قابلمه جدا تفت بدهید و نیز مقداری شکر اضافه کنید تا حدی که شکر به صورت کاراملی در آید پخت را ادامه دهید.
  • در انتها بار دیگر یک قاشق زعفران دم کرده را اضافه کرده و تا 30 دقیقه در قابلمه تفت می‌دهیم.
  • بعد از آن، برنج را به صورت آبکشی برای دم کردن بگذارید. پس از سرو برنج، لازم است برای تزئین مقداری زرشک را برای آن درنظر بگیرید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده خانگی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

پخت مرغ مجلسی و هر مرغ دیگری ممکن است برای ما ساده بنظر برسد اما باید توجه کنید که این کار فنون خاص خود را دارد. در ادامه برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی می‌توان گفت:

ابتدا لازم است مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد اولیه مقدار
برنج 5 پیمانه
پیاز 1 عدد بزرگ
زعفران دم کرده غلیظ 5 قاشق غذخوری
نمک، زرشک، شکر به مقدار دلخواه
کره 50 گرم
سینه یا ران مرغ 8 تکه
رب 3 قاشق غذاخوری

این دستورالعمل برای 6 نفر می‌باشد. حال پس از آماده سازی مواد اولیه و مقدار آن، طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی را دنبال کنید:

  • ابتدا از شب قبل، بایستی مرغ را مزه دار کنید. برای این کار از سیر، نمک، فلفل سیاه، پیاز خلالی، زعفران استفاده کنید و آن را می‌توانید داخل زیپ کیت یا یک ظرف قرار دهید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید و ظرف را با سلفون بایستی بپوشانید.
  • حال در روز آشپزی، پیاز را رنده کرده و تا سبک و کاراملی شدن آن، تفت دهید. تکه‌های مرغ مزه دار را آورده، روی آن زعفران (به صورت آب کرده) بریزید و تکه‌های مرغ را جداگانه باید با کره سرخ نمایید. حال در قابلمه پیاز، 3 قاشق رب گوجه اضافه نموده و تا رفع بوی خام رب، آن را تفت دهید.
  • حال لازم است تا در قابلمه پیاز، مرغ‌ها (پس از سرخ شدن با کره) و دو لیوان آب را اضافه نمایید. بعد از آن به مقدار دلخواه خود، نمک و سس مرغ اضافه نمایید.
  • در صورتی که پس از پختن مرغ، سس‌ها غلیظ شود، می‌توانید کمی آبغوره روی سس و مرغ اضافه نمایید. حال بایستی برنج را آبکشی کرده و نیز دم کنید. شما می‌توانید از تکه‌های نان لواش برای ته دیگ نیز استفاده نمایید.
  • در مرحله آخر بایستی زرشک پلو برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی را با سسی که باقی مانده‌ است، مخلوط کرده (در یک قابلمه جداگانه) و در هنگام سرو برنج به آن اضافه نمایید. برای ارائه زرشک پلو با مرغ مجلسی، برنج را زعفرانی کنید و می‌توانید از پسته برای تزئین نیز استفاده کنید.

تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی

برای تزئین زرشک پلو با مرغ مجلسی می‌توانید از ایده‌ها و دستورالعمل‌های زیر در کنار طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی استفاده کنید:

  • از زعفران و زرشک برای تزئین برنج استفاده کرده و سپس در انتها مراغ‌ها را اضافه کنید.
  • زرشک پلو را به صورت گل و یا ساده دیزاین کنید. همچنین استایل ردیفی زرشک پلو روی پلو می‌تواند مناسب باشد.
  • از روش تزئینی به صورت قالبی استفاده کنید. به این صورت که برنج را به صورت قابلمه‌ای در کاسه قرار دهید و آن را با زعفران و زرشک به صورت سطحی رنگ آمیزی کنید.
  • از تزئین سفره و جایگزاری سالاد، دوغ و مرغ در سفره برای افزایش اشتها استفاده کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ دونفره

در مورد طرز تهیه زرشک پلو با مرغ دو نفره می‌توانید از دستور العمل زیر استفاده کنید.

مواد اولیه مقدار
برنج 2-3 پیمانه
پیاز 1 عدد متوسط
سیر 1 حبه به صورت پوست کنده و خرد شده
مرغ 2 تکه سینه یا ران
سیب زمینی یک عدد متوسط، پوست کنده و خلالی خرد شده
رب یک قاشق
کره 40 گرم
روغن سرخ کردنی، برگ بو، فلفل سیاه، نمک، چوب دارچین و زعفران دم کرده، نمک به مقدار موردنیاز
زرشک 4 قاشق
شکر 2 قاشق چای خوری
خلال پسته و بادام به مقدار موردنیاز

در ادامه راجع به طرز تهیه زرشک پلو با مرغ 2 نفره می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا از شب قبل، مرغ را با پیاز خلال شده، زعفران، فلفل سیاه، نمک و سیر برای طعم دادن با هم مخلوط نموده، در یخچال بگذارید.
  • حال برای آماده سازی سس مرغ، بایستی یک ماهیتابه استفاده کنید و روغن را اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن، حال پیازهای رنده شده را اضافه نموده و تفت دهید تا به حالت کاراملی در آید. رب را اضافه نموده و تفت دهید تا بوی خام آن از بین برود.
  • در یک ماهیتابه جداگانه، کره را آب کنید تا تکه‌های مرغ مزه دار شده را روی آن سرخ نمایید.
  • حال مرغ‌های تفت داده شده را با محتویات دیگر از جمله یک لیوان آب جوش، سس پیاز، رب گوجه، برگ بو و دارچین مخلوط کرده و درب ماهیتابه را ببنید. بعد از نیم ساعت به مرغ‌ها نمک بزنید و سپس مرغ‌ها را جابه‌جا کنید به صورتی که دو طرف مرغ پخته شود.
  • برای آماده‌سازی برنج در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ 2 نفره، بایستی آن را در آب ولرم مخلوط شده با 2 قاشق چای‌خوری نمک خیس نمایید. این کار را 3 ساعت قبل انجام دهید تا برنج تا آن زمان آماده شود. برنج را آبکش نموده و آن را به صورت مخروطی شکل در قابلمه بریزید. سپس با ایجاد حفره‌هایی روی این مخروط، آب و روغن را اضافه نموده و یا به جای این کار، چند تکه کره اضافه نمایید.
  • اگر می‌خواهید برنج خوبی پخت شود، ابتدا شعله را زیاد کنید تا برنج بخار کرده و سپس شعله را کمتر نمایید و تا زمان دم کردن آن، روی شعله بگذارید.
  • پس از این کار، شما باید برای آماده کردن سیب‌زمینی سرخ کرده اقدام نمایید که ابتدا آن را به صورت خلالی خرد کرده، سپس سرخ نمایید. حال بایستی به آن کمی زردچوبه و نمک اضافه نمایید تا طعم دار شود و برای کشیدن روغن‌های اضافه، آنها را روی دستمال مخصوص یا کاغذ روغنی بگذارید. اگر می‌خواهید حالت تردی سیب زمینی حفظ شود، می‌توانید آن را در زمان نزدیک به سرو غذا آماده کنید.
  • حال به سراغ ادامه ماجرای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ 2 نفره می‌پردازیم و پس از 90 دقیقه، باید چک کنید که آیا نمک آن مناسب است یا خیر؟ در این حالت سس غلیظ شده است. در دقایق پایانی پخت مرغ، بهتر است مقداری از زعفران دم کرده را به این غذا اضافه نمایید.
  • حال زرشک‌ها را تمیز کرده و یک ساعت در آب بگذارید تا آماده شود. آن را با مقداری روغن در ماهیتابه پخته و به مدت 30 ثانیه در شعله ملایم تفت دهید. حال شکر را اضافه کرده و پس از مدت 30 دقیقه ماهیتابه را بردارید. سپس خلال بادام و پسته را نیز بیفزایید.
  • برای تکمیل پخت برنج، پس از آماده شدن، مقداری از آن را با زعفران دم کرده میکس کنید. حال شما می‌توانید برنج را روی دیس کشیده، آن را با موادی همچون خلال پسته، بادام و پلوی زعفرانی و نیز زرشک تفت داده شده، تزیین کنید.
  • برای سس مرغ نیز بایستی چوب دارچین و نیز برگ بو را از سس در آورده و سپس مرغ را در ظرف سرو بکشید. شما می‌توانید از سیب زمینی برای تزئین مرغ استفاده کنید و آب مرغ را نیز در یک کاسه جداگانه روی سفره بگذارید.

لیست بهترین غذاهای ایرانی را از لینک زیر مشاهده کنید:

لیست غذاهای ایرانی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ دونفره

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای ۴ نفر

از دستورالعمل و راهنمایی که در بخش “طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده” بیان کردیم، برای این قسمت استفاده کنید؛ چراکه مقادیر مرغ و برنج به کار رفته می‌تواند برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای 4 نفر یکسان باشد.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای ۲۰ نفر

شما می‌توانید برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای ۲۰ نفر از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

مواد اولیه مقدار
مرغ 20 تکه (ران یا سینه)
برنج 20 پیمانه (هر نفر 1 پیمانه بزرگ)
زرشک هر نفر 2 قاشق غذاخوری + نصف لیوان اضافی
زعفران دم کرده 1 لیوان
هویج نگینی شده 1 لیوان
پیاز 10 عدد بزرگ
قیسی (اضافی) 300 گرم
رب گوجه 3 لیوان
فلفل دلمه‌ای (نگین شده) 1 لیوان
شکر 8 قاشق غذاخوری
روغن، نمک، چیپس خلالی، فلفل سیاه به مقدار لازم

برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای ۲۰ نفر داریم:

  • ابتدا لازم است برنج را پاک کنید. حال آن را شسته و به مدت 3 الی 4 ساعت خیس نمایید.
  • حال بایستی مرغ‌ها را آماده کنید. برای این کار لازم است تا آنها را پوست گرفته و خشک نمایید.
  • پیاز را پاک کرده و به صورت خلال ریز نگینی در بیاورید.
  • در یک قابلمه بزرگ که ظرفیت مناسبی داشته باشد، بایستی روغن ریخته و آن را روی شعله بگذارید.
  • حال بایستی پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا به صورت طلایی رنگ شود.
  • روغن اضافی پیازها را با صافی گرفته و در یک ظرف گودی شکل، 3 لیوان آب جوش، رب گوجه و نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی می‌ریزیم. این مخلوط را با ملاقه بهم زده و یکدست می‌کنیم.
  • در یک ظرف دیگر که ته آن بزرگتر باشد، 10 تکه مرغ را در کف آن گذاشته و نیمی از زعفران را با قاشق بر روی تکه مرغ‌ها می‌ریزیم. همچنین نیمی از پیاز‌های داغ شده را روی سطح مرغ ریخته و به مقدار نصف لیوان هویج، بر روی تکه‌های مرغ پخش می‌کنیم.
  • همچنین برای تکمیل پخت مرغ‌ها، بایستی نصف لیوان فلفل دلمه‌ای و قیسی هارودانه را بر روی این تکه مرغ‌ها گذاشته و در انتها مخلوط رب گوجه و نیز آب داغ را بر روی این مخلوط اضافه نماییم.
  • به سراغ 10 دیگر مرغ می‌رویم و آن‌ها را بر روی تکه‌های قبلی می‌گذاریم. همچنین همانند 10 تکه اول، مواد اولیه را اضافه می‌کنیم.
  • پس از جایگزاری تکه مرغ‌ها، سطوح آن را با سس رب می‌پوشانیم و ظرف را روی شعله گذاشته تا بپزد. حرارت را ملایم می‌گذاریم.
  • در پخت برنج برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای ۲۰ نفر، همانند روش معمولی، برنج را می‌پزیم و آبکش می‌کنیم. بری اینکه برنج نرم نشود، کمی زودتر از موعد برنج را آبکش کنید. در این مرحله، برای ته دیگ می‌توانید از نان لواش استفاده کنید.
  • برای پخت برنج، روغن و نصف لیوان زعفران دم کرده را اضافه می‌کنیم تا برنج دم بکشیم.
  • در این فاصله، سراغ زرشک‌ها رفته و آنها را می‌شوییم، سپس در یک قابلمه بزرگ نصف لیوان آب اضافه کرده و به مقدار 4 قاشق غذاخوری روغن، 8 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. این مخلوط را هم زده و روی شعله قرار دهید. زمانی که آب این مخلوط بخار شده و زرشکها تا حدی باد کردند، لازم است شعله را خاموش نمایید.
  • حال بایستی مرغها را سرو کرده و چند قاشق زرشک و نیز چیپس‌ها را برای تزیین بر روی مرغ‌ها قرار دهید. همچنین باقیسی می‌تواند مرغ‌ها را خوش طعم کند.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ برای ۲۰ نفر

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و هویج

برای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و هویج از مواد و دستورالعمل زیر استفاده کنید:

مواد اولیه مقدار
برنج 2 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد
هویج خلال شده 1 پیمانه
پیاز 1 پیمانه
زرشک نصف پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
کره 20 گرم
  • ابتدا برنج را آبکش کرده و دم می‌گذاریم.
  • حال برای پختن و سرخ کردن مرغ، ابتدا پیازهای خلالی در یک تابه روغن می‌ریزیم تا جایی که طلایی رنگ شود. سپس هویج‌ها را اضافه نموده و سرخ می‌کنیم.
  • بعد از انجام این کار، مرغ‌ها را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. از ادویه برای طعم دهی استفاده کرده و مقداری زعفران نیز به تابه می‌اندازیم. بعد از آنکه مرغ سرخ شد، شعله را خاموش می‌کنیم.
  • زرشک‌های خیس شده را در صافی می‌ریزیم و در 20 گرم کره تفت می‌دهیم. این کار را سریع و کوتاه انجام داده و سپس شعله را قطع می‌کنیم.
  • برنج دم کشیده را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم. در قسمت اول ابتدا آن را در یک ظرف جدا گذاشته، سپس به باقی مانده برنج، زعفران و نیز زرشک‌ها را اضافه می‌نماییم، سپس آن را مخلوط می‌کنیم.
  • حال می‌توانید مرغ و محتویات آن را جداگانه یا همراه با برنج روی آن، اضافه کرده و با زرشک برنج را نیز تزئین کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ و هویج

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

منظور از مرغ ریش ریش در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ، آن است که شما مرغ را به صورت رشته‌ای در آورده تا در حالت یک لقمه کامل و نرم به صور جدا در آید. برای تهیه این نوع حالت مرغ، از مواد و دستورالعمل زیر استفاده کنید:

مواد اولیه مقدار
برنج 4 پیمانه
گوشت مرغ 800 گرم
زرشک 1 پیمانه
پیاز 2 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده نصف فنجان
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه، روغن و زردچوبه به مقدار موردنیاز
  • ابتدا یک قابلمه را برداشته، سپس به آن روغن اضافه کرده و داغ کنید. حال یک پیاز را به صورت خلالی به روغن اضافه کنید و تفت دهید.
  • حال کمی زردچوبه و نیز فلفل سیاه را اضافه نمایید. همچنین تکه‌های مرغ را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا بوی بد مرغ گرفته شده و نیز طعم گیری انجام شود. این مخلوط را با کمی آب و نمک مخلوط، در حدود 45 دقیقه می‌گذاریم تا مرغ به صورت کامل پخته شود.
  • سپس بایستی به سراغ برنج برویم و آن را از چند ساعت قبل (3-4 ساعت) شسته و با آب و نمک خیس می‌کنیم. یک قابلمه بزرگ را درنظر گرفته، به میزان 4 برابر برنج آب اضافه کرده و روی حرارت می‌گذاریم تا دم کند.
  • آب برنج را با کمی نمک مخلوط می‌کنیم تا برنج جوشیده شود. این برنج پس از جوشیدن و نیم پز شدن، آماده آبکش شدن است که در این حالت می‌توانید آن را با ته دیگ و روغن دم کنید.
  • در این مرحله، مرغ‌های پخته شده را به صورت ریش ریش در آورده و جداگانه کنار می‌گذاریم.
  • حال در ادامه طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش، پیازها را به درون روغن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. حال بایستی مقداری زردچوبه را اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. مقداری دیگر تفت داده و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم.
  • با سرخ شدن رب گوجه فرنگی، زرشک‌ها را شسته و آب آنها را خارج می‌کنیم. سپس بایستی به درون ماهی تابه این ماده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. بعد از مدتی، مرغ ریش ریش را اضافه کرده و تفت می‌دهیم.
  • حال بایستی زعفران دم کرده را به کمک آبلیمو و شکر به محتویاتمان اضافه نماییم. این مخلوط ترکیب کرده و یک لیوان از آب مرغ را نیز به درون ماهیتابه آن می‌ریزیم و روی شعله می‌گذاریم.
  • در انتهای طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش، بایستی پس از 20 دقیقه، زمانی که مخلوط مرغ جا افتاد و آب آن کشیده شد، برنج را کشیده و مخلوط مرغ را سرو کنیم.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید به عنوان یک غذای مجلسی در نظر داشته باشید، زرشک پلو مخلوط است. در ادامه دستورالعمل پخت و مواد لازم برای آن آورده شده است.

مواد اولیه مقدار
برنج 3 پیمانه
سینه مرغ 2 تکه
شکر 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
زرشک 1 – 2 پیمانه
کره 1 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد
زعفران دم کرده 5 قاشق غذاخوری
سیر 3 حبه
روغن مایع و آبغوره، زردچوبه و نمک و فلفل به مقدار لازم

برای تهیه، لازمه است دستورالعمل طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط را در زیر دنبال کنید:

  • ابتدا بایستی سینه مرغ را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با یک پیاز، سیر و نیز به همراه نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط کرده و سرخ نمایید. به این مخلوط به مقدار 4 لیوان آب جوش بیفزایید و صبر کنید تا قلقل کند. در این هنگام، به اندازه یک چهارم لیوان آبلیمو یا آبغوره برای طعم دادن به آن اضافه نمایید.
  • به مقدار یک لیوان آب مرغ را قبل از تبخیر کامل آن، بردارید و کنار بگذارید.
  • حال در فاصله زمانی پخته شدن مرغ، بایستی زرشک را بعد از شستن و تمیز کردن، خیس کنید.
  • همچنین زعفران موردنیاز را دم کرده و کنار بگذارید.
  • حال مرغ پخته شده را بیرون آورده، آن را با زرشک، روغن، کره و مقداری شکر، به درون ماهیتابه بگذارید و تفت دهید تا زمانی که زرشک نیز به خوبی پخته شود. زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید.
  • حال برنج را شسته و همراه با ترکیب آب و نمک درون یک قابلمه بریزید تا روی شعله اجاق قرار گرفته و آب آن جوش آید. حال پس از تبخیر، آن را آبکشی کنید.
  • قابلمه خالی را یکبار دیگر روی شعله گذاشته و روغن بریزید. شما می‌توانید در این مرحله ته دیگ خود را اضافه کنید. برای این کار از موادی همچون سیب زمینی، کاهو، کلم و نان در قسمت زیرین قابلمه استفاده کنید.
  • نیمی از برنج آبکش شده را اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید مرغ را به همراه زرشک روی آن قرار داده و سپس بقیه برنج را در قابلمه اضافه کنید.
  • حرارت را برای مدت کمی بیشتر نمایید تا آب بخار شود و سپس در این قسمت، نصف لیوان از آب مرغ را بر روی برنج بریزید. شعله را کمتر کرده و صبر کنید تا برنج دم بکشد.
  • برنج را پس از پخت، مخلوط کنید تا کل غذا به صورت یکدست و مخلوط درآید. حال در یک ظرف مناسب آن را به همراه سالاد سرو کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا