آشپزی و خانه داری

طرز تهیه نودل: ساده، فوری، با مرغ، کره ای، با ماکارانی

طرز تهیه نودل خوشمزه ساده و فوری

طرز تهیه نودل را در این مقاله در انواع ساده، سریع، چینی، کره ای، با مرغ، سس سویا، مجلسی، پنیر پیتزا و غیره به صورت کامل مطالعه کنید. این نوع غذاها می توانند در سریع ترین زمان ممکن از 5 دقیقه تا 20-30 دقیقه به راحتی تهیه شوند.

طرز تهیه غذاهای 5 دقیقه ای

طرز تهیه نودل یکی از آن غذاهایی است که به سرعت تهیه شده و می‌توانید آن را میل کنید. امروزه با توجه به کمبود وقت، بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا تایم غذای خود را بسیار محدود کرده و  آن را کمتر کنند. این کار می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. از کمبود وقت در محل کار گرفته تا نوع شغل یا مسافت طولانی که باعث می‌شود تا زمان غذاپختن و یا غذاخوردن آن بسیار محدودتر شود. از سوی دیگر نیز ممکن است شما روزهایی از محل کار به منزل بیایید و آنقدر خسته باشید که نتوانید دست به کار شده و یک غذای خوشمزه برای خود آماده کنید. در این حالت است که بایستی اقدام به تهیه غذاهای آماده‌ای نمایید که می‌توانند ظرف پنج دقیقه کامل شوند.

از جمله غذاهایی که می‌توان آنها را به سرعت آماده کرد، باید گفت:

  • ساندویچ فیله مرغ: این غذا می‌تواند حداکثر طی چندین دقیقه آماده شود. مواد غذایی درون این ساندویچ کامل است و می‌تواند نیاز یک انسان بالغ را برطرف کند.
  • املت گوجه فرنگی: یکی از متداول‌ترین غذاهایی است که به جهت دستور پخت آسان و سریع، در میان اکثر مردان محبوب شده‌ است.
  • سوپ سبزیجات: اگر به دنبال یک دستور شام ساده و لذیذ هستید، این مورد می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید غذای خوشمزه‌ای را میل کنید.

در این مقاله طرز تهیه انواع سوپ را مطالعه کنید.

درکنار این موارد نیز می‌توان موارد بسیاری را ذکر کرد، از سیب زمینی سرخ کرده تا قارچ و پیراشکی، پاستا، بقچه بادمجان و غیره. در ادامه اما می‌خواهیم به یکی از رایج‌ترین غذاهای 5 دقیقه‌ای به نام نودل بپردازیم با انواع دستورالعمل‌های آن آشنا شویم.

آموزش پخت نودل

نودل یکی از غذاهای اصیل آسیایی است که جنس آن از بر‌ش‌های خمیر فطیر یا عمل آوری نشده ساخته می‌شود. به طور معمول نودل‌ها را به صورت نوارهای نازک و نیز بلند مانند اسپاگتی تهیه می‌کنند. شما می‌توانید همچنین آن را به صورت لوله‌ای، رشته‌ای، موجی و نیز صدفی تهیه کنید. قبل از اینکه به بررسی طرز تهیه نودل بپردازیم، ذکر این نکته نیز ضروری است که مصرف زیاد این ماده می‌تواند با توجه چربی زیاد، عدم وجود منابع کافی پروتئینی و معدنی، نمک زیاد و غیره، در طولانی مدت زیان ده باشد. بنابراین بایستی آن را متنوع تهیه کنید.

طرز تهیه نودل خانگی
روش تهیه نودل خانگی

طرز تهیه نودل ساده

اگر می‌خواهید ساده‌ترین دستورالعمل برای طرز تهیه نودل را اجرا کنید، کافیست به دستورالعمل زیر بپردازید که در 3 مرحله می‌توانید این ماده را تهیه نمایید.

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 2 بسته
سس کچاپ تند 1 قاشق مربا خوری
رب انار یا سس انار 1 قاشق مربا خوری
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
فلفل سبز قلمی شیرین 2 عدد
رب گوجه 1 قاشق غذا خوری

حال برای دستورالعمل این ماده داریم:

  • در اولین مرحله بایستی تابه را با یک قابلمه مناسب به همراه روغن و نیز موادی همچون رب، سس کچاپ تند، رب انار به ماهیتابه ریخته و آن را تفت دهید.
  • حال در قدم دوم بایستی نودل ها را در تابه ریخته و به اندازه یک لیوان سرخالی به آن آب اضافه کنید. حال نوبت آن است که ادویه نودل را درون بسته ریخته و آن را در تابه بگذارید تا به مدت 5 دقیقه آن را هم بزنید. حال منتظر باشید تا آب آن کشیده شده و به اصطلاح دم بکشد.
  • در مرحله نهایی بایستی نودل را سرو کنید. برای این کار می‌توانید آن را به همراه فلفل قلمی شیرین ریز کرده و میل کنید.

چند نکته: شما می‌توانید برای طعم دار کردن، مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. همچنین مقداری کالباس یا مرغ پخته شده را اضافه کرده و مزه نودل خود را بهتر نمایید. شما می‌توانید سیب زمینی کوچکی را نیز در کنار نودل خود سرخ کنید (جداگانه) و پس از دم کشیدن نودل، آن را به درون تابه بریزید و مخلوط نمایید.

طرز تهیه نودل مجلسی

یکی از روش‌های تهیه نودل مجلسی را در ادامه به شما بیان می‌کنیم که می‌تواند بسیار خوشمزه و جذاب باشد. در این حالت داریم:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
گوشت 100 گرم
اسفناج 100 گرم
نودل 200 گرم
قارچ 100 گرم
هویج نصف عدد
سیر 1 حبه
پیاز کوچک 1 عدد
کنجد بو داده 1 قاشق چای خوری
روغن کنجد، فلفل سبز، نمک، شکر به میزان موردنیاز

حال در رابطه با طرز تهیه نودل مجلسی می‌توان گفت:

  • ابتدا لازم است داخل قابلمه را با مقداری آب مناسب پرکنید. حال بایستی زمانی که آب به جوش رسید، نودل‌ها را درون آن ریخته و زمانی که کمی نرم شد، آنها را آب بکشید.
  • مرحله بعدی آن است که گوشت را به حالت برش‌های نازک در آورده و آن را به همراه سیر و شکر، روغن کنجد و فلفل و نمک ترکیب نمایید. همچنین پیاز و نیز هویج را به حالت برش‌های 5 سانتی ایجاد کنید.
  • مرحله بعدی آن است که نودل را در داخل تابه‌ای مناسب به همراه روغن داغ کرده و آن را به همراه پیاز، هویج و نیز فلفل سبز تفت دهید. همچنین به آن قارچ و گوشت را اضافه کرده و در داخل تابه آن را سرخ نمایید.
  • در انتهای مرحله سرخ شدن نیز می‌توانید اسفناج‌ها را افزوده و آنها را به مواد اضافه نمایید. سپس بایستی نودل‌های پخته را در داخل یک کاسه بزرگ ریخته و آنها را با مواد دیگر خوب ترکیب کنید.

چند نکته:

  • برای خوش طعم کردن طرز تهیه نودل می‌توانید از مقداری سس سویا بهره ببرید.
  • برای استفاده از ادویه، حتما ادویه‌های مخصوص را به گوشت اضافه کنید.
  • حتما نیاز نیست نودل با مرغ را در داخل فر گذاشته و یا دم کنید. می‌‌توانید مطابق با سلیقه خانواده خود آن را طبخ نمایید.
طرز تهیه نودل مجلسی
طرز تهیه نودل خوشمزه

طرز تهیه نودل سیاه

ممکن است تاکنون در رابطه با نودل سیاه اطلاعاتی نداشته باشید. در این خصوص باید گفت این نوع از غذا که با عنوان جاجانگمیون شناخته می‌شود، یکی از مواد خوراکی محبوب در کره و چین است که برای تهیه آن می‌توانید از سس یا رب لوبیای سیاه استفاده کنید. در این حالت می‌توان راجع به طرز تهیه نودل سیاه گفت:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل مخصوص جاجانمیونگ یا عادی 400 گرم
سس یا رب لوبیای سیاه 5 قاشق غذاخوری
روغن گیاهی 2 قاشق
شکر 1 قاشق غذاخوری
گوشت گوساله 100 (مکعبی خرد شده)
پیاز 1 عدد (بزرگ و خرد شده)
زنجبیل نصف قاشق چایخوری (رنده شده)
آب 1 لیوان
کدوی سبز 1 عدد (متوسط مکعبی ریز خرد شده)
کلم سفید 100 گرم (خرد شده)
روغن زیتون 1 قاشق
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی 1 عدد (متوسط و ریز شده)
نمک و فلفل به میزان موردنیاز

حال در رابطه با طرز تهیه نودل سیاه می‌توان گفت:

  • در اولین قدم بایستی گوشت را درون ماهیتابه ریخته و سپس آن را به همراه دو قاشق روغن گیاهی بگذارید تا در عرض 5 دقیقه سرخ شود. سپس بایستی مواد دیگر از جمله کدوی سبز خرد شده را به همراه کلم سفید، پیاز، سیب زمینی به گوشت اضافه کنید و همه مواد را به مدت 5 دقیقه دیگر نیز سرخ نمایید.
  • پس از سرخ کردن در طرز تهیه نودل سیاه، بایستی رب لوبیای سیاه را به همراه شکر و روغن زیتون ترکیب کرده و آن را به گوشت و سبزیجات اضافه کنید. حال مواد را به مدت چند دقیقه تفت داده و سپس یک لیوان آب را به مواد اضافه می‌کنیم. سپس به مدت 10 – 15 دقیقه آن را حرارت ‌می‌دهیم.
  • حال پودر نشاسته ذرت را به ترکیب این مواد افزوده و کامل آن را هم می‌زنیم.
  • سپس بایستی نودل‌ها را در یک ظرف آب جوش به مدت 5 دقیقه پخته و آبکش کنید. در مرحله بعدی بایستی نودل را به مواد افزوده و آنها را با هم مخلوط نمایید.
  • تقریبا کار تمام است و می‌توانید نودل را سرو کرده و میل کنید.

طرز تهیه نودل چینی

همانطور که گفتیم، نودل یکی از غذاهای پرطرفدار در شرق آسیا است که دستورالعمل‌های مختلفی را می‌توان برای آن در کشورهای کره و چین پیدا کرد. یکی از این دستورالعمل‌ها را از کشور چین در ادامه برای شما بیان می‌کنیم که می‌تواند به همراه مرغ و سبزیجات میل شود.

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 2 بسته
سیر 4 حبه
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
بادمجان 1 عدد
کدو سبز 1 عدد
قارچ 10 عدد
هویج 1 عدد
سس سویا 4 قاشق سوپ خوری
کنجد 2 قاشق غذا خوری
سس بالزامیک 1 قاشق غذا خوری
سس تریاکی 2 قاشق سوپ خوری

با تهیه مواد بالا حال داریم:

  • اولین مرحله آن از طرز تهیه نودل چینی آن است که سینه مرغ را به صورت نوارهای باریکی خرد کرده و آنها را درون یک تابه به همراه کمی روغن زیتون اضافه کنید. شما می‌توانید به جای روغن زیتون، از روغن کنجد نیز بهره ببرید.
  • حال بایستی مرغ را درون تابه گذاشته و به آن مواد از جمله فلفل سیاه و قرمز، سیر له شده و نیز زنجبیل را بیفزایید. آن را تفت داده و بگذارید تا رنگ مرغ برگشته و بپزد. در انجام این کار توجه کنید که سینه مرغ نباید زیاد تفت بخورد. چراکه بیش از حد سفت می‌شود. چون حالت آن به صورت نواری و باریک است، همین که چند دقیقه (5 دقیقه) تفت بخورد کافی است.
  • حال مرغ را از تابه خارج کنید و آن را درون بشقاب قرار دهید. سپس بایستی پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و درون تابه‌ای که مرغ تفت داده است بریزید. حال آن را تفت داده و بگذارید تا به رنگ طلایی در آید. سپس نوبت آن است که مواد دیگر از جمله کدو، بادمجان، هویج، فلفل دلمه را خلالی خرد نمایید. در ادامه نیز می‌توانید پیاز و قارچ‌ها را خرد کرده و بگذارید تا چند دقیقه بر روی حرارت باقی بماند. حرارت را زیاد بگذارید تا آب نیندازد.
  • حال به مدت 5 دقیقه دیگر صبر کنید و مواد دیگر از جمله سس تریاکی، بالزامیک، سویا را به سبزیجات اضافه کرده و مواد را کامل هم بزنید. استفاده از این سه سس می‌تواند برای طعم دار کردن غذا مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مهم است که از آنها در غذا استفاده کنید. چراکه این کار می‌تواند نودل را از مزه خمیری و ساده آن نجات دهد.
  • حال نوبت پختن نودل است که برای این کار بایستی نودل را درون آب جوش ریخته و زمانی که از هم باز شوند، آب آن را بکشید. توجه کنید که نودل نباید بیش از حد نرم شده و بهتر است عصاره مرغ را نیز به آب نودل اضافه کنید. حال می‌توانید نودل را آبکشی نمایید.
  • مرحله بعدی آن است که مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. حال می‌توانید نودل را به همراه مرغ به سبزیجات اضافه کرده و ادویه‌ای که در بسته نودل هست را به سبزیجات بیفزایید. تمامی مواد را با هم ترکیب نموده و آنها را تفت دهید.
  • زمانی که نودل آماده شود و تمام این کارها را در طز تهیه نودل چینی انجام دادید، آن را درون یک بشقاب گود سرو کرده و بر روی ن کنجد بپاشید. حال می‌توانید آن را سرو کرده و نوش جان کنید.
طرز تهیه نودل چینی
روش تهیه نودل چینی

طرز تهیه نودل با مرغ

یکی دیگر از انواع دستورالعمل‌های جذاب برای طرز تهیه نودل، استفاده از مرغ است که می‌تواند کمی زمان تهیه آن را افزایش دهد. در این حالت می‌توانید از طرز تهیه نودل زیر استفاده کنید:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
فیله مرغ 4 بسته
گوجه فرنگی 4 عدد
سیر 1 حبه
نودل 2 بسته
پیاز 1 عدد
ریحان 1 دسته کوچک
فلفل تند 1-2 عدد
زردچوبه و زعفران به میزان موردنیاز
نمک، فلفل سیاه به میزان موردنیاز

حال داریم:

  • ابتدا لازم است تا نودل مرغ خوشمزه‌مان را کنار بگذاریم، فیله‌های مرغ را جدا کرده و آنها را به حالت تکه تکه خرد کنیم. حال بایستی یک تابه مناسب را بر روی حرارت گذاشته و به آن روغن اضافه کنید. سپس بایستی فیله‌های مرغ را به تابه اضافه نموده و آنها را تفت دهید.
  • مرحله بعدی آن است که فیله‌های مرغ را تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ دهند. سپس بایستی فلفل تند را به همراه پیاز به حالت نگینی ریز کرده و خرد کنید. حال بایستی آنها را به تابه بیفزایید.
  • مرحله بعدی پوست کندن گوجه است که می‌توانید آن را به همراه سیر و رنده ریز نمایید. حال آنها را نیز پس از ریز کردن به تابه اضافه کرده و کامل تفت می‌دهیم. می‌گذاریم تا مواد کامل با یکدیگر ترکیب شده و سپس درب تابه را می‌گذاریم تا بماند. حال بایستی اجازه دهید تا گوشت مرغ با آب سبزیجات کامل پخته و در این زمان قابلمه مناسب را تا نیمه پر آب می‌کنیم. آن را روی حرارت زیاد قرار داده و صبر می‌کنیم تا به نقطه جوش مناسب برسند. سپس بایستی زمانی که آب جوش آمد، مقداری روغن را به همراه قابلمه اضافه نموده و آنها را هم بزنید.
  • حال نودل را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه در آب جوش کامل بماند و نرم شود. به مدت زمانی که در بسته‌بندی برای جوش دادن نودل تعیین کرده است نیز توجه کنید. به طور معمول این زمان کمتر از 10 دقیقه است. حال لازم است تا نودل را آبکشی کرده و بگذارید تا آب اضافی خارج شود. سپس آن را به تابه مرغ افزوده و مواد را کامل با هم ترکیب می‌کنیم. سپس می‌توانید با گذشت 5 دقیقه نودل را به همراه ریحان تزئین کنید و آن را کامل سرو نمایید.
طرز تهیه نودل با مرغ
آموزش تهیه نودل با مرغ

طرز تهیه نودل کره ای

نودل یک غذای پرطرفدار در کره است. از همین رو تاکنون برای آن انواع بسیار زیادی روش طرز تهیه نودل اختراع شده است که می‌خواهیم در ادامه به 2 روش آن بپردازیم. ابتدا مواد زیر را آماده کنید.

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل کره‌ای 1 بسته
سس سویا ¼ لیوان
روغن کنجد 5 قاشق
هویج 3 عدد (خلالی شده)
پیازچه 6 عدد
قارچ شیتاکه 1 لیوان
پیاز 1 عدد (نازک برش داده شده)
سیر 4 حبه
اسفناج تازه 1 دسته
شکر 4 قاشق چای خوری
روغن نباتی 1 قاشق غذاخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)

حال در رابطه با طرز تهیه این ماده داریم:

  • یک قابلمه بزرگ را به همراه آب پر کرده و در آن نمک بریزید. حال بگذارید تا جوش بیاید.
  • مرحله بعدی آن است که نودل را به قابلمه اضافه کرده و بگذارید تا هم بخورد.
  • به مدت 5 دقیقه بگذارید تا نودل مقداری گرم شده و آن را آبکش نمایید. سپس بر روی آن مقداری آب سرد بریزید.
  • حال نودل را در یک ظرف ریخته و با استفاده از یک قیچی آشپزخانه آن را به قسمت‌های کوچکتر برش دهید. مرحله بعدی آن است که به این ماده روغن کنجد را اضافه کنید.
  • حال بایستی سس سویا را به همراه شکر در یک کاسه با هم ترکیب نموده و در یک تابه متوسط دیگر، روغن نباتی را با حرارت متوسط به بالا داغ نمایید. سپس بایستی هویج و پیاز را به این مواد اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه ن را کامل تفت دهید. بگذارید تا نرم شود.
  • مرحله بعدی آن است که قارچ را به همراه پیازچه و سیر اضافه نموده و بگذراید تا به مدت 30 دقیقه تفت بخورد. این کار باعث می‌شود تا عطر آن نیز باز شود.
  • در قسمت بعد از طرز تهیه نودل کره‌ای، نوبت آن است که مخلوط سس سویا را به همراه اسفناج اضافه نمایید. بگذارید تا به مدت 3 دقیقه پخته شده و آن را کامل هم بزنید.
  • بعد از اینکه 2-3 دقیقه گذشت، می‌توانید تابه را از روی حرارت برداشته و به آن یک قاشق غذاخوری روغن کنجد و نیز دانه کنجد بیفزایید. حال نودل کره‌ای شما تقریبا آماده شده است و می‌توانید آن را کامل میل کنید.

شما می‌توانید در طرز تهیه نودل کره‌ای، برخی نکات زیر را نیز درنظر داشته باشید:

  • برای تطبیق نودل با ذائقه شما، می‌توانید از قارچ‌ها نیز در تهیه این ماده استفاده نمایید.
  • شما می‌توانید از فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید. استفاده از فلفل‌ها در حالت کلی منجر به مزه دار کردن غذا می‌شود.
  • برای کسانی که گیاه خوار نیستند، استفاده از گوشت گاو یا مرغ به همراه مرغ به صورت پخته شده و ریز ریز شده توصیه می‌شود.
  • برای خوردن نودلی که در یخچال مانده است، حتما آن را در ماکروفر میل کنید.
  • شما می‌توانید نودل‌های باقی‌مانده را تا 3 روز در قالب ظرف‌های دربسته نگهداری کنید. (در یخچال).

طرز تهیه نودل کره ای با پنیر پیتزا

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توان برای طرز تهیه نودل کره‌ای بیان کرد، استفاده از پنیر پیتزا است که در این حالت باید گفت:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 3 بسته
فلفل دلمه 1 عدد
قارچ 10 عدد
رب 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
سوسیس 2 عدد
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
سس فلفلی تند 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به میزان موردنیاز

حال برای طرز تهیه نودل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • ابتدا بایستی پیاز را پوست گرفته و آن را به حالت نگینی ریز کنید. حال آن را داخل تابه به همراه مقداری روغن تفت داده و بگذارید تا کمی سبک شود. مرحله بعدی آن است که سوسیس‌ها را در اندازه دلخواه خود خرد نموده و آنها را به همراه ادویه‌ها به پیاز اضافه کنید. سپس آن را تفت داده و بگذارید تا سوسیس‌ها از حالت خامی خارج شوند. فلفل دلمه را شسته و آن را به حالت مکعبی خرد نمایید. حال آنها را به مواد اضافه کنید.
  • در قسمت دوم از طرز تهیه نودل کره‌ای با پنیر پیتزا بایستی درون یک قابلمه مقداری آب را ریخته و بگذارید تا خوش جوشیده شود. حال بایستی ادویه‌ها را درون آب جوش قرار دهید و بگذارید تا نودل‌ها بدون خرد شدن درون قابلمه قرار گیرند. به مدت 5 دقیقه صبر کرده و بگذارید تا نودل‌ها باز و نرم شوند.
  • حال نوبت پخت نودل‌ها است که زمانی که نودل‌ها نرم شدند، بایستی آنها را آبکش نمایید. چراکه این مواد نباید آب گرفته باشند. حال آنها را درون یک تابه با مواد میانی ریخته و بگذارید تا به مدت چند دقیقه‌ای با مواد مخلوط شوند.

حال نودل کره‌ای تند و خوشمزه ما آماده است. در مرحله آخر شما می‌توانید مقداری پنیر پیتزا یا رنده شده را نیز به این دستورالعمل اضافه کنید. همچنین سس فلفل را مطابق با ذائقه خودتان از تند بودن تنظیم کنید.

طرز تهیه نودل کره ای
راهنمای تهیه نودل کره ای

طرز تهیه نودل سبزیجات

اگر قصد دارید یکی از بهترین و محبوب‌ترین دستورالعمل‌ها برای طرز تهیه نودل سبزیجات را داشته باشید، توصیه می‌کنیم مدل سبزیجات آن را امتحان کنید که در این حالت می‌توان گفت:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 2 بسته
سبزی معطر خشک 1 قاشق غذاخوری
هویج یک عدد (بزرگ و خلالی)
نخود فرنگی، ذرت و لوبیا قرمز 1 پیمانه (پخته شده)
پودر گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
کلم بروکلی نصف پیمانه
نمک و فلفل به میزان موردنیاز
پودر کاری و زردچوبه به میزان موردنیاز

حال در رابطه با طرز تهیه نودل سبزیجات می‌توان گفت:

  • در ابتدا 2 لیوان آب را درون قابلمه ریخته و بگذارید تا بجوشد.
  • سپس بایستی درون آب جوش پودر گوجه، زردچوبه، نمک، هویج‌ها را بیفزایید و بگذارید تا بپزند.
  • مرحله بعدی آن است که نخود فرنگی پخته شده را به همراه ذرت پخته و نیز لوبیا با هم اضافه کرده و کامل ترکیب کنید.
  • پس از گذشت یک زمان کوتاه، حال نوبت آن است که نودل را اضافه کرده و هم بزنید. سپس بایستی آنها را ترکیب کرده و پس از نرم شدن نودل‌ها، سبزی‌های خشک از جمله گشنیز و جعفری را به همراه اضافه نمایید. حال ترکیب کنید و بگذارید تا مواد کامل به خورد همدیگر برود. با این حال توجه کنید که سفتی و آب نودل به میزان سلیقه‌ی شما بستگی داشته و می‌توانید از استاک هم استفاده کنید.
  • در قدم بعدی از طرز تهیه نودل سبزیجات، کلم بروکلی را خرد کرده و سپس آن را در آب نودل بریزید.

بهتر است سبزی‌ها را در انتهای کار اضافه کنید. با این حال گوجه فرنگی را اضافه نمی‌کنیم چراکه از نرم شدن بیش از حد نودل جلوگیری کند. برای انتخاب سبزیجات و حبوبات بایستی براساس سلیقه خود عمل کنید. در این دستورالعمل نیازی به آبکشی نودل نیست و ما مقدار آب داخل آن را کم می‌گذاریم تا نیازی به این کار نداشته باشیم.

طرز تهیه نودل با سس سویا

یکی از دستورالعمل‌های طرز تهیه نودل به صورت رژیمی به همراه یک سس (سویا) را در ادامه برای شما آورده‌ایم که به شرح زیر می‌باشد:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 1 بسته 500 گرمی
هویج 1 عدد (پوست کنده و ورقه شده)
کلم برگ 1 لیوان (خرد شده)
روغن نباتی 1 قاشق غذاخوری
کرفس 1 عدد (خرد شده)
پیاز سبز 2 عدد (خرد شده)
سرکه برنج 1 قاشق چای خوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
سیر 2 حبه (آسیاب شده)
فلفل دلمه‌ای 1 عدد (ورقه شده)
نمک نصف قاشق چای خوری

حال برای طرز تهیه این نوع نودل داریم:

  • ابتدا لازم است تا نودل را درون موادی همچون آب، روغن و نمک آب پز نموده و آن را آبکش کنید.
  • حال بایستی روغن را در یک قابلمه بزرگ ریخته و آن را در حرارت ملایم قرار دهید.
  • به این ترکیب، سیر و زنجبیل را اضافه کنید و بگذارید تا به مدت 2 دقیقه باقی بماند.
  • حال بایستی موادی همچون پیاز سبز، کرفس، هویج و فلفل دلمه‌ای، کلم برگ را به آن افزوده و تا هنگامی که سبزیجات به حالت نرم شده درآیند، آن را هم بزنید.
  • در ادامه مواد دیگر از جمله سس سویا، سرکه برنج و نیز فلفل سیاه را اضافه کرده و محلول را هم بزنید.
  • نودل را نیز اضافه کنید و بگذارید تا به مدت 2 دقیقه هم زده شود.
  • در انتهای طرز تهیه نودل با سس سویا، حال می‌توانید آن را طوری که می‌خواهید سرو نمایید.
طرز تهیه نودل با سس سویا
نحوه تهیه سس سویا و نودل

طرز تهیه نودل با رب گوجه و سوسیس

در رابطه با طرز تهیه نودل با رب گوجه که مواد اولیه آن در بسیاری از خانه‌های ما وجود دارد، می‌توانید از این دستورالعمل استفاده کنید و یک رنگ و مزه خوب به نودل خودتان بدهید:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 3 بسته
سس کچاپ یا فلفلی تند 1 قاشق مربا خوری
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
سوسیس 2 عدد
قارچ 10 عدد
ففل دلمه‌ای 1 عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به میزان موردنیاز
پیاز 1 عدد

حال در این قسمت داریم:

  • اولین کار این است که پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در یک ماهیتابه مناسب بریزید. حال بایستی تابه را در یک حرارت ملایم قرار داده و بگذارید تا روغن مایع که به آن اضافه می‌کنید، سرخ شود.
  • حال پیاز را اضافه کرده و تفت دهید. زمانی که سبک و شیشه‌ای شد، بایستی آن را به اندازه‌های دلخواه خرد کرده و به تابه خود اضافه کنید. سپس بایستی به تفت دادن ادامه دهید و آب اضافی میان بافتی را در قارچ کامل بگیرید. سپس نوبت آن است که رب گوجه فرنگی را به کار اضافه کنید.
  • در ادامه نیز سس فلفل تند را به تابه اضافه کرده و نیز به تفت دادن ادامه دهید. حال بایستی رب گوجه را کاملا سرخ کرده و در این زمان یک قابلمه را تا نیمه پر آب نمایید. آن را روی حرارت زیاد گذاشته و بگذارید تا جوش آید.
  • حالا ادویه مخصوص نودل را به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب جوش بیاید، بدون آنکه نودل را خرد کنید، آن را به درون ظرف اضافه نمایید. در ادامه بایستی اجازه دهید تا نودل به مدت 5 دقیقه در آب جوش باقی مانده و پخته شود.
  • با گذشت این مدت زمان، حالا می‌توانید آن را از روی قابلمه برداشته و سپس ودل را در داخل آبکش بگذارید. سپس بدون آنکه آبکشی شود، به تابه مواد میانی را اضافه کرده و مخلوط را کامل ترکیب می‌کنیم. حال آن را به مدت 5 دقیقه تفت داده و با این کار مزه‌ها را ترکیب می‌نماییم.
  • سپس بعد از این 5 دقیقه، نوبت آن است که تابه را از روی حرارت بردارید و نودل‌ها را در ظرف بریزید. حال باید به ظرف خود نودل را با برگ ریحان و نیز پنیر پارمزان و سس باربیکیو اضافه نموده و آن را تزئین کنید. حال باید آن را سرو نمایید و می‌توانید میل کنید.

طرز تهیه نودل قرمز

اگر دوست دارید به نودل خود یک طعم و رنگ خوب بدهید، از این دستورالعمل برای طرز تهیه نودل استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودل 2 بسته 65 گرمی
سبزیجات از جمله قارچ و موارد دیگر اختیاری به میزان موردنیاز
پیازچه به میزان موردنیاز برای پر شدن (خرد شده)
نمک به میازن موردنیاز

حال بایستی برای طرز تهیه این ماده دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا سبزیجات و قارچ را در یک قابلمه ریخته و آن را با مقداری روغن تفت دهید. حال بایستی بگذارید تا پخته شود. سپس بایستی مقداری نمک را برای مزه دار کردن کار اضافه کرده و آن را کنار بگذارید. حال با اماده شدن نودل‌ها، می‌توانید آنها را مخلوط نمایید.
  • در یک ظرف قابلمه دیگر آب گرمی را بگذارید و آن را جوش دهید. نودل‌ها را مانند دستورالعملی که روی بسته است در آن بپزید.
  • سپس بایستی زمانی که نودل‌ها در حال پخته شدن هستند، تابه را گرم کرده و به آن ¼ پیمانه روغن را اضافه کنید. حال اجازه دهید تا حرارت کم شده و سپس پیازچه‌های خرد شده را به آن اضافه نمایید. سپس زمان آن است تا به مدت 3 – 4 دقیقه آن را تفت دهید و بگذارید تا رنگ آنها کمی بازگردد. سپس بایستی قسمت سبز پیازچه‌ها را اضافه کرده و آنها را کامل مخلوط نمایید. به مدت 4 دقیقه دیگر نیز آن ها را سرخ کنید تا به رنگ قهوه‌ای درآیند. حال دانه کنجد را اضافه کرده و ترکیب را کامل مخلوط نمایید.
  • شما می‌توانید نودل پخته شده را به روغن پیاز اضافه نموده و آن را در یک کاسه کوچک، به همراه سس سویا و نیز شکر مخلوط نمایید. این کار شکر را رقیق می‌کند. حال بایستی مخلوط سس سویا را به نودل افزوده و مواد آن را کامل ترکیب کنید. سپس بگذارید تا به مدت چند دقیقه دیگر مواد با هم بپزند.
  • نودل داغ را می‌توانید با سس قارچ و نیز سبزیجات دیگر، به تنهایی سرو نمایید.
طرز تهیه نودل قرمز
روش تهیه نودل های قرمز

طرز تهیه نودل خوشمزه و رستورانی

یکی از دستورالعمل‌های طرز تهیه نودل خوشمزه به سبک رستورانی و جذاب را در ادامه برای شما بیان می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
نودالیت 1 بسته
قارچ متوسط 3 عدد
پودر آویشن، فلفل سیاه 1 قاشق چای خوری از هرکدام
پیاز 1 عدد
سس سویا 3 قاشق غذاخوری
سینه مرغ خرد شده 100 گرم

با تهیه این مواد حال داریم:

  • در اولین گام بایستی پیازها را کامل خرد کرده و آنها را به حالت نگینی برش بزنید. مرحله بعدی آن است که داخل روغن، با حرارت متوسط آنها را سرخ کرده و بگذارید تا کمی به رنگ طلایی و سبک درآید.
  • سپس بایستی زمانی که پیازها سرخ شدند، سینه مرغ را خرد نموده و آنها را به پیاز اضافه کنید. آنها را تفت داده و بگذارید تا مرغ‌ها کامل سرخ شوند.
  • در گام بعدی بایستی زمانی که مرغ کامل سرخ شد، سبزیجات مختلف اعم از فلفل دلمه رنگی، قارچ، فلفل سیاه و نیز آویشن را اضافه کنید. حرارت را به حالت ملایم درآورده و بگذراید تا سبزیجات نرم شوند.
  • سپس بایستی با پخت تمامی این مواد، سس سویا را برای خوشمزه کردن این خوراک اضافه نموده و آنها را کامل ترکیب کنید. در این حالت به این نکته توجه کنید از آنجایی که سس سویا بسیار شور است، نیازی نیست تا نمک به این غذا اضافه کنید.
  • در مرحله بعدی بایستی نودالیت را در آب جوش بگذارید. این کار را انجام دهید تا به مدت 10 دقیقه نودالیت شما کامل مغز پخت شود. سپس بایستی آن را به مرغ و سبزیجات آماده شده افزوده و آنها را کامل مخلوط نمایید. در انتها نیز بایستی کمی جعفری خرد شده را برای تزئین اضافه کنید.

طرز تهیه نودل آماده

اگر می‌خواهید از نودل آماده استفاده کنید، می‌توانید از دستورالعمل طرز تهیه نودل ساده که در ابتدای متن آورده شده است استفاده کنید. به سادگی کافیست آب را جوش کرده، نودل را اضافه می‌کنیم. سپس طعم دهنده‌ها را افزوده و زمانی که نودل نرم شود، آن را آبکش و سرو کنید.

طرز تهیه نودل فوری

اگر قصد دارید طی 5 – 10 دقیقه نودل را فورا تهیه کنید، از دستورالعملی که در پشت بسته ذکر شده است، استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید تا در سریع‌ترین زمان یعنی 15-20 دقیقه، نودلی طعم دار و کره‌ای را آماده کنید، می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال نمایید:

مواد غذایی مقدار موردنیاز
سیر 3-4 عدد
هویج 1 عدد
پیازچه 1 عدد
نودل  1 بسته
سبزی 30 گرم
زنجبیل به مقدار کم
سس سویا به میزان 2-3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی به میزان موردنیاز
کره (یا روغن) 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 1 عدد

برای این دستورالعمل داریم:

  • در اولین قدم از طرز تهیه نودل ساده و سریع طعم دار کره‌ای سبزی‌ها را شسته (پیازچه، نعنا، ترخون و شاهی و ریجان) و کامل آنها را پاک می‌کنیم. سپس بایستی ظرف پلاستیکی را که با آب سرد است پر کرده و بگذارید تا این مواد داخل آن باشند. سپس بایستی صبر کنید تا گل سبزی‌ها جدا شده و در داخل ظرف ته نشین گردد. حال سبزی‌ها را با آب سرد آبکش کنید.

نکته: علت عدم شستشوی سبزی‌های معطر در آب گرم، جلوگیری از پلاسیده شدن و نیز حذف شدن عطر و خواص آنها است.

  • در مرحله بعدی بایستی آنها را آبکش کرده و بگذارید تا خشک شوند. حال بایستی خرد کرده (به حالت نگینی) و توصیه ما این است که سیر و هویج را کمی بیشتر ریزتر کنید. این کار باعث می‌شود تا طعم و عطر آن در غذا دیده شود.
  • حال درون یک قابلمه کوچک، تخم مرغ را آب پز کنید. برای این کار آب سرد را جوشانده و سپس تخم مرغ را می‌گذاریم به مدت 10 دقیقه. حال تخم مرغ را زیر شیر آب سرد بگیرید تا راحت‌تر بتوانید پوست آن را جدا نمایید.
  • در مرحله بعدی از طرز تهیه نودل ساده و سریع، بایستی یک قابلمه بزرگتر را با دو لیوان آب پر کنید. حال لازم است تا آن را پر کرده و سپس بر روی اجاق قرار دهید. مرحله بعدی آن است که ادویه‌های دلخواه را با جوش آمدن آب اضافه کرده و سپس مقداری کره یا روغن را به همراه رب گوجه فرنگی به ترکیب آن بیفزاییم. در این قسمت بهتر است زنجبیل را بسیار کم اضافه کنید، چراکه طبع گرمی دارد و احساس سیری ایجاد خواهد کرد. این ادویه می‌تواند برای افزایش سوخت و ساز بدن موثر باشد.
  • حال 1 دقیقه دیگر یک بسته نودل گوشت را در این آب جوش افزوده و منتظر بمانید تا نودل ما کمی باز شود. حال بایستی نودل‌ها را مقداری بهم زده و باز کنید. سپس بایستی در همین حالت سیر و هویج را نگینی خرد کرده و آن را نیز اضافه نمایید.
  • مرحله نهایی آن است که سس سویا را به ترکیب موردنظر که در حال پختن است اضافه نموده و آن را خوش طعم کنید. مقداری این ترکیب را هم زده و پس از چند دقیقه نودل شما آماده است.
طرز تهیه نودل سریع کره ای
راهنمای تهیه نودل کره ای

طرز تهیه نودل خانگی با ماکارونی

شما می‌توانید نودل را به همراه ماکارانی نیز تهیه کنید که در این صورت راجع به طرز تهیه نودل با این ماده باید گفت:

  • ابتدا ماکارانی‌ها را در آب جوش قرار داده و صبر می‌کنیم تا نرم شوند.
  • سپس بایستی رشته‌های ماکارانی را به دور سیخ‌های چوبی نازک بپیچانید.
  • حال نوبت آن است که آنها را در قابلمه‌ای با روغن کافی سرخ کنید. بگذارید تا روغن ابتدا در قابلمه شما سرخ شده سپس بایستی آن ها را وارد کنید.
  • حال لازم است تا ماکارانی‌هایی که دور این سیخ‌ها کباب شده‌اند را در یک کاسه جدا کرده و کنار هم قرار دهید.
  • حال می‌توانید به آن سبزیجات مدنظر خود را اضافه کنید.
  • سپس بایستی آبجوش‌ را به این ترکیب اضافه کرده تا کامل آن را بپوشاند.
  • حال می‌توانید آن را میل کنید.

فرق نودل با ماکارونی

در رابطه با تفاوت‌های نودل و نیز ماکارونی می‌توان به عناصر مختلفی اشاره کرد که عبارتند از:

  • تفاوت در شکل ظاهری: نودل‌ها به فرم نوارهای نازکی هستند که می‌توانید آنها را به اشکال دیگر از جمله لوله یا صدفی نیز مشاهده کنید. اما ماکارانی لوله‌های نازک و نواری است. همچنین این دو در رنگ هم کمی با یکدیگر تفاوت دارند.
  • تفاوت در مواد تشکیل دهنده: مورد دیگری که می‌توان در قسمت تفاوت نودل با ماکارونی بیان کرد، تفاوت در مواد تشکیل دهنده آنها است. ماکارانی از آرد سمولینا (نوعی گندم به نام دوروم) تهیه شده، این درحالی است که نودل از آردهای نشاسته با آب و نمک و نیز تخم مرغ در برخی موارد تشکیل می‌شود.
  • طرز پخت: مورد دیگری که می‌توان در تفاوت‌های این دو بیان کرد، طرز تهیه نودل و ماکارونی است. ماکارانی را باید در آب جوش بگذارید تا کامل پخته شده ولی نودل را می‌توان بسته به نوع آن به شیوه‌های دیگری نیز تهیه کرد.
تفاوت نودل و ماکارانی
طرز تهیه نودل با ماکارانی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 23

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا