شیرینی پزی

طرز تهیه هات چاکلت: خانگی، کافی شاپی، ساده، سریع، با پودر

طرز تهیه هات چاکلت چگونه است؟

طرز تهیه هات چاکلت در خانه، کافه رستوران، با پودر آماده، کاکائو، غلیظ و حالت‌های دیگر چگونه است؟ در این مقاله با ما باشید تا به بررسی انواع روش‌های طرز تهیه هات چاکلت بپردازیم و با این نوشیدنی خوشمزه و بین‌المللی بیشتر آشنا شویم.

طرز تهیه هات چاکلت خانگی

طرز تهیه هات چاکلت چگونه است؟ قبل از اینکه به این پرسش بپردازیم، بهتر است ابتدا بفهمیم که هات چاکلت چیست؟ هات چاکلت یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه در منوهای بین‌المللی است که می‌توانید آن را به صورت گرم سرو نمایید. این نوع از مواد غذایی می‌توانند به همراه شیر و نیز پودر کاکائو تهیه شوند. شما می‌توانید آن را در تمام فصول سال سرو کرده و میل کنید. با این حال می‌توان این نوشیدنی را در فصل‌های سرد سال بسیار مناسب دانست. چراکه در سرمای زمستان حسابی طعم خوشمزه‌ای خواهد داشت. در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها می‌توانید از این نوع ماده سفارش دهید اما بهتر است پیش از سفارش، در مورد انواع آن و نیز شیوه‌های تهیه آن در خانه، کافی‌شاپ و غیره اطلاعاتی را کسب کنید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی انواع روش‌های تهیه این نوشیدنی بپردازیم.

حال در مورد طرز تهیه هات چاکلت در خانه، داریم:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شیر پرچرب 2 پیمانه
شکر 4 قاشق غذاخوری
شکلات تخته‌ای 100 گرم
اسانس وانیل 1 قاشق چای خوری
نشاسته ذرت 2 قاشق غذا خوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری
خامه فرم گرفته به مقدار موردنیاز برای تزئین
نمک 1 پنس

حال در رابطه با طرز تهیه هات چاکلت خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • در قدم اول می‌بایست شیر را با موادی همچون کاکائو (پودر)، وانیل، نشاسته ذرت، اسانس با مقداری نمک در یک قابلمه بریزید. حال می‌بایست این مواد را ترکیب نموده و آن را به صورت کامل یکدست کنید. حال بایستی قابلمه را بر روی حرارت در حد ملایم قرار دهید.
  • در قدم دوم از طرز تهیه هات چاکلت، می‌بایست قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و آن مواد را کامل هم بزنید. این کار را انجام دهید چراکه قابلمه شما ته نگیرد. حال بایستی شیر زمانی که گرم شد، به همراه شکلات خرد شده را اضافه کنید.

نکته: نوع شکلات بستگی به ذائقه خودتان دارد ولی مجاز هستید از انواع شکلات تلخ و شیرین را استفاده کنید.

  • در قدم سوم بایستی شکلات را هم زده و آن را کامل در شیر حل نمایید. سپس بایستی با حل شدن شکلات، مواد را کامل هم بزنید تا محتوای شما جوشیده و زمانی که شیر قل قل کرد، آن را از روی حرارت بردارید.
  • قدم آخر از طرز تهیه هات چاکلت آن است که این ماده را داخل 2 فنجان ریخته و تزئین کنید. برای این کار می‌توانید از خامه فرم گرفته یا مارشمالو بهره ببرید.

نکته: پس از تهیه کردن این نوع نوشیدنی، بهتر است به منظور جلوگیری از سرد و سفت شدن آن، آن را به سرعت سرو کنید.

نکته: یکی از نکاتی که می‌توان راجع به این نوشیدنی بیان کرد، تفاوت هات چاکلت با کاکائو داغ است. در این رابطه باید بدانید که هات چاکلت که با عنوان شکلات داغ نیز شناخته می‌شود، از شکلات و نیز شیر تهیه شده اما کاکائو داغ تنها از پودر کاکائو و نیز شیر تهیه می‌گردد. همچنین در تهیه چاکلت غلیظ یا نوشیدنی دبل چاکلت از مقدار شکلات به اندازه بیشتر و 2 برابر تهیه می‌گردد.

طرز تهیه هات چاکلت خانگی
نحوه تهیه هات چاکلت خانگی

طرز تهیه هات چاکلت کافی شاپی

اگر به کافی شاپ‌ها رفته باشید، حتما در منوی آنها گزینه هات چاکلت یا شکلات داغ را دیده‌اید. در این حالت شما می‌توانید با استفاده از دستورالعمل زیر، برای تهیه هات چالک از نوع کافی شاپی اقدام کنید. هرچند ممکن است هر کافه با توجه به تجربه و ترفندهایی که دارند، از دستورالعمل‌ها و مواد اضافه‌تری برای تهیه آن استفاده کنند. با این حال شما می‌توانید با دستورالعمل زیر این ماده را برای مشتریان خود تهیه کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شیر 340 گرم
پودر کاکائو ¼ قاشق چای خوری برای تزئین
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
پودر دارچین 4 قاشق چای خوری
جوز هندی 1 قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمز ¼ قاشق چای خوری برای تزئین
شکلات چیپسی 340 گرم

حال با تهیه این مواد، شما می‌توانید طرز تهیه هات چاکلت کافی شاپی از نوع مکزیکی را تهیه کنید که دستورالعمل تهیه آن به شرح زیر می‌باشد:

  • در قدم نخست بایستی دارچین را به همراه جوز هندی و وانیل، در یک شیر جوش بریزید و سپس آن را حرارت دهید. حال نوبت آن است که شکلات چیپسی را به آن اضافه کرده و کامل هم بزنید تا ذوب شوند.
  • درب شیرجوش را کامل ببندید و حرارت اجاق را کاهش دهید. سپس بایستی به مدت 5 دقیقه فرصت دهید تا مخلوط شما غلیظ گردد.
  • هات چاکلت را درون فنجان بریزید و به آن مقداری پودر کاکائو را اضافه کنید. حال می‌بایست گرد فلفل قرمز را هم اضافه کنید.

حال این نوع هات چاکلت آماده است و می‌توانید سرو کنید.

در این قسمت با انواع قهوه کافی شاپی آشنا شوید.

طرز تهیه هات چاکلت با شیر

همانطور که گفتیم، شیر یکی از اجزای اصلی در طرز تهیه هات چاکلت است که برای تهیه آن بهتر است همواره به مقدار مناسب و نیز شیر تازه استفاده کنید. دستورالعمل‌های بسیاری برای طرز تهیه هات چاکلت با شیر وجود دارند که در ادامه یک نمونه دیگر از آنها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شکلات خرد شده 50 گرم
شیر پاستوریزه 2 پیمانه
عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته 2 قاشق غذا خوری

حال با تهیه این مواد داریم:

  • ابتدا برای طرز تهیه هات چاکلت با شیر می‌بایست از شکلات تخته‌ای با طعم شیرین در این دستور العمل استفاده کنید. در این حالت بهتر است پودر کاکائو استفاده نشود. حال می‌بایست شکلات را رنده کرده و آن را به تکه‌های کوچک‌تر برش دهید. مرحله بعدی آن است که کاسه را با محتوای شکلات رنده شده در دمای محیط قرار دهید.
  • حال می‌بایست در آن قابلمه شیر و شکر را افزوده و قابلمه را روی شعله گاز با حرارت مستقیم قرار دهید. این کار را ادامه دهید و به هم زدن شیر و شکر ادامه دهید. این کار را تا زمانی که شیر به جوش آید انجام دهید. سپس زمانی که شیر جوشیده شد، قابلمه را روی میز بگذارید و اجاق را خاموش کنید.
  • مرحله بعدی آن است که 3-2 قاشق غذاخوری را از شیر داغ داخل قابلمه ریخته و به آن شکلات خرد شده را اضافه کنید. حال می‌بایست از یک همزن برقی شیر داغ استفاده کرده و آنرا با شکلات مخلوط ترکیب کنید این کار باعث می‌شود تا ترکیب شما یکدست گردد.
  • حالا نوبت آن است که شکلات ذوب شده را به همراه عصاره وانیل در داخل قابلمه شیر داغ گذاشته و آرام آن را با شکلات ذوب شده ترکیب کنید. حال می‌توانید با یک وسیله این محلول را هم بزنید تا ترکیب شوند.
  • قدم انتهایی آن است که شکلات داغ را در فنجان ریخته و مقداری خامه فرم گرفته را برای تزئین به آن اضافه کنید. حال بایستی خامه را آرام به هات چاکلت اضافه کرده و می‌توانید روی آن را با کمی پودر کاکائو یا برش‌های شکلات تزئین نمایید. حال هات چاکلت را بلافاصله سرو نمایید.

در این دستورالعمل می‌تواند چند نکته را برای طرز تهیه هات چاکلت بیان کرد که به شرح زیر می‌باشند:

  • از شیر پاستوریزه یا پرچرب برای شکلات داغ استفاده نمایید. چراکه حالت بدون چربی می‌تواند در زمان جوشیدن به طعم نامناسبی بگراید.
  • اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، کافیست از شکلات تخته‌ای بهره ببرید و لازم است آن را در دمای اتاق قرار دهید.
  • شما نباید زمانی که شیر در حالت جوشیدن است، از شکلات و تکه‌های آن استفاده کرده و آن را اضافه کنید. چراکه باعث آزاد شدن مقدار زیادی چربی می‌گردد.
  • شما می‌توانید شکلات خرد شده را در مایکروویو به روش بن ماری ذوب نمایید.
  • در این دستورالعمل‌ها، اضافه کردن خامه به شکلات داغ اختیاری بوده ولی در صورتی که قصد استفاده از آن را دارید، می‌بایستی توجه کنید که خامه فرم گرفته نباید سرد باشد. همچنین توجه کنید که وقتی به دمای اتاق رسید، خامه سرد را به هات چاکلت اضافه کنید. در این حالت، نوشیدنی ولرم شده و به اندازه قبل داغ نمی‌باشد.
  • شما می‌توانید به جای استفاده از شیر پاستوریزه، از شیر نارگیل استفاده کنید که فرم ساده‌ای دارد. اما توجه کنید در این حالت نباید آن را بجوشانید.
  • در گام بعدی نیز توجه کنید که بسته به نوع شکلاتی که تهیه می‌کنید، لازم است از مقدار بیشتری شیرین کننده استفاده نمایید.
طرز تهیه هات چاکلت آماده
نحوه تهیه هات چاکلت آماده

طرز تهیه هات چاکلت غلیظ

برخی از افراد تمایل دارند تا نوشیدنی‌های خود را به صورت غلیظ میل کنند. این بستگی به سلیقه شما و مشتری‌هایتان دارد که چگونه می‌خواهند هات چاکلت را تهیه کنند. در این حالت برای طرز تهیه هات چاکلت غلیظ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شکلات چیپسی به میزان موردنیاز
شیر غلیظ شیرین به مقدار لازم
شیر پرچرب 0.5 – 1 لیتر
خامه فرم گرفته 1 عدد کوچک

حال با تهیه این مواد می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  • در قدم اول می‌بایست در یک قابلمه، مواد مختلف اعم از شکلات چیپسیو نیز خامه فرم گرفته به جز شیر را با هم ترکیب کنید.
  • حال لازم است تا مواد را کامل با هم ترکیب نموده و صبر کنید تا حل شوند. می‌توانید برای این کار آنها را کامل هم بزنید و مخلوط را به صورت یک دست ایجاد کنید.
  • قدم بعدی آن است که شیر را اضافه کرده و آن را نیز هم بزنید. حال بایستی صبر کنید تا بافت هات چاکلت به صورت غلیظ شود.
  • در صورتی که می‌خواهید طعم شیر در این شیر کاکائو باقی بماند، نباید آن را بیش از حد بجوشانید. همچنین می‌توانید زیر حرارت را کم کرده و می‌توانید آن را سرو نمایید.
  • شما می‌توانید با چند بار تجربه این کار، میزان غلظتی که مدنظر دارید را تشخیص دهید.

طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو

شما می‌توانید برای طرز تهیه هات چاکلت، از پودر کاکائو استفاده کنید. در این حالت ممکن است شکلات به صورت تخته‌ای یا چیپسی در دسترس نباشد که می‌توانید با استفاده از پودر کاکائو آن را تهیه کنید. برای این کار ابتدا مواد زیر را تهیه کنید که به شرح زیر می‌باشند:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
پودر کاکائو نصف فنجان
شکر نصف فنجان
شیر 4 لیوان یا به اندازه 1 لیتر
نمک (اختیاری) به مقدار کم
آب ¼ فنجان (معادل 60 میلی لیتر)
طعم دهنده (اختیاری) وانیل، داروها و ادویه‌های گیاهی از جمله جوز هندی، دارچین، نعنا، لیکور و غیره

حال با تهیه این مواد می‌توانید از دستور طرز تهیه هات چاکلت زیر استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  • پودر کاکائو، عصاره‌ای از کاکائو است که در آن کره گرفته شده و تنها پودر کاکائو باقی می‌ماند. در این حالت بایستی ابتدا پودر کاکائو را در یک ظرف قرار دهید.
  • حال بایستی به آن مواد دیگر از جمله شکر و نمک را اضافه کنید. مرحله بعدی آن است که کاکائو و نیز شکر را در یک تابه ریخته و با هم ترکیب کنید. سپس بایستی آب را به آن اضافه کرده و مدام هم بزنید.
  • مرحله بعدی آن است که مواد را در یک دمای متوسط با هم حرارت دهید. برای انجام این کار می‌توانید آن را هم زده و بگذارید تا بجوش بیاید.
  • حال نوبت آن است که دما را به اندازه متوسط یا کم کاهش دهید. حال بگذارید تا مواد به مدت 2 دقیقه بجوشند.
  • برای هم زدن شکلات داغ در تابه، پیشنهاد می‌شود تا از هم زدن دستی استفاده نمایید. چراکه قاشق نمی‌تواند شکلات و مایع را به صورت کامل ترکیب نماید. بنابراین این عامل سبب خواهد شد تا توده‌های کوچک و چسبنده به هم از شکلات ایجاد شوند که مدنظر ما در این دستورالعمل طرز تهیه هات چاکلت نیست.
  • شما می‌توانید طعم دهنده‌ها را در این قسمت اضافه کنید.
  • حال شیر را به آرامی اضافه کنید. به صورتی که آرام در ترکیب شما مخلوط شود. حال بایستی کاکائو را حرارت داده و بگذارید تا داغ شود. در این حالت نباید بگذارید تا بسوزند.
  • حال دستورالعمل طرز تهیه هات چاکلت تمام شده است و می‌توانید آن را در یک فنجان میل کنید.
طرز تهیه هات چاکلت غلیظ
شیوه تهیه هات چاکلت غلیظ

طرز تهیه هات چاکلت با پودر آماده

یکی دیگر از دستورالعمل‌هایی که برای طرز تهیه هات چاکلت ذکر شده است، استفاده از پودرهای آماده است که می‌تواند کار شما را راحت‌تر کرده و نیز تهیه این ماده را سریع‌تر آماده کند. در این قسمت ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
بسته هات چاکلت  1 بسته
آب 250 – 300 میلی لیتر
هم زدن دستی 1 عدد

حال می‌توانید با تهیه این مواد، مراحل زیر را طی نمایید. روش کار بسیار آسان است و قادر خواهید بود تا به سرعت با امکانات کمی آن را آماده نمایید. در این حالت داریم:

  • شما نیاز دارید تا 1 بسته پودر هات شکلات را آماده کنید.
  • حال در یک ظرف مقدار آب ذکر شده را به اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. بگذارید تا کامل به نقطه جوش برسد.
  • حال می‌توانید آن را در یک ظرف دیگر ریخته و پودر ترکیبی خود را به آن بیفزایید.
  • مرحله بعدی آن است که با یک هم زدن دستی یا چنگال، مواد را درون آب جوش کامل هم بزنید تا آنکه محلول شما به حالت پایدار رسیده و پودرها در این آب جوش حل شوند.

نکته: شما می‌توانید از هر بسته در این دستورالعمل برای بیشتر از یک لیوان هات چاکلت استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید غلظت آن بیشتر باشد، می‌توانید طرز تهیه هات چاکلت برای یک لیوان را با یک بسته کامل انجام دهید.

طرز تهیه هات چاکلت با آب جوش

برای طرز تهیه هات چاکلت با آب جوش نیز می‌توانید از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید. در این حالت شما می‌توانید با استفاده از آب جوش، همانطور که در بخش قبل هم با استفاده از پودر آماده آب جوش استفاده شد، می‌توانید این نوع نوشیدنی را تهیه نمایید. برای این کار ابتدا مواد زیر را تهیه کرده و سپس دستورالعمل آن را دنبال کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
پودر کاکائو 1/3 پیمانه
شیر 3+0.5 پیمانه
آب جوش 1/3 پیمانه
وانیل و نمک به مقدار موردنیاز
شکر ¾ پیمانه

حال با تهیه مواد بالا می‌توانید از دستورالعمل زیر برای تهیه هات چاکلت با آب جوش استفاده نمایید که به شرح زیر می‌باشد:

  • برای طرز تهیه هات چاکلت، لازم است تا در گام اول، پودر کاکائو را به همراه نمک و نیز شکر با هم ترکیب کنید.حال می‌توانید آنها را در یک ظرف همانند شیر ظرف شیر روی حرارت قرار داده و بجوشانید.
  • مرحله بعدی آن است که با اضافه کردن آب جوش، می‌توانید آنها را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس هات چاکلت را بر روی شعله‌های گاز قرار دهید.
  • حال بگذارید تا این مواد در داخل شیر جوشیده شده و سپس می‌توانید به آن وانیل را اضافه کنید. مرحله بعدی آن است که باید 4 فنجان آماده کرده و این مواد را درون آنها تقسیم نمایید. این دستورالعمل طرز تهیه هات چاکلت با آب جوش برای 4 نفر درنظر گرفته شده است.
  • حال در انتها می‌توانید با توجه به سلیقه‌ خودتان اقدام به تزئین آنها نمایید. در این حالت می‌توانید از خامه استفاده نموده و برای پذیرایی از میهمانان خود آن را اعمال کنید.
طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو
چگونگی تهیه هات چاکلت سریع

طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز

از جمله دستگاه‌هایی که در طرز تهیه هات چاکلت و مواد مشابه به کار گرفته می‌شود، اسپرسوسازها هستند که در این حالت می‌توانید از آن برای اتوماسیون فرآیند تهیه این نوشیدنی بهره ببرید. در این حالت برای طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز، ابتدا می‌بایست مواد زیر را آماده کنید که به شرح زیر می‌باشند:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
پودر هات چاکلت پودر کاکائو یا شکلات تخته‌ای
خامه فرم گرفته به میزان موردنیاز برای تزئین
دستگاه اسپرسوساز 1 عدد
مارشمالو سایز کوچک

حال برای طز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • در گام نخست بایستی به میزان 300 میلی لیتر از شیر را در یک ظرف فلزی بریزید. این ظرف می‌تواند از نوع شیرجوش باشد.
  • سپس بایستی به اندازه 2 قاشق مربا خوری از پودر هات چاکلت را به شیر اضافه کنید. شما می‌توانید آنها را مخلوط نموده و کامل یکدست کنید.
  • مرحله بعدی آن است که نازل بخار اسپرسوساز را کامل تمیز نموده و از خروج جریان بخار قوی اطمینان حاصل کنید. سپس بایستی به همان صورت که برای کف زدن شیر از این ابزار برای نوشیدنی‌های لاته استفاده می‌شود، شما از آن هم برای گرم کردن مخلوط شیر و پودر هات چاکلت استفاده نمایید.
  • قرار گرفتن نازل در این مخلوط به گونه‌ای باشد که سر آن در قسمت زیرین شیر قرار گرفته و نیز با وارد کردن هوای بیشتر داخل آن، کف غلیظ و فوم خامه‌ای ایجاد گردد.

طرز تهیه هات چاکلت ساده

اگر قصد دارید تا یک هات چاکلت ساده و سریع را تهیه کنید، می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده نمایید که در این حالت می‌توان گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شیر پرچرب 4 پیمانه
شکلات سفید خرد شده 100 گرم
عصاره وانیل نصف قاشق

حال با تهیه این مواد می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا بایستی در یک قابلمه متوسط، شیر و وانیل (عصاره) را با هم ترکیب کرده و بر روی حرارت بگذارید. حال بایستی به مدت 6 دقیقه به آن فرصت دهید تا به حالت جوش برسد.
  • مرحله بعدی آن است که شکلات سفید را اضافه کنید و سپس می‌توانید ترکیب را کامل هم بزنید.
  • حال وایت چاکلت را می‌توانید در یک لیوان سرو کرده و میل کنید.
  • شما می‌توانید پیش از سرو این ماده، به آن مقداری خامه زده و یا مارشمالو روی هات چاکلت قرار دهید.
طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز
نحوه تهیه هات چاکلت بدون پودر

طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای

برای این بخش، ما می‌خواهیم به توضیح طرز تهیه هات چاکلت از نوع فرانسوی بپردازیم که می‌توانید از دستورالعمل زیر برای تهیه آن استفاده کنید:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شیر کامل نصف فنجان
خامه غلیظ نصف فنجان
پودر قند نصف قاشق چای خوری
پودر اسپرسو (اختیاری) نصف قاشق چای خوری
شکلات تلخ با حداقل 70 درصد خرد شده 8 اونس (226 گرم)
خامه فرم گرفته به مقدار موردنیاز
کاسه بزرگ 1 عدد

حال با تهیه این مواد از دستورالعمل زیر برای طرز تهیه هات چاکلت استفاده می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

  • در یک قابلمه ​​روی حرارت متوسط، مواد از جمله شیر کامل، خامه غلیظ، پودر قند و پودر اسپرسو را با همزن ترکیب کنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که حباب‌های کوچکی در اطراف لبه‌ها ظاهر شود. اجازه ندهید مخلوط بجوشد.
  • حال ترکیب را از روی قابلمه برداشته و شکلات خرد شده را با همزن مخلوط کنید تا آب شود. سپس در صورت نیاز مایه موردنظر را روی حرارت ملایم قرار داده و صبر کنید تا شکلات کاملا ذوب شود.
  • حال می‌توانید این هات چاکلت را گرم سرو کنید و روی آن را با مقدار زیادی خامه فرم گرفته تزئین نمایید.

نکاتی که برای این دستورالعمل طرز تهیه هات چاکلت بیان شده است، به شرح زیر می‌باشند:

  • سعی کنید تا از یک شکلات با کیفیتی استفاده نمایید، زیرا تاثیر مهمی در طعم واقعا نوشیدنی به همراه دارد. به عنوان مثال می‌توان از برندهای Guittard ،Ghirardelli یا Godiva نام برد.
  • برای این دستورالعمل، شکلات چیپسی توصیه نمی‌شود؛ زیرا حاوی تثبیت کننده بوده و همچنین ذوب نمی‌شوند.
  • باقیمانده هات چاکلت فرانسوی را می‌توان تا دمای اتاق خنک کرد، سپس در یک ظرف دربسته در یخچال قرار داد.
  • شما می‌توانید برای نگهداری در این حالت، از شیشه‌های خالی ماسون یا مربا استفاده کنید. مایه را به آرامی در مایکروویو یا در قابلمه روی حرارت ملایم گرم کنید.

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی

در مورد طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی پیش از اینکه به دستورالعمل آن به طور کامل بپردازیم، باید گفت این نوشیدنی اولین بار توسط مایاها در 2-3 هزار سال قبل ساخته شده‌اند. همچنین این سبک نوشیدنی‌ها در فرنگ Aztecها نیز بوده است. پیدایش سبک مدرن و جذاب این نوشیدنی اولین بار از مکزیک شروع شد و توانست به سرعت در قاره اروپا و جهان محبوب شود. حال در مورد طرز تهیه مدل ایتالیایی آن باید گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
شکلات تلخ خرد شده 100 گرم با کیفیت خوب
شکر 2 قاشق غذاخوری
کاکائو شیرین نشده 250 گرم
شیر 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق چای خوری

حال با تهیه این مواد می‌توان به دستورالعمل‌ طرز تهیه هات چاکلت زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • ابتدا به اندازه 1/4 فنجان شیر و نشاسته ذرت را کنار بگذارید. سپس در یک کاسه کوچک باقی مواد را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود.
  • کاکائو را در یک کاسه متوسط ​​الک کنید سپس شکر را اضافه کنید و با همزن آن را ترکیب کنید و کنار بگذارید.
  • در یک قابلمه کوچک یا متوسط، به اندازه ​​3/4 فنجان + 1 قاشق غذاخوری شیر را اضافه کرده و حرارت دهید تا به جوش آید. سپس بایستی حرارت را کم کنید، شروع به هم زدن کنید و مخلوط شیر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید.
  • سپس مخلوط کاکائو را به آرامی اضافه کنید و مدام هم بزنید تا ترکیب شما یکدست شود شکلات خرد شده را نیز به آن اضافه کنید.
  • حال به مدت 3 دقیقه آن را مدام هم بزنید و ترکیب کنید تا مخلوط یکدست شود.
  • حال ترکیب هات چاکلت شما آماده است و بایستی بلافاصله آن را سرو نمایید.
طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی
نحوه آماده سازی هات چاکلت ایتالیایی

طرز تهیه هات چاکلت آماده

شما می‌توانید از پودرهای آماده برای طرز تهیه هات چاکلت استفاده کنید که در این صورت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا می‌بایست یک هات چاکلت آماده را تهیه کرده و سپس آن را در کنار سایر مواد لازم یعنی شکر، پودر دارچین و نیز عصاره وانیل و شیر آماده کنید.
  • حال پودر آن را در یک فنجان یا ماگ ریخته و حدود 350 میلی لیتر آب جوش را به آن اضافه کنید. به جای آب می‌توانید از شیر هم استفاده کنید که در این صورت بایستی شیر را در مایکروویو گرم کنید.
  • در این حالت همچنین باید شیر را به صورت بخار زده (نه جوش) استفاده کنید.
  • حال مواد را کامل هم زده و نباید مواد شما گلوله شود. سپس عصاره وانیل را هم برای طعم و عطر آن بیفزایید.

طرز تهیه هات چاکلت اکشن

در طرز تهیه هات چاکلت، منظور از حالت اکشن آن است که از یک نوع پودر با برند اکشن استفاده کنید. اکشن نام برندی است که در بسته‌بندی‌های مختلفی اقدام به فروش مواد خوراکی مانند آدامس بدون شکر، بهوه موکا، کاپوچینو و غیره می‌کند. این محصول معمولا از دید کاربران توانسته است امتیاز و تجربه و طعم خوبی را دریافت کند. به طور خلاصه در مورد طرز تهیه هات چاکلت با این ماده باید گفت:

مواد موردنیاز مقدار موردنیاز
پودر هات چاکلت اکشن 1 ساشه
آب داغ 140 میلی لیتر

حال با تهیه این مواد در مورد طرز تهیه هات چاکلت اکشن باید گفت:

  • ابتدا بایستی 1 ساشه از آن را در داخل فنجان بریزید.
  • سپس بایستی آب به میزان موردنظر را به حالت جوش آورده و بگذارید تا کمی حرارت کمتر شود. زمانی که داغ است آن را به فنجان اضافه کنید.
  • ترکیب را هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • حال می‌توانید آن را میل نمایید.

این نوع پودر هات چاکلت دارای ترکیباتی از جمله پودر کاکائو، شکر، فسفات پتاسیم، شیر خشک، خامه غیر لبنی، آنتی کیکینگ، طعم دهنده خوراکی از جمله وانیل است. به همین خاطر می‌توان گفت نیازی به مواد دیگر نیست و شما می‌توانید آن را دریافت 102 کالری، به صورت یک ماده نوشیدنی انرژی زا مصرف کنید.

طرز تهیه هات چاکلت آماده
نحوه تهیه هات چاکلت آماده

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 35

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا