بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

آیا بارداری بدون دخول امکان دارد یا خیر؟ حاملگی با پیشاب!

بارداری بدون دخول چگونه است؟ آیا تجربه داشتید؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها با دخول و رابطه جنسی امکان بارداری وجود دارد. ولی آیا این تصورات درست است یا خیر؟! در این مطلب از جوان ایرانی به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد یا خیر! حتی برخی از افراد تمایل دارند از بارداری جلوگیری کنند و خدایی نکرده دچار بارداری ناخواسته نشوند، اما روش درست آن را نمی‌دانند! پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا به پاسخ تمام سؤالات خود برسید.

امکان بارداری بدون دخول بله یا خیر؟!

برخی از پزشکان بر این باورند که چند قطره اول مایع منی اسپرم بسیار زیادی دارد و اگر وارد دهانه واژن شود امکان بارداری وجود دارد، حتی بدون دخول!

اگر آلت تناسلی شریک جنسی یا مایع منی او، به واژن شما برخورد کند و یا آلت تناسلی به واژن نزدیک شود امکان بارداری وجود دارد حتی اگر دخولی صورت نگیرد.

دقت کنید در برخی از مردان در پیشاب (مایع قبل از انزال) که پراکوم یا Precum نامیده می‌شود نیز اسپرم وجود دارد، درواقع حتی اگر مرد انزال کامل نکند ولی مایعات آلت تناسلی با رحم برخورد کند درنتیجه احتمال بارداری وجود دارد. این مایعات هنگام مقاربت درست قبل از انزال، زمانی که مرد تحریک می‌شود از او خارج می‌شود. نکته مهم این است که گاهی مردان حتی متوجه پراکوم نمی‌شوند و کنترلی روی آن ندارند.

ناگفته نماند برای رسیدن اسپرم به واژن و تخمک غیر از آلت تناسلی، حتی از طریق انگشت و دهان نیز امکان‌پذیر است و شما باید مراقب باشید. خانم‌های زیادی گزارش داده‌اند که بدون داشتن رابطه جنسی باردار شده‌اند. حتی برخی از خانم‌ها هنگامی‌که باکره هستند باردار شده‌اند.

داشتن رابطه جنسی محافظت نشده با خطر بارداری همراه است. وقتی شما در کلاس مقدماتی آموزش رابطه جنسی شرکت می‌کنید نیز به شما می‌گویند که اگر می‌خواهید باردار نشوید حتماً دستورالعمل‌های لازم برای پیشگیری از بارداری را مد نظر قرار دهید.

اگر از محافظ و روش‌های پیشگیری استفاده نمی‌کنید و نگران هستید که منی وارد واژن شما شده یا خیر حتماً از روش اورژانسی استفاده کنید. دقت کنید اگر منی وارد واژن شود احتمال بارداری وجود دارد.

روش های جلوگیری از بارداری

همانطور که گفتیم اگر نمی‌خواهید باردار شوید حتماً از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

♦ کاندوم مردانه: یکی از روش‌های ایمن و بدون نسخه برای پیشگیری از بارداری هست، این روش ارزان بوده و حتی می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های مقاربتی پیشگیری کند. شما می‌توانید از سایر روش‌های بدون نسخه مانند کاندوم زنانه و اسفنج ضدبارداری استفاده کنید. همچنین روش‌های پیشگیری اضطراری نیز وجود دارد که در ادامه این مطلب از جوان ایرانی بررسی می‌کنیم.

♦ قرص‌های ضدبارداری: شما عزیزان می‌توانید از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنید. برخی از قرص‌ها فقط حاوی پروژستین هستند و برخی دیگر پروژستین و استروژن را با هم دارند‌.

♦ برچسب پچ یا برچسب ضد بارداری: این برچسب باعث می‌شود هورمون‌هایی وارد خون شده و درنتیجه از بارداری پیشگیری شود. استفاده از آن بسیار راحت بوده و به مدت یک هفته کارایی دارد. دقت کنید این روش از بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کند و شما همچنان باید از کاندوم استفاده کنید.

♦ حلقه واژن: یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از بارداری حلقه واژن است. این حلقه هورمون‌هایی را برای پیشگیری از بارداری تولید می‌کند، درواقع به قرص و پچ شباهت زیادی دارد.

♦ دستگاه داخل رحمی یا IUD: این دستگاه در داخل رحم قرار داده شده و مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می‌شود. البته برخی از افراد هنگام استفاده از این دستگاه دچار خونریزی، لکه بینی و یا درد حین قاعدگی می‌شوند که معمولاً دو یا سه ماه پس از کارگزاری دستگاه برطرف می‌شود، اما اگر ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر ترشحات غیرطبیعی، عفونی و بدبو دارید نیز به پزشک مراجعه کنید.

♦ کاشت ایمپلنت ضد بارداری: در این روش یک نوع میله در زیر بازو قرار می‌گیرد و باعث پیشگیری از بارداری می‌شود، البته بعد از ۳ سال این میله باید تعویض شود. برخی از افراد پس از کاشت این میله در بازو دچار عوارضی می‌شوند که حتماً باید به پزشک مراجعه کنند. ایمپلنت از ابتلا و یا سرایت بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کند.

♦ قرص‌های ضد بارداری: از این نوع قرص‌ها باید هر روز مصرف کنید. قرص‌های ضد بارداری حاوی دو هورمون استروژن و پروژستین هستند.

♦ آمپول ضد بارداری: فراموش نکنید هر ۳ ماه یک‌بار باید این آمپول تزریق شود. آمپول دپو یا DMPA باعث پیشگیری از بارداری می‌شود ولی در برابر بیماری‌های مقاربتی مصونیت ایجاد نمی‌کند.

♦ استفاده از دیافراگم: این ابزار پلاستیکی حدوداً ۷۷ درصد برای پیشگیری از بارداری مؤثر هست. دیافراگم نیم‌دایره بالای رحم گذاشته می‌شود.

همچنین می‌توانید به‌طورکلی از رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی پرهیز کنید، در این صورت هیچ نوع اسپرمی وارد واژن یا ناحیه اطراف آن نمی‌شود، درنتیجه احتمال ابتلا به بارداری صفر هست. ولی برخی از افراد به دلیل تمایلات جنسی، نیاز به این نوع روابط در طول زندگی خود دارند که روش‌های پیشگیری از بارداری شرح داده شد.

روش‌های پیشگیری از بارداری دائمی در زنان شامل بستن لوله‌های رحم و وازکتومی یا جراحی عقیم‌سازی مردان هست‌.

اگر مشکوک به بارداری شدم چه کار کنم؟

⇐ اگر در رابطه جنسی بدون دخول، مشکوک به بارداری شدید این احساس خودتان را جدی بگیرید و همچنین اگر پریود شما دیر شد و به موقع پریود نشدید حتماً از تست‌های خانگی استفاده کنید‌. از روش اورژانسی ضد بارداری نیز می‌توانید استفاده کنید‌.

↵ البته دقت کنید تست‌های خانگی با هم تفاوت دارند و شما باید بدانید که اگر نتیجه آن منفی شد، به این معنی نیست که شما باردار نیستید، بلکه اگر مشکوک به بارداری هستید باید از تست‌های دیگری نیز استفاده کنید. گاهی اوقات بهتر است تا پایان قاعدگی صبر کنید و پس از آن آزمایش بدهید.

⇐ حتی دیده شده برخی از افراد فقط مشغول مالش اندام تناسلی بوده ولی چون در آن زمان دقت نکرده‌اند و اسپرم وارد واژن شده بنابراین باردار شده‌اند.

⇐ علائم بارداری شامل سینه‌های متورم یا دردناک، تکرر ادرار، حالت تهوع با یا بدون استفراغ و خستگی است. علائمی که کمتر رایج هست نیز شامل یبوست، سرگیجه و طعم فلز در دهان است.

⇐ بنابراین بسیار عاقلانه هست که از کاندوم در تمام مدت رابطه جنسی استفاده کنید. البته طرز صحیح استفاده از کاندوم را باید آموزش ببینید که در این مقاله می‌توانید به طور کامل مشاهده کنید: نحوه استفاده صحیح از کاندوم

بیشترین احتمال بارداری بدون دخول

در موارد زیر حتی اگر دخولی صورت نگیرد احتمال بارداری وجود دارد:

  • اگر انگشت و یا به‌طورکلی اشیایی که با اسپرم در تماس هستند را در داخل واژن قرار دهید.
  • در نزدیکی واژن یا بالای کشاله ران اگر انزال رخ دهد امکان ورود اسپرم به رحم زیاد است.
  • اگر آلت تناسلی مرد در نزدیکی واژن قرار داده شود.
  • اگر در حین رابطه مقعدی انزال داشته باشید ممکن است باردار شوید. علاوه بر این اگر رابطه مقعدی ایمن نداشته باشید خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در شما زیاد است.
  • دقت کنید شما اگر قبل از انزال کاندوم نداشته باشید و آلت تناسلی خود را بیرون بکشید باز هم احتمال بارداری وجود دارد.
  • اگر شما از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده نکنید، همچنین مقدار کافی سلول اسپرم زنده وارد واژن شود و تخمک را بارور کند در این صورت احتمال بارداری وجود دارد.
  • هنوز مشخص نیست اگر لباس زیر حاوی اسپرم باشد و شما آن را بپوشید باردار می‌شوید یا خیر. درواقع تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود در این حالت اسپرم باعث بارداری شما می‌شود یا خیر. ولی به‌طورکلی اسپرم در خارج از بدن تنها برای چند دقیقه زنده هست و در محیط‌های گرم و مرطوب به مدت بیشتری زنده می‌ماند.

بهترین زمان مصرف قرص اورژانسی + عوارض آن را در این مقاله بخوانید:

عوارض قرص اورژانسی چیست؟

آیا امکان بارداری در رابطه مقعدی وجود دارد؟

ازآنجایی‌که فاصله بین مقعد و واژن بسیار کوچک است، احتمال اینکه اسپرم از مقعد وارد واژن شود وجود دارد، بنابراین امکان بارداری هست.

نکته پایانی

هرچند که بارداری بدون دخول و یا بدون رابطه جنسی بعید به نظر می‌رسد، ولی با این حال اگر اسپرم وارد واژن شود و با تخمک برخورد کند، احتمال بارداری وجود دارد. بنابراین اگر قصد حاملگی ندارید حتماً با روش‌های پیشگیری از بارداری آشنا بشین، همچنین رابطه جنسی ایمن داشته باشید و از وسایلی مانند کاندوم برای محافظت از خود و شریک جنسی در برابر انواع بیماری‌های مقاربتی استفاده کنید.

بسیار ضروری هست که در این مورد با شریک جنسی خود صحبت کنید و حتی می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و با او در مورد اینکه چگونه می‌توانید باردار نشوید مشورت کنید.

حال نوبت شماست که از تجربیات خودتان برای ما بگویید. شما همراهان عزیز مجله جوان ایرانی می‌توانید پیام خود را در بخش پایانی مقاله ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 7

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا