بازی (معرفی و آموزش بازی)سرگرمی

معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر

بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر همواره جزویی از پرطرفدارترین بازی‌هایی هستند که کاربران با روی آوردن به آنها، حس هیچان خود را تا چندین برابر افزایش می‌دهند. در طول سالهای گذشته، محصولات فوق‌العاده زیبا و درخوری برای این سبک بازی محبوب ساخته شده است که در این مقاله در مجله جوان ایرانی سعی می‌کنیم لیست کاملی از بهترین بازی ژانر اکشن برای pc را به مخاطبان خود ارائه کنیم. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ژانر اکشن چیست؟

بازی اکشن یک ژانر بازی ویدئویی است که بر چالش‌های فیزیکی، از جمله هماهنگی چشم و دست و زمان واکنش تأکید می‌کند. این ژانر شامل زیرگونه‌های متنوعی مانند بازی‌های مبارزه‌ای، تیراندازی و بازی‌های پلتفرمی است که به طور گسترده‌ای مهم‌ترین بازی‌های اکشن محسوب می‌شوند ، اگرچه برخی از بازی های استراتژیReal Time  نیز به عنوان بازی‌های اکشن در نظر گرفته می‌شوند. در یک بازی اکشن، بازیکن معمولاً شخصیت اصلی را کنترل می‌کند.

این شخصیت بازیکن باید در یک محیط تعریف شده حرکت کند، اشیاء را جمع آوری کند، از موانع اجتناب کند و با مهارت‌های طبیعی خود و همچنین سلاح‌ها و سایر ابزارهایی که در اختیار دارد، با دشمنان مبارزه کند. در پایان یک سطح یا گروهی از سطوح، بازیکن اغلب باید یک دشمن اصلی را که چالش برانگیزتر است و به عنوان غول آن مرحله در داستان بازی شناخته می‌شود، شکست دهد. حملات و موانع دشمن سلامتی و زندگی شخصیت بازیکن را از بین می‌برد و هنگامی که میزان خون یا جان آنها تمام می‌شود، بازیکن بایستی یکبار دیگر از نو و یا از محل ذخیره بازی را تکرار کند. متناوبا، بازیکن با اتمام دنباله‌ای از سطوح و گذر از چالش‌ها، به مرحله بعدی می‌شود. اما برخی از بازی‌های اکشن، مانند بازی‌های اولیه، بی‌رقیب هستند و سطوح نامحدودی دارند. تنها هدف بازیکن این است که تا آنجا که می تواند امتیاز خود را به حداکثر برساند.

حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر بپردازیم.

بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر

دسته‌بندی های ژانر اکشن چیست؟

انواع مختلفی از بازی‌های ویدیوی  در سبک‌های مختلف دارد که خود این بازی‌ها و سبک‌ها به زیردسته‌هایی تقسیم می‌شوند. برای درک بهتر بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر، بهتر است قبل از معرفی این بازی‌ها به معرفی زیردسته‌های ژانر اکشن بپردازیم که عبارتند از:

  • پلتفرم: بازی‌های Platformer نام خود را از این واقعیت گرفته‌اند که شخصیت بازی در طول گیم پلی در سیستم‌های مشخصی (معمولاً در حال دویدن، پرش یا افتادن) با بازی تعامل دارند. انواع مختلفی از بازی‌های پلتفرمی وجود دارد. برادران سوپر ماریو احتمالاً شناخته شده‌ترین آن است.
  • شوتر: سبک تیراندازی به بازیکنان اجازه می‌دهد از اسلحه برای شرکت در عملیات استفاده کنند. در این بازی، هدف معمولاً از بین بردن دشمنان است. تیراندازی بر اساس دید بازیکن طبقه بندی می‌شوند: تیراندازی اول شخص (FPS) از نظر شخصیت اصلی بازی انجام می‌شود. Call of Duty ، Half-Life و Halo نمونه‌های خوبی از این مورد هستند که حتما در لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر در ادامه قرار دارند. با تیراندازی سوم شخص مانند Fortnite و Splatoon، بازی از دید کاربر از زاویه‌ای اتفاق می‌افتد که بازیکن می‌تواند شخصیت اصلی را، معمولاً از کمی بالا و عقب ببیند. تیراندازی از بالا به پایین نیز نمونه دیگری از این سبک است.
  • مبارزه‌ای: بازی‌های مبارزه‌ای مانند Mortal Kombat و Street Fighter II به نحوی است که کاربر روی مبارزه (معمولا به صورت مبارزه تن به تن) تمرکز می‌کند. اکثر بازی‌های مبارزه‌ای دارای شخصیت‌های قابل بازی هستند که هرکدام در توانایی‌ها یا سبک مبارزه خاص خود تخصص دارند. در اکثر بازی‌های سنتی مبارزه‌ای، بازیکنان راه خود را برای رسیدن به جایگاه بالاتر طی می‌کنند و با پیشرفت هر چه بیشتر حریفان دشواری را در پیش می‌گیرند.
  • نهان‌کاری: بازی های مخفی‌کاری بر حیله‌گری و دقت برای حل چالش‌های بازی تأکید می‌کند، در حالی که سایر اقدامات یا مبارزات می‌تواند به بازیکنان در رسیدن به هدف کمک کند. به عنوان مثال می‌توان به بازی Dishonored اشاره کرد. بازی‌های مخفی‌کاری معمولاً بازیکنان را تشویق می‌کند تا به طور مخفیانه وارد عمل شوند. Metal Gear نام فرنچایز را بر روی این زیر شاخه ایجاد کرد.

از دیگر سبک‌های بازی اکشن می‌توان به دسته‌های بقا، Rhythm، اکشن – ماجراجویی اشاره نمود.

دسته‌بندی های ژانر اکشن چیست؟

معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر

برای معرفی لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر با ما باشید تا در ادامه لیست کاملی را از این نوع بازی‌ها برای شما معرفی کنیم که عبارتند از:

  • Apex Legends: در واقع ایپکس که توسط شرکت Respawn در سال 2019 ساخته شده است را می‌توان بهترین بازی اکشن برای کامپیوتر در زمان حاضر دانست که از ویژگی‌های آن بایستی به نقشه‌های عالی، گرافیک چشم‌نواز، سیستم ارتباط پینگ در بازی، سلاح‌ها، قابلیت‌های حرکات فیزیکی و نیز رایگان بودن آن اشاره نمود. این بازی را می‌توان در ادامه مسیر بازی کال‌آف‌دیوتی دانست که در آن شخصیت پردازی شده است و هر شخصیت توانایی‌های خاص خود را دارد. بازی Apex Legends بعد از چند دهه از بازی Titan Fall 2 رخ می‌دهد. در این بازی هر نبرد با مجموعا 60 نفر که در قالب 20 تیم سه نفره تقسیم می‌شود، انجام شده و فضای گرافیکی بزرگی برای آن درنظر گرفته شده است. توجه کنید که حجم فایل نصب این بازی 45.5 گیگابایت می‌باشد.
  • Call of Duty Warzone: با ورودی بازی‌هایی مانند پابجی و فورتنایت، بازار این بازی‌ها که سبک رویال بتل را ایجاد کردند، بسیار داغ شد تا اینکه استودیو اکتیویژن هم دست به کار شده و بازی Call of Duty Warzone را در این سبک ارائه کند. این بازی که بی‌شک عنوان بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر را نیز دارد، همانند بازی‌های مشابه، در یک مپ به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان انجام می‌شود و بایستی تا رسیدن به مقام اول، به کشتن سایر بازیکنان ادامه دهید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این بازی با دیگر گیم‌های مشابه، تعداد ظرفیت مپ‌ها است که بیشتر بوده و 150 نفر می‌باشد. گروه‌‌بندی این تعداد افراد به صورت 3 نفره انجام می‌شود. شما بایستی در مپ، به دنبال سلاح‌های قدرتمند بگردید و طی نبردهای سنگین با گروه‌های دیگر، آنها را از دور مسابقات خارج کنید. این بازی به لطف آپدیت‌های فصلی توانسته است تعداد بازیکنان را تا ده برابر افزایش دهد.
  • Fortnite: یکی از پرجمعیت‌ترین بازی‌های کامپیوتری که به طور قطع باید عنوان بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر را در سبک بتل رویال به آن اختصاص دهیم، فورتنایت است که به صورت چندنفره و آنلاین اجرا می‌شود. این بازی پس از یک سری تغییرات در نسخه ابتدایی، توانست کاربران بسیاری را از سوی کاربران استودیوی اپیک گیمز به خود جلب کند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این بازی را می‌توان تیمی و آنلاین بودن آن دانست که آپدیت فصلی و آیتم‌ها و محتواها، چالش‌های بامزه و … از دیگر جذابیت‌های آن است. این بازی گرافیک جذابی دارد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را به خود جذب کند. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان و آنلاین بازی کنید.
معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر

بررسی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر

سابقه بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر به یک تا حتی دو دهه قبل هم می‌رسد که به همین خاطر می‌توان لیستی طولانی از بازی‌های برتر اکشن برای کامپیوتر را ذکر کرد. همچنین از دیگر مواردی که می‌توان در لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر بیان کرد، بایستی گفت:

  • Rainbow Six Siege: این بازی که در سال 2015 عرضه شده است، به عنوان بزرگترین بازی رقابتی در جهان شناخته می‌شود و به همین خاطر در لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر قرار دارد. برای هر کسی که با این بازی ناآشنا است، باید گفت Rainbow Six: Siege از دو تیم پنج نفره از شخصیت‌های منحصر به فرد را تشکیل شده است که در “بازی های جنگی” با هم رقابت می‌کنند. ممکن است در ابتدا یادگیری این بازی سخت باشد ولی می‌توانید با گذشت زمان بیشتر با آن آشنا شده و از آن لذت ببرید. این بازی از سوی یوبیسافت پیشتیبانی می‌شود و هر سال 4 آپدیت برای آن ارائه می‌شود.
  • Overwatch: اورواچ که فضایی فانتزی دارد، توسط بلیزارد منتشر شده است و به صورت یک بازی تیمی و رقابتی اجرا می‌شود. شما بایستی در یک گروه با اعضای 6 نفره که شامل Dps، تانک، هیلر می‌باشد، برای مبارزه تیمی اقدام کنید. این بازی در کنار کشتن، به کار تیمی شما پاداش می‌دهد. بازی از تنوع کاراکترهای خوبی برخوردار است، به طوریکه اکنون بیش از 27 قهرمان دارد. این بازی که از بهترین بازی های اکشن pc است، از محبوبیت 92 درصدی برخوردار است. Overwatch در رویداد BlizzCon 2014 برای اولین بار نمایش داده شد. جالب است بدانید این بازی تا اوایل سال 2016 به صورت نسخه بتا بوده است و قبل از انتشار نزدیک به 10 میلیون بازیکن داشت. Overwatch با استقبال جهانی منتقدان روبرو شد و آنها بازی را به دلیل در دسترس بودن، جذابیت متنوع شخصیت‌های قهرمان، سبک هنری کارتونی و گیم پلی لذت بخش تحسین کردند. Blizzard بیش از یک میلیارد دلار درآمد در اولین سال انتشار خود گزارش داد و این بازی پس از سه سال بیش از 50 میلیون بازیکن داشت. Overwatch به عنوان یکی از برترین بازی‌های ویدئویی در تمام دوران شناخته می‌شود که جوایز متعددی برای بازی سال و سایر افتخارات دریافت کرده است. این بازی یک اسپورت محبوب است ، با بودجه Blizzard و تولید جهانی Overwatch League.
  • Battlefield 5: یکی دیگر از بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر را می‌توان سری مجموعه بازی بتلفیلد و نسخه 5 آن دانست که یکی از بازی‌های زیبا در تجربه شوتر اول شخص است. این بازی که انتظار می‌رفت در زمان آینده یا محیط فضایی باشد، ما را به دوره جنگ جهانی دوم می‌برد. این بازی توسط استودیو دایس از الکترونیک آرتز ساخته شده است و شانزدهمین سری از مجموعه بتلفیلد می‌باشد. از ویژگی‌های خوب این بازی می‌توان به خط داستانی، گیم‌پلی جذاب و نیز حالت چندنفره آن اشاره نمود که باعث شد تا مورد تمجید منتقدان قرار گیرد. Battlefield V تمرکز گسترده‌ای بر روی سفارشی‌سازی را قرار داده است که بازیکنان می‌توانند چندین شخصیت با گزینه‌های آرایشی و سلاح ایجاد کنند. این بازی دارای چندین حالت جدید چند نفره است، از جمله حالت “مداوم” کمپین “Firestorm” و “عملیات بزرگ”. حالت عملیات بزرگ، توسعه یافته حالت “عملیات” است که در Battlefield 1 معرفی شده است، که بر مسابقه‌هایی که در مراحل مختلف برای شبیه‌سازی یک مبارزات جنگی انجام می‌شود، متمرکز است. در عملیات بزرگ، هر دور اهداف خاصی خواهد داشت و عملکرد در هر مرحله بر مرحله بعدی تأثیر می‌گذارد.
بررسی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر

برترین بازی های اکشن برای کامپیوتر چیست؟

در ادامه لیست بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر، بایستی انواع مختلفی از بازی‌های قدیمی و جدید را معرفی کرد که عبارتند از:

  • Call of Duty World at War: این نسخه از سری بازی کال‌آ‌ف‌دیوتی در 5 نسخه مختلف عرضه شده است و اولین بار در سال 2008 توسط Treyarch توسعه و بوسیله اکتیویژن عرضه شد. بازی در جبهه شرقی جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و جنگ‌هایی که بین کشورهای آلمان، ژاپن، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد، در این بازی به صورت منحصربفردی نمایش داده می‌شود. شما به عنوان یک سرباز در این بازی در جنگ‌های سرنوشت‌ساز آن شرکت می‌کنید. همچنین شما می‌توانید تعیین کنید که سرباز کدام کشور خواهید بود. سطح گرافیک این بازی به خوبی تنظیم شده است و حالت اکشن در آن بسیار قوی خواهد بود. این بازی می‌تواند برای کسانی که علاقه زیادی به بازی‌های جنگی دارند بسیار مناسب باشد.
  • Battlefield 1: همانطور که گفته شد، نسخه‌های بتلفیلد 1 و 5 توانستند به خوبی کاربران بسیاری را به خود جذب کنند. نسخه 1 بتلفیلد اولین بار در سال 2002 منتشر شده بود که روایتگر جنگ جهانی دوم در سال 1942 می باشد و توانسته است عنوان بهترین بازی چندنفره را در جشنواره بازی های رایانه ای بفتا به خود اختصاص دهد. این بازی در سبک شوتر چندنفره و آنلاین می‌باشد که از گرافیک و جلوه‌های بصری بسیار مطلوبی برخوردار است و شما بایستی با تشکیل یک جوخه حداکثر 4 نفری و تجهیزات و کاراکترهایی که در نظر دارید، جنگ را تا حذف 63 بازیکن دیگر ادامه دهید. همچینن در بخش آنلاین می‌توانید بر روی حالت Chaotic Conquest بازی کنید. قابلیت‌هایDeathmatch و Domination و Chaotic Conquest در بخش آنلاین در بتلفیلد 1 قرار داده شده است. توجه کنید که اگر قصد دانلود بازی های اکشن برای کامپیوتر در این نسخه را دارید، بازی بتلفیلد در جدیدترین نسخه آن در سال 2018 عرضه شده است.
  • Mortal Shell: Mortal Shell یک بازی ویدئویی در ژانر اکشن بو به صورت نقش می‌باشد که در سال 2020 توسط Cold Symmetry توسعه یافته و توسط Playstack در بازارهای جهانی ارائه شد. نسخه بازسازی شده با عنوان Mortal Shell: Enhanced Edition در 4 مارس 2021 برای PlayStation 5 و Xbox Series X/S منتشر شد. در مورد گیم‌پلی بازی مورتال شل به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر می‌توان گفت Mortal Shell یک بازی نقش آفرینی سوم شخص با تمرکز بر مبارزه رودرو است، جایی که بازیکنان یکی از چندین شخصیت ” shell” را با سبک‌های بازی مختلف کنترل می‌کنند. جالب است بدانید این بازی نامزد بهترین بازی اول در The Game Awards 2020 شد. داوران اغلب Mortal Shell را با بازی Dark Souls برای اولین بار مقایسه می‌کردند.
  • Call of Duty Black Ops: به طور قطع چندین نسخه از بازی ندای وظیفه بایستی در لیست ما باشد تا بتوانیم یک لیست باارزش برای بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر ارائه کنیم. یکی از این نسخه‌های بازی سری ندای وظیفه، Call of Duty Black Ops می‌باشد که از جمله بازی‌های محبوب در ژانر اول شخص است و در سال 2010 منتشر شد. این بازی در واقع در سال 1960 انجام می‌شود که شما به عنوان بازیکن، نقش یک فرد CIA را برعهده دارید و بایستی یک عملیات به نام Black Operation را در خط دشمن انجام دهید. محیط بازی برگرفته از جغرافیای کشورهای هنگ کنگ، ویتنام، کوبا، قزاقستان و روسیه است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به تنوع محیطی، بازی آنلاین، بخش زامبی اشاره کرد.
برترین بازی های اکشن برای کامپیوتر چیست؟

بهترین بازی‌ های pc در سبک اکشن

در انتهای لیست معرفی بهترین بازی های اکشن برای کامپیوتر بایستی به چند مورد دیگر از بازی‌های اکشن جذاب برای pc بپردازیم که نام بردن از آنها خالی از لطف نیست. این بازی‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • DOOM: دوم یا محشر، نام یکی از بازی‌های محبوب بین گیمرهای pc است که توسط شرکت ID Software ساخته شده است. این بازی محصول سال 2011 می‌باشد و داستان آن راجع به موجوداتی آمیخته به تکنولوژی است که با داشتن قدرت بیشتر، بلای جان انسان‌ها شده‌اند. شما بایستی به عنوان کاراکتر بازی در جهت حذف این موجودات با سلاح‌های پیشرفته نمایید.
  • Metal Gear Solid V The Phantom Pain: از جمله بازی‌های ساخته شده توسط کوجیما است که در سال 2015 برای اولین بار عرضه شد. در این بازی که عنوان بهترین بازی‌ های اکشن برای pc را از آن خود می‌کند، شما در نقش شخصیت ونوم اسنیک هستید که براساس خط داستانی بازی پیش می‌روید. از جمله نقاط قوت این بازی بایستی به گرافیک، طراحی‌های خیره‌کننده، موسیقی و صداگذاری آن اشاره کرد.
  • Assassin’s Creed 2: از جمله بازی‌های قدیمی است که در سال 2009 توسط کمپانی یوبیسافت عرضه شد. سری بازی اساسینز کرید که بسیار معروف است، دارای 12 نسخه می‌باشد که اولین نسخه آن در سال 2007 و آخرین نسخه آن در سال 2020 عرضه شده است. در نسخه 2، داستان بازی براساس مبارزه شوالیه‌های تمپلار و اساسین‌ها است که در گذشته‌ در قرن 15 میلادی رخ می‌دهد. شما به عنوان یک اساسین، قابلیت‌هایی برای جنگ، مخفی‌کاری و … دارید که از آن برای انتقام گرفتن از دشمنان پدر خود در شهرهای مختلف ایتالیا می‌کنید. این نسخه را می‌توان از بهترین بازی‌های این سری دانست.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا