بازی (معرفی و آموزش بازی)

لیست ۱۷ تایی از بهترین بازی های PS5 سال 2022: کدام رایگان است؟

بازی های برتر PS5 سال 2022 کدامند؟

بهترین بازی های PS5 سال 2022 شامل موارد بسیار زیادی است که گلچین کردن آنها را دشوار می‌کند. با این حال ما در این قسمت بهترین‌های آن را برای شما جدا کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه بسیار خوبی را در بازی کردن با این گیم‌ها داشته باشید. این موارد به شرح زیر می‌باشند.

پلی استیشن‌ها یکی از پلتفرم‌های بسیار جذاب برای بازی‌ها هستند که می‌توانید بازی‌های PS4 را نیز در آن اجرا کنید. کمپانی سونی در این پلتفرم، لیست بازی‌های مختلفی را به صورت انحصاری برای PS5 ارائه کرده است که بر مزیت آن افزوده است. به عنوان مثال می‌توان به برخی عناوین مانند Rift Apart, Demon’s souls و یا Astro’s Playroom اشاره نمود. حال با ما باشید تا به بررسی بهترین بازی های PS5 سال 2022 بپردازیم.

بهترین بازی های PS5 سال 2022 کدامند؟

اگر بخواهیم به معرفی بهترین بازی های PS5 سال 2022 بپردازیم، لازم است بهترین موردی که تاکنون درنظر گرفته شده است را همینجا معرفی کنیم که به نام Ratchet & Clank: Rift Apart نام دارد. این بازی ترکیبی از جلوه‌های بصری است که داستان بسیار گیرایی را نیز دنبال می‌کند. شما می‌توانید با دسته‌های بازی DualSense در پلتفرم PS5 از بازی کردن با Ratchet & Clank: Rift Apart و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. بنابراین تا این جای کار با بهترین و جامع‌ترین بازی آشنا شدیم.

اما ممکن است طرفداران مارول و قهرمانان آن نیز در این صفحه باشند و بخواهند تجربه بازی با این سوپر قهرمان‌ها را داشته باشند. برای این دسته از افراد بازی Spider-Man: Miles Morales را معرفی می‌کنیم که در آن داستان زندگی ابرقهرمان عنکبوتی در محله‌های نیویورک را روایت می‌کند. این بازی می‌تواند برای این دسته از افراد نیز بسیار جذاب باشد.

نوشته های مشابه

اما برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی سخت و طاقت فرسا و چالشی در بازی هستند، چیزی که ممکن است بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به دنبال آن باشند، عنوان Demon’s Souls بسیار مناسب خواهد بود. شما می‌توانید معیارهای مختلف این بازی را که قبلا در سال 2008 مشاهده شد، با بهبود کیفیت و تجربه بصری زیبای آن، در سال 2020 مشاهده کنید. همچنین فریم ریت بالایی نیز ارائه شده است.

در نهایت نیز می‌توان به بازی Astro’s Playroom به عنوان یک بازی ماجراجویی جذاب اشاره نمود که برای گذراندن وقت گزینه مناسبی است. شما می‌توانید از بازی Martha Is Dead نیز برای کسانی که ژانر ترسناک را دوست دارند، استفاده کنید که با جلوه‌های بصری جذاب خود معرفی شده‌اند.

در این بخش، لیست برترین بازی‌های PS4 را مشاهده کنید.

حال با ما باشید تا به صورت تک به تک به معرفی بهترین بازی های PS5 سال 2022 بپردازیم.

بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

1-     بازی Ratchet & Clank: Rift Apart | رچت و کلنک: شکاف جدا سال 2022

اولین و بهترین بازی های PS5 سال 2022، همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، بازی Ratchet & Clank است که به عنوان پرفروش‌ترین بازی این پلتفرم نیز شناخته می‌شود. این برنامه را می‌توان بیشتر از یک عنوان بازی دانست و باید آن را نمونه‌ای از به کارگیری قابلیت‌های جدید کنسول درنظر گرفت. به عنوان مثال، در این بازی مکانیزم لودینگ سریع به کار گرفته شده است. همچنین برخی از قابلیت‌ها با کنترلر DualSense از PS5 ارائه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این بازی می‌توان به گرافیک بصری جذاب، روایت داستانی زیبا، گیم پلی ویژه و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

  • ژانر: سکوبازی، تیر اندازی سوم شخص
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: اینسامنیاک گیمز
  • تاریخ انتشار: سال 2021

2-   بازی Demon’s Souls | دیمون سولز

عنوان بعدی دیگری که می‌توان در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022 معرفی کرد، بازی معروف دیمون سولز است که قبلا هم در سری PS3 بازی محبوبی شناخته شده است. این بازی در واقع یک نسخه ریمستر یا بازسازی شده از این نسخه است که توسط کمپانی‌های SIE Japan Studio و نیز Bluepoint Games ساخته شده‌اند. بنابراین در این نسخه شاهد برخی از اصلاحات مانند جلوه‌های بصری، گیم پلی، ارائه برخی از آیتم‌های جدید و نیز موارد دیگر اشاره کرد که می‌تواند طرفداران قدیمی این بازی را غافلگیر نماید.

  • ژانر: نقش آفرینی، اکشن
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: بلوپوینت گیمز، استودیو ژاپن
  • تاریخ انتشار: سال 2020
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

3-  بازی Deethloop | دیث لوپ

عنوان دیگری که می‌خواهیم برای بهترین بازی های PS5 سال 2022 معرفی نماییم، یک بازی در سبک معمایی و نیز قتل است که به صورت بازی تیراندازی و شخص اول ارائه می‌گردد. در این بازی، به جای سبک اکشن و حمله مستقیم به دشمنان، می‌بایست یک مسیر و ماجراجویی را طی کنید که در آن با جمع آوری اطلاعات و سرنخ‌ها با محیط و دشمنان خود روبرو می‌شوید.

برخی از ویژگی‌های جذابی که باعث می‌شود تا این بازی به زیبایی روایت شود، عبارتند از: گیم پلی و جلوه‌های بصری جذاب، فضای سرد و روایت جذاب، شخصیت‌های دوست داشتنی. این بازی می‌تواند هم سرگرم کننده و هم باعث به فکر فرو رفتن شما شود.

  • ژانر: ماجراجویی، اکشن
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: آرکین استودیوز
  • تاریخ انتشار: سال 2022

4-   بازی Elden Ring | الدن رینگ

از سری بازی‌های دارک سولز است که می‌توان آن را به عنوان ادامه سری معنوی Open World دانست. این بازی به عنوان بهترین بازی های PS5 سال 2022، یک سبک نقش آفرینی جذاب را ارائه می‌کند که شما می‌توانید با داشتن یک کاراکتر، در یک دنیای کاملا باز و در راستای یک داستان پیش بروید. بنابراین کسانی که چنین نوع سبک‌هایی را دوست دارند، بازی الدن رینگ را دنبال کنند.

شما می‌توانید در این بازی، امکان شخصی سازی بسیار زیادی را داشته باشید. همچنین لوازم این کاراکترها نیز قابل شخصی سازی است. همچنین از جذابیت‌های دیگر این بازی، می‌توان به مبارزات آن اشاره کرد که می‌توانند به شما در جذابیت بیشتر داستان آن کمک کنند.

  • ژانر: نقش آفرینی و اکشن
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: فرام سافتور
  • تاریخ انتشار: سال 2022
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

5-   بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales | اسپایدرمن مارول: مایلز مورالز

این بازی که توسط سونی اینتراکتیو اینترتینمنت ساخته شده است، یک عنوان در بین بهترین بازی های PS5 سال 2022 است که دومین سری از بازی‌های مرد عنکبوتی مارول شناخته می‌شود. نسخه اول آن در سال 2018 ساخته شده است.

این بازی در یک دنیای جهان باز شکل می‌گیرد که همانند نسخه اولیه بازی است. مناطق این بازی، در شهر‌های منهتن و نیویورک است که پوشیده از برف می‌باشد. بازی در راستای یک داستان دنبال می‌شود و این کاراکتر می‌تواند از توانایی Venom Punch نیز بهره ببرد. شما باید در این بازی، از همشهریان خود در مقابل نیروهای زیرزمینی و نیز مخرب حفاظت کنید و اعتماد آنها را جلب نمایید.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: اینسامنیاک گیمز
  • تاریخ انتشار: سال 2020

6-   بازی Returnal | ریترنال

از عناوین متفاوتی که در این لیست می‌توان برای بهترین بازی های PS5 سال 2022 عنوان کرد، بازی ریترنال نام دارد. این عنوان می‌تواند در سبک اکشن یک تجربه بسیار منحصر به فرد و جالب به شما ارائه نماید و از ابتدا شما را در نقش قهرمانی به نام سلین درون بازی وارد می‌کند. بازی در سبک علمی تخیلی و فضایی توسط یک استودیو فنلاندی ساخته شده و منحصرا برای پلی استیشن 5 می‌باشد. همچنین این بازی در سبک روگ لایک ساخته شده است و یکی از بهترین‌ها در این زمینه می‌باشد. سبک روگ لایک، یک ژانر منحصر به فرد است که سخت‌ترین نوع بازی‌ها به شمار می‌آیند و نمونه آن را می‌توان در بازی دارک سولز مشاهده کرد.

داستان این بازی به این شرح است که یک خلبان فضایی، با داشتن وسایل و تجهیزات مسلح و پیشرفته در سیاره بیگانه گیر افتاده است و در یک حلقه زمانی گیر کرده است. پس از هر مرگ، سلین زنده می‌شود و از الگوی عبور از محیط‌های خارجی و مبارزه با موجودات فرازمینی با چشم‌اندازهای روبه‌رشد در جهانی همیشه در حال تغییر پیروی می‌کند. این سبک بازی با داشتن محیط‌های به ظاهر قدیمی اما مدرن بازی را به پیش می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های متفاوت و زیبای این بازی، دشمنان متفاوت با سبک‌های تهاجمی مختلف است که از تکراری شدن بازی جلوگیری کرده و بازیکن را همیشه در حال تجربه و آموزش قرار می‌دهد.

  • ژانر: تیر اندازی سوم شخص، روگ لایک
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: هاوس مارک
  • تاریخ انتشار: سال 2021
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

7-   بازی Final Fantasy VII Remake: Intergrade | فاینال فانتزی 7: باز خلق شده

در جایگاه هفتم از بهترین بازی های PS5 سال 2022، لازم است یکی از سری بازی‌های مشهور و قدیمی در لیست‌های مختلف بازی‌های PS اشاره کنیم که فاینال فانتزی 7 نام دارد. این بازی برای کنسول 4 ساخته شده و درس ال 2020 ارائه شد. البته باید گفت این نسخه، مدل بازسازی شده همین بازی در سال 1997 است که در آن زمان نیز توسط شرکت اسکوتر اتیکس ساخته شده بود. قابل ذکر است که این بازی برای ویندوز نیز ارائه شده است.

داستان این بازی، در شهری به نام میدگار است که در آن سربازی اجیر شده به نام کلاود استرایف در یک نبرد با شرکت شینرا و سفیراث، نام سرباز سرکش آن شرکت دارد. این بازی در سال 2021 برای پلی استیشن 5 نیز ارائه شد. از جمله مزایا و نقاط قوتی که برای این بازی تعریف شده است، می‌توان به داستان آن، گرافیک و نیز روند بازی اشاره کرد که سبب شده است تا منتقدان آن را یک موفقیت تجاری دانسته و همین عوامل سبب شد تا این بازی به عنوان یکی از سریع‌ترین بازی‌ها در فروش با فروش 3.5 میلیون نسخه‌ای آن مواجه شود. به صورت خلاصه راجع به این بازی در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022 می‌توان به مشخصات زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • ژانر: نقش آفرینی، اکشن
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: اسکوتر انیکس
  • تاریخ انتشار: سال 2021

در این بخش، لیست بهترین بازی‌های PS3 را در سال 2021 مشاهده کنید.

8-   بازی Assassin’s Creed Valhall | اساسینز کرید والهالا

از سری بازی‌های جذابی که همواره باید آن را در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022 قرار دارد،می‌توان به نسخه‌ای جدید از اساسینز کرید اشاره کرد. در این سری، اما داستان راجع به حمله وایکینگ‌ها به انگلیس (بریتانیای بزرگ) است که در قالب داستان یک شورشگر به نام ایوور روایت می‌شود. ویژگی‌های مختلفی را می‌توان برای این بازی بیان کرد که شامل حجم زیاد و تنوع اسلحه‌های آن است که می‌توانید انتخاب کنید. همچنین بازی در یک محیط جهان باز ارائه شده است که می‌توانید محیط باز آن را توسط قابلیت Odin Sight به کمک یک کلاغ در مناطق مختلف مشاهده کنید.

بازی اساسینز کرید والهالا از بهترین بازی های PS5 سال 2022، نسخه‌ی 21 ام از سری بازی‌های اساسینز کرید است که یکی از طراحان این بازی، فردی ایرانی به نام اراد حیدری می‌باشد. داستان بازی در سال 873 میلادی بوده و فضای قدیمی دارد. قابل ذکر است که شما می‌توانید در این بازی، هم شخصیت زن و هم مرد را انتخاب کنید. این بازی همچنین عناصری از اساسینز کرید ایسو را نیز در خود دارد. شما می‌توانید این بازی را در سیستم عامل‌هایی مانند اکس باکس، ویندوز، پلی استیشن 4  نیز اجرا کنید.

  • ژانر: اکشن، نقش آفرینی، مخفی کاری، ماجراجویی
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: یوبی سافت مونترال
  • تاریخ انتشار: سال 2020
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

9-   بازی Astro’s Playroom | اتاق بازی استرو

یک عنوان بازی فانتزی و مفرح برای گیمرها، بازی Astro’s Playroom در سال 2020 نام دارد که بهترین بازی های PS5 سال 2022 شناخته می‌شود. این بازی، دنباله‌ای برای بازی Astro Bot Rescue Mission است که در سال 2018 ارائه شد. بازی در یک محیط 3 بعدی ارائه می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از دسته DualSense شخصیت رباتیک خود را کنترل کنید. این بازی می‌تواند تنوع حرکات مانند پرش، مشت زدن، شناور شدن و غیره را در اختیار بگذارد. بازی شما در یک دنیا به نام CPU Plaza شروع می‌شود و شامل چند مرحله مانند GPU Jungle، کولینگ اسپرینگز، Memory Meadow و غیره است. دو بخش دیگر نیز در این بازی قرار دارد که به نام‌های Network Speed ​​Run و PlayStation Labo شناخته می‌شود.

این بازی رایگان، برمبنای کنترلر دوال سنس تجربه‌های جدیدی را ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک بازی تفریحی چندساعته را تجربه کند. همچنین باید گفت بازی فضای نه چندان پیچیده‌ای دارد و برای نوجوانان مناسب است.

  • ژانر: پلتفرم
  • حالت: تک کاربره
  • استودیو: ژاپن استودیو
  • تاریخ انتشار: سال 2020

10-  بازی Dirt 5 | دیرت 5

بدون شک، در این لیست بازیکنان و پلیرهایی هستند که در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022، به دنبال بازی‌های اسپورت و مسابقه‌ای هستند. در این حالت به عنوان اولین مورد، می‌توان به بازی دیرت 5 اشاره کرد که به عنوان یک بازی برای شبیه‌سازی رانندگی شناخته می‌شود. این گیم، 14 امین بازی ویدیویی است که از Colin McRae ساخته شده و می‌توانید آن را با تنوع ماشین‌ها و لوکیشن‌های مختلف مانند نیویورک یا شهرهای چین و غیره بازی کنید.

این بازی برای سیستم‌عامل‌هایی مانند مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و 5 ارائه شده و تاکنون نیز بازخوردهای بسیار خوبی را از کاربران خود دریافت نموده است. شما می‌توانید نسخه‌های کرک شده این بازی را نیز دریافت کنید که برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است. در نسخه 5، مسابقات آفرود واقعی‌تر از همیشه برگزار شده‌اند که از علل این امر می‌توان به درنظر گرفتن لوکیشن‌هایی با طراحی دقیق، آب‌و‌هواهای مختلف، اشاره کرد. شما می‌توانید حداکثر این بازی را به صورت 4 نفره بازی نموده و به رقابت با دوستان خود بپردازید.

  • ژانر: مسابقه‌ای و ماشینی
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: کد مسترز
  • تاریخ انتشار: سال 2020

در این بخش، لیست برترین بازی‌های PS2 را مشاهده کنید.

بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

11-   بازی Devil May Cry 5: Special Edition | شیطان هم می‌گرید 5

این بازی به عنوان 5امین سری از Devil May Cry و 11امین عنوان از بهترین بازی های PS5 سال 2022 در این لیست، نخستین بار در سال 2018 برای سیستم‌عامل PS4 ارائه شده و اکنون نیز سیستم‌ عامل‌های مختلفی مانند ویندوز، ایکس باکس وان و PS5 نیز آن را اجرا می‌کنند. این بازی براساس 3 کاراکتر طراحی شده است که شامل دانته، وی و نیز نرو است. نسخه ویژه این بازی تنها برای کنسول PS5 و ایکس باکس وان عرضه شده است.

بازی پنج سال پس از Devil May Cry 4 اتفاق می‌افتد و سه جنگجو با قدرت‌های شیطانی، دانته، نرو و یک قهرمان جدید به نام V را دنبال می‌کند. آنها تلاش می کنند تا پادشاه شیطان اوریزن را از نابود کردن جهان انسان بازدارند. در طول سفر خود در شهر Red Grave، بازیکن می‌تواند از این شخصیت‌ها در ماموریت‌های مختلف استفاده کند. هر کدام از آنها راه خود را برای مبارزه و قوی‌تر شدن دارند. در این بازی، از رمز و راز بازیکن V به همراه ارتباط او با اوریزن نیز پرده برداری می‌شود.

با توجه به این تغییرات و طراحی جذاب و بهبود یافته آن، شما می‌توانید از خط داستانی بهبود یافته این نوع بازی بهره‌مند شده و تا مدت‌های طولانی سرگرم شوید.

  • ژانر: اکشن، هک اند اسلش، ماجراجویی
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: کپ کام
  • تاریخ انتشار: سال 2019

12-  بازی Call of Duty: Black Ops Cold War | ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اوپس

قطعا در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022، بازی‌هایی از سری کالاف دیوتی قرار خواهند داشت که می‌توانید از آنها برای تجربه یک بازی جذاب و مهم استفاده کنید. این بازی در سال 2020 ساخته شده و برای پلتفرم‌های مختلف به صورت جهانی برای PS4، PS5 و سیستم‌های دیگری مانند ویندوز و اکس باکس وان ساخته شده است. بازی ندای وظیفه: جنگ سرد بلک اوپس به عنوان نسخه 6ام از بلک اوپس بوده و در کل نسخه 17 از بازی کالاف دیوتی است. دنباله این بازی از ندای وظیفه بلک اوپس است.

داستان این سری، روایتگر جنگ سردی است که در اواسط دهه 1980 جریان دارد. در این بازی، داستان پیرامون دنبال کردن یک جاسوس شوروی به نام پرسئوس است که هدف او براندازی آمریکا به جهت متوازن کردن قدرت در جهت شوروی است. شما به عنوان یک بازیکن به نام “بل” وارد این بازی می‌شوید که در یک گروه چندملیتی به مدیریت راسل آدلر قرار دارید. برخی از شخصیت‌های بلک اوپس نیز در این بازی حضور دارند که شاملAlex Mason، Frank Woods و Jason Hudson است و میسون نیز شخصیت قابل بازی در ماموریت‌های خاص می‌باشد.

  • ژانر: تیراندازی اول شخص
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: تری آرک، ریون سافتور
  • تاریخ انتشار: سال 2020
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

13-  بازی Godfall | گادفال

از بهترین بازی های PS5 سال 2022 می‌توان به یک عنوان نقش آفرینی دیگر که منحصرا برای این پلی استیشن 5 و 4 نیز در نظر گرفته شده است اشاره نمود که در سال 2020 منتشر شده است. این بازی به عنوان اولین گیم برای پلی استیشن 5 اعلام شده بود.  برخی از ویژگی‌های این بازی شامل گرافیک بسیار جذاب، محیط‌ها و نبردهای فوق العاده و نیز محیط‌های بسیار زیبا اشاره کرد که قطعا در گرافیک‌ بالا می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

به طور کلی، ژانر بازی اکشن است و شما در یک دنیای فانتزی بسیار جذاب که در قلمروها با آب و هواهای مختلف تقسیم می‌شوند، قرار می‌گیرید. در این بازی شما در نقش شوالیه‌هایی حاضر هستید که می‌بایست در مقابل هجوم بیگانگان به دنیای خود از آنها محافظت کنید. در این حالت، شما باید در کنار انبوهی از هم قطاران و جادوگران به مبارزه و تجربه چالش‌های بسیاری بپردازید که همگی منجر به حفظ توانایی‌های شما خواهد شد. دشمنان، مجموعه‌ای از موجودات سریع و خطرناک هستند که می‌بایست برای مقابله با آنها تمام مهارت‌های خود را به کار گرفته و از امکانات مناسب استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید آیتم‌ها و سایر مواردی که در این بازی و دنیا قرار داده شده‌اند را غارت نمایید.

  • ژانر: اکشن، نقش آفرینی
  • حالت: تک نفره و چند نفره
  • استودیو: کنتریلی گیمز
  • تاریخ انتشار: سال 2020

14-   بازی The Pathless | بی راه

این بازی در سبک ماجراجویی و اکشن ساخته شده است و شما می‌توانید آن را به صورت سوم شخص بازی کنید. در این بازی، بایستی در نقش یک شکارچی بازی کنید که در یک دنیای بزرگ، بایستی راه رفع نفرین جزیره را پیدا کند. مبارزه با استفاده از تیر و کمان‌های او انجام می‌شود. این کاراکتر همچنین از یک عقاب استفاده می‌کند که می‌تواند به او کمک کند تا پرواز نماید. بازیکنان برای یافتن مکان های مورد علاقه باید از “Spirit Vision” استفاده کنند. با کاوش در دنیای بازی و حل پازل، بازیکنان کریستال هایی را جمع آوری می کنند که می توان از آنها برای ارتقاء توانایی های عقاب استفاده کرد. برخی از پازل ها همچنین کریستال هایی را ارائه می دهند که به بازیکن کمک می کند تا توانایی های عقاب را ارتقا دهد، با این کریستال ها نیز به طور تصادفی در سراسر جهان پراکنده شده اند.

این بازی می‌تواند یک بازی سبک با محدودیت سنی +16 می‌باشد که تا مدت‌ها قادر است شما را سرگرم نماید. به صورت خلاصه راجع به مشخصات این مورد از بهترین بازی های PS5 سال 2022 باید گفت:

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: Giant Squad
  • تاریخ انتشار: سال 2022
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های PS5 در سال 2021

15-   بازی Horizon Forbidden West | هورایزن غرب ممنوعه

یکی از عناوینی که در این مقاله می‌بایست در رتبه‌های بالاتری قرار گیرد، بازی هورایزن غرب ممنوعه می‌باشد که در سبک نقش آفرینی و اکشن به عنوان بهترین بازی های PS5 سال 2022 شناخته می‌شود. این بازی در سال 2022 عرضه شده و توانسته است به صورت کلی واکنش‌های بسیار خوبی را از کاربران دریافت کند.

در واقع هورایزن در این نسخه، ادامه دهنده Horizon zero down در سال 2017 است که به صورت تک نفره و جهان باز شروع می‌شود. این بازی در یک نسخه پسا آخرالزمانی از غرب ایالات متحده است که پس از یک رویداد انقراض ناشی از ازدحام ربات‌های سرکش، روایت می‌گردد. در رابطه با گیم پلی بازی باید گفت بازیکن می‌تواند جهان باز را کشف کند و با استفاده از سلاح‌های مختلف در برابر موجودات ماشینی متخاصم، ماموریت‌ها را تکمیل  کند. این بازی هم برای PS5 و هم PS4 منتشر شده است.

  • ژانر: نقش آفرینی واکشن
  • حالت: تک نفره
  • استودیو: گوریلا گیمز
  • تاریخ انتشار: سال 2022

16-  بازی Resident Evil Village | رزیدنت اویل روستا

Resident Evil یکی از عنوان‌های همیشگی در بازی‌های مورد توجه پی سی و کنسول است که در نسخه Village بیش از هرچیزی به سمت فانتزی بودن خود گام برداشته است. از دست‌های بریده‌شده که به سادگی می‌توان آن‌ها را دوباره به هم وصل کرد، تا عروسک‌های قاتل شناور، تا خون‌آشام‌هایی با قد 9 فوت، Resident Evil Village مانند یک بازی هولناک است که واقعا حس جنون‌زدگی را ارائه می‌نماید.

این بازی از بهترین بازی های PS5 سال 2022، به عنوان 11 امین نسخه از مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل شناخته می‌شود که دنباله نسخه 7 خود یعنی رزیدنت اویل: بایوهازارد را دنبال می‌نماید.این نسخه داستان ایتن وینترز است که پس از برخورد سرنوشت ساز خود با فردی به نام کریس ردفیلد، اکنون برای پیدا کردن دختر گم شده‌اش به یک روستا وارد می‌شود. اما این روستا پر از موجوداتی است که جهش یافته و ترس را به خوبی برای مخاطب القا می‌کنند.

همچنین بازی چند نفره آن نیز ارائه شده است که بر جذابیت بیشتر آن می‌افزاید. به طور کلی، سیستم عامل‌هایی از جمله مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و نیز گوگل استادیا از آن پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانیداین نسخه برنده جایزه بهترین بازی سال در رویداد جوایز گلدن جوی استیک نیز شده است.

  • ژانر: ترسناک، بقا
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: کپ کام
  • تاریخ انتشار: سال 2021
بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

17-  بازی Ghost of Tsushima Directors Cut | شبح تسوشیما

در نهایت، آخرین عنوان از بهترین بازی های PS5 سال 2022 را به بازی شبح تسوشیما اختصاص می‌دهیم که قابل نصب در نسخه PS4 نیز می‌باشد.این بازی تاکنون توانسته است بازخورد مثبتی را از سوی پلیرهای خود داشته و نقد‌های خوبی را بگیرد. شمادر این بازی، در یک محیط جهان باز هستید که داستان آن راجع به سرزمین تسوشیما است. این بازی در دوره تهاجم اول مغول‌ها در ژاپن روایت می‌کند و به طور کلی فضای بازی در قرن 13 انجام می‌گردد.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شما در نقش جین ساکای، به عنوان یکی از سامورایی های باقی مانده و قدرتمند، که عموی خود را نجات دهید. عموی او توسط مغول‌ها اسیر شده است. با ادامه این بازی، داستان تا جایی پیش می‌رود که او یک گروه مقاومت را تشکیل می‌دهد و می‌بایست از حمله مغول‌ها جلوگیری کرده و آنها را خنثی کند. حال او باید از سلاح‌های جدید و تاکتیک‌های تازه استفاده نماید و شما می‌بایست او را کمک کنید.

این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 سال 2022 در این لیست بازتابهای مختلفی را از سوی دیگران دریافت کرده است. همچنین جالب است بدانید به عنوان پرفروش‌ترین بازی در انگلیس (در هفته اول) شناخته شده و در مجموع 212915 در هفته اول پخش آن در ژاپن نیز فروش رفته است که رکورد جدیدی است. در نهایت با توجه به آخرین آماری که در اواخر سال 2020 اعلام شده است، این بازی تاکنون بیش از 5 میلیون نسخه از خود را به فروش رسانده است.

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی و مخفی کاری
  • حالت: تک نفره، چند نفره
  • استودیو: ساکر پانچ پروداکشنز
  • تاریخ انتشار: سال 2021

سوالات متداول راجع به بهترین بازی های PS5 سال 2022

در انتها برخی از سوالات پرتکراری که ممکن است کاربران راجع به بهترین بازی های PS5 سال 2022 داشته باشند را بیان می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • چه بازی‌هایی برای PS5 عرضه می‌شوند؟

از جمله این بازی‌ها می‌توان گفت: RPG تاکتیکی Firaxis Marvel’s Midnight Suns، بازگشت Criterion به Need for Speed ​​و بازی ترسناک بقا The Callisto Protocol. دنباله ترسناک Hello Neighbor 2 ، Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion.

  • آیا بازی‌های PS5 را میتوان در PS4 بازی کرد؟

برخی از عناوین بازی‌های PS4 قابل اجرا در نسل 5 هستند. اما بازی‌هایی که صرفا برای PS5 ارائه‌ شده‌اند، این قابلیت را ندارند و می‌بایست در همین پلتفرم بازی شوند.

  • چند نمونه از بهترین بازی های PS5 سال 2022 را نام ببرید.

از جمله عناوینی که میتوان در این بخش بیان کرد، باید گفت: Demon’s Souls و نیز Horizon Forbidden West که بازی‌های بسیار جذابی در حوزه نقش آفرینی خواهند بود. همچنین دو بازی دیگر با توجه به نظر سنجی وجود دارند که شامل Demon’s Souls و Elden Ring در رتبه بندی متاکریتیک معرفی می‌شوند.

شما کاربران مجموعه جوان ایرانی می توانید پیشنهاد و تجربیات خود برای بازی در بهترین بازی های PS5 سال 2022  را در قسمت کامنت های این بخش با ما در میان بگذارید.

بهترین بازی های PS5 سال 2022
برترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2022

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 20

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا