آشپزی و خانه داری

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ رژیمی، ساده + مجلسی

طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی با طعمی بی‌نظیر

در این بخش از سایت جوان ایرانی، قصد داریم طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ به شیوه‌های مختلف را بیان کنیم. سالاد ماکارونی با مرغ یکی از خوش مزه‌ترین غذاهایی است که می‌توان آن را با صرف حداقل زمان ممکن و بدون صرف هزینه زیاد، تهیه کرد. می‌توانید سالاد ماکارونی را به عنوان یک وعده غذایی کامل میل کنید یا از آن به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا استفاده کنید. بنابراین می‌توانید از سالاد ماکارونی برای مصارف مختلفی بهره گیرید. از جمله این مصارف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • می‌توانید از سالاد ماکارونی به  عنوان یک میان وعده رسمی برای دورهمی‌ها بهره گیرید.
  • می‌توانید از سالاد ماکارونی برای پذیرایی از میهمانان در میهمانی‌های کوچک استفاده کنید.
  • می‌توانید از این غذای محبوب در جشن تولدها نیز استفاده کنید.

سالاد ماکارونی با مرغ به عنوان یک غذای سرد سرو می‌شود و ظاهر بسیار زیبا و رنگارنگی دارد. تمامی این موارد سبب می‌شوند که محبوبیت این غذا افزایش یابد. سالاد ماکارونی یک غذای بسیار خوشمزه است و همه افراد در همه سنین این غذای خوشمزه را دوست دارند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن را فرا گیرید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ساده

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

بهتر است در ابتدا به دستور تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ساده بپردازیم. اگر قصد دارید سالاد ماکارونی بدون افزودن مواد خاص و مقرون به صرفه درست کنید، می‌توانید از این دستور غذایی استفاده کنید.

مواد لازم برای درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ ساده برای 4 نفر.

  1. یک بسته ماکارونی فرمی
  2. دو عدد هویج
  3. 3.   400 گرم سینه مرغ
  4. 4.    1 عدد پیاز متوسط
  5. شش عدد خیار شور
  6. نیم پیمانه ماست چکیده
  7. نیم پیمانه سس مایونز
  8. یک قاشق غذا خوری آب لیمو
  9. دو قاشق غذا خوری روغن زیتون
  10. یک قاشق غذا خوری آویشن
  11. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن به میزان مورد نیاز

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ساده بایستی ابتدا سینه مرغ را با پیاز، مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به همراه آب کافی در درون یک قابلمه بریزید. سپس حرارت را زیاد کنید تا آب در درون قابلمه به جوش آید. پس از جوش آمدن آب درون قابلمه، شعله را کم کنید. اجازه دهید سینه مرغ به خوبی بپزد.

پس از آماده شدن گوشت مرغ، بایستی آن را به تکیه‌های کوچکی تقسیم کنید. برای این کار می‌توانید مرغ را ریش ریش کنید یا آن که مرغ را به صورت نگینی خورد کنید. پس از انجام این کار، مرحله اول تمام شده است و مرغ‌های خرد شده را یک گوشه قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله، هویج را در درون یک قابلمه به همراه آب قرار دهید و اجازه دهید هویج نیز به خوبی پخته شود. پوست هویج را از آن جدا کنید و آن را به صورت نگینی خورد کنید.

مرحله سوم

در ادامه بایستی خود ماکارونی را آماده کنید. برای این کار یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید. یک قاشق نمک و روغن را به آب اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، ماکارونی‌های فرمی را به قابلمه اضافه کنید.

سپس صبر کنید تا ماکارونی به صورت کامل بپزد و نرم شود. حدودا هشت الی دوازده دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. پس از این مدت، ماکارونی را آب کشی کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله خیار شورها را نیز به صورت نگینی خرد کنید. سپس تمامی مواد را در یک ظرف نسبتا بزرگ و جا دار بریزید.

مرحله پنجم از طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ ساده

در این مرحله نوبت به آماده کردن سس می‌رسد. سس مایونز، ماست، آب لیمو، روغن، آویشن، نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه جداگانه بریزید و این مواد را به خوبی هم زنید تا کاملا یک دست شوند. لازم به ذکر است که می‌توانید به جای ماست نیز از سس مایونز استفاده کنید.

 سپس سس تهیه شده را به ظرف حاوی سایر مواد اضافه کنید و آن‌ها را به خوبی با یک دیگر مخلوط کنید.

مرحله آخر

اکنون سالاد ماکارونی شما آماده است. کافی است بر روی ظرف سلفون بکشید و اجازه دهید چند ساعتی در یخچال بماند. پس از آن می‌توانید این غذای خوشمزه را به همراه عزیزانتان میل کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و ذرت

طعم خوشمزه ذرت سبب شده است که اضافه کردن آن به سالاد ماکارونی به گزینه جذابی تبدیل شود. می‌توانید از ذرت استفاده کنید تا هم رنگ سالاد ماکارونی شما بهتر شود و هم طعم آن. اگر قصد دارید یک سالاد ماکارونی مجلسی را آماده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به استفاده از ذرت توجه کنید.

برای درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ و ذرت، کافی است یک لیوان ذرت آماده را به دستور تهیه بالا اضافه کنید. حال این که از کنسرو ذرت استفاده کنید یا خودتان آن را آماده کنید، به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کالباس

سالاد ماکارونی را می‌توان تماما با کالباس تهیه کرد و مرغ را از دستور تهیه آن حذف کرد. اما می‌توانید از هر دوی آن‌ها نیز استفاده کنید. مقداری کالباس را به صورت نگینی خرد کنید و هنگام اضافه کرد سس به ظرف، کالباس را نیز به ظرف اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ

قارچ نیز یکی از مواد جذابی است که سبب می‌شود طعم سالاد ماکارونی شما بسیار خاص و خوشمزه شود. اگر قصد دارید به سالاد ماکارونی با مرغ خود قارچ اضافه کنید، کافی است میزان مورد دلخواه قارچ خود را در روغن خوراکی تفت دهید و سپس به ظرف سالاد ماکارونی اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی

می‌توانید از سیب زمینی نیز در تهیه سالاد ماکارونی خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک عدد سیب زمینی را همزمان با هویج در آب جوش قرار دهید و اجازه دهید به خوبی بپزد. همانند هویج آن را به صورت نگینی خورد کنید و با سایر مواد مخلوط کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و پنیر

سالاد ماکارونی با مرغ و پنیر، یکی دیگر از انواع سالادهای ماکارونی است. برای تهیه این غذا می‌توانید حدود 300 گرم پنیر چدار را تکه تکه کنید و هنگام افزودن سس به ظرف حاوی سایر مواد، پنیر را نیز به ظرف اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و کاهو

برای درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ و کاهو، نیاز به یک کاهوی بزرگ دارید. کاهو را خورد کنید و به ظرف حاوی سایر مواد اضافه کنید. بهتر است این کار را قبل از افزودن سس به ظرف انجام دهید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

سالاد ماکارونی کالری زیادی دارد و از این رو غذای مناسبی برای افرادی که قصد دارند وزن کم کنند، به شمار نمی‌آید. البته می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی کالری این غذای خوشمزه را کاهش دهید تا به نوعی مناسب شما گردد. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش کالری سالاد ماکارونی، حذف کامل سس مایونز است. می‌توانید به جای سس مایونز از ماست استفاده کنید.

همچنین می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: طرز تهیه سالاد الویه و راز خوشمزگی آن

طرز تهیه سالاد الویه ساده

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مجلسی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

سالاد ماکارونی با مرغ مجلسی را به همان شیوه معمول آن تهیه می‌کنند. اما می‌توانید با رعایت نکاتی به خوش رنگ‌تر شدن و خوش طعم‌تر شدن این غذای محبوب کمک کنید. در ادامه به چند نکته اشاره خواهیم کرد.

  • می‌توانید برای بهبود رنگ سالاد، کمی نخود فرنگی پخته شده را به سالاد ماکارونی با مرغ خود اضافه کنید.
  • همچنین می‌توانید با استفاده از پاستاهای رنگی، سالاد خوش رنگ‌تری تهیه کنید.
  • سالاد ماکارونی پس از اینکه در یخچال می‌ماند کمی خشک می‌شود. اما برای رفع این مشکل می‌توانید در زمان سرو آن کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و سپس مواد را به خوبی مخلوط کنید.
  • همچنین استفاده از قالب‌ها نیز می‌توانند به تزئین شده سالاد ماکارونی شما کمک زیادی کنند. قالب‌های قلبی و …

سخن آخر

سالاد ماکارونی غذای بسیار جذابی است و می‌توان از آن به عنوان یک پیش غذای رسمی در میهمانی‌ها و مراسمات استفاده کرد. سالاد ماکارونی را همه افراد مخصوصا کودکان دوست دارند. امیدواریم با استفاده از نکاتی که در این بخش بیان کردیم بتوانید سالاد ماکارونی فوق‌العاده‌ای را تهیه کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا