سینمای جهان

لیست بهترین سریال های خارجی + ژانرهای مختلف آن

سریال چیست؟ معرفی بهترین سریال‌های خارجی

لیست بهترین سریال های خارجی را در این قسمت بنا به امتیازاتی که از بین مخاطبان و نظرسنجی IMDB دریافت کرده است را ارائه می‌کنیم. سریال‌های مختلفی از دهه‌های گذشته تاکنون ساخته شده است که در طول سالها‌، برخی از آنها توانسته‌اند جذابیت و نمرات بالایی را به خود اختصاص دهند. به همین خاطر، اگر قصد دارید تا چند روزی را به خود استراحت بدهید و مجموعه‌ از بهترین سریال‌های خارجی و جذاب را تماشا کنید، نباید این لیست بهترین سریال های خارجی را در مجله جوان ایرانی از دست بدهید؛ بنابراین تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برترین سریال های تاریخ تا انتهای سال ۲۰۲۲

هرچقدر هم اهل فیلم وسریال باشید، بازم ممکنه بعضی از سریال های بسیار مهم را از دست داده باشید. یک نگاه گذرا به این لیست شاید بتونه ساعت‌های زیادی از شما را درگیر تماشای سریال‌های موفق و پر طرفدار بکند.

در حال به روزرسانی هستیم

1- بریکینگ بد (‌Breaking Bad)

(افسار گسیختن، از راه به در شدن، جهنم به راه انداختن و اصطلاحی به معنی ورود به زندگی جنایتکارانه)

برترین سریال تاریخ بریکینگ بد Breaking Bad

ژانر جنایی، درام، دلهره آور
امتیاز در IMDB ۹.۵ از از بین ۱.۶ میلیون امتیاز
سال تولید ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
کارگردان وینس گیلیگان (Vince Gilligan)
بازیگران Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Bob Odenkirk

برایان کرانستون، آرون پال، آنا گان، دین نوریس، بتسی براندت، باب ادنکرک

 

اولین سریال در لیست برترین سریال‌های تاریخ از نگاه کاربران IMDB تقریبا قابل انتظار هست و معلم شیمی مورد نظر ما (والتر وایت) با تبدیل شدن به هایزنبرگ توانسته محبوب دل‌های بینندگان حرفه ای سریال‌های تلویزیونی بشود.

قطعا این سریال ارزش تماشای بسیار بالایی دارد و اگر تا حالا تماشا نکردید به شما پیشنهاد می‌کنیم بریکینگ بد را از دست ندهید و با حوصله به تماشای بهترین سریال تاریخ بنشینید.

همونطور که اشاره کردم داستان سریال در مورد یک معلم شیمی است. وقتی معلم شیمی به نام والتر وایت، مبتلا به سرطان مرحله سوم تشخیص داده می‌شود و فقط دو سال به او فرصت زندگی می‌دهند، می‌فهمد که چیزی برای از دست دادن ندارد. او با پسر نوجوانش که فلج مغزی است و همسرش در نیومکزیکو زندگی می‌کند. والت که مصمم است از خانواده خود آینده‌ای مطمئن داشته باشد،در این نقطه تصمیم به تولید آمفتامین(شیشه یا کریستال) به همراه شاگردش می‌گیرد که این مسیر جذابیت، دلهره و هیجان را برای شما ایجاد‌ می‌کند و وارد دنیای جنایتکاران می ‌شود.

با شروع تولید و فروش مت آمفتامین با یکی از شاگردان سابق خود، ثابت می‌کند که او در این دنیای جدید مهارت فوق العاده‌ای دارد. این سریال به خوبی تأثیرات کشنده این ماده را بر روی یک مرد معمولی و سخت کوش دنبال می‌کند و بررسی می‌کند که چگونه رفتارها و مسیر زندگی بر اخلاق وی تأثیر می گذارد و او را به یک بازیگران اصلی تجارت مواد مخدر تبدیل می‌کند.

 

معنی اسم سریال بریکینگ بد

تا مدت زیادی در ایران اسم این سریال به افسار‌گسیخته معروف بود اما این عبارت برای کارگردان این سریال،‌ گیلیگان معنی ویژه ای داشت. گیلیگان اهل ویرجینیا بود این اصطلاح در این منطقه به معنی «جهنم به راه انداختن» هست که در واقع برای شرایطی گفته می‌شود که شخص مد نظر زندگی عادی خودش را رها کند و وارد یک زندگی خلافکارانه بشود. یا به عبارتی «ورود به زندگی جنایتکارانه» که توصیف خوبی از ماجرای این سریال فوق العاده ست.

 

2-گروه برادری (Band of Brothers)

 

ژانر
امتیاز در IMDB
سال تولید
کارگردان
بازیگران

 

 

3-چرنوبیل(Chernobyl)

 

ژانر
امتیاز در IMDB
سال تولید
کارگردان
بازیگران

 

 

از جمله سریال‌‌هایی است که توانسته است محبوبیت خوبی در بین کاربران در سراسر جهان کسب کند، می‌توان به سریال چرنوبیل اشاره نمود که یک درام تاریخی در سال 2019 منتشر شده است. این سریال بیانگر واقعه چرنوبیل در سال 1986 میلادی است که به کارگردانی آن یوهان رنک ساخته شده است. سریال چرنوبیل توسط کمپانی HBO در آمریکا و انگلستان ساخته شده است و در قالب 5 قسمت ارائه شد. در آوریل 1986، انفجاری در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در اتحادیه جمهوری‌های سوسیالیستی شوروی رخ داد که آن را به یکی از بدترین فاجعه‌های دست‌ساز جهان تبدیل کرد.

4-سیم (The Wire)

 

ژانر
امتیاز در IMDB
سال تولید
کارگردان
بازیگران

 

 

مجموعه تلویزیونی جنایی درام آمریکایی، The Wire، شامل 60 قسمت در پنج فصل است و داستان مواد مخدر بالتیمور را از منظر نیروی انتظامی و فروشندگان مواد مخدر دنبال می‌کند. The Wire برنده جوایز مختلف صنعتی از جمله جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، جایزه میراث TCA، جایزه انجمن نویسندگان آمریکا برای تلویزیون و سریال‌های دراماتیک و بسیاری دیگر شده است. از خیابان‌های آلوده به مواد مخدر در غرب بالتیمور گرفته تا فساد در شهرداری، سریال The Wire به عنوان یکی از موارد ما در لیست بهترین سریال های خارجی، مصائب یک شهر آمریکایی پس از صنعتی شدن آمریکا را شرح می‌دهد. این سریال که از دیدگاه پلیس و اهداف آنها مشاهده می‌شود، دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن تمایز آسان بین خوب و بد و جنایت و مجازات در هر مرحله به چالش کشیده می‌شود.

 

5- بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

 

ژانر اکشن، ماجراجویی، درام
امتیاز در IMDB امتیاز 9.2 از بین 1.9 میلیون رای
سال تولید
کارگردان David Benioff، B. Weiss
بازیگران Emilia Clarke، Peter Dinklage، Kit Harington

امیلیا کلارک، کیت هرینگتون

 

 

بازی تاج و تخت یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های درام فانتزی آمریکایی در تمام دوران است. این نمایش اقتباسی از یک آهنگ یخ و آتش از سری رمان‌های فانتزی George R.R Martin است و دارای چندین طرح و شاخه داستانی می‌باشد. منتقدان این مجموعه را به خاطر شخصیت‌های پیچیده، داستان، بازیگری، گستردگی و ارزش تولید تحسین کردند. جالب است بدانید که سریال تاج و تخت به عنوان یکی از جذاب‌ترین‌ها در لیست بهترین سریال های خارجی، بیشترین جایزه امی در هر سریال درام را دریافت کرده است شامل 58 مورد می‌باشد.

لیست بهترین سریال های خارجی در سال 2021

اکنون می‌خواهیم به سراغ معرفی لیست بهترین سریال های خارجی برویم و شما را برترین سریال‌هایی که توانسته است در دوره کنونی مخاطبان بسیار خوبی را به خود جذب کند معرفی کنیم. این موارد عبارتند از:

Squid Game

به عنوان اولین مورد از لیست بهترین سریال های خارجی، می‌توان به سریال Squid Game که در کره تولید شده است اشاره نمود که دو سریال دیگر  Hunger Games و Parasite را با یک سبک مسابقه‌ای به صورت یک نبرد بتل رویال ترکیب می‌کند. داستان فیلم در مورد صدها نفر از افراد ناامید و شکست خورده است که در مسابقه‌ای استخدام می‌شوند و می‌توانند پول کافی را به دست آورند تا دیگر نگران بدهی‌های خود نباشند. تنها کاری که باید انجام دهند تا برنده تمام 45.6 میلیارد پوند (28 میلیون پوند) شوند، این است که در انجام شش بازی کودکانه پیروز شوند. اما این بازی به این سادگی‌ها هم نیست: همه بازی‌ها دارای پیچ و تاب سختی هستند و خطر مرگ افراد شرکت‌کننده در آنها زیاد است. تعداد بسیار کمی از مردم زنده از مسابقه جان سالم بدر می‌برند. Squid Game یک فیلم هیجان‌انگیز، وحشیانه (و اغلب بسیار گرافیکی) است اما  کاملاً گیرا و جذاب ساخته شده است. پیشنهاد می‌شود تا نسخه زبان اصلی آن که به زبان کره‌ای است را مشاهده کنید و از نسخه انگلیسی آن بپرهیزید؛ چراکه به خوبی دوبله نشده است.

  • ژانر: اکشن، درام و رمزآلود
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.2 از میان 188 هزار رای
  • کارگردان: هوانگ دونگ هیوک
  • بازیگران: لی‌ جونگ جائه، پارک هائی سو، وی ها جون

چرنوبیل

  • ژانر: درام، تاریخی و هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.4 از بین 617 هزار رای
  • کارگردان: Craig Mazin
  • بازیگران: Jessie Buckley، Jared Harris، Stellan Skarsgård

The Wire

  • ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.3 از بین 306 هزار رای
  • کارگردان: دیوید سایمون
  • بازیگران: Dominic West، Lance Reddick، Sonja Sohn

 

معرفی بهترین سریال های خارجی

یک برنامه تلویزیونی به دلیل عوامل مختلف مانند خط داستانی، بازیگران، شخصیت‌ها و موارد دیگر، می‌تواند به عنوان بهترین فیلم و سریال تلقی می‌شود. در ادامه لیست بهترین سریال های خارجی، می‌خواهیم چندین مورد دیگر را معرفی کنیم که حتما ارز نگاه کردن را دارد. امیدواریم از لیست بهترین سریال های خارجی در این مقاله از مجله جوان ایرانی، لذت ببرید.

Mad Man

پنجمین برنامه تلویزیونی برتر تمام دوران‌ها، مردان دیوانه نام دارد که می‌تواند در لیست بهترین سریال های خارجی ما قرار گیرد. این مجموعه درام آمریکایی دنباله روی Don Draper، یک شخصیت داستانی در آژانس تبلیغاتی در خیابان مدیسون در منهتن، شهر نیویورک است و زندگی دوستان و همکاران حرفه‌ای او را در دهه 1960 دنبال می‌کند. پس از انتشار، Mad Men با استقبال گسترده منتقدان روبرو شد و به خاطر نویسندگی، کارگردانی، سبک بصری، بازیگری و اصالت تاریخی مورد ستایش قرار گرفت.

  • ژانر: درام
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6 از بین 220 هزار رای
  • کارگردان: Matthew Weiner
  • بازیگران: Jon Hamm، Elisabeth Moss، Vincent Kartheiser

The Twilight Zone

منطقه گرگ و میش یک مجموعه تلویزیونی گلچین آمریکایی است که از سال 1959 تا 1964 از شبکه CBS پخش شد. در هر قسمت، شخصیت‌ها خود را با رویدادهای ناراحت کننده روبرو می‌کنند، که با ورود به “منطقه گرگ و میش” توصیف می‌شود. هر قسمت اغلب دارای پایان غافلگیرکننده و اخلاقی بود و عبارت “منطقه گرگ و میش” از این سریال الهام گرفته شد. این مجموعه در 156 قسمت در پنج فصل پخش شد و در سال 1963 برنده گلدن گلوب و در 1960 و 1961 برنده جایزه امی پرایم تایم شد. شما می‌توانید آن را در لیست بهترین سریال های خارجی نیز مشاهده کنید.

  • ژانر: درام، فانتزی، وحشت
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از 76 هزار رای
  • کارگردان: Rod Serling
  • بازیگران: Rod Serling، Robert McCord، Jay Overholts

The Simpsons

یکی از مشهورترین مواردی که می‌توان در لیست بهترین سریال های خارجی اشاره نمود، سریال سیمپسون‌ها است که از بهترین برنامه تلویزیونی شناخته می‌شود. این انیمیشن کمدی متحرک آمریکایی، زندگی طبقه کارگر در شهر تخیلی اسپرینگفیلد را به تصویر می‌کشد و داستان آن، زندگی خانواده سیمپسون را دنبال می‌کند و از فرهنگ و جامعه معمولی آمریکا تقلید می‌کند. سیمپسون‌ها در 17 دسامبر 1989 شروع به کار کردند و از آن زمان تا کنون 684 قسمت پخش کرده‌اند و به این ترتیب طولانی ترین سریال طنز آمریکایی تمام دوران‌ها را به نام خود ثبت نموده‌اند.

  • ژانر: انیمیشن، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6 از بین 381 هزار رای
  • کارگردان: James L. Brooks، Matt Groening، Sam Simon
  • بازیگران: Dan Castellaneta، Nancy Cartwright، Harry Shearer

 

بررسی لیست بهترین سریال های خارجی

در ادامه بررسی لیست بهترین سریال های خارجی همچنین می‌توان گفت:

Seinfeld

مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی، Seinfeld، در 5 جولای 1989 در شبکه NBC پخش شد که در مجموع شامل 180 قسمت در 9 فصل می‌باشد. این سریال در نهایت در مه 1998 به پایان رسید. این نمایش درباره نسخه‌ای تخیلی از جری سینفلد، یکی از سازندگان نمایش است و زندگی شخصی او را در حالی که در ون وست ساید منهتن زندگی می‌کند دنبال می‌نماید. Seinfeld به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین سریال‌های کمدی در تمام دوران شناخته می‌شود.

  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 272 هزار رای
  • کارگردان: Larry David، Jerry Seinfeld

بازیگران: Jerry Seinfeld

  • Julia Louis-Dreyfus، Michael Richards، Jason Alexander

The Office

آفیس یک مجموعه طنز تلویزیونی بریتانیایی است که توسط ریکی جرویس و استفان مرچنت ساخته، نوشته و کارگردانی شده است و اکنون هم در لیست بهترین سریال های خارجی ما قرار می‌گیرد. این سریال، زندگی روزمره چندین کارمند دفتر را که در یک شرکت کاغذسازی تخیلی به نام Wernham Hogg کار می‌کنند، بررسی می‌کند. برنامه The office در مجموع 14 قسمت در دو مجموعه پخش شد و به یکی از موفق ترین فیلم های کمدی بریتانیایی تبدیل شد!

  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9 از بین 475 هزار رای
  • کارگردان: Greg Daniels، Ricky Gervais، Stephen Merchant
  • بازیگران: Steve Carell، Jenna Fischer، John Krasinski

Rick and Morty

یکی دیگر از سریال‌های جذاب و تماشایی که مانند سیمپسون‌ها می‌تواند شما را تا روزها مشغول به خود کند، سریال Rick and Morty نام دارد. این انیمیشن که در لیست بهترین سریال های خارجی ما قرار دارد، داستان یک پیرمرد دیوانه و در عین حال نابغه و نوه‌اش است، که او در سفرهای مضحک فضایی بین ابعاد مختلف جهان با خود به ماجراجویی می‌کشاند. یک پیرمرد مست و نوه بی‌گناهش در زمان و مکان سفر می‌کنند و همه نژادها، گونه‌ها و جنس‌های مختلف جانداران را مشاهده و در زندگی آنها مزاحمت ایجاد می‌کنند.

  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.2 از 437 هزار رای
  • کارگردان: Dan Harmon، Justin Roiland
  • بازیگران: Justin Roiland، Chris Parnell، Spencer Grammer

The Sopranos

این سریال با نگاهی ابتکاری به زندگی تخیلی مافیایی تونی سوپرانو، به صورت عمدتا اول شخص ارائه شده است. The Sopranos یک مجموعه تلویزیونی جنایی درام آمریکایی است که توسط دیوید چیس ساخته شده است. داستان درباره تونی سوپرانو (جیمز گاندولفینی)، اوباش ایتالیایی – آمریکایی مقیم نیوجرسی است و مشکلاتی را که او با آن روبرو می‌شود به تصویر می‌کشد. او سعی می‌کند زندگی خانوادگی خود را با نقش خود به عنوان رهبر یک سازمان جنایتکارانه متعادل و همگام کند. این مجموعه برنده چندین جایزه به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های تلویزیونی تمام دوران شناخته می‌شود و دارای 21 جایزه امی و پنج گلدن گلوب است!

  • ژانر: جنایی، درام
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.2 از 339 هزار رای
  • کارگردان: David Chase
  • بازیگران: James Gandolfini، Lorraine Bracco، Edie Falco

 

۱۸ مورد از بهترین فیلم های IMDB در سال 2021 را در این مقاله مطالعه کنید:

بهترین فیلم های IMDB

چه سریال خارجی تماشا کنیم؟

در طول دهه‌ها و سالهای گذشته، ما شاهد تولید سریال‌ها بسیار جذاب و زیبایی در کشورهای مختلف بوده‌ایم که توانسته‌اند محبوبیت بسیاری را در کشورهای مختلف از آن خود کنند. در ادامه هم به چند مورد از این سریال‌های خارجی می‌پردازیم.

Friends

مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی Friends، که می‌توان آن را یکی از بهترین سورس‌ها برای تقویت زبان انگلیسی دانست و در لیست بهترین سریال های خارجی ما قرار دارد، زندگی شش دوست 20 تا 30 ساله را در حالی که در منهتن، شهر نیویورک زندگی می‌کنند، دنبال می‌کند. این نمایش اولین بار در 22 سپتامبر 1994 در شبکه NBC پخش شد و ده فصل بسیار موفق را شامل می‌شود. سریال فرندز در هر فصل تحسین منتقدان را دریافت کردند، جوایز بی‌شماری در صنعت کسب کردند و به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تمام دوران تبدیل شدند.

  • ژانر: کمدی، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از 904 هزار رای
  • کارگردان: David Crane، Marta Kauffman
  • بازیگران: Jennifer Aniston، Courteney Cox، Lisa Kudrow

Money Heist

Money Heist که با نام خانه کاغذی نیز شناخته می‌شود، بدون شک یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان است. La casa de papel یک مجموعه تلویزیونی اسپانیایی است که توسط Álex Pina ساخته شده و اولین بار در مارس 2017 1 و در 2 مه همان سال در کانال اسپانیایی Antena 3 پخش شد. این مجموعه تلویزیونی که بدون شک در  لیست بهترین سریال های خارجی  قرار دارد، دارای 41 قسمت است که در پنج فصل پخش شده است. یکی از بهترین نکاتی که می‌توان در مورد این برنامه بیان کرد، آن است که سازندگان موفق می‌شوند سبک‌های اکشن، فریب، هیجان انگیز و حتی عاشقانه را با شخصیت پردازی عالی کاراکترها و یک پلن جذاب ترکیب کنند. همه این ویژگی‌ها آن را به موفق‌ترین سریال اسپانیایی در تمام دوران تبدیل کرده است. خانه کاغذی پس از 3 فصل و پخش 6 قسمت در 3 دسامبر 2021 به پایان می‌رسد. داستان این سریال به این گونه است که برای انجام بزرگترین سرقت تاریخ، مردی اسرارآمیز به نام پروفسور گروهی از هشت سارق را استخدام می‌کند که دارای یک ویژگی واحد هستند: هیچ یک از آنها چیزی برای از دست دادن ندارند. ابتدا گروه در پنج ماه بدون دسترسی به بیرون از محل اسکانشان، هر مرحله، هر جزئیات و هر احتمالی که ممکن است در این سرقت رخ دهد را حفظ می‌کنند. آنها سپس وارد پلن سرقت می‌شوند که ماجراهای بسیار هیجان انگیزی را ایجاد می‌کند.

  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 2 از بین 393 هزار رای
  • کارگردان: Álex Pina
  • بازیگران: Úrsula Corberó، Álvaro Morte، Itziar Ituño

Westworld

وست ورلد که در ترجمه فارسی به مفهوم دنیای غرب می‌باشد، یک مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی نئو-غربی آمریکایی است که توسط جاناتان نولان و لیزا جوی ایجاد شده است. این فیلم که توسط شبکه HBO طراحی و پخش می‌شود، بر اساس یکی از فیلم‌های قدیمی به همین نام که در سال 1973 با کارگردانی مایکل کریچتون ساخته شده، می‌باشد. داستان این فیلم در وست ورلد آغاز می‌شود‌. در واقع وست ورلد، یک مکان خاص برای شبیه‌سازی است که مانند یک پارک تفریحی تخیلی ساخته شده است و از نظر فناوری با تم وحشی غربی دارای ربات‌هایی در نقش انسان‌ها می‌باشد. این پارک در واقع محلی برای مهمانان ثروتمند و پردرآمد است که می‌خواهند در یک دنیای شبیه‌سازی شده، بدون ترس از انتقام جویایی شهروندان این دنیای رباتی و نزدیک به انسان‌ها، خیال پردازی‌های خود را در داخل پارک انجام دهند؛ زیرا برنامه‌های قرار گرفته در ذهن ربات‌ها، آنها را از آسیب رساندن به انسان‌ها باز می‌دارد. بعداً‌، در فصل سوم، مجموعه سریال در اواسط قرن 21 به دنیای واقعی گسترش می‌یابد، جایی که زندگی مردم توسط یک هوش مصنوعی قدرتمند به نام Rehoboam هدایت و کنترل می‌شود.

  • ژانر: درام، رمزآلود، عملی – تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.6 از 453 هزار رای
  • کارگردان: Lisa Joy، Jonathan Nolan
  • بازیگران: ایوان ریچل وود، آنتونی هاپکینز، تندی نیوتون، آرون پال، جفری رایت، جیمز مارسدن، بن بارنز، اینگری بولسه بردال

Planet Earth

یکی از جذاب‌ترین سریال‌هایی که در قالب مستند ساخته شده است، مستند Planet Earth می‌باشد که توسط شبکه BBC ساخته شد. سیاره زمین (به انگلیسی: Planet Earth) یک مجموعه تلویزیونی انگلیسی در سال 2006 است که توسط واحد تاریخ طبیعی بی بی سی تولید شده است. این فیلم پنج سال برای ساختش زمان مصرف شد، گران‌ترین مجموعه مستند طبیعت بود که توسط بی بی سی ساخته شده و همچنین اولین سریالی بود که با وضوح بالا در آن زمان فیلمبرداری شد. این مجموعه چندین جایزه از جمله چهار جایزه امی، یک جایزه پیبادی و یک جایزه از سوی انجمن تلویزیونی سلطنتی دریافت کرد. سیاره زمین در 5 مارس 2006 در انگلستان در BBC One به نمایش درآمد و تا ژوئن 2007 در 130 کشور جهان نمایش داده شد.

این سریال از بهترین مواردی است که بایستی در لیست بهترین سریال های خارجی قرار گیرد. Planet Earth دارای یازده قسمت است که در هر قسمت از آنها یک نمای کلی از زیستگاه یا محل زندگی متفاوتی روی زمین ارائه شده است. در پایان هر قسمت پنجاه دقیقه‌ای، یک فیلم بلند ده دقیقه‌ای به پشت صحنه چالش‌های فیلمبرداری این سریال می‌پردازد.

ده سال بعد، بی بی سی اعلام کرد که دنباله‌ای شش قسمتی با عنوان سیاره زمین II، اولین مجموعه تلویزیونی تولید شده توسط بی بی سی با وضوح فوق العاده بالا (4K)، سفارش داده شده است. همچنین نسخه سیاره زمین III در حال حاضر اعلام شده و برنامه ریزی شده است تا در سال 2022 پخش شود.

  • ژانر: مستند، سریال
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 9.4 از 174 هزار رای
  • کارگردان: David Attenborough، Sigourney Weaver
  • بازیگران: David Attenborough، Sigourney Weaver، Nikolay Drozdov

The walking dead

در نهایت، اگر به ژانر وحشت و زامبی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم سریال مردگان متحرک را در لیست بهترین سریال های خارجی خود قرار دهید. مردگان متحرک، یک مجموعه تلویزیونی ترسناک پسا آخرالزمانی آمریکایی است که بر اساس مجموعه کمیک‌های کتابی به همین نام از رابرت کرکمن، تونی مور و چارلی ادلارد ساخته شده است. این مجموعه روایت و داستان گروه بزرگی از بازماندگانی است که به عنوان افراد باقی‌مانده از آخرالزمان زامبی تلاش می‌کنند تا در زیر تهدید تقریباً مداوم حملات زامبی‌های معروف به “واکر”، زنده بمانند. با این حال، با فروپاشی تمدن مدرن، این بازماندگان باید با دیگر بازماندگان انسانی که گروه‌ها و اجتماعاتی را با قوانین و اخلاق خاص خود ایجاد کرده‌اند، مقابله کنند، که گاهی منجر به درگیری آشکار و خصمانه بین آنها می‌شود.

  • ژانر: درام، وحشت، هیجان‌انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.2 از بین 906 هزار رای
  • کارگردان: Frank Darabont
  • بازیگران: Andrew Lincoln، Norman Reedus، Melissa McBride

The Big Bang Theory

در نهایت به یکی دیگر از مواردی که باید در لیست بهترین سریال های خارجی ذکر شود می‌پردازیم که به نام تئوری بیگ بنگ نام دارد. داستان این فیلم راجع به لئونارد هوفشتاتر و شلدون کوپر هر دو فیزیکدان درخشانی هستند که در Cal Tech در پاسادنا، کالیفرنیا کار می‌کنند. آنها همکاران، بهترین دوستان و هم‌اتاقی هم هستند‌. آنها همچنین با همکاران دیگر خود از جمله مهندس مکانیک هوارد ولوویتز و نیز یک اخترفیزیکدان، راجش کوتراپالی، دوست هستند. چهار نفر وقت خود را صرف کار بر روی پروژه‌های کاری شخصی خود، بازی‌های ویدئویی، تماشای فیلم‌های علمی تخیلی یا خواندن کتاب‌های کمیک می‌کنند. از آنجایی که آنها افرادی خودخواه هستند، تقریبا هیچ شانسی برای یافتن زن و همسر آینده خود ندارند اما وقتی پنی‌، یک زن زیبا و یک بازیگر جذاب از اوماها، به آپارتمان مقابل خانه آنها نقل مکان می‌کند، لئونارد سعی می‌کند به او نزدیک شود و این ماجراجویی را آغاز می‌کند.

  • ژانر: کمدی، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.1 از بین 754 هزار رای
  • کارگردان: Chuck Lorre، Bill Prady
  • بازیگران: Johnny Galecki، Jim Parsons، Kaley Cuoco

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. لیستی که با اسکوید گیم شروع بشه و برکینگ بد رو بذاره پشت اسکوید گیم بنظر من هیچ اعتباری نداره :) اسکوید گیم حتی نمیتونه تو لیست 10 سریال برتر باشه چه برسهبه اول بودنش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا