سینمای جهان

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ 1-2-3 معرفی کامل

مشخصات انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ نام فیلمی است که به صورت یک انیمیشن سه بعدی باکیفیت و بلند در سال 2010 اولین بار ارائه شد. این انیمیشن توانست افتخارات بسیاری را کسب کند و تاکنون نیز در دو عنوان دیگر در سال‌های 2014 و نیز 2019 به همراه یک سریال از آن ساخته شده است.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم چیست؟

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (که در انگلیسی با عنوان How to Train Your Dragon شناخته می‌شود)، یک فیلم اکشن و فانتزی است که به صورت یک انیمیشن سه بعدی ساخته شده و محصولی از کشور آمریکا در سال 2010 می‌باشد. با این وجود، یک کتاب نیز در سال 2003 با همین نام ساخته شده است که نویسنده آن کرسیدار کاول می‌باشد. این فیلم توسط کریس سندرز و دین دبلوا بر اساس فیلمنامه ای از ویل دیویس، سندرز و دبلوا کارگردانی شد.

از جمله افتخاراتی که این انیمیشن سینمایی توانسته است کسب کند می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • این فیلم یک موفقیت تجاری بود و نزدیک به 500 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد.
  • این فیلم توانست به دلایل مختلفی اعم از صداگذاری، ساخت انیمیشن، نویسندگی، موسیقی، سکانس‌های سه بعدی مورد تشویق قرار بگیرد.
  • این فیلم توانست در مراسم 83 امین جایزه اسکار، به عنوان بهترین انیمیشن بلند و نیز بهترین موسیقی متن نامزد جایزه اسکار شده اما Toy Story 3 باخت.
  • ده‌ها جایزه دیگر را اما می‌توان برای نام برد که شامل ده جایزه Annie از جمله بهترین انیمیشن بلند می‌باشد.

لازم به ذکر است که این فیلم در ادامه دو عنوان دیگر را نیز به صورت انیمیشن بلند به دنبال دارد که عبارتند از:

  • چگونه اژدها خود را تربیت کنیم 2 در سال 2014،
  • چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان در سال 2019.

همچنین 5 عنوان به صورت فیلم کوتاه نیز از این فیلم تولید شده است که عبارتند از:

  • افسانه اژدهای اژدها (2010)،
  • کتاب اژدها (2011)،
  • هدیه خشم شب (2011)،
  • طلوع مسابقه‌های اژدها (2014)
  • چگونه برای تربیت اژدهای خود: بازگشت به خانه (2019).

مشخصات انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟

حال به طور خلاصه می‌خواهیم راجع به مشخصاتی که این انیمیشن‌ها دارند با شما صحبت کنیم که در این رابطه می‌توان گفت:

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ (1)

این فیلم با عنوان چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ در سبک انیمیشن و نیز اکشن ساخته شده است. شما می‌توانید آن را برای همه سنین مناسب بدانید. این انیمیشن، محصول کشور آمریکا است و به تهیه کنندگی بونی آرنولد و کارگردانی کریس سندرز، دین دبلوا ساخته شده است.

  • مدت زمان فیلم: در حدود 98 دقیقه
  • تاریخ انتشار: 26 مارس سال 2010
  • زبان: انگلیسی

15 تا از بهترین انیمیشن های دنیا را در این قسمت مطالعه کنید.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ (2)

این فیلم در سال 2014 ساخته شده است و سبک انیمیشن آن در رده اکشن، فانتزی قرار می‌گیرد. داستان آن براساس کتابی به همین نام از کرسیدا کوول است. همچنین کارگردان و تهیه کننده آن به ترتیب دین دبلوا و نیز بونی آرنولد می‌باشد. این محصول کشور آمریکا بوده و توانسته است در گیشه در حدود 618.9 میلیون دلار فروش دشته باشد.

  • مدت زمان فیلم: در حدود 102 دقیقه
  • تاریخ انتشار: 13 ژوئن سال 2014
  • زبان: انگلیسی

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (3) : دنیای پنهان

آخرین نسخه از انیمیشن بلند در این سبک در سال 2019 از استودیو یونیورسال منتشر شد. کارگردانی و تهیه کنندگی این اثر را به ترتیب دین دبلوا و نیز بونی آرنولد بر عهده گرفته‌اند. سبک این فیلم در ژانر فانتزی طبقه بندی می‌شود.

  • مدت زمان فیلم: در حدود 104 دقیقه
  • تاریخ انتشار: 1 مارس سال 2019
  • زبان: انگلیسی

"چگونه

بررسی داستان انیمیشن در 3 قسمت

حال به بررسی داستان این سری انیمیشن ها می‌پردازیم. همانطور که گفتیم، سه بخش برای این فیلم معرفی شده است که به ترتیب در ادامه داستان آنها را عنوان خواهیم کرد. از جمله:

  • چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 1 در سال 2010: داستان در برک، روستای افسانه‌ای وایکینگ‌ها اتفاق می‌افتد. هیکاپ، یک نوجوان کم‌قد که می‌خواهد مانند سایر وایکینگ‌ها به قاتل اژدها تبدیل شود، یک اژدهای نادر از نوع خشم شب را زخمی می‌کند اما نمی‌تواند خود را به کشتن آن وادار کند. او در عوض به اژدها کمک می‌کند و با آن دوست می‌شود و به سرعت متوجه می‌شود که همه چیز دقیقا آنطور که در درگیری وایکینگ و اژدها به نظر می‌رسد نیست. به تدریج اهالی آن دهکده دوستانی از جنس دشمنان خود پیدا می‌کنند.
  • چگونه اژدها خود را تربیت کنیم 2 در سال 2014: این قسمت با نام مربی اژدها نیز شناخته می‌شود. داستان در ادامه سری قبلی اما با یک فاصله زمانی نسبتا طولانی است. پنج سال از زمانی که Hiccup و Toothless اژدها و وایکینگ‌ها را در جزیره برک با موفقیت متحد کردند می‌گذرد. در حالی که آسترید، اسناتلوت و بقیه باند همدیگر را در مسابقات اژدها (ورزش مورد علاقه جدید جزیره) به چالش می‌کشند، این دو کاراکتر اصلی فیلم در آسمان‌ها با هم پرواز می‌کنند و به ترسیم مناطق بدون نقشه و کاوش در جهان‌های جدید می‌پردازند. هنگامی که یکی از ماجراجویی‌های آنها منجر به کشف یک غار یخی مخفی می‌شود که خانه صدها اژدهای وحشی جدید و اژدها سوار مرموز است، این دو دوست خود را در مرکز نبردی برای محافظت از صلح می‌یابند. اکنون، هیکاپ و بی‌دندان باید با هم متحد شوند تا برای آنچه باور دارند بایستند و در عین حال تشخیص دهند که تنها با هم می‌توانند آینده مردان و اژدهاها را تغییر دهند.
  • چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3 در سال 2019: وایکینگ‌ها به نجات اژدهایان اسیر شده ادامه می‌دهند تا آنها را به برک و مدینه فاضله آن بیاورند. تلاش آنها منجر به پر جمعیت شدن جزیره با اژدها شده است. در پاسخ به ازدحام بیش از حد، هیکاپ می‌خواهد «دنیای پنهان» را بیابد، پناهگاهی امن برای اژدهاها که پدر مرحومش استویک از آن صحبت کرده است. در همین حال، بی‌دندان تاریخ کامل خود را پیدا می‌کند. گونه آنها نایت فوری بود که توسط جنگ سالاران اسیر شد و او به عنوان طعمه به شکارچی بدنام اژدها یعنی گریمل داده شد. در این حین اون گونه‌ای از خود را می‌بیند و عاشق اون می‌شود. بی‌دندان به او یاد می‌دهد که چگونه از قدرت خود استفاده کند.
بررسی داستان چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم در 3 فیلم
دانلود چگونه اژدها خود را تربیت کنیم

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 12

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا