تکنولوژی

معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای ویندوز، اندروید و iOS

بهترین نرم افزارهای هواشناسی چیست؟ هواشناسی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ این‌ها سوالاتی است که می‌خواهیم در این قسمت از مقاله جوان ایرانی به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهتر از آن در جهت مدیریت قرارها، جلسات، پرورش محصول و حتی ترید کردن استفاده کنید. در این مقاله با ما باشید تا در انتها نیز چندین مورد از بهترین نرم افزارهای هواشناسی را در سیستم‌عامل‌های ویندوز اندروید و iOS  برای شما کاربران معرفی کنیم.

هواشناسی

بر اساس واژه نامه‌ها، هواشناسی “علم اتمسفر و فشار هوا است که هم آب‌و‌هوا و هم اقلیم را در بر می‌گیرد. به وضعیت فیزیکی، شیمیایی و پویایی جو زمین (و سیارات) مربوط می‌شود و تعاملات بین جو زمین و سطح زیرین آن را پوشش می‌دهد.” این کلمه از یک واژه یونانی به معنی “بلند” یا “در هوا” گرفته شده است که بخشی از آن به معنی بحث، مطالعه و توضیح است. ارسطو از فیلسوفان یونانی اغلب با رساله Meteorologica (نوشته شده در 350 قبل از میلاد) به عنوان یکی از بنیانگذاران هواشناسی شناخته می‌شود که معمولاً به عنوان یکی از اولین تلاش‌ها برای درک جو زمین و چرخه آب است.

بسیاری از گفته‌ها و ضرب المثل‌های آب‌وهوایی که امروز از آنها استفاده ‌می‌کنیم به نوعی از همان علم اولیه هواشناسی اولیه نشات می‌گیرد. به لطف ابداعاتی در زمینه ارتباطات و مشاهده تکنیک‌هایی مانند تصاویر ماهواره‌ای و راداری، هواشناسان از توانایی مشاهده و ثبت شرایط آب‌و‌هوایی در نقاط خاصی از سطح زمین به توانایی تجزیه و تحلیل تغییرات گسترده در سیستم‌های آب‌و‌هوایی در سراسر جهان پیشرفت کرده اند. این امر ما را قادر ساخته است تا در درک خود از فرایندهای فیزیکی که آب‌و‌هوا را تعیین می‌کنند پیشرفت‌های عظیمی داشته باشیم و همراه با روش‌های محاسباتی مدرن، ما را به توسعه طیف وسیعی از مدل‌های عددی که در هسته اصلی پیش‌بینی‌های امروزی ما قرار دارند، سوق داده است. هواشناسان با ترکیب مدل‌های کلاس جهانی با انبوه دانش محلی و تجربی و شبکه مشاهدات گسترده، قادرند پیش بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی را بر اساس نیاز افراد و سازمان‌ها تنظیم کنند. امروزه معمولا از نرم‌افزارهایی که داده‌های مختلفی از سراسر جهان به آن ارسال می‌شود، برای پیش‌بینی آب‌و‌هواهای مختلف استفاده می‌گردد. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی بپردازیم.

با این حال، همانطور که همه ما می دانیم همواره درجه‌ای از عدم قطعیت در مورد آب‌و‌هوا وجود دارد، و هواشناسی امروزی به همان اندازه به درک شرایط فعلی و چگونگی تحول آنها می‌پردازد. با این حال هواشناسان می‌توانند در مورد زمان و مکان باران‌های شدیدتر، احتمال شکسته شدن ابرها و دمای دقیقی که این باران می‌آورد، حدسیاتی داشته باشند و به همین دلیل آب‌و‌هوا موضوع مهمی برای همه انسان‌ها است.

هواشناسی چیست

هواشناسی چه کاربردهایی دارد؟

ممکن است از خود بپرسید چرا باید از بهترین نرم افزارهای هواشناسی استفاده کنیم و این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها چه کاربردهایی برای ما دارند. موارد مختلفی برای کاربرد هواشناسی می‌توان بیان کرد که عبارتند از:

  • پیش‌بینی آب‌و‌هوا: بارزترین چهره عمومی علم هواشناسی در پیش‌بینی آب‌و‌هوا است. هر بار که اخبار را روشن می‌کنیم تا بفهمیم وضعیت آب‌و‌هوای امروز ما یا چند روز آینده چگونه خواهد بود‌، از یکی از رایج‌ترین کاربردهای هواشناسی استفاده می‌کنیم. این روش‌ها و ابزارهای علمی زیادی را برای پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوا در یک ساعت، یک روز یا یک هفته آینده از طریق شاخص‌های جوی به کار می‌برد.
  • تجارت کالا: شاید یکی از شگفت انگیزترین روش‌های کاربرد هواشناسی در تجارت کالا باشد. تجارت سهام یکی از زمینه‌های تاثیرگذار هواشناسان است، به ویژه هنگامی که با محصولات کالایی مانند قهوه (تحت تأثیر شرایط نامساعد آب‌و‌هوایی) و سوخت (در زمستان‌های سرد غیر معمول بیشتر استفاده می‌کنیم) سروکار داشته باشند. این سازمان‌ها بر اساس پیش‌بینی طولانی مدت آب‌و‌هوا و نحوه برداشت محصول در یک سال از شرایط آب‌وهوایی استفاده می‌کنند.
  • هواشناسی هوانوردی: حتما شنیده‌اید که پرواز فلان مکان به خاطر شرایط آب‌و‌هوایی کنسل شد یا با تاخیر مواجه شده است. این بخش هواشناسی به پروازهای نظامی و تجاری و شرایط آب‌و‌هوایی در سطوح بالای جو می‌پردازد. حتی زمانی که آب‌و‌هوا در سطح زمین خوب است، به این معنی نیست که شرایط مشابهی در ارتفاع 30،000 فوت نیز وجود دارد. هواشناسی هوانوردی علمی کاربردی است که از آن برای تعیین ترافیک هوایی استفاده می‌شود.
  • هواشناسی کشاورزی: تعداد کمی از صنایع و مناطق زندگی ما به اندازه کشاورزی به تغییرات شرایط آب‌و‌هوایی وابسته هستند. محصولات غذایی و پوشاک برای زندگی و کسب‌و‌کار ضروری است و معیشتی را برای کسانی که محصول تولید می‌کنند فراهم می‌کند. هواشناسی تعیین می‌کند که کشاورزان چه زمانی باید بکارند، چه زمانی باید درو کنند و چه اقداماتی را باید برای حفاظت از محصولات در برابر هوای نامنظم انجام دهند. کشاورزان بایستی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی در این رابطه استفاده کنند. آنها ممکن است نیاز به ملاحظاتی مانند کاهش یا مدیریت موثر آب در طول خشکسالی داشته باشند تا از خرابی محصول محافظت شود.

حال که با مقوله هواشناسی و کاربردهای آن آشنا شدید، می‌خواهیم چند مورد از بهترین نرم افزارهای هواشناسی را برای شما معرفی کنیم که قطعا می‌تواند در زندگی روزمره شما بسیار مفید باشد.

هواشناسی چه کاربردهایی دارد؟

بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز

نرم‌افزارهای هواشناسی برای مطالعه و تجزیه و تحلیل داده‌های پیش‌بینی آب‌وهوا به کار می‌روند. برای مطالعه رویدادهای مختلف آب‌وهوایی با استفاده از این موارد، می‌توانید پارامترهای مختلف جوی را برای مکانی تجزیه و تحلیل کنید.

Meteonorm:

برنامه Meteonorm یکی از بسیار خوب برای هواشناسی است که قطعا نام آن را در لیست بهترین نرم‌ افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز خواهید دید؛ زیرا از به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود و در عین حال استفاده از آن بسیار آسان است که روشی ساده برای انجام تجزیه و تحلیل‌ها ارائه می‌دهد. Meteonorm یک نرم افزار رایگان هواشناسی برای ویندوز است. این برنامه به هواشناسان اجازه می‌دهد به تاریخچه‌ای از  هواشناسی و دما دسترسی داشته باشند. شما یک پایگاه داده موقعیت مکانی دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید در یک مکان خاص، هواشناسی را تجزیه و تحلیل کرده و پارامترهای مختلف هواشناسی را محاسبه و مطالعه کنید. این پارامترها شامل تشعشع، بارش، مدت زمان تابش آفتاب (وجود آفتاب)، دما و غیره است. در صورت تمایل نیز قادر خواهید بود یک مکان سفارشی برای انجام یک مطالعه هواشناسی اضافه کنید. این نرم افزار نسبتاً ساده است؛ زیرا باید مراحل گام به گام را که در رابط اصلی آن ذکر شده است انجام دهید. در ابتدا یک مکان را از پایگاه داده داخلی آن انتخاب کنید. تنظیمات واردات داده را ویراش کنید که اساساً شامل جهت صفحه، کدورت جوی، افق و … است. تنظیمات داده‌ها و محاسبات مانند تابش دوره، دمای دوره و غیره را پیکربندی کنید. فرمت خروجی مانند Polysun، رطوبت و غیره را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید نتایج را در بخش ” Results and export” مشاهده کنید.

AWIPS CAVE:

 AWIPS CAVE یک نرم افزار هواشناسی ویژه برای ویندوز است. این دستگاه توسط سرویس هواشناسی ملی و Raytheon برای مطالعه پارامترهای مختلف هواشناسی توسعه یافته است. می‌توانید داده‌های هواشناسی را برای مکان‌های مختلف در آن تجزیه و تحلیل کنید. البته توجه کنید که این نرم افزار برای افراد متخصص مناسب‌تر است؛ زیرا شامل تعدادی ابزار است که برای درک آنها نیاز به تخصص دارید. از ویژگی‌های این برنامه می‌وان گفت: این برنامه شامل یک منوی Model است که انواع مدل‌های عددی و سایر منابع داده را برای تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد مانند GFS ، HRRR ، NAM ، NAVGEM ، RTMA ، URMA و غیره. این نقشه‌ها، نماها و پیش‌بینی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. نمای پیش فرض CONUS است که می‌توان آن را به نمای دیگر تغییر داد. شما نمودارهای CPC ، نمودارهای سطح ارتفاع VWP ، نمودارهای MDCRS و موارد دیگر را در آن می‌توانید مشاهده کنید. این برنامه شامل ابزارهای زیادی برای اندازه گیری و مطالعه عوامل مختلف مانند مقیاس فاصله، سرعت مسافت، تحمل فاصله، طلوع/ غروب خورشید، سرعت واقعی تخمینی، زمان ورود، برش VR و غیره است. برخی قابلیت‌های مفید مانند Nsharp Editor ، WarnGen Walkthrough ، D2D Perspective ، Volume Browser و غیره را ارائه می‌دهد. این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز، به شما امکان آن را می‌دهد داده‌های جغرافیایی را از فایل‌های محلی مانند GeoTIFF ، SPI ، LPI و غیره وارد کنید. همچنین ابزارهای ماهواره‌ای و راداری برای انجام تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی مانند GOES-16 ، GOES-17 ، ایستگاه های NEXRAD ، ایستگاه های TDWR و غیره را ارائه می‌دهد. برای پیش بینی وضعیت آب‌و‌هوا و مطالعات مربوط به اتمسفر، ابزارهای اضافی بیشتری در اختیار دارید مانند ردیاب طوفان، نمودارهای مشتق از صدا، نمودارهای خطر CPC، تجزیه و تحلیل سطح گرمسیری، آب‌و‌هوا، QPF و غیره.

بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز

معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز

WRPLOT View

WRPLOT View یکی دیگر از نرم افزارهای هواشناسی رایگان برای ویندوز است. این برنامه هواشناسی این قابلیت را دارد که برای تجزیه و تحلیل فرکانسی و همچنین گل‌بادها و نیز دیگر نمودارهای مربوط به هواشناسی استفاده شده و آنها را ترسیم کند. از جمله ویژگی‌های اصلی WRPLOT View به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز،  می‌توان گفت: به شما این قابلیت را می‌دهد که مجموعه داده‌های هواشناسی را از یک فایل ذخیره شده محلی وارد کنید. برای این کار، از DAT ، TXT ، CSV ، MET ، SAM ، SFC و سایر فرمت‌های فایل پشتیبانی ‌می‌کند. این برنامه گزینه‌ای برای وارد کردن داده‌های سطحی از یک فایل Excel را فراهم می‌کند. هنگامی که یک مجموعه داده را وارد می‌کنید، اطلاعات مختلفی مانند سرعت متوسط ​​باد، فرکانس باد آرام، در دسترس بودن داده ها و غیره را نمایش می‌دهد. برای مطالعه داده‌های هواشناسی، می‌توانید جهت باد، جهت (دمیدن)، محدوده تاریخی‌، نام ایستگاه و غیره را سفارشی ‌سازی کنید. شما ‌می‌توانید نتایج را در برگه‌های مربوطه که شامل شمارش فرکانس، توزیع فراوانی، نمودار گل‌بادی و نمودارهای توزیع کلاس باد (مساحت، نوار، هیستوگرام، منحنی بهترین تناسب و غیره) است را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کلاس‌های باد و بخش‌های گل‌بادی را مشاهده، ویرایش و مدیریت کنید. این برنامه به شما امکان آن را می‌دهد تا صفحه طرح گل‌بادی را سفارشی و از آن خروجی بگیرید، گزارش تجزیه و تحلیل را به عنوان یک فایل TXT ذخیره کنید و نمودار فرکانس و نمودارهای ‌گل‌باد را پرینت نمایید.

MeteoInfo

MeteoInfo یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای هواشناسی رایگان برای ویندوز است. به شما امکان تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی را می‌دهد. همچنین این برنامه هواشناسی برای pc قابلیت را دارد تا به کمک آن داده‌های فضایی را تجزیه و تحلیل کنید. از جمله ویژگی‌های آن به عنوان یک برنامه هواشناسی برای ویندوز باید گفت شما می‌توانید مجموعه داده‌های meteo را در قالب‌های مختلف شامل داده‌های شبکه و ایستگاه‌های GrADS ، NetCDF، داده‌های GRIB، داده‌های HDF5 EOS5 و داده‌های MICAPS پشتیبانی می‌کند. می‌توانید چند نمونه داده برای انجام تجزیه و تحلیل هواشناسی در آن پیدا کنید. به شما امکان آن را می‌دهد تا داده‌های ایستگاه موجود در مجموعه داده وارد شده را مشاهده کنید، مجموعه داده‌های هواشناسی وارد شده را بر روی نمودارها از جمله نمودار یک بعد ترسیم کنید، عملکرد نقشه‌ها مانند موقعیت مکانی، نقشه مرکاتور و غیره را تغییر دهید، شما ابزارهای بیشتری مانند Point Projection ، Join Data ، MICAPS to GrADS و غیره را در آن پیدا می‌کنید. برای استفاده از MeteoInfo به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی، به سادگی یک مجموعه داده پشتیبانی شده را با استفاده از گزینه اختصاصی وارد کنید. پس از آن متغیر، زمان، سطح و نوع رسم را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Draw Data کلیک کنید تا آن را روی نقشه تجسم کند. به طور مشابه، می‌توانید بخش یا نمودار یک بعدی را ترسیم کنید. این یک نرم افزار مناسب هواشناسی است که با استفاده از آن می‌توانید مجموعه داده‌های هواشناسی موجود را مطالعه و تحلیل کنید.

WAsP Climate Analyst

WAsP Climate Analyst چهارمین مورد از بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای ویندوز است که همانند برنامه قبلی رایگان برای ویندوز عرضه شده است. اساساً برای تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی اندازه گیری بادها استفاده می‌شود که آمار مربوط به آب‌و‌هوای باد را ارائه می‌دهد. در مورد نحوه استفاده از این برنامه هواشناسی کامپیوتری می‌توان گفت در مرحله اول، مکان یک سایت را با ارائه مختصات GPS آن اضافه کنید. اکنون، با کلیک راست بر روی سایت، می‌توانید مجموعه داده‌ها را در قالب‌هایی مانند DAT ، CSV ، TXT و غیره وارد کنید. همچنین می‌توانید یک ابزار (به عنوان دستگاه جمع آوری داده) با ارتفاع خاص اضافه کنید. پس از آن، از منوی Results، می‌توانید با استفاده از دکمه مربوطه گزارش مشاهده شده، میانگین آب‌و‌هوای بادی (OMWC) یا مشاهده آب‌و‌هوای شدید – نقاط بیش از آستانه (OEWC – POT) را ایجاد کنید. این نتایج را در اشکال نمودار داده‌های آب‌و‌هوا، جدول داده‌های آب‌و‌هوا، گزارش خروجی آب‌و‌هوا و … نشان می‌دهد. شما می‌توانید نتایج را با wind climate و power and quality مشاهده کنید. این برنامه از بهترین نرم افزارهای هواشناسی، برای محاسبه نتایج OMWC یا OEWC، به شما امکان آن را می‌دهد تا برخی از مشخصات از جمله شمارش بخش‌ها، عرض velocity bin و غیره را ویرایش کنید. اگر مجموعه داده صحیح نباشد، پیام ” cannot be computed ” را در منوی Results نمایش می‌دهد. در حالت کلی، WAsP Climate Analyst یک نرم افزار رایگان خوب برای تجزیه و تحلیل آب‌و‌هوا است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای سیستم عامل ویندوز

بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای موبایل

پس از معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی در سیستم‌ عامل ویندوز، حال بایستی به نرم‌افزارهای این حوزه در سیستم‌عامل اندرویدی و iOS  بپردازیم که غالبا توسط شهروندان برای استفاده‌های عمومی و غیرتخصصی به کار گرفته می‌شوند. برای معرفی بهترین نرم افزارهای هواشناسی در این حوزه داریم:

AccuWeather

رابط کاربری جدید آن ممکن است پیچیده باشد، اما AccuWeather به لطف آپدیت‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. ویژگی‌های ارائه شده جامع‌تر هستند؛ زیرا از داده‌های آب‌و‌هوا برای کمک به شما در مدیریت آلرژی، رانندگی ایمن یا افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های روزمره و کاری استفاده می‌کند. این برنامه برای پلتفرم‌های اندروید و iOS ساخته شده است.

Carrot Weather

Carrot Weather یک برنامه برای سیستم عامل اندروید و iOS است. این برنامه می‌تواند پیش‌بینی آب‌و‌هوا را برای کاربران مختلف ارائه کند. این برنامه داده‌ها را از Dark Sky می‌گیرد تا پیش‌بینی‌های جاری، ساعتی و 7 روزه را ارائه دهد. اینفوگرافیک و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با انتخاب آن و کشیدن، اطلاعات هواشناسی دقیق‌تری در دسترس داشته باشید. جالب است بدانید که محتوای آن با طنز همرا هست. این برنامه به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی در اندروید و iOS، دارای هزینه اشتراک است که گران‌ترین هزینه آن شامل اشتراک سالانه 24.99 دلار است. شما می‌توانید با کمک این نرم‌افزار، اعلان‌های باران، برف، رعد و برق و طوفان را دریافت کنید. بسته به نوع اشتراک خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

The Weather Channel

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای هواشناسی موجود برای اندروید و آی‌او‌اس، برنامه آب‌و‌هوایی رایگان The Weather Channel است. این برنماه که با نام TWC شناخته می‌شود، حجم زیادی از داده‌های هواشناسی مانند دما، باد و قابلیت دید را به صورت ساعتی یا روزانه با مدت زمان پیش‌بینی 10 روزه در اختیار شما قرار می‌دهد. نقشه‌های تعاملی می‌توانند آخرین داد‌ه‌های رادار داپلر را برای نشان دادن بارندگی و حوادث آب‌و‌هوایی و هشدارهای شدید آب‌و‌هوا نمایش دهند.

برنامه The Weather Channel، شامل ویژگی‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی برای بارگذاری تصاویر، توییت‌ها‌، فیلم‌ها و عکس‌ها برای کاربران است.

Emergency: Alerts

این برنامه‌ای است که اگر نصب کنید و با نحوه کار آن آشنا شوید، امیدوار خواهید بود که هرگز مجبور به استفاده از آن نباشید. در واقع برنامه Emergency Alerts یکی از بهترین نرم افزارهای هواشناسی است که در هنگام وقوع فاجعه، هشدارهای صلیب سرخ را نمایش می‌دهد. از آنجا که همه چیز را از طوفان و سیل گرفته تا گرمای شدید و طوفان‌های زمستانی در برمی‌گیرد، این برنامه یک برنامه بسیار حساس و کاربردی است. این برنامه دارای هشدارهای قابل تنظیم است و نقشه‌ای با اطلاعات سرپناه در مواقع اضطراری به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از هشدارهای اضطراری برای اطمینان از آمادگی برای طوفان احتمالی با اسکن اطلاعات آمادگی در برابر بلایا که در بخش اورژانس ذخیره شده است، استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای موبایل

بهترین برنامه‌ های هواشناسی برای اندروید و iOS

در ادامه لیست بهترین نرم افزارهای هواشناسی می‌توان گفت:

1Weather

یکی از اپلیکیشن‌های بسیار خوب که توانسته است رتبه بالایی را در بین وب‌سایت‌های مختلف و معتبر به خود اختصاص دهد، وان ویدر است که تاکنون بیش از 50 میلیون بار بر روی گوشی کاربران نصب و اجرا شده است. شما می‌توانید علاوه بر مشاهده وضعیت آب‌و‌هوا در این برنامه، از قابلیت‌ها و اطلاعات دیگر مانند رطوبت هوا، احتمال ریزش باران و برف و … را مشاهده کنید. همچنین برای افزایش کارایی این برنامه، ویجت‌ها و اطلاعات اضافی نیز قرار داده شده است که می‌توانید راحت‌تر از اطلاعات این برنامه در گوشی خود استفاده کنید. این برنامه می‌تواند در ساعت هوشمند شما نیز نصب شده و در هنگام پیاده‌روی و فعالیت‌های ورزشی روزانه بسیار کارآمد باشد.

YoWindow

برنامه YoWindow که به علت رابط کاربری جذاب آن می‌تواند و مستحق دریافت عنوان بهترین نرم افزارهای هواشناسی برای اندروید است، از محیط جذابی برای ارائه گزارش‌های هواشناسی برخوردار می‌باشد که کار با آن را تعاملی و دوستانه نشان می‌دهد. شما می‌توانید انگشت خود را روی گوشی بکشید و از وضعیت آب‌و‌هوا در این برنامه آگاه شوید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه همچنین می‌توان به سادگی، ارائه ویجت‌هایی که دسترسی به اطلاعات این برنامه را سریع‌تر می‌کند، امتیاز بالا در گوگل پلی و … اشاره نمود.

WeatherBug

اگر وضعیت آب‌و‌هوایی در حال شکل‌گیری در آینده در حال وقع است که باید آن از آن مطلع شوید، برنامه WeatherBug می‌تواند به شما کمک کند. ( این برنامه در Android، به نام WeatherBug Weather نامیده شده است.)

دانلود برنامه ویدرباگ رایگان است، این برنامه نه تنها رادار داپلر را برای آمریکای شمالی ارائه می‌دهد‌، بلکه می‌تواند پیش‌بینی توفان‌، هشدارهای رعد و برق، اطلاعات کیفیت هوا و داده‌های دیگر را در کنار مجموعه معمول اطلاعات آب‌‌و‌هوا ارائه دهد. از آنجا که داده‌ها را از سرویس‌های آب‌و‌هوا، ماهواره‌ها و ایستگاه‌های ردیابی می‌گیرد، WeatherBug می‌تواند شرایط همان لحظه را با پیش‌بینی های فعلی، ساعتی و 10 روزه ارائه دهد.

StormGeo

StormGeo ارائه‌دهنده پیشرو علم داده و هوش آب‌و‌هوا است و  پیش‌بینی جهانی 24 ساعته آب‌و‌هوا را به کاربران در سراسر جهان با راه‌حل‌های پیشرفته خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت در درجه اول مناسب صنایع نفت و گاز، کشتیرانی، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوانوردی و رسانه‌ها است.

AirVisual Air Quality Forecast

در زمان افزایش آلودگی، دانستن کیفیت هوایی که تنفس می‌کنید حتی مهم‌تر از دانستن باران است. شما می‌توانید از برنامه پیش‌بینی کیفیت هوا AirVisual که می‌تواند از بهترین نرم افزارهای هواشناسی به خصوص برای آب‌و‌هواهای آلوده باشد، برای دریافت اطلاعات کامل در مورد کیفیت هوا در هر کجا که هستید و همچنین در سراسر جهان استفاده کنید. این برنامه اطلاعات دقیقی در مورد آلاینده‌ها و شاخص کیفیت هوا برای 10،000 مکان به علاوه در بیش از 100 کشور ارائه می‌کند. شما می‌توانید نقشه‌هایی را برای مشاهده کیفیت هوا انتخاب کنید – یا نقشه دو بعدی با کد رنگی یا نسخه سه بعدی Google Earth. AirVisual را مشاهده کنید. این برنامه در پیش‌بینی‌های 7 روزه کار می کند تا بتوانید از قبل برای فعالیت‌های بیرون از خانه خود برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید در هوای سالم بیرون فعالیت می‌کنید. اگر از مانیتورهای کیفیت هوای iQAir در خانه استفاده کرده‌اید، می‌توانید آنها را با برنامه همگام سازی کنید. این برنامه برای سه سیستم AirVisual: Android ، iOS ارائه شده است.

Weather on the Way

آگاهی از آب‌و‌هوا قبل از شروع سفر، می‌تواند به اندازه انتخاب مسیرهای مناسب بسیار مهم باشد. برنامه Weather on the Way، یک برنامه رایگان برای منحصرا سیستم عامل iOS است. این بنرامه با توجه به اهمیت انتخاب مسیرهای مناسب برای سفر، ویژگی‌های ناوبری را با هشدارهای شدید آب‌و‌هوا ترکیب می‌کند که به شما اطلاع می‌دهد در طول رانندگی از نقطه A به نقطه B انتظار بارش باران، برف یا سایر شرایط بالقوه خطرناک را دارید.

با اینکه این برنامه رایگان است، برنامه با اشتراک Pro (ماهانه 99 سنت یا سالانه 9.99 دلار) ارزشمندتر می‌شود. کاربران حرفه‌ای از ویژگی‌های پیچیده‌تری مانند پیشنهاد مسیرهای جایگزین، دید جاده و اطلاعات گسترده در مورد شرایطی مانند بارش و سرعت باد برخوردار می‌شوند. اگر در آینده سفرهای طولانی مدت دارید، برنامه “آب‌و‌هوا در راه” می‌تواند همراه مفیدی باشد تا مطمئن شوید که با خیال راحت به مقصد می‌رسید.

بهترین برنامه‌ های هواشناسی برای اندروید و iOS

دیگر منابع، برنامه‌ها و وب‌سایت ها برای هواشناسی

در انتها چند مورد از منابع دیگری که می‌توانید به عنوان بهترین نرم افزارهای هواشناسی، بهترین وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها در این حوزه را پیدا کنید، می‌توان گفت:

  • AceInfo Solutions: کمپانی AceInfo با مجموعه گسترده‌ای از نهادهای غیرنظامی و دفاعی فدرال در برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مهم کشور آمریکا کار می‌کند. شما می‌توانید سری به وب‌سایت بزنید.
  • AerisWeather: برنامه AerisWeather به برنامه‌های کاربردی برای مشاغل حساس به آب‌و‌هوا کمک می‌کند و مدیران، توسعه دهندگان و دانشمندان داده را در سراسر جهان را در این راستا ساپورت می‌کند. شرکت‌هایی که از پلتفرم نقشه‌برداری AerisWeather و Weather API استفاده می‌کنند، برنامه‌‌های پیشرفته‌ای ایجاد می‌کنند که هم درآمد جدیدی برای آنها ایجاد خواهد کرد و هم به کسب‌و‌کارها اجازه خواهند یافت تا با خیال راحت و کارآمدتر کار کنند.
  • Atmograph: برنامه Atmograph یک برنامه نرم‌افزاری ویندوز به نام ModelVis ارائه می‌دهد که داده‌های مدل جو را از مدل‌های مختلف برای تجزیه و تحلیل علمی و تجسم آن‌ها ارائه می‌کند.
  • Hurricane Mapping: این برنامه یعنی Hurricane Mapping اطلاعات طوفان در زمان حال، طوفان گرمسیری و ردیابی آنها را برای کاربران برنامه‌های نقشه برداری Google Earth و ESRI ArcGIS فراهم می‌کند. مجموعه داده‌های موجود دارای لایه‌های نقشه پیشرفته زیادی برای تجزیه و تحلیل تهدیدهای طوفان می‌باشد و نقشه‌ها را می‌توان به راحتی با استفاده از نماد و برچسب گذاری آماده ارائه کرد. Hurricane Mapping همچنین با نرم‌افزارهای شخص دیگری همچون Visual Command Center و Weather Defender ادغام شده است.
  • Marta Systems: Marta Systems اشتراک داده‌های آب‌و‌هوا را از طریق مجموعه نرم‌افزار هواشناسی خود ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین یک برنامه وب آب‌و‌هوا مبتنی بر HTML5 و همچنین دسترسی به سایر سرورهای وب را ارائه می‌دهند. همچنین دو نوع ایستگاه زمینی سنجش از دور موجود است که با مجموعه نرم افزاری آنها سازگار است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا