تکنولوژی

آموزش هماهنگ کردن زیرنویس

یکی از مسائلی که کاربران دنیای فیلم و سریال زیاد با اون درگیر هستن و حسابی اعصاب کاربران رو داغون کرده بحث ناهماهنگ بودن زیرنویس است. در این مقاله سعی میکنیم تا به شما آموزش هماهنگ کردن زیرنویس در پلیر های معروف ویدیو مانند KMPlayer بدهیم.

آموزش هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در KMPlayer

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در KMPlayer

یکی از قدرتمندترین نرم افزار های فعال در زمینه پخش رسانه ها ، نرم افزار KMPlayer هست. برای تنظیم و هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در این نرم افزار دو روش متفاوت وجود داره که هر در مورد بصورت خلاصه برای شما گفته خواهد شد.

روش اول

این روش برای زمانی استفاده می شود که فاصله و اختلاف نمایش زیرنویس با تصویر خیلی کم باشه و بتونید به راحتی مقدار رو تشخیص بدین. برای استفاده از این روش طبق مراحل زیر پیش برید:

  1. در مرحله ی نخست فیلم مورد نظر رو در نرم افزار KMPlayer باز کنید.
  2. برای استفاده از زیرنویس فایل اون رو با موس گرفته و در صفحه ی فیلم رها کنید.
  3. در لحظه ای از فیلم که توانایی تشخیص زیرنویس هماهنگ با دیالوگ را دارین فیلم با نگه دارید.
  4. حال باید با استفاده از کلید های ] و [ بر روی کیبورد اقدام به جابه جایی زیرنویس کنید؛ طبق توضیحات زیر می توانید بهتر این مورد رو انجام بدید:

برای هماهنگ کردن زیرنویس با استفاده از این روش ما با دو نوع ناهماهنگی رو به رو هستیم؛ یا زیرنویس جلوتر از فیلم نشان داده میشه و یا قبل از دیالوگ فیلم.

در صورتی که زیرنویس مد نظر به عنوان مثال 2 ثانیه جلوتر  بود با استفاده از ] که در کیبورد با حرف ج معمولا یکی هست می توانیم این مورد رو تنظیم کنیم، توجه داشته باشید که هر کلیک بر روی آکولاد به اندازه ی 0.5 ثانیه زیرنویس رو تغییر خواهد داد.

حال اگر زیرنویس قبل از فیلم به نمایش در میاد باید با استفاده از [ که در کیبورد با حرف چ در یک خانه هست میتوانید زیرنویس را تنظیم کنیدو ( همانند قبلی با هر کلیک نیم ثانیه تغییر زمان داریم که به عنوان مثال اگر 1.5 ثانیه تفاوت زمانی و ناهماهنگی دارین باید با 3 ضربه بر روی آکولاد اون رو تنظیم کنید. )

روش دوم

اگر در هنگام عقب یا جلو بردن زیرنویس به مشکل خوردید و نتونستید به درستی زیرنویس رو هماهنگ کنید کافیه طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. در مرحله ی اول فیلم مد نظر تون رو در نرم افزار KMPlayer باز کنید.
  2. زیرنویس رو با موس گرفته و در صفحه ی نرم افزار رها کنید.
  3. همانند بخش قبلی در یک لحظه از فیلم که توانایی تشخیص زیرنویس و دیالوگ رو دارید فیلم رو متوقف کنید.
  4. با استفاده از کیبورد دکمه های ترکیبی Alt + G را بزنید. ( و یا اینکه میتوانید بر روی فیلم راست کلیک کنید و بر روی گزینه ی Subtitle Explorer کلیک کنید )
  5. در این مرحله برای شما پنجره ای باز شده که مربوط به تنظیمات زیرنویس بوده؛ در این بخش توانایی مدیریت زیرنویس در همه ی بخش ها اعم از فونت، رنگ و… رو خواهید داشت.
  6. بر روی S که در بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید؛ خواهید دید که زیرنویس نمایش داده شده در اون لحظه رنگ قرمز دارد و شما باید زیرنویس اصلی و هماهنگ برای اون لحظه را انتخاب کنید.

نکته: اگر نیاز دارید که تغییرات زیرنویس در این روش بصورت دائمی ذخیره شود و در دفعات بعد با مشکل هماهنگ نبودن زیرنویس مواجه نشوید کافیست که بر روی V در بالای پنجره کلیک کنید.

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در VLC

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در VLC

نرم افزار بعدی که قصد داریم مشکل ناهماهنگ بودن زیرنویس رو در اون حل کنیم VLC هست؛ این نرم افزار با توجه از پشتیبانی 99 درصدی از فرمت های مختلف تونسته به یکی از پرطرفدارترین پلیر های ویندوز بشه ( هر چند در نسخه ی اندروید زیاد موفق نبوده ). اگر از نرم افزار سبک VLC برای دیدن فیلم استفاده میکنید و با مشکل هماهنگ نبودن زیرنویس مواجه شدید می توانید یک کدام از دو روش زیر رو انتخاب کنید و این مشکل رو رفع کنید.

روش اول

همانند روش اول که برای نرم افزار KMPlayer معرفی کردیم اگر فاصله زیرنویس با دیالوگ ها زیاد نیست و به عبارتی ناهماهنگی کمی وجود داره طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. در مرحله ی نخست فیلم رو در نرم افزار VLC باز کنید.
  2. زیرنویس مد نظر رو درگ کرده و روی فیلم رها کنید.
  3. برای عقب یا جلو کردن زیرنویس در این روش از حروف G و H باید استفاده کنید. بعد از فشردن یکی از این دو دکمه متوجه خواهید شد که تغییر زمان زیرنویس به اندازه ی 1000 میلی ثانیه ( یک ثانیه ) انجام خواهد شد.
  4. اگر زیرنویس دیرتر از تصویر به نمایش در میاد با استفاده از کلید H و اگر زودتر از تصویر و دیالوگ به نمایش گذاشته می شود با دکمه ی G زیرنویس رو هماهنگ کنید.

روش دوم

روش قبلی یک نقطه ضعف رو داره و اون هم تغییر زمان به اندازه ی یک ثانیه است، شاید این مورد و موارد دیگه یک مقدار کار رو برای شما دشوار کند. اگر با این مشکل ها مواجه بودید میتونید طبق مراحل زیر جلو برید:

  1. در مرحله ی اول فیلم رو باز کرده و زیرنویس رو در صفحه ی فیلم رها کنید.
  2. زمانی که فیلم در حال پخش است میتوانید با فشردن کلید های ترکیبی Shift + H و کلید ترکیبی Shift + J زیرنویس رو هماهنگ کنید.
  3. اگر زیرنویس دیرتر از فیلم برای شما پخش می شود با زدن دکمه ی Shift + H میتوانید زیرنویس رو هماهنگ کنید؛ همچنین اگر زیرنویس زودتر به نمایش داده می شود با استفاده از کلید ترکیبی Shift + J زیرنویس رو هماهنگ کنید.
  4. بعد از هماهنگ شدن زیرنویس کلید ترکیبی Shift + K رو بزنید تا هماهنگ شدن کامل شود.

آموزش هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در PotPlayer

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در PotPlayer

نرم افزاری که با پشتیبانی از زبان شیرین فارسی توانسته محبوبیتی رو بین کاربران فارسی زبان به دست بیاره همان نرم افزار PotPlayer میباشد. این نرم افزار علاوه بر پشتیبانی از زبان فارسی میتواند از طیف بسیار گسترده ای از فایل های تصویری و صوتی پشتیبانی کند. اگر شما کاربر این پلیر هستید و مشکل هماهنگ نبودن زیرنویس با فیلم رو دارید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. در گام نخست فیلم رو باز کرده و زیرنویس رو با استفاده از رها کردن در صفحه ی فیلم به اون اضافه کنید.
  2. بر روی ویدیو راست کلیک کنید و سپس بر روی Subtitles کلیک کنید.
  3. گزینه ی Subtitle Sync رو انتخاب کنید.
  4. حال در این قسمت میتوانید زیرنویس رو عقب یا جلو ببرید.
  5. اگر دوست دارید که از کلید های ترکیبی برای هماهنگ کردن زیرنویس استفاده کنید میتوانید مشاهده کنید که جلوی هر مورد کلید ترکیبی مخصوص به خودش رو نوشته است.

امیدواریم با استفاده از آموزش های موجود در این صفحه مشکل شما در ناهماهنگ بودن زیرنویس با فیلم حل شده باشد. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مطالب سایت جوان ایرانی دیدن کنید تا اطلاعات شما در همه ی زمینه ها افزایش یابد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا