ترفند

انواع مدل ریش های مردانه جذاب + جدید ۲۰۲۱

چه مدل ریشی به فرم صورت شما می‌آید؟

مدل ریش در دوره کنونی، یکی از المان‌های زیبایی است که افراد می‌توانند برای ایجاد یک ظاهر زیبا، با آرایش کردن آن و هماهنگ کردن مدل ریش با استایل پوششی که دارند، به یک فرد خوشتیپ و جذاب تبدیل شوند. در این قسمت می‌خواهیم بیشتر راجع به انواع مدل های ریش مردانه بپردازیم و با طیف وسیعی از مواردی که برای ریش‌های بلند، کوتاه، مدل‌های جدید و … وجود دارند، آشنا شویم.

انواع مدل ریش

در کنار موهای سر، که به عنوان مولفه‌های اصلی برای زیبایی به شمار می‌آیند، ریش یکی از ویژگی‌ها و از جذابیت‌های مردانه است که می‌تواند در صورت تناسب و آرایش صحیح با صورت شما، تاثیر زیبا و مناسبی در چهره مردان داشته باشد. علاوه بر این مورد، ریش‌ها می‌توانند مزایای مختلفی برای مردان داشته باشند که از جمله آن می‌توان به افزایش اعتماد بنفس، فیلتر طبیعی، مسدود کردن اشعه فرابنفش، چین و چروک کمتر و … اشاره نمود.

اگر قصد دارید تا از ریش برای ظاهر خود استفاده کنید، بهتر است با انواع مدل ریش آشنا شوید تا با توجه به استایلی که دارید، بهترین آرایش را انتخاب کنید. از دهه 70 که علاقه مردم به ریش گذاشتن بیشتر شد، تاکنون مدل‌های مختلفی برای آن ایجاد شده است که می‌خواهیم در این قسمت بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.

انواع مدل ریش

مدل ریش کوتاه

امروزه مدل ریش کوتاه برخلاف دهه‌های گذشته که مردان ریش بلندی می‌گذاشتند، بسیار رایج‌تر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یکی از همین مدل‌ها را حتما در نظر داشته باشید. از جمله مدل‌های ریش کوتاه می‌توان گفت:

  • مدل ریش کوتاه جعبه‌‌ای: ریش جعبه‌ای کوتاه را می‌توان یک مدل از ریش‌های بلند داسنت که معمولا طول آن ¾ اینچ بوده و می‌تواند در فصل تابستان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مردان باشد. این ریش همه کاره که برای مراسم‌ها و رویدادهای مختلف مناسب خواهد بود، این را اساساً با هر مدل موی، از جمله سر طاس، تکان دهید. علاوه بر این، یک ریش جعبه‌ای کوتاه می‌تواند نسبت به ریش کامل کمی مناسب‌تر و نگهداری از آن راحت‌تر باشد. ریش قسمت اعظم نیمه پایینی صورت را می پوشاند و شامل سبیل می شود. یکی دیگر از مزایای این استایل این است که اگر خط گونه را پایین نگه دارید، استخوان گونه شما را برجسته می کند.
  • ریش بزی: در حالی که چندین سبک مختلف از مدل‌های ریش بزی وجود دارد، یکی از اولین موارد آن را که اغلب مردم به سمت آن می‌روند، مدل ریش بزی کامل است. برای این مدل های ریش کوتاه، سبیل در دو طرف دهان به ریش می‌پیوندد. سپس، ریش از لب پایین، چانه را می پوشاند. این یک ریش کوتاه است که با بسیاری از مدل‌‌های مو و مد می‌تواند استفاده شود.
  • ته ریش 3 روزه: این نوع ریش کوتاه که می‌توان آن را در استایل بازیگر معروف، جیسون استانهام مشاهده کرد، یک مدل دقیقا مخالف ریش‌های پرپشت است که می‌تواند به خصوص برای افراد کچل مناسب باشد.

مدل ریش کوتاه

مدل ریش بلند

مدل ریش‌های بلند، نیازمند صبر و حوصله بیشتری دارند. ممکن است ماه‌ها طول بشکد تا موهای صورت شما به این مرحله برسند. از جمله مدل‌های مختلف ریش بلند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدل رئیس: اگر می‌خواهید رئیس باشید، باید مانند یک رئیس به نظر برسید. این مدل های ریش بلند با لبه‌های پژمرده که در لبه‌های بیرونی کوتاه شده‌اند، می‌تواند فوراً یک ظاهر ساده و در عین حال با توجه و احترام به شما اضافه کند.
  • ریش پر رنگ: این مدل ریش بلند برای مردی که می‌خواهد یک استایل با ریش‌های بلند را تجربه کند، یک انتخاب عالی است. سبیل را کوتاه کنید و اجازه دهید ریش بلند شود تا بتوانید آن را در قسمت پایین با برش مربع شکل آرایش نمایید.
  • مدل یونیفرم: با این مدل ریش بلند، ریش چانه‌ای شما به گونه‌ای کوتاه شده درن ظر گرفته می‌شود که در آن طول سبیل و ریش دقیقاً یکسان است. وقتی موهای صورت یکسان باشد، ظاهر کلی یکنواختی را فریاد می‌زند، حتی اگر موهای آن نامرتب باقی بمانند. اگر در محیطی کار می‌کنید که نیاز به یک آراستگی دارید که بتواند بیانگر حرفه‌ای بودن شما باشد، این مدل از آن سبک‌های عالی برای شما است.
  • مسئولیت پذیر: یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای انواع مدل های ریش بلند بیان کرد، مدل مسئولیت پذیر است که می‌تواند یک حالت روحانی را برای شما ایجاد کند. در این مدل سبیل کوتاه‌تر از ریش است و با کمک موم می‌توانید ریش‌ها را در لبه‌ها جمع نمایید.

مدل ریش بلند

مدل ریش مردانه

مدل ریش، اصطلاحی است که برای آرایش ریش مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل های ریش یکی از مواردی است که می‌تواند سبب هماهنگی استایل یک مرد شود. شما می‌توانید با هماهنگ کردن انواع پوشش لباسی که دارید، یک مدل ریش را بسته به سبکی که می‌پسندید انتخاب کنید تا از ظاهر یک پسر با قیافه‌ای جوان و بچگانه، تبدیل به مرد با کمی ابهت و جذبه تبدیل شوید و حتی نقوص و عیوبی که در قسمت چانه دارید را بپوشانید. هرچند در دوره کنونی، بیشتر تبلیغاتی که در دنیای مد و فشن انجام می‌شود، به سمت حذف و اصلاح ریش با تیغ و قیچی است اما نمی‌توانید این جذبه مردانه را برای تمام مردم نادیده بگیرید. جالب است بدانید که طبق یک نظرسنجی در سال 2011، 40 درصد از مردان با تابعیت بریتانیایی تمایل به گذاشتن ریش در مدل‌های مختلف دارند.

بهترین مدل ریش مردانه

در ادامه می‌خواهیم 5 تا از بهترین ریش مردانه را بیان کنیم که عبارتند از:

  • Balbo: بالبو یکی از شناخته شده‌‌ترین مدل‌های ریش برای مردان در حال حاضر است. رابرت داونی جونیور، فوق ستاره هالیوود، سال‌ها است که با ریش بالبو، ظاهر خود را متحول کرده است؛ این نوع ریش به دلیل تیپ و استایل متناسبی که از سوی این ستاره هالیوود داشته است، توانسته به عنوان یکی از ریش‌های زیبا برای مردان انتخاب شود. توجه کنید که ابتدا باید یک ریش کامل برای این مدل های ریش مردانه داشته باشید؛ بنابراین موهای کافی برای فرم دادن به این مدل ریش دارید. حداقل به مدت 4 هفته تا زمانی که ریش به طور کامل رشد نکند، اصلاح نکنید.
  • باندهولز: سبک ریش Bandholz در چهره Eric Bandholz که بنیانگذار Beardbrand است، برجسته شده است و امروزه به عنوان یکی از بهترین مدل‌های ریش مردانه به شمار می‌آید. البته توجه کنید که نوع ریش باندهولز به صبر بیشتری نیاز دارد، اما یکی از جالب‌ترین مدل‌های ریش کامل در حال حاضر است. پس از هفت ماه، می‌توانید شروع به شکل دادن و برش دادن آن کنید، یا حتی ممکن است آن را مطابق با ترجیحات شخصی خود به همان شکلی که هست نگه دارید.
  • ریش دایروی: این ریش دایره‌ای که به ریش استاندارد نیز معروف است، در واقع ترکیبی از سبیل و ریش بزی گرد است و به عنوان یکی از رایج‌ترین مدل‌های ریش کوتاه مردانه شناخته شده است؛ بنابراین شما می‌توانید آن را به گزینه‌ای فوق العاده برای مردانی که ترجیح می‌دهند بدون خلاص شدن از ریش خود ظاهری زیبا داشته باشند، این مدل را در نظر داشته باشید. برای رشد یکی از اینها، مقدار معقولی مو را رشد دهید و از اصلاح یا کوتاه کردن بیش از حد مو خودداری کنید. ممکن است مجبور شوید یک آرایشگر بگیرید تا شکل دایره‌ای عالی داشته باشید؛ زیرا ممکن است ایجاد استایل آن مشکل باشد، اما هر آرایشگر خوبی با انجام این کار مشکلی نخواهد داشت. هنگامی که توانستید ظاهر مناسبی به دست آورید، می توانید خودتان اصلاحات نگهداری را انجام دهید.
  • ریش کامل: مردانه‌ترین نوع در بین تمام مدل‌های ریش فعلی، ریش کامل است. این نوع که قطعا باید آن را از بهترین ریش های مردانه دانست، یک ریش کاملاً مرتب شده و بسیار جذاب است که می‌تواند نمای زیباتری برای شما داشته باشد. ریش کامل، با چهره های الماسی یا مثلثی مطابقت دارد و یکی از جالب‌ترین مدل‌های موی صورت در حال حاضر است. ریش کامل بستگی زیادی به ژنتیک شما دارد. اگر در تمام صورت خود ریش بگذارید، دستیابی به این مدل بسیار آسان است. شما به سادگی اجازه می‌دهید موها یک ته ریش متوسط ​​ایجاد کنند و سپس با استفاده از تیغ به دقت آن را شکل دهید. برای دستیابی به ظاهر صحیح، اصلاح ریش‌ها را به مدت 6 هفته متوقف کنید. برای حفظ ظاهر می‌توانید بعد از این مدت آن را کوتاه کنید.

مدل ریش مردانه کلاسیک

مدل ریش‌های مردانه که با عنوان کلاسیک شناخته شوند، مدل‌های محدودی هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

  • ریش بزی: ریش بزی که قبلا هم اشاره کردیم، با عنوان ریش استاندارد، مدلی است که بازیگرانی مختلفی از آن استفاده می‌کنند. نمونه دیگر آن را می‌توان در بازیگر نقش اول دزدان دریایی کارائیپ مشاهده نمود که استایل جذابی به آنها ارائه می‌کند.
  • مدل ریش بلند: یکی دیگر از انواع مدل‌های ریش مردانه کلاسیک، مدل ریش بلند است که می‌تواند در بلندتر بنظر رسیدن صورت افراد کمک کند. در این مدل لازم است حواستان به آرایش کردن آن باشد.
  • مدل ریش سلطنتی: نحوه ساخت یک مدل سبیل مردانه، با به کارگیری خود سبیل و نوار چانه می‌تواند انجام شود. در این نوع از مدل ریش، بایستی قسمت نوار یا بند چانه به صورت عمودی به سمت پایین کشیده شود و در این حالت، می‌توان آن را نازک‌تر هم کرد. این مدل را می‌توان از بهترین نوع سبیل کلاسیک دانست. با این حال، سعی کنید در ساخت این مدل های ریش، تعادل ضخامت بین سبیل و نوار چانه را در نظر داشته باشید، تا هیچکدام نامناسب به نظر نرسند. گونه ها و گردن باید صاف باشند.

در این قسمت با راه های مقابله با ریزش موی سر آشنا شوید.

مدل ریش مردانه

مدل ریش جدید

از جمله جدیدترین مدل‌های ریش که می‌توانید در سال 2020 آنها را امتحان نمایید، می‌توان به موراد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • مدل هیپی: برخی آن را مدل ریش هیپستر و برخی آن را ریش بلند می‌نامند، اما افرادی که دارای خط فک ایده آل هستند نباید این مدل ریش شگفت انگیز جدید را از دست بدهند. این ریش می‌تواند به صورت بافتی با ظاهر زیبا شما را نمایش دهد. مراقبت مناسب و برش دقیق به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان ریش بلندی داشته باشید.
  • ته ریش ساده: یکی از استایل‌های بسیار قدیمی که قدمت آن به سال 1930 برمی‌گردد، مدل ریش ساده ته ریش است که از مزیت‌های مهم آن می‌توان به استایل آسان و عدم رسیدگی زیاد به آن اشاره نمود. این نوع استایل می‌تواند برای افرادی که هنوز به سن کامل بلوغ نرسیدند، مناسب باشد.
  • ریش پروفسوری: مدل محبوب دیگری که معمولا در چند سال اخیر به خصوص در استایل محمد جواد ظریف نیز مشاهده شد، استایل ریش پروفسوری است. در این مدل، بایستی قسمت گونه از ریش به صورت کامل اصلاح و تمیز شود. سپس بایستی بخش سبیل و مو‌هایی که در بخش چانه قرار دارند، آرایش شده تا ظاهر ریش پروفسوری ایجاد شود. توصیه می‌شود برای آرایش آن از یک پیرایشگر ماهر کمک بگیرید.

مدل ریش جذاب

مدل‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها برای جذابیت بیشتر چهره مردانه خود استفاده کنید. از جمله این موارد می‌توان گفت:

  • ریش و سبیل پرپشت: یکی از مواردی که می‌توان برای مدل های ریش جذاب بیان کرد، مدل ریش و سبیل پرپشت است که می‌توان آن را به نوعی ترکیبی از ریش کامل و ته ریش دانست. نحوه استایل این ریش به گونه‌ای است که سبیل به صورت کامل رشد کرده و موهایی که در قسمت ریش هستند، به نسبت سبیل کم پشت تر هستند. نظریه‌ای که برای این ریش بیان شده را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد. عده‌ای معتقدند این مدل ریش می‌تواند بسیار جذاب باشد ولی گروه دیگر آن را به دور از مد و قدیمی می‌دانند.
  • مدل ریش وردی: اگر بتوانید آن را به درستی ایجاد کنید، یک مدل ریش کاملا خوب به نظر می‌رسد. مدل وردی شامل ترکیب یک ریش مرتب با سبیل کوتاه‌تر است. ریش باید درست فراتر از خط فک رشد کند، در حالی که خط گردن معمولا تمیز می‌ماند.
  • مدل ریش سایدبرن: اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌تواند مدل ریش سایدبرن را محبوب‌تر دانست که در قسمت پشت فک و هردوطرف صورت داری مو است. در این مدل سبیل می‌تواند اختیاری باشد ما سایر موارد باید به صورت صحیح و تمیز تراشیده باشد.

مدل ریش جدید

مدل ریش ون دایک

گرچه هیو جکمن این سبک را رایج و به شهرت رسانده است اما در واقع در ابتدا این مدل ریش توسط یک هنرمند به نام آنتونی ون دایک، نقاش قرن هفدهم، نامگذاری شده است.با توجه به اینکه بعد از 300 سال از عمر این نوع مدل ریش، می‌توان آن را در استایل‌های مختلف افراد نیز مشاهده کرد، بنابراین باید گفت هنوز هم محبوب است و می‌توان آن را برای صدها سال دیگر هم یک مدل جذاب دانست این مدل ریش، پیوند دهنده سبیل و چانه بزی است.

مدل ریش ون دایک

مدل ریش عربی

ریش علاوه بر اینکه یک المان جذاب برای زیبایی ظاهری مردان است، در کشورهای عرب به واسطه فرهنگ دینی آنها که داشتن ریش را یک سنت از پیامبر اسلام می‌دانند، در بعضی موارد الزام آور و به نوعی یک جزئی از آداب و رسوم آنها است. با این حال به تدریج با پیشرفت دنیای امروز، ما شاهد به وجود آمدن استایل‌های مختلفی با نام مدل ریش عربی بودیم. از جمله این نوع مدل‌ها می‌توان گفت:

  • مدل ریش بزی به صورت ضخیم و زاویه‌دار: این مدل یک نوع کلاسیک ریشدار عربی است که به صورت استایل بزی اما کوچک در قسمت زیرین لب شما قرار دارد. همچنین ویژگی‌ دیگر آن این است که ریش در قسمت دو طرف خط، ضخیم‌تر می‌باشد.
  • ریش خشن و بلند: مردان خشن و سرسخت عرب وقتی در مجالس خاصشان حضور دارند، ریش‌های بلند و خشن را دوست دارند. این یکی از استایل‌ها، به ویژه مورد علاقه مردان میانسال عرب است که نمی‌خواهند ریش‌های خودنمایی یا زرق و برق دار و به اصطلاح مدی داشته باشند.
  • ته ریش نازک: این ریش کوتاه کم رنگ تمام چیزی است که شما نیاز دارید تا جذابیت ریش عربی را روی صورت خود نشان دهید. استفاده از این نوع ریش را می‌توانید در مقامات و افراد جوان عرب مشاهده کنید.
  • ریش ضخیم متوسط: این یک سبک ریش بسیار رایج در میان اعراب است که دوست دارند همه چیز را ساده و کم حاشیه نگه دارند. سبیل پرپشت چیزی است که در اکثر اعراب نمی‌بینید، ولی این نوع سبیل‌ها می‌توانند در این مدل با ریش کاملا ست شوند.
  • ریش آمیش: مدل دیگری که بیشتر آن را در میان مذهبیان مشاهده می‌کنید، مدل آمیش است. آمیش در واقع یک مذهب مسیحی است که پیروانشان معمولا به صورت سنتی زندگی می‌کنند.

مدل های ریش عربی

مدل ریش ایتالیایی

ایتالیا همواره یکی از کشورهایی است که می‌تواند در مد و زیبایی حرفی برای گفتن داشته باشد. از این رو می‌توانید انواع مدل ریش ایتالیایی را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • سبیل دسته‌ای: یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی که می‌توان برای مدل ریش ایتالیایی بیان کرد، ریش‌های کوتاه با سبیل‌های دسته‌ای آن است که برای مدت‌های بسیاری توسط هنرمندان مختلف ایتالیایی استفاده شده است.
  • سبیل و ریش شورون: یکی دیگر از انواع محبوب سبیل‌ها در کشور ایتالیا است که در آن ریش‌ها و سبیل‌ها کوتاه‌تر هستند.

مدل ریش ایتالیایی

مدل ریش انگلیسی

همچنین راجع به انواع مدل‌های ریش انگلیسی می‌توان گفت:

  • ریش دم اردکی: این نوع ریش را می‌توان از مدل کلاسیک خشن دانست که اگر خطوط سخت‌تری مانند صورت مستطیلی دارید، توجه‌ها را بر فک شما متمرکز می‌کند. این استایل می‌تواند بین 2 میلی‌متر عرض تا 2 سانتی‌متر تغییر کند تا ظاهری ضخیم‌تر داشته باشد.

البته بیشتر مردم انگلیس، ریش نمی‌گذارند و یا از استایل‌های ریش‌های کم پشت و نازک استفاده می‌کنند.‌ نمونه این گونه افراد را می‌توان دیوید بکام، کمال احمد، استیو مک کوئین، اد شیرن، بوریس جانسون، شاهزاده هری و … دانست.

مدل ریش انگلیسی

مدل ریش هخامنشی

هخامنشیان، به عنوان یکی از بزرگترین امپراتوری‌های پارس در ادبیات جهانی شناخته می‌شود که توسط کوروش بزرگ ایجاد شد و توانست به مدت    220 سال سلسله خود را حفظ کرده و گسترش دهد. یکی از ویژگی‌های این امپراطوری در کنار ایالتی و قومی کردن فرهنگ‌ها به جهت مساحت زیادی که داشت، استایل و مدل خاصی بود که سربازان پارس و امپراتوران و شاهان زمان داشتند.

به عنوان مثال لباس‌های مردمان آن دوره را می‌توان به لباس درباریان، سواره نظام، گروه‌های مختلف ایرانیان و توده مردم دسته‌بندی کرد. یکی از مشخصه‌های خاص این افراد، استایل یا مدل ریش هخامنشی است که می‌توان آن را در دسته ریش‌های بلند طبقه بندی نمود. اگر سری به تخت جمشید زده باشید و آثار به جا مانده از مردمان آن سرزمین را مشاهده کرده‌ باشید، می‌توانید ببینید که سربازان سلطنتی و پادشاهان و … از این استایل ریش استفاده می‌کردند.

اگر بخواهیم دل ریش هخامنشی را که اکنون مدل‌های آن ارائه می‌شود بررسی کنیم، می‌توان گفت:

  • مدل اول: در مدل اول ریش‌ها و سبیل به یک اندازه ضخامت دارند و می‌توان مقیاس آن را متوسط دانست. در این مدل از قسمت کنارهای‌ سبیل به بالا، ضخامت ریش‌ها نازک‌تر می‌شود.
  • مدل دوم: در مدل دوم، ریش‌ها و سبیل‌ها مانند مدل اول بهم متصل شده‌اند اما دیگر حالت نازک کردن ریش از امتداد سبیل‌ها تا گوش‌ها وجود ندارد. این مدل در دسته مدل ریش‌های بلند طبقه‌بندی شده و معمولا پرپشت است.
  • مدل سوم: ممکن است یک مدل دیگر نیز بتوان برای آن در نظر گرفت که همانند ته ریش است اما مقدار موها بلندتر بوده و همچنین آن را می‌توان به حالت پروفسوری نیز تشبیه نمود.

مدل ریش هخامنشی

 

لیست اسامی پسر ایرانی جدید 1400 و قدیمی را در این مقاله بخوانید:

اسامی پسر ایرانی

مدل ریش کل قندی

مدل ریش کله قندی یکی دیگر از انواع محبوب استایل‌های ریش در ایران است که می‌تواند در حالت‌های کوتاه، متوسط و بزرگ آرایش شود. در این مدل می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • یکدست بودن اتصال سبیل به ریش‌ها،
  • در حالت‌های مختلف می‌تواند کم پشت و پرپشت باشد اما مدل‌های معمول آن پرپشت است،
  • این نوع از مدل ریش‌ها می‌تواند مدت زمان بیشتری را برای آماده شدن داشته باشند،
  • بهتر است برای پیرایش این نوع از مدل ریش‌ها از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید.

مدل ریش کل قندی

مدل ریش بالبو

ریش بالبو از ریش‌های بسیار معروفی است که آرایش آن نیز ساده‌تر بوده و حفظ و نگهداری آن کار سختی نیست. این نوع از ریش‌ها را می‌توان برای ساخت یک ظاهر معاصر و در عین حال چاپلوسانه مناسب دانست. از انواع مدل ریش بالبو می‌توان گفت:

  • مدل کلاسیک بالبو: این سبک خاص به طور برجسته با رشد موهای کمتر روی گونه‌ها بدون سوزش پهلوها و سبیل بیشتر استفاده می‌شود. این مدل ریش بالبو با مشخص کردن خط فک و چانه، ظاهری مردانه و به‌طور معمولی خوش‌تیپ می‌دهد.
  • مدل اداری: یکی دیگر از انواع مدل هایی که بایستی مردان به آن توجه کنند، مدل ریش بالبو از نوع اداری و حرفه‌ای آن می باشد که موهای صورت در آن کوتاه شده و سبیل بدون تغییر باقی می‌ماند. سبیل Balbo نیز در این استایل، می‌واند با لباس اداری رسمی شما هماهنگ شده و ظاهری جذاب را برای فرد ارائه کند.
  • ریش کامل بالبو: برای داشتن مدل ریش بالبو، موهای گونه‌های خود را کوتاه‌تر از ناحیه چانه کوتاه کنید. سبیل و ریش شما باید بطور مشخص از هم جدا باشند. این مدل به مراقبت روزانه بسیار کمی نیاز دارد البته توجه کنید که ظاهری خشن را برای فرد ارائه می‌کند و می‌تواند برای فضای باز مناسب باشد.

مدل ریش بالبو

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 5

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا