گردشگری و مهاجرت

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تلقی می شود و این امر رفته رفته از سال 2012 به بعد باعث رشد چشمگیری در جذب دانشجو شده، به این عنوان که تمامی متقاضیان ادامه تحصیل در قبرس شمالی به راحتی می توانند از طریق نمایندگی های مجاز و رسمی دانشگاه های مختلف با ارسال مدارک اقدام به اخذ پذیرش کنند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

مقاطع تحصیلی در قبرس شمالی

در تمامی دانشگاه های قبرس شمالی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا خدمات تحصیلی ارائه می شود و فرد متقاضی چنانچه قصد اخذ پذیرش در رشته های داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی را داشته باشد تنها با ارائه مدارک سوابق تحصیلی و ورود به آزمون زبان برای تعیین سطح به سهولت می تواند وارد دانشگاه دلخواه شود.

تعیین سطح برای ورود به دانشگاه

در اصل موضوع مهم در رابطه با دانشگاههای قبرس، موضوع رقابتی بودن در ارائه خدمات تحصیلی می باشد که این موضوع باعث بوجود آمدن فضای رقابتی مابین دانشگاههای بزرگ قبرس شمالی شده است.
هر فرد متقاضی تحصیل در هر مقطع و رشتهای که باشد باید برای تعیین سطح زبان امتحان ورودی بدهد، اگر نمره شخص متقاضی 60 از 100 شود قبول میباشد. اگر زیر 60 نمره بگیرد باید یک واحد درس زبان در کنار دروس اصلی بگذراند و اگر زیر 50 باشد باید یک ترم در دانشکده زبانهای خارجی درس زبان انگلیسی را بگذراند.


آیا به تمامی دانشجویان بین المللی بورس تعلق میگیرد؟

در سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس شمالی تمامی دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی بورس 50 درصد را ارائه می دهند، در واقع بورس50 درصد بعنوان یکی از مزایای تحصیلی تلقی شده و چنانچه دانشجویی دارای معدل متوسط باشد بورس تعلق خواهد گرفت، اگر فرد متقاضی معدل بالای 18 باشد از بورس 75 درصد نیز میتواند بهرهمند شود.
بعنوان مثال، در یکی از دانشگاههای خصوصی واقع در پایتخت قبرس شمالی چنانچه فردی معدل پایین تر از 18 داشته باشد بورس 75 درصد برای رشته های مهندسی، عمران، پیراپزشکی در مقطع کارشناسی تعلق خواهد گرفت. برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا سیستم 50 درصد بورس در تمامی دانشگاه ها برای هر رشتهای تمامی دانشجویان میتوانند بهرهمند شوند. ولی در مقطع دکترا دانشگاه دولتی بورس ارائه نمی دهد فقط دانشگاههای خصوصی کشور در قالب بورس هزینه دروس را متعادل ساخته که بعنوان بورس ارائه می گردد.


آیا مزایای کاری در دانشگاه ها برای دانشجویان وجود دارد؟

هر دانشجویی در هر مقطعی به عنوان کارمند می تواند در هر دانشگاهی به طور پاره وقت و تمام وقت کار کند، کار به دو صورت انجام می پذیرد:
1- در مقطع کارشناسی معدل ترم اول دانشجو یکی از عوامل مهم تعیین کننده در کار است، تا فرد متقاضی بتواند در سیستم دانشگاهی چه در دانشکده خود و چه در یکی ادارات دانشگاه مشغول به کار شود و معمولا به صورت پاره وقت بوده و طی ساعات کاری 9 صبح تا 17 عصر به طور پاره وقت مسئولیت بعضی از کارها را به عهده دارد.
2- در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا، شرایط کاری بهتری را میتواند در دانشگاه داشته باشد. بدین صورت که برای ارزیابی یک ترم به طور پاره وقت کار خواهند کرد و بعد از یک ترم بعنوان تمام وقت شامل بورس 100 درصد شده و حقوق ماهیانه از دانشگاه دریافت خواهند کرد.

 

امکانات رفاهی برای دانشجویان در دانشگاه:

تمامی دانشگاه یک سری امکانات رفاهی مانند اینترنت رایگان، خوابگاههای دولتی، کتابخانه 24 ساعته با منابع مطالعاتی گسترده، حمل و نقل عمومی رایگان در اختیار دانشجویان قرار میدهد. هر دانشجویی از زمان ثبت نام تا اتمام دوره تحصیلی دارای بیمه خدمات درمانی رایگان است که هر موقع نیاز به پزشک داشته باشد، در بیمارستان واقع در دانشگاه یا در بیمارستان دولتی میتواند تحت درمان قرار بگیرد.


آیا بعد از اتمام دوره دانشگاه امکان مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها وجود دارد؟

تمامی دانشگاه ها دارای یک سری تاییدیه های علمی از طرف سایر دانشگاههای بین المللی اروپایی می باشند که این امکان را برای دانشجویان فراهم می کنند که بتوانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یا انتقالی برای به انمام رساندن دوره تحصیلی اقدام کنند.
بعنوان مثال متقاضیان رشته داروسازی در یکی از دانشگاه های خصوصی قبرس شمالی میتوانند برای اتمام دوره بعد از دو ترم تحصیلی مابقی دوره را در ایتالیا بگذرانند.
در حال حاضر برای رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی امکان انتقال به سایر کشورها به سختی اتفاق خواهد افتاد. بدین منظور که اگر دانشگاه مقصد در کشور اروپایی باید حتما طرف قرارداد دانشگاه قبرس شمالی باشد، تا دانشجو بتواند از این امر بهره مند شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در قبرس شمالی ، اقامت تحصیلی در قبرس شمالی، خرید ملک در قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس شمالی با ما در تماس باشید. 

برگرفته شده از : وبسایت شرکت سرمایه گذاری، اقامتی و مهاجرتی بازرگان

bazarganinvestment.com

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر واقعا سایت خوبی دارین و در زمینه تحصیل در قبرس شمالی دنبال یک مطلب میگشتم که مطلب سایت شما رو دیدم واقعا عالی و بی نظیر بود خیلی اطلاعتتون مفید بود و به من در انتخابم در مسیر درست خیلی کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا