گردشگری و مهاجرتمکان های دیدنی ایران

بهترین جاهای دیدنی ایران که نمی‌شناسید (بسیار زیبا)

بهترین جاهای دیدنی ایران (از دست ندهید)

ایران کشوری پهناور پر از جاذبه‌های تاریخی باشکوه و مناظر طبیعی خیره‌کننده است. تنوع جاهای دیدنی ایران، آن را به مقصدی شگفت‌انگیز برای مسافران با هر سلیقه‌ای تبدیل کرده است. 

کشور ما تاریخ کهن، فرهنگ متنوع و طبیعت بسیار شگفت‌انگیزی دارد. این کشور پهناور مملو از جاذبه‌های گردشگری برجسته‌ای است که می‌توان از آنها دیدن کرد. در ضمن ایران دارای 24 میراث جهانی یونسکو است.

تهران

بازدید از پایتخت و قلب تپنده پویای ایران یک کار ضروری است. جمعیت تهران تقریباً 15 میلیون نفر است که از جمعیت اکثر کشورهای اروپایی بیشتر است.

این شهر به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار بازدید از کاخ‌ها و موزه‌های تاریخی، طعم فرهنگ‌ها و سبک زندگی متنوع مردم ایران را بچشید.

کافه‌های دنج پایتخت برای استراحت در عصرها و لذت‌بردن از یک فنجان قهوه و درعین‌حال آشنایی با سبک زندگی جوانان ایرانی عالی هستند.

تهران دریچه آشنایی با تاریخ ۲۵۰ سال اخیر ایران است. کاخ گلستان، مجموعه سعدآباد با قدمت بیش از 200 سال پیش هر بیننده ای را مجذوب عظمت و زیبایی خود می‌کند.

تهران همچنین دارای موزه‌های متعددی مانند گنجینه جواهرات ملی است که الماس خیره‌کننده دریا نور در آن نگهداری می‌شود. تهران موزه‌ها و بناهای تاریخی بسیار دیگری دارد که ارزش بازدید دارند.

علاوه بر این، این شهر که در میان کوه‌های رشته‌کوه البرز در آغوش گرفته شده است، به مسافران این امکان را می‌دهد تا با کمی طعم ماجراجویی مانند اسکی در مرتفع‌ترین پیست اسکی خاورمیانه، فتح قله بلند توچال و یا لذت‌بردن از آن، تعطیلات خود را چاشنی کنند. مناظر زیبا درحالی‌که در تله‌کابین نشسته‌اید. 

پل طبیعت در واقع پل‌عابر پیاده‌ای که دو پارک را به هم متصل می‌کند، مکانی عالی برای گذراندن شب و لذت‌بردن از مناظر خیره‌کننده‌ای است که نور ایجاد می‌کند.

بام تهران مجموعه‌ای تفریحی است که در دامنه کوه توچال و انتهای خیابان ولنجک تهران واقع شده و یکی از مکان‌های موردعلاقه مردم محلی برای گذراندن شب‌هایشان است. این مجموعه فعالیت‌هایی مانند تیراندازی با کمان، تنیس، زیپ‌لاین، بانجی جامپینگ و غیره را ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید با پیاده‌روی، تماشای مناظر شگفت‌انگیز تهران در شب و صرف شام یا میان‌وعده در رستوران‌های بام تهران از شب لذت ببرید.

بام تهران

کاشان

نگین دشت کویر (کاشان)، یکی از زیباترین شهرهای ایران از نظر معماری است. بسیاری از مسافران در مسیر سفر به اصفهان، کاشان را انتخاب می‌کنند. این شهر واحه با کویرهای مرنجاب، ابوزیدآباد، متین آباد و دیگر کویرها احاطه شده است.

کاروانسراهای زیادی در بیابان های نزدیک کاشان برای استراحت مسافران و بازرگانان ساخته شده است. کاشان به‌خاطر گلاب معروفش به شهر گل رز معروف است. این شهر به دلیل نزدیکی به تهران، یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای تعطیلات است.

این شهر که در گذشته مقصد تعطیلات موردعلاقه اشراف و بازرگانان بود، خانه‌های سنتی مجلل با معماری خیره‌کننده دارد. از میان این خانه‌های سنتی، خانه طباطبایی و خانه عباسی چشمگیرترین هستند. اگرچه نمای بیرونی ممکن است خاص به نظر نرسد، اما نمای داخلی با هنرهای زیبا مانند گچ بری معروف کاشان مزین شده است.

تپه‌های سیلک یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی قابل‌توجه این شهر است. این تپه‌های تاریخی ۷۰۰۰ساله می‌توانند برای علاقه‌مندان به باستان‌شناسی بسیار جالب باشند.

کاشان علاوه بر معماری منحصربه‌فرد دارای باغ‌هایی سرسبز با فضایی عالی مانند باغ فین است. این باغ‌ها که در یک شهر واحه ساخته شده‌اند، به مکان موردعلاقه بازدیدکنندگان در صبح‌های گرم تبدیل شده‌اند. حمام داخل آن نمونه‌ای عالی از حمام‌های سنتی ایرانی است و چهره‌های درون آن نقش‌های مختلفی را در یک حمام به تصویر می‌کشند.

اصفهان

اولین شهری است که وقتی صحبت از ایران می‌شود به ذهن می‌رسد. سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد است و طعم زندگی مدرن و تاریخ کشور را نشان می‌دهد. این شهر که توسط مردم محلی به نصف جهان معروف است، پایتخت فرهنگی ایران است.

زادگاه بسیاری از آثار هنری و صنایع‌دستی ایرانی است. این شهر را کویرهایی مانند کویر مصر و کویر ورزنه احاطه کرده است. 

انواع مختلف فعالیت‌های موجود در اصفهان، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایران و شهر موردعلاقه بسیاری از گردشگران تبدیل کرده است.

پایتخت سابق ایران اکنون دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که قدمت آن‌ها به دوران صفویه بازمی‌گردد. اصفهان شهر صنایع‌دستی زیبا و آثار دیدنی است. میدان اصلی شهر میدان نقش‌جهان (امام) در میان آثار باشکوهی احاطه شده است.

طراحی دقیق اتاق آکوستیک در کاخ عالی‌قاپو، طراحی منحصربه‌فرد مسجد شیخ لطف‌الله و کاشی‌کاری زیبای مسجد شاه، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن شما نقش می‌بندد. کاخ چهل‌ستون یکی دیگر از بناهای دیدنی اصفهان است.

اصفهان یکی از بهترین شهرهای ایران است که شاهد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف است. به‌عنوان‌مثال محله جلفا محله ارامنه نشینان و مسیحیان اصفهان است و یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر است.

کلیسای وانک یکی از 13 کلیسای جامع باقی مانده در اصفهان است و برای عموم آزاد است. ترکیب نقاشی های دیواری مسیحی و کاشی‌کاری های اسلامی در این کلیسای جامع آن را به یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این شهر تبدیل کرده است. شب ها پل خواجو و سی و سه پل دیدنی هستند. قدمت این پل‌ها به بیش از 300 سال قبل بر می‌گردد.

جاهای دیدنی ایران
سی و سه پل

یزد

این شهر در بین دشت کویر و دشت لوت واقع شده است و با زیبایی خود هر مسافری را متحیر خود می‌کند. یزد یکی از مذهبی‌ترین شهرهای ایران است که مراسم‌های عزاداری محرم در آن به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود.

همچنین زادگاه دین زرتشتی است و به‌خاطر آتشکده‌هایش بسیار مشهور است. این شهر به شهر بادگیرها و قنات‌ها معروف است و مظهر معماری درخشان در دل کویر است. با مردم مهربان و کوچه‌ها و کافه‌های خوش‌آب‌وهوا از همان ابتدا دل شما را خواهد دزدید. 

مسجد جامع یزد یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مساجد ایران است که در طول بیش از 100 سال ساخته شده است. این مسجد باشکوه دارای برخی از مرتفع‌ترین مناره‌های جهان با ارتفاع تقریباً 53 متر است.

کاشی‌کاری خیره‌کننده آبی این مسجد بر زیبایی آن می‌افزاید. با قدم‌زدن در مسجد جامع به محله فهادان می‌رسید. این محله باستانی هزارتومانی با کوچه‌های باریک، فضای خنک و خانه‌های بلال ساخته شده بهترین مکان برای گشت‌وگذار و آشنایی با شهر تاریخی یزد است.

علاوه بر خود یزد، روستای خارق یکی دیگر از نقاط تاریخی است که ارزش بازدید دارد. این روستای ۴۰۰۰ساله هنوز هم خانه 140 خانوار است که اکثر آن‌ها زرتشتی هستند.

یزد علی‌رغم اینکه در دل کویر است به دلیل بادگیرها دارای باغ‌های شگفت‌انگیز با فضایی خنک است. معروف‌ترین آن‌ها باغ دولت‌آباد است. این باغ شامل بلندترین برج بادی جهان است. فضای خنک، آب روان و درختان انار، استراحتگاهی عالی در این شهر آفتابی ایجاد کرده است.

این شهر همچنین زادگاه یکی از ورزش‌های کهن ایرانی است. آیین شگفت‌انگیز پهلوانی را می‌توانید در یکی از زورخانه‌های یزد مشاهده کنید. پیدایش این ورزش به تاریخ ایران بازمی‌گردد.

شیراز

یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران شیراز است و در نزدیکی تخت‌جمشید پایتخت ایران باستان قرار دارد. شیراز به شهر شعر و شراب شهرت دارد.

این شهر زیبا با باغ‌های شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و فضای صمیمی مردمانش هر مسافری را راضی خواهد کرد. بسیاری شیراز را به‌عنوان خاطره‌انگیزترین شهری که در ایران سفر کرده‌اند انتخاب می‌کنند.

ویرانه‌های تخت‌جمشید واقع در نزدیکی شیراز، بقایای پایتخت تشریفاتی سلسله هخامنشیان است. برای علاقه‌مندان به تاریخ، هیچ مکانی بهتر از این مکان ۳۰۰۰ساله برای آشنایی با این تمدن باستانی وجود ندارد.

 تخت‌جمشید هر مسافری را باعظمت، سرستون‌های باشکوه، نمادها و کتیبه‌های پرمعنی خود مسحور می‌کند. بازدید از پاسارگاد و آرامگاه کوروش کبیر برای آشنایی با تاریخ ایران ضروری است. 

با ورود به شهر می‌توانید از مجموعه خیره‌کننده زند از جمله ارگ کریم‌خان و مجموعه وکیل دیدن کنید. ارگ کریم‌خان، محل زندگی کریم‌خان، بنیان‌گذار سلسله زند، ارگ چشمگیر در نزدیکی مجموعه وکیل است. 

مجموعه وکیل

مجموعه وکیل که به دستور کریم‌خان برای مردم ساخته شده است شامل یک حمام سنتی ایرانی، یک مسجد و یک بازار است که در آن سوغات و محصولات محلی یافت می‌شود. نه‌چندان دور از مجموعه وکیل، مسجد خیره‌کننده نصیرالملک یا معروف به مسجد صورتی می‌درخشد.

شیراز خاستگاه باغ ایرانی دل‌انگیز است. از میان باغ‌های ایرانی واقع در باغ ارم و باغ نارنجستان معروف‌ترین آن‌ها هستند. باغ نارنجستان یکی از 9 باغی است که توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است.

این باغ باشکوه با فضای دلنشین و بوی عالی درختان نارنج در هوا یکی از مقاصد موردعلاقه شیراز است. کوشک باشکوه انتهای باغ متعلق به خاندان قوام بوده و به هفت هنر ایرانی مزین شده است.

شیراز، شهر شاعران، زادگاه دو تن از سرشناس‌ترین شاعران ایرانی، سعدی و حافظ بود. سعدی به‌خاطر اشعار انسانیت و حافظ به‌خاطر اشعار بی‌نظیر عاشقانه‌اش به استاد عشق معروف است.

کرمان

استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد و بزرگ‌ترین استان کشور است. این استان پهناور بخش عمده‌ای از کویر لوت و گرم‌ترین نقطه شناخته شده جهان را در برمی‌گیرد.

کرمان دارای بیشترین تعداد میراث جهانی یونسکو در کشور است. استان تاریخی دارای طبیعت شگفت‌انگیزی مانند کویر زیبای لوت و رشته‌کوه جوپار نیز است. باغ شاهزاده ماهان و باغ فتح‌آباد شما را با معروف باغ‌های دنیا آشنا می‌کند.

بازار، حمام سنتی، مسجد اطراف میدان گنجعلی خان، همگی دارای اهمیت تاریخی هستند و نمونه‌ای عالی از سبک معماری دوره صفوی را نشان می‌دهند. حمام سنتی وکیل یکی دیگر از مکان‌های موردعلاقه برای گذراندن عصر است.

اگر کمی به تاریخ بازگردیم، جاذبه‌هایی مانند ارگ بم، راین و روستای میمند با بیش از 5000 سال قدمت از شاخص‌ترین آثار تاریخی کرمان هستند.

روستای شیفته میمند یکی از دو روستای دست‌کار است که هنوز مسکونی است. این روستای باستانی یکی از بی‌نظیرترین روستاهای ایران است.

کلوت‌های معروف در نزدیکی روستای شهداد با وسعت 11000 متر مربع از کویر لوت محبوب‌ترین جاذبه طبیعی کرمان است. این برجستگی‌های غول پیکر به شکل طبیعی در سطح زمین یکی از خیره‌کننده‌ترین پدیده‌های جهان است. دره راگه، کشیت و… جاذبه‌های خاص دیگر این استان هستند.

جاهای دیدنی ایران
کلوت‌های شهداد

علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌توانند در رشته‌کوه جوپار و کوه هزار (4501 متر) مرتفع ترین قله ایران مرکزی فعالیت‌های متنوعی مانند اسکی و کوه نوردی را انجام داد.

علاوه بر این، موزه صنعتی، دومین موزه بزرگ هنرهای معاصر ایران، انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به هنر و بهترین مکان برای تماشای برخی از آثار هنری زیبای ایران است.

خانه تاریخی و خشتی حاج‌آقا علی در ۶ کیلومتری شهر رفسنجان در استان کرمان قرار دارد. این خانه خشتی بزرگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین خانه‌های خشتی جهان به شمار می‌رود.

تبریز

دارای جاذبه‌های تاریخی چشمگیر بسیاری متعلق به دوران‌های مختلف است. مسجد کبود، ارگ تبریز و بازار تبریز از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر هستند. مسجد آبی که در زمان سلطنت کارا کویونلو ساخته شد، یکی از منحصربه‌فردترین مساجد ایران است.

بازار تبریز یکی دیگر از آثار شاخص این شهر است. این بازار بزرگ، بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان است که شامل 29 مسجد، 24 کاروانسرا و چندین حمام، مدرسه و بناهای دیگر علاوه بر مغازه‌ها است.

تبریز 17 موزه نیز دارد که همگی در نوع خود جالب هستند. در این میان موزه قاجار، موزه آذربایجان و خانه مشروطه بیشترین بازدید را دارند. 

نمی‌توان مقبره شاعران را نادیده گرفت. برای گرامیداشت یاد و خاطره آنان مقبره‌ای در گورستان سرخاب ساخته شد. مقبره الشعرا خانه ابدی بیش از 300 شاعر از جمله خاقانی و شهریار است.

ارسباران منطقه‌ای حفاظت شده در شمال استان آذربایجان است. یکی از زیباترین جنگل‌های هیرکانی ایران است. جنگل ارسباران به دلیل حیات‌وحش شگفت‌انگیزش در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌حساب می‌آید.

تبریز به کوه‌های زیبای زیادی نیز نزدیک است. رشته‌کوه سهند محبوب‌ترین آن‌هاست.  این رشته‌کوه در جنوب تبریز قرار دارد و شامل 17 قله با بیش از 3000 متر ارتفاع است. توصیه می‌شود پس از آن روستای کندوان واقع در نزدیکی آن نیز دیدن کنید.

رشته‌کوه سهند

ین روستای ۳۰۰۰ساله به‌خاطر خانه‌های حک شده در صخره‌هایی که توسط ماگمای جامد تشکیل شده و توسط طبیعت شکل گرفته است مشهور است. 

خیابان شهریار یک خیابان عابر پیاده پر از مغازه، رستوران و کافه است. این به‌اصطلاح شانزلیزه تبریز یک پاتوق محبوب در بین مردم محلی است. علاوه بر این، پارک الگلی و کوه عینالی دو مکان تفریحی محبوب دیگر در تبریز هستند.

برای لذت‌بردن از فعالیت‌هایی مانند رفتن به شهربازی، قایق‌سواری، تله‌کابین و بازی مینی گلف در طبیعت تبریز نیز بی‌نظیر است.

رشت

رشت مرکز استان گیلان و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر واقع در ساحل دریای خزر است. این شهر که به شهر باران نقره‌ای شهرت دارد، به دلیل آب‌وهوای مرطوب و پرباران یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان برنج و سبزی در کشور است. رشت به دلیل داشتن غذاهای محلی لذیذ و متنوع یکی از شهرهای خلاق یونسکو است.

اماکن تاریخی فراوانی دارد. این شهر در دوران صفویه و قاجاریه گسترش و مدرنیته یافت و بدین ترتیب؛ امروزه شامل بسیاری از آثار تاریخی است که قدمت آن‌ها به این دوران بازمی‌گردد. میدان شهرداری یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های رشت است.

خانه و مقبره میرزا کوچک‌خان به روی عموم، به‌ویژه کسانی که مایل به آشنایی با تاریخ و فرهنگ رشت هستند، باز است. روستای ماسوله یکی دیگر از جاذبه‌های معروف در نزدیکی رشت است. این روستا به ساختار خاص خانه‌هایش معروف است.

 رشت در نزدیکی بزرگ‌ترین دریاچه جهان واقع شده است. سواحل دریای خزر همواره مقصدی محبوب در بین مسافران است.

علاوه بر این جنگل‌های سرسبز، گزینه‌های دیگری مانند دریاچه‌ها و تالاب‌ها وجود دارد. تالاب انزلی یکی از معروف‌ترین تالاب‌های ایران به‌خاطر نیلوفرهای هندی منحصر به فردش که در فصل بهار وجود دارند شهرت دارد. 

همچنین تالاب عینک، دریاچه سقالکسار و جنگل‌های نزدیک تالش می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای گذراندن یک روز باشند.  

پارک جنگلی سراوان گزینه‌های تفریحی عالی مانند پینت بال و قایق‌سواری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همچنین شامل موزه میراث روستایی گیلان است که در آن می‌توانید بافرهنگ مردم ساکن در گیلان آشنا شوید. 

علاوه بر این‌ها، گردش در بازار بزرگ رشت یکی دیگر از کارهای محبوب این شهر است. همچنین می‌توانید بعد از آن در خیابان گلسار یا تختی توقف کنید تا قهوه یا یک غذای خوشمزه بخورید.

جاهای دیدنی ایران
بازار بزرگ رشت

اردبیل

نام اردبیل به‌عنوان شهر مقدس است. این شهر دارای آثار تاریخی متعددی بوده؛ زیرا زادگاه سلسله صفویه است. مهم‌ترین بناهای تاریخی اردبیل خانه گاه و مجموعه شیخ صفی‌الدین مقبره شیخ صفی‌الدین است.

مسجد جامع اردبیل نیز مانند سایر مساجد ایران از آثار شاخص این شهر به شمار می‌رود. بازار اردبیل علاوه بر جاذبه‌های فوق‌الذکر یکی دیگر از بناهای معروف این شهر است. این بازار تاریخی یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری ایران در قرون 12 و 13 بوده که در مسیر جاده ابریشم قرار داشته.

جنگل‌های دیدنی و کوه‌های بلند اردبیل سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. دریاچه نئور یکی از جاذبه‌های طبیعی معروف اطراف اردبیل است.

این دریاچه می‌تواند مکانی عالی برای کمپینگ، پیک‌نیک، تماشای پرندگان و سایر فعالیت‌ها باشد دریاچه نئور همچنین نقطه شروع جاده باشکوه منتهی به روستای سوباتان است. 

همچنین جنگل فندقلو یکی دیگر از مقاصد طبیعی جذاب استان اردبیل است. این جنگل باشکوه به‌خاطر مزارع بابونه بی‌نظیرش معروف است.

علاوه بر لذت‌بردن از جنگل، می‌توان در زمین مجهز موجود به اسکی روی چمن رفت و یا در چشمه آب گرم واقع در دل جنگل استراحت کرد. همچنین هنگام سوار شدن بر تله‌کابین می‌توان این جنگل را دید.

خط تله‌کابین از نزدیک گردنه حیران آغاز می‌شود، جاده‌ای زیبا بین استان‌های گیلان و اردبیل که از یک سو کوه‌های سرسبز و از سوی دیگر جنگل هیرکانی در آذربایجان دیده می‌شود. اردبیل همچنین شامل کوه سبلان با ارتفاع 4811 متر سومین قله برجسته ایران و یک آتشفشان فعال است.

این استان به چشمه‌های آب گرم سرعین نیز شهرت زیادی دارد. دریاچه شورابیل نیز می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. این مجموعه گزینه‌های زیادی مانند اجاره قایق و جت اسکی، دوچرخه‌سواری، کارتینگ و زیپ‌لاین را ارائه می‌دهد و همچنین شامل یک شهربازی نیز می‌شود.

قزوین

این شهر در زمان صفویه به مدت 57 سال پایتخت ایران بود و ازاین‌رو دارای جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز بسیاری از جمله اولین خیابان ساخته شده در ایران است.

21 درصد از آثار ملی ایران را در خود جای داده است. از مساجد زیبا گرفته تا موزه‌های جالب، خانه‌های تاریخی و ارگ‌های بزرگ قزوین دارای طیف وسیعی از آثار تاریخی است.

کاخ چهل‌ستون یکی از بناهای شاخص قزوین است. فضای داخلی با هنرهای ایرانی مانند نقاشی دیواری و آینه‌کاری تزیین شده است. امروزه چهل‌ستون به‌عنوان موزه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

کاخ چهل‌ستون

قزوین همچنین دارای دو مسجد مهم تاریخی به نام‌های مسجد جامع و مسجد نبی است. مسجد جامع قزوین قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران است. 

موزه‌ها از دیگر جاذبه‌های مهم قزوین هستند. موزه قزوین و موزه مردم‌شناسی در میان چندین موزه جالب این شهر محبوب‌ترین‌ها هستند.

 امامزاده حسین یکی دیگر از آثار دیدنی قزوین است. این ضریح نیز مانند سایر زیارتگاه‌های ایران به بهترین شکل ممکن تزیین شده است.

علاوه بر این، در جاذبه‌های دیدنی قزوین، کاروان‌سرای سعدالسلطنه بدون شک یکی از منحصربه‌فردترین آن‌هاست. قلعه الموت، معروف‌ترین بنای تاریخی قزوین، در فاصله کمی از قزوین قرار دارد. الموت یکی از کهن‌ترین و اسرارآمیزترین قلعه‌های ایران است. 

دریاچه اوان که در نزدیکی قلعه معروف الموت قرار دارد، یکی از مقاصد طبیعی محبوب قزوین است. این دریاچه طبیعی شگفت‌انگیز یک مکان عالی برای کمپینگ، تماشای پرندگان، قایق‌سواری و غیره است. جاده منتهی به دریاچه اوان نیز بسیار زیبا است. 

پارک جنگلی باراجین یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و پرطرف‌دار قزوین است. این پارک وسیع تنها در 2 کیلومتری شهر قرار دارد و چندین گزینه تفریحی مانند مسیر دوچرخه‌سواری و شهربازی را ارائه می‌دهد.

قشم

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس است. این جزیره بزرگ‌تر از 20 کشور جهان است و پر از شگفتی و زیبایی هاست. علاوه بر این، قشم یک مرکز تجاری مهم در این منطقه است، بنابراین مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است.

جنگل‌ها، غارها، سواحل و دره‌های زیبا و بکر این جزیره و جزایر هرمز و هنگام مجاور آن را نمی‌توان در نقطه‌ای دیگر از ایران دید. جنگل دریایی حرا یکی از معروف‌ترین این جاذبه‌هاست. 

جزیره ناز یکی دیگر از جاذبه‌های معروف قشم است. این جزیره صخره‌ای از طریق مسیری که در زمان جزر وجود دارد به قشم متصل می‌شود. 

جاهای دیدنی ایران
جزیره ناز

علاوه بر این، جزیره قشم دارای چندین سایت زمین‌شناسی جالب است. تعدادی از این مکان‌ها دره ستاره‌ها و دره چاهکوه است.

این مکان‌های زمین‌شناسی خیره‌کننده به‌خاطر اشکال شگفت‌انگیز صخره‌ها شناخته می‌شوند. این پدیده‌ها نتیجه فرسایش هستند. 

همچنین جزیره قشم شامل غارهای متعددی است که غار نمکدان بیشترین بازدید را دارد. استالاکتیت‌های دیدنی این غار در طول 57 میلیون سال تشکیل شده‌اند. 

جزیره هرمز در نزدیکی یکی دیگر از جزایر بی‌نظیر خلیج‌فارس است. این شهر به دلیل خاک رنگارنگ و ساحل زیبای خود شناخته شده است. 

هرمز همچنین دارای سواحل متعددی است که همگی در نوع خود بی‌نظیر هستند. ساحل لاک‌پشت‌ها یکی از معدود مکان‌های ایران است که در بهار می‌توانید شاهد خزیدن بچه لاک‌پشت‌ها به سمت دریا باشید. ساحل قرمز یکی دیگر از سواحل معروف این جزیره است. 

جزایر خلیج‌فارس علاوه بر مناظر خیره‌کننده و سواحل شگفت‌انگیز، مکان‌های بسیار خوبی برای استراحت و لذت‌بردن از فعالیت‌های آبی هستند. سواحل تمیز، آب گرم و نشاط‌آور و فعالیت‌های متغیر موجود مانند غواصی، شنا و غیره.

بندرعباس

این شهر که در ساحل خلیج‌فارس قرار دارد، دومین شهر بزرگ جنوب ایران و مرکز استان هرمزگان است. این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری ایران و مرکز تجاری مهم آسیا است.

موقعیت استراتژیک بندرعباس آن را به شهری مهم در طول تاریخ ایران تبدیل کرده است. مردم بندرعباس به مهربانی و مهمان‌نوازی بی‌بدیل معروف هستند. 

آنها فارسی را با لهجه خاص خود صحبت می‌کنند و فرهنگ و سنت‌های جالب آنها در کشور بی‌نظیر است. بندرعباس بهترین مکان برای آشنایی بافرهنگ بی‌نظیر جنوب ایران است. بازار بی‌نظیر بندرعباس نیز معروف است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا